Szeretnél besárgult fogakat és sorvadt fogínyt, de meg akarod spórolni a sokévi dohányzással járó fáradalmakat? Szeretnél halványszürke bőrárnyalatot és cigarettafüsttől bűzlő ruhákat, de nem akarsz annyi pénzt kiadni az egyre dráguló cigiért? Akkor látogass el a
NicoMarket weboldalra, ahol olyan termékekek rendelhetsz meg akciós áron, amelyekkel a dohányzás minden káros mellékhatását fillérekért produkálhatod. Találsz itt arcbőrszürkítő krémet, a tiéd lehet Charlie és Oláh Ibolya titkos fegyvere, a hangrekedtesítő spray, de most olcsón megszerezheted a cowboyosan fogsárgító krémet vagy minden modern lakás elengedhetetlen tartozékát, a füstszagot eregető elektromos szagosítót. Na persze az itt található termékek mindegyike kamu, hiszen a honlap az EU által pénzelt dohányzásellenes kampány része, ami szerintem jó. Sőt, nagyon jó.
Hogy miért? Mert végre ott támadja a fiatalokat, ahol kell. Az eddig erőltetett szétcincált szíveket meg véresre dohányzott tüdőket mutogató kampányok helyett ez végre a lényegre koncentrál. Mert miért is kezdenek dohányozni a fiatalok? Azt a hülyeséget, hogy a dohány zamata meg aromája miatt, gyorsan ugorjuk át. Nem akarom itt a pszichológust játszani, de szerintem nem nehéz belátni, hogy egy tizenéves alapvetően kíváncsiságból gyújt rá.
Sokan szerencsére itt el is buknak, de vannak bőven olyanok, akik az első köhögőroham ellenére folytatják, hogy bebizonyítsák a haveroknak mennyire faszák is ők. Ez már egy erősebb motiváció, amire a dohányipar keményen rá is játszik. Egy kis tinédzser senkinek égető szüksége van arra, hogy bebizonyítsa, ő igenis valaki, erre pedig a legkézenfekvőbb eszköz a cigi. Mert ha kúl akarsz lenni, akkor szívod vazze, mint Feri a 8/C-ből, nincs mese.
Na erre éreztek rá a kampány kiagyalói, és pont azt akarják megmutatni, hogy a cigi rohadtul nem kúl. Nem azért, mert 50 év múlva lerohad a tüdőd (ez nem érdekel egy fiatalt sem, azért fiatal), hanem azért mert már egy fél év múlva undorító sárgák lesznek az ujjaid, bűzleni fog a ruhád és a mosolyod sem lesz olyan csábító sárga fogakkal. Arra pedig, hogy ez az üzenet el is jusson a célcsoporthoz, ez az oldal teljesen jó eszköz. Persze nem gondolom, hogy ettől majd a srácok kezéből kipattannak a szálak, és mindenki bébirépára cseréli a PallMall-t, de talán változtat valamit a dohányzásról alkotott képükön, ha a hollywoodi nikotinromantika mellett egy kicsit más megvilágításban is látják a dolgokat. Nézzétek meg a honlapot, ahol a videókat is érdemes végigpörgetni, én jókat röhögtem rajtuk. Azt már csak zárójelben jegyzem meg, kár, hogy csak a feliratozásra futotta a lendületből, érdemes lett volna a narrátorszöveget is felvenni magyarul. De ne legyünk telhetetlenek.
Címkék: humor nonprofit online kozmetikum