Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Többet kéne telefonálni

Nem tudni pontosan, mi indította a T-Comot arra, hogy egy társadalmi célúnak álcázott imidzskampányal rukkoljon elő. Talán a magentatúladagolás miatt érzett bűnbánat vagy a vezetékes telefonvonalak radikális megcsappanása késztette őket erre a lépésre, de az is lehet, hogy pusztán csak az @rc kiállításon látott jópofa ötletből akarták kihozni a maximumot. Merthogy a "Többet kéne beszélgetni" kampány nem a reklámügynökség ötlete volt, ők csupán egy az @rcon látott plakát koncepcióját vitték tovább (valószínűleg a cég kérésére), ahol Ovit és Fecót állították egymással szembe, rájuk pirítva az óvodás örihari-duzzogás miatt. Az ügynökség által készített hirdetéseken is az @rcos plakát fősora olvasható, de azzal ellentétben itt nem társul hozzá konkrét ajánlat. Az egyiken Árpád apánk egyenesági leszármazottja, egy többségpárti kopasz és egy roma srác néznek farkasszemet egymással, a másikon egy azonsító nélküli rohamrendőr és egy arcát eltakaró kapucnis híd- illetve székházfoglaló méregetik egymást, a harmadikon pedig egy családon belül erőszakoskodó és áldozata látszanak. Ez mind szép és jó, csakhogy az @arcos hirdetés és a T-Com reklámjai között van egy hatalmas különbség.

Update:
A Gyurcsány vs. Orbán plakátot az @rc kiállításra maga a Team reklámügynökség készítette a T-Com kérésére. Nem akartam azt a látszatot kelteni, hogy az ötlet lopás, csupán azért írtam, hogy talán az ott látott ötletet vette meg és fejlesztette tovább a cég, mert nem gondoltam volna, hogy a kiállításon a szponzorok megrendelésére készült anyagok is megjelenhetnek.
 

Az egyik csupán egy vicc, ami pont attól működik, hogy csavar egyet a megszokott reklámlogikán, és olyan témára alkalmazza a T-Com unalomig ismert nulla forintos termékígéretét, ami nyílvánvalóan nem oda való. Abban a pillanatban viszont, amint ezt a képzettársítást a cég komolyan veszi, egy furcsa helyzet áll elő. Az alapgondolat megmarad ugyan, a humoros felhang viszont eltűnk, a helyén pedig valami olcsó bölcsesség marad, na meg a kérdés, hogy mindehhez a T-Comnak vajon mi köze van. Mert az adott problémák kapcsán egy telekommunikációs cégnek pont annyira találó a kommunikáció áldásos hatásairól beszélni, mint mondjuk a Postának, vagy éppen a Galambtenyésztők Országos Szervezetének. Hiszen a telefonnak semilyen szerepe nincs ezeknek a problémáknak a megoldásában. A skinhead csúcsidő után sem fogja felhívni egyetlen roma ismerősét sem, hogy megkérdezze tőle milyen érzés kisebbségnek lenni, a tüntetők sem nyomozzák ki az azonosító alapján a rendőr otthoni számát, a feleség meg valószínűleg már eddig is megpróbált beszélgetni a férjével, aki a szavak helyett inkább a pofonok meggyőző erejében hisz.

Ezt nyílván a T-Com marketingesei sem akarták sugallni, a céljuk mindössze annyi lehetett, hogy felhívják a figyelmet a kommunikáció szükségességére, és jelezzék, hogy ha nem beszélgetünk egymással, akkor annak komoly következményei lehetnek. Csakhogy ez ettől a pillanattól kezdve tulajdonképpen egy társadalmi célú üzenet, ami egy profitorientált vállalkozás szájából mindig kesernyésen hangzik. Az emberek ugyanis semmit sem utálnak jobban, mint amikor egy cég a segítségnyújtás valódi szándéka nélkül meglovagol egy létező problémát, csupán attól a szándéktől vezérelve, hogy kihasználja a kérdéskört övező figyelmet. Ezért aztán egy közérdekű téma felkarolásakor mindig jobban teszi mnden nagynevű multi, ha egy meglévő non-profit szervezetet (a családon belüli erőszaknál pl. a Nanét) támogatva inkább jól nevelten a háttérbe húzódik, és legfeljebb a plakát sarkába biggyesztett kis logójával jelzi, neki is szerepe volt ennek a hirdetésnek az elkészültében. Ettől függetlenül a kezdeményezés összességében dícséretes, de jobb lett volna, ha az illetékesek először leülnek és eldöntik, pontosan mit is szeretnének elérni a kampánnyal.

Címkék: telekom

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr38225252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kikkoman 2007.11.12. 09:59:43

Nekem tetszik a kampány, és nem érdekel, hogy a T miért csinálta. Legalább valaki értelmes dolgokra is használja a reklámfelületeket. Amúgy nagyon jó a blog, sok ilyen írást még!

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.11.12. 10:32:22

Öööö...Az Indexes cím szerintem egy kissé felrevezető, mert az a jirdetés nem a T-Com megrendelésére készült, hanem egy pályázó agyszüleménye volt, és soha nem is került ki az utcára.

anonimusz 2007.11.12. 10:32:42

off

"Ezért aztán egy közérdekű téma felkarolásakor mindig jobban teszi mnden nagynevű multi, ha egy meglévő non-profit szervezetet (a családon belüli erőszaknál pl. a Nanét)"

lol, hat ennyi erovel ha magyar kisebbsegi kerdesrol van szo akkor forduljunk a szlovak nagykovetseghez, ha egy bankkal kapcsolatban van problemank forduljunk a pszaf-hez (ami ugye a bankottol fugg penzugyileg), ha belfoldi kisebbsegi kerdesrol van szo forduljunk a jobbikhoz.. mindegyik olyan hiresen partatlan, elfogulatlan..

on

adorján 2007.11.12. 10:35:26

"Merthogy a "Többet kéne beszélgetni" kampány nem a reklámügynökség ötlete volt, ők csupán egy az @rcon látott plakát koncepcióját vitték tovább"

és szerinted az arc plakátot ki csinálta?
egyet találgathatsz...

Karma · http://karma.blog.hu 2007.11.12. 10:43:40

Nem nagyon értek veled egyet, nekem tetszik a plakát. Azon sírunk, hogy itthon nincsenek kreatív hirdetések, mert a megbízó eladni akar és nem művészkedni/bölcselkedni. Aztán jön egy olyan kreatív ami pont ezt az űrt tölti be (még ha annak egy porszemnyi szeletét is), aztán akkor megint fikázás van :)

mm · http://mediamania.freeblog.hu/ 2007.11.12. 10:52:07

tegnap délután láttam a kocsiból, teljesen meglepődtem , hogy végre vki ügyes akart lenni, nem pedig rávésni csúnya fontal hogy a zalahús 220ft.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.11.12. 10:54:43

Karma
Nincs fikázás, leírtam konkrétan, hogy összességében jónak tartom a kampányt, csak próbáltam több oldalról körbejárni a kérdést.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.11.12. 10:56:52

Én is azok táborát gyarapítom, akik üdvözlik az ilyen plakátokat. Pont azon gondolkodtam a hétvégén, amikor megláttam ezeket az utakon, hogy biztos téma lesz itt is :-)

Karma · http://karma.blog.hu 2007.11.12. 10:58:03

reklámbuzi: "na meg a fájó kérdés, hogy mindehhez a T-Comnak vajon mi köze van." - nem szabad ilyet leírni, mert aztán sír a szánk hogy az ügyfél nem *edukálódik* :)))

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.11.12. 11:00:17

Fedor
Ez hízelgő:)
Akkor leírom még egyszer, mert így visszaolvasva a kommentek után belátom, az írásban valóban inkább a negatívumait emeltem ki a kampánynk:
Én is üdvözlöm a kezdeményezést, csak éppen némi fenntartással.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.11.12. 11:26:01

Különösen a rendőr vs. tüntető tetszik. Talán még bátornak is lehet nevezni, hogy egy ilyen hangulatban, ami most ebben az országban van, ezt a képet kiteszik.

Egy videó jutott erről eszembe, ami a (a mienkénél kisebb komolyabb) izraeli katona vs. palesztin felkelő témakörben szólt hasonló problémáról. Fut a palesztin egy kővel a kezében, a katona célzásra emeli a puskáját, ez megy jó pár másodpecig váltásokban, nő a feszültség, és akkor a palesztin feldobja a magasba a követ, a katona meg arra lő, mint egy agyaggalamb lövészeten. Mosolygós ölelkezés, majd csere: a katona nyúl kőért, a palesztin meg puskáért.

mypep 2007.11.12. 11:28:03

plusz egy szavazat a támogatói oldalon. Valóban, nem csak a kampányból következő konkrét értékesítés-növekedés lehetőségét kell nézni, és nem is a megjátszott társadalmi felelőssségvállalás, hanem azt, h beszélnek róla, ahogy fedor említette, ugye, pl itt és most.
reklámbuzi, nagyon jókat írsz és remekül válogatsz, a fenntartásaiddal sincs baj, de sztem tudod, h azok kinyilvánítása sem kritikaként csapódik le, hanem.

thcr 2007.11.12. 11:29:57

felhívnám a figyelmet az orbán-gyurcsány változatban található jobb alsó sarokban lévő kis csillagozott "4 éves hűségnyilatkozattal" feliratra, ami szerintem külön találó ötlet volt :) mondjuk ennek fényében már sokkal inkább tűnik viccnek az egész, csak még kevésbé akaródzik elhinni hogy ezt komolyan gondolták mint reklámot, és nem csak egy poénról van szó.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.11.12. 11:33:34

Az Orbán-Gyurcsány verzió nem került utcára, az csak egy ötletadó kiállítási tárgy, ami tényleg viccnek lett szánva. Talán nem véletlen, hogy a valódi kampányból ez a mondat kimaradt...

disco 2007.11.12. 11:44:09

Szerintem nem csak azért jó, mert kimozdul a már unalomig ismert – elég hiteltelen – műfiú, műlány, műmosoly tengelyről, és gyakorlatilag azzal sokkol, mert köze van a valósághoz, hanem: a magyar emberek többsége akut aggodalommal él együtt a kialakult, feszült politikai helyzettel és az alkalmi balhékkal, de az átlag ember nem nagyon találkozik megnyugtató, megoldást kereső szavakkal (politikán kívül). Erre a feszültségre reflektál, és próbál – a maga módján, reklámosan – egy kis közösségi feloldást keresni. Szerintem ezért működik.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2007.11.12. 11:48:38

Én is úgy tudom, hogy az eredeti @rc plakátot az ügynökség tagja(i) készítette('k).

Viszont nem tudok egyetérteni a lelkendezőkkel. Az ötlet az arcon jó volt - mint poén, paródia. De nincs mögötte semmi, hiszen a vicc éppen az volt, hogy nyilván nem a T-Com-on vagy a percdíjakon meg ezeken múlik, hogy a plakát szereplői nem beszélnek (eleget) egymással.

"vannak emberek, akik nem fognak egymással beszélgetni, minden másra ott a T-Com" - egy kis önirónia inkább bejött volna nekem.

Keynes 2007.11.12. 11:52:16

Én is a "pozitívan, de fenntartásokkal" táborba tartozom, még talán komolyabban is véve azokat a fenntartásokat, mint reklámbuzi. Mert jó-jó, társadalmi cél, meg minden - de nekem itt éppen az jön le erősen, hogy bármit hajlandóak felhasználni a nyereség érdekében, bármilyen álcába bebújtatják az igazi arcukat.
De persze altruista vállalat nincs és nem is lehet, szóval üdvözölhetjük a legkisebb lépéseket is.

bys 2007.11.12. 11:52:21

Nekem ez tetszik, függetlenûl attól, hogy végsô soron egy cég akar jófejkedni a köznek. Jófejkedjenek csak, nekik is jó, nekünk is.

dmitree 2007.11.12. 11:55:27

Összességében sztem is a fikázás-hatás a legerősebb az írásodban, főleg arra nézve h miért jó ez a t-comnak, ami sztem a legegyértelműbb: figyelemfelhívás. És ez tökéletesen sikerült! Az h mellette még vmi pozitív értéket is átad, már csak hab a tortán. Ennyi.
Szval lehet ezt is lehúzni, ahogy a Frei riportot a "témában" anno (annak valóban néhány helyen már gáz részeivel), de legalább ez vmi, minimális...

szélkakas 2007.11.12. 12:00:17

Chimie! Nagyon jól megfogtad a lényeget.

Farkas 2007.11.12. 12:13:28

Hali!

Azt tudátok, ki a T-mobil, T-online, szóval a T-konzorcuim marketing-atyja? Valmi furcsa módon az @rc szervezője.
Szerintem ez rendkívül ciki! Teljes humorérzéketlenségről tanúskodik. Az @rcos plakát poén, de a T-Comos olyan, mintha valami fantáziátlan ember nem értené a humort és komolyan veszi a viccet. Semmi köze a rohamrendőrnek és a kapucnis-maszkos-"futbalhuligánnak" a T-comhoz, ezáltal a T-Comnak sem hozzájuk. ez egy nagyon ócska, szenzációhajhász és teljesen öncélú reklám, ami a közcélúság álarca ("maszkja") mögé próbál rejtőzni. Ez az, amit hülyítésnek hívnak. Ha valaki, akkor a T-com az, aki soha nem fog tenni semmit azért, hogy párbeszéd kezdődjön az általa reklámcélra felhasznált társadalmi rétegek között.
Szerintem ez gusztustalan!
F.

apuska · http://kocsma.blog.hu 2007.11.12. 12:14:04

Annak, aki nem látta volna még ezeket a plakátokat, itt:
- apuska.freeblog.hu/files/doc/csalad.jpg
- apuska.freeblog.hu/files/doc/tunteto.jpg
- apuska.freeblog.hu/files/doc/roma.jpg


És én mint Telekomhoz közeli résztvevő, annyit pluszban még elárulnék, hogy a dolgozók között folyik most egy játék, mely így hangzik:

"A játék során a 'Többet kéne beszélgetni kampány' óriásplakátjain szereplőkhöz hasonló ellentétpárokat küldhettek be. A beérkező ötleteket a kampányért felelős reklámügynökség kreatív szakemberei zsűrizik. A legötletesebb javaslatból belső plakát készül. A játékban név vagy jelige megadásával lehet regisztrálni. Egy munkatárs több ellentétpárt is beküldhet."

...és melyhez, ha van kedvetek, elvi síkon akár lehetne még csatlakozni.

dmitree 2007.11.12. 12:16:57

Hát, márh Chimie jól megfogta a lényeget... Főleg h az önirónia kicsit sem vág össze azzal amit mondani akar. Nem azok az emberek a legkárosabbak akik most nem akarnak beszélni egymással, hanem azok akik el akarják hitetni velü(n)k h ez mindig így is fog maradni! Ez nem önirónia, hanem baromság és káros.

viktor 2007.11.12. 12:29:20

Nekem tetszik az otlet, de nem is ez a lenyeg, hanem hogy celjat elerte: beszelunk/beszelnek rola! RJo vagy rossz reklam (nem a gondolat minosegere gondolok) nincs, csak is REKLAM! Zsenialis!

szélkakas 2007.11.12. 12:37:28

Farkas
Én ezekkel az ellentétpárokkal neveznék:
Zámbó Jimmy vs. kakas
Stohl Buci vs. lépcső
Medgyessy vs. magyar nyelv

moha 2007.11.12. 13:48:14

A szakirodalom szerint az a vállalatoknak semmilyen pénzt nem hoz, ha társadalmilag fontos kérdésekkel foglalkoznak vagy ezekre hívják fel a kérdés - ezt hívják társadalmi felelősségvállalásnak - ellenben senki nem is tud annyit tenni ezekért az ügyekért, mint ők, hiszen náluk a forrás, az erő, maximum javítanak kicsi az imidzsükön, és ettől elérnek egy társadalmilag tudatosabb réteget. Úgyhogy azt gondolom, hogy azt kell viszont rajtuk számonkérni, hogy ezt valóban komolyan gondolják-e, és minden, ami ezt bizonyítja, azt üdvözölni kell, de ha csak kirakat az egész, akkor azt igenis számon kell kérni. Társadalmi felelősségvállalás fontos a T-Comnak tényleg? Energiatakarékos autót kapnak-e a vezérek? Hányan járnak közülük metróval? Környezettudatosak-e a megamonstre rendezvényeik tartásakor? Hozatják-e a szivart kubából, vagy megpróbálnak magyar termékekkel "jóllakni", hogy ne szennyezzék feleslegesen a levegőt?

susi 2007.11.12. 14:01:47

Nejem tetszik. A reklám célja a figyelemfelkeltés. Ez sikerült. Már oda sem néznék egy szokásos 0 Ft-os percdíjas hírdetésre.

Mellesleg, amikor egy női testtel reklámoztak csirketermékeket, senki nem háborodott fel ezena fórumon. Azzal egyetértesz kedves reklámbuzi???

Vagy a neved jól tükrözi liberális beállítottságod, tehát a nő nem feleság, anya, hanem egy húsos csirkefarhát??

A társadalmi megosztottság pedig jól jön cionista barátaidnak???

Belabela 2007.11.12. 14:15:03

Lyó. Az arcos Orbán-Gyurcsány plakát az konkrétan szar volt (a négy éves hűségnyilatkozat szellemes, de logikailag nem odavaló). Az a plakát azt a fogalmatlan demagógiát képviselte, amit Frei Tamás erőltetett a legendás "Összebékítem a két fél-Magyarországot" bombasztikus különkiadásában, meg amit a 7i7es politikai analfabétái nyomnak olyan szánalmasan. Hogy a honi közélet attól mocsár, mert GyF és OV nem beszélget eleget? Ugyanmár! Meg ha megfognák végre egymás kezét, és elénekelnék együtt, hogy "tavaszi szél vizet áraszt". Azt.
A demagógia nem bír szellemes lenni.

De: a rohamrendőrös plakát jó, mert abszurd - és így szimbolikus. Rohamrendőr (RR) és álarcos tüntető (ÁT) oszlatás után sörözget a pubban, megbeszélik a dolgot (na jó, nem telefonon). Ebben benne van, hogy RR felső parancsra cselekszik, ÁT pedig belső parancsra. Ez nem személyes. Csak így alakult. Civilben mindketten Kirkegaard-t olvasgatnak és bukolikus akvarelleket festenek.
De benne van a beszélgetés eredménytelensége is. Kedvelhetik egymást, de másnap az utcán megint ott fognak állni egymással szemben. Mert a parancs az parancs. Az utcán nem ők ütik egymást, hanem a hatalom veri a népet és nép a hatalmat.

A másik kettőt nem láttam, de valószínűleg zsákutca. Ha egy roma és egy skinhead telefonon beszélgetne a "cigánykérdésről", abból csak az előítéletek további mélyülése fakadna. Erőszak-apu és áldozat-anyu tisztázó beszélgetésének is csak újabb verés lenne a vége.
Az ilyen konfliktusokban csak 3 fél közvetítésével közeledhetnek egymáshoz a haragosok. (Tessék, plakáttéma: konferencia-beszélgetés!)

Annyiból jónak tartom a kampányt, hogy a T-Birodalom csinálta eddig a legirritálóbb és legostobább kampányokat, és mert esztelen sok pénzük van, napota tízezerszer találkozni az irritálóságukkal. ami még tovább fokozza az irritációt. Már a szignálzenéiktől agylobot kapok. Ez meg végre egy új irány...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.11.12. 14:16:00

susi
Sem a Skála Kópé, sem a Kesztölci tapéta, sem pedig a "Bomba csirke" reklámkampányok indulásakor nem háborodott fel senki ezen a blogon, ugyanis akkor még az addict sehol sem volt. A további kérdéseidet sajnos nem tudom értelmezni, így érdemben válaszolni sem tudok rájuk.

Daved · http://buxevo.com/hu 2007.11.12. 14:54:09

ezeket nevezném be:
Drogos gyerek vs iszákos apuka
pannon vs vodafon
bush vs terrorvezetők
jézus vs pedofil pap
seederek vs asva
vadász vs őz
bankárok vs hitelképtelenek
chello vs akiknek nem tetszik az internet korlátozás
stb.

nyakkendos 2007.11.12. 15:07:53

Előre bocsájtom; a Telekom dolgozója vagyok. Most az a baj, hogy olyan reklám született, amely jó? (Most nem reklámmal/PR-ral foglakozom!) Az tanultam; a reklám csak akkor jó, ha beszélnek róla! (Vagy legyen nagyon jó, vagy bűn rossz, akkoe beszélnek róla!!!!!! A középszer eltűnik a süllyesztőben!) Ha valaki emlékszik a>müszi< reklámjára, akkor olyan reklámmal találkozott, amely az 1. vagy 2. kategóriába tartozik. (Döntse el mindenki maga..., a \"konkurenciát\" nem minősítem, mert az Ő koncepciója, az Ő ötlete, és nem az enyém....)
A többet kéne beszélgetni szlogen sajnos az úgynevezett \"vezetékes forgalom\" csökkenő adatai miatt igen aktuális gazdasági téma - a politikai felhangok ellenére is! Tessék az NHH ide vonatkozó mutatóit kielemezni! Minden olyan cég, amely a csak és kizárólag vezetékes telefonra helyezi a hangsúlyt, gazdaságilag bukásra van itélve. A piacon körbe nézve ma már nem találunk tisztán telefonnal foglalkozó céget. Mindegyik informatikai, kábelTV, tartalom szolgáltatás, VoIP, digitális földi TV, stb irányába mozdult el réges rég!!

jóez 2007.11.12. 15:08:40

Szerintem jó a reklám, nem kifejezetten, mert T, hanem mert magára a beszélgetésre hívja fel a figyelmet, amit ma már oly ritka, akár párkapcsolatban, akár családban.

nyakkendos 2007.11.12. 15:15:34

FARKAS-nak, kérem gondolja át szavait, legalább KÉTSZER! ezt a bejegyzésemet csupa "nagybetűvel" írtam, remélem ismeri a netiket szabályait. De talán Belabela is átgondolhatni a mondanivalóját. A "csipőből" szidjuk a Telekomot tipikus esete.

dmitree 2007.11.12. 15:48:40

Hogy bela te mekkora egy hülye vagy... és az h idekeversz értelmetlenül intellektuálisnak szánt félmondatokat csak azért h alátámaszd a "de akkor is utálni foglak!" szövegedet, mondhatom csodás! És ez az eszmefuttatás a "nemzetverő rendőr" és a "hatalomverő tüntető" idilljéről, hát egyenesen gyomorforgató.
"Magyar rendőr velünk van!!" :DDD - ostoba!

ethan blow 2007.11.12. 15:52:36

nekem tetszik ez a kampány. nem tudom, az arcos volt-e előbb, amit ettől függetlenül adott be a pályázó, aztán megvették-e tőle az ötletet, és felhasználták, vagy mégis a tyúk volt először, és az arcos ennek az asztrálteste, de ez mindegy is, ezt oldják meg egymás közt, induljunk ki abból, hogy ez mindegy, a kampány jó.

nem világos számomra, ki az ötletgazda, de gratulálok neki, meg az ügyfélnek is, hogy elfogadta.

béka 2007.11.12. 16:07:34

Az első reakcióm nagyon hasonló volt reklámbuziéhoz (bocs, te választottad ezt a nevet :) ).
No de a második....

Ugyanis megnéztem, és nincs hozzákapcsolva 0 foritntos percdíj, vagy egyéb direkt termékkommunikáció.

Általánosságban beszél a beszélgetés (ezen keresztül a megismerés) fontosságáról, akár ott is ahol (mindannyian tudjuk) nem a telefon a legjobb eszköz erre.
Én mondjuk itt is a 'marketikngbutaság' helyett sokkal inkább a jószándékot látom. Szinpatikus ahogy beszél a Tcom ezen a plakáton, és ezért el is kezdem szertni a magenta színt.

Mondjuk a fotó lehetett volna szebb. Kíváló lehetőség lett volna arra, hogy megmutassa egy magyar fotós, hogy tud ő is úgy, mint a nyugati kollegák.

Belabela 2007.11.12. 16:53:49

Dmitree: Mi van? Te hozzám beszélsz? Hozzámbeszélsz? Engem szólítasz meg, de mintha valaki más hozzászólásáról beszélnél. Milyen idill? Mi van? Figyelj oda, mielőtt ostobázol... Mond neked az valamit, hogy "abszurd"?

Látod, még egy példa: itten többen elég sokat "beszélgetnek", mégsincs meg a minimális tolerancia sem. Példul benned. Szevasz.

Nyakkendős: Mit csípőből? Honnan tudod, hogy én miért utálom a T-Birodalom reklámjait? Hidd el, ezt nem most találtam ki. Évek alatt fejlődött ki bennem. Nem a Birodalomról beszélek, a reklámjairól. Én külön tudom választani magamban a kettőt. A Birodalmat is utálom, de egész másért, sorozatos saját tapasztalataim alapján.
De hidd el, nem hazudok, amikor jön a "geddökúl, geddökúl", úgy csapok a távmotoszka MUTE gombjára, hogy reccsen az egész szerkezet. Szerinted hány évig lehet ugyannak a silány nótának ugyanazt a három sorát a nép arcába kenni naponta uszkve 40szer? Ennyitől még a 21st Century Schizoid Mant is meggyűlölném, nemhogy ezt a tenyébemászó kis gitár-pop izécskét.

Puding · http://puding.freeblog.hu 2007.11.12. 22:12:08

Én nem nézek TV-t ( tudom, hülyén hangzik, de mivel nincs bekötve még az antenna sem, direkt, így nem nehéz nem nézni), így nem us tudom, hol járnak a TV-s reklámok. Viszont ha valaki naponta "uszkve 40szer" hallja az adott TV-reklámot, az valószínűleg sokat néz TV-t. Ezekszerint vagy ez a munkája, vagy pedig sok a szabadideje. Ha ez a munkája, és nem szereti, váltson, ha sok a szabadideje, olvasson vagy tanuljon! ( persze utóbbi időben se tanulni, se olvasni nem lehet állítólag...)
A reklámoknak pedig a változatosság miatt örültem. Az egyik tüntetős-plakát helyén egy héttel korábban ( vagy kettővel) még egy grínpísz reklám honolt, amit szintén ötletesnek találtam ( Kárpát-medencében Magyarország-alakú tó, "Mi tehetünk róla, mi tehetünk ellene" felirattal), de nem tudtam eldönteni, melyik párt csináltatta, a kis felirít az aljáról nem látszott messziről. És a szlogen igens értelmezhető ezekban a mai "furcsa napokban". Szerintem(TM).

vasszűz 2007.11.13. 13:16:32

Szerintem a családi erőszakot bemutató fotó nagyon ijesztő, és nem kellene azt sugallni, hogy a beszélgetés megold egy ilyen helyzetet.
A másik kettőről hasonlóképp. Elvégre bünözőket mutatnak be.

Azt sem értem, miért "kéne" és nem "kellene". A kéne az nyelvi igénytelenség, nem?

bys 2007.11.13. 17:27:04

A Kreatív online reagált is már, ennyire mértékadó az Addict? "Yeahhh"-Axl Rose

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.11.13. 18:06:29

Én meg reagáltam az Update-ben a Kreatív Online írására, így bezárult a kör.

Puding · http://puding.freeblog.hu 2007.11.13. 22:45:26

Vasszűz: szerintem a nyelvi igénytelenség ellen nem sokat tudsz tenni. És ebben az esetben nem is biztos hogy igénytelenség, mert lehet hogy a kéne és a kellene között jelentésbeli eltérés van. Nyelvtantanár-ismerősöket majd megkérdezem...
És a bűnözők mutatása szintén reklámfogás, ráadásul régi, és sokszor-használt (egy nagyoncsúnya germanizmust olvastál az előbb). Ahol nem "Zalahús: 200 Ft.-", ott biztos van valami csínytevés. A kisebbek illetlenségek, a nagyobbak bűncselekmények. De a reklám lényege...

szélkakas 2007.11.15. 10:56:28

holobecska
A Jimmy vs. kakas példát én mondtam, de ettől még jó lett a kép:). Ha így folytatjuk ebből viral lesz, a T-Com meg fizetni fog az addictnak, hogy foglalkozzon még a reklámmal. Példákat még!

trebor 2007.11.15. 19:31:53

Az ötlet, és a megvalósítás is zseniális.
Illik a többi közé grafikailag, ugyanakkor orrba vág.
Nagyon jó, örülök, hogy vannak ilyenek.
Amik ötletek itt elhangoztak a kis felhívásocskára nem túl aktuálisak, ezekben pedig pont az a jó, hogy abszolút azok!
Örülnék, hogy ha sok ilyet láthatnék (külföldön sincs annyi, mint innen hisszük)!

Kik az alkotók?
Gratulálnék nekik!

AvgDvl 2007.12.03. 17:06:36

trebor, te nyloszatyorban élsz?

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása