Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A reklámügynökségi munka árnyoldalai

Az egyik legrangosabb nemzetközi reklámdíjnak, a One Show-nak éppen most van a nevezési szakasza, amikor a pályamunkákat gyűjtik. Hogy nevezésre bátorítsák az ügynökségeket, a szervezők három reklámfilmet készítettek, amelyekben a kreatívok sanyarú sorsát mutatják be nagy empátiával, jó érzékkel mutatva rá az art director vagy a szövegírólét buktatóira. Az egyik filmben az ügynökség ígéretes kreatív csapatának a brieffel (vagyis a konkrét feladat részletes leírásával) kell megküzdenie, ami egy embernagyságú medve kabalafigura képében toppan be az életükbe és egyúttal a szobájukba is. A másikban éppen briefelik a két ijedt reklámost, akiknek a szeme előtt megelevenedik a célcsoport, amibe persze a szokásos módon mindenki beletartozik, aki él és mozog. A harmadik, talán legviccesebb reklámban a döntéshozatali mechanizmust mutatják be, amelynek során a kutatástól a kisembereken át mindenkin átmegy az ötlet, amíg a nagykutya jó vagy éppen rossz kedvében vissza nem dobja. A kreatívok szenvedéseit bemutató filmek végén a "Ha te nem érdemelsz díjat, akkor ki?" fősor jelenik meg, így bíztatva őket a nevezésre.

A brief


A célcsoport


A döntéshozatal

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr55307968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kukacka 2008.01.23. 11:55:40

Ennyi erővel sajnálhatjuk a tanárokat, orvosokat, rendőröket, stb. A reklámosok legalább meg vannak fizetve, úgyhogy most nem fogom elsírni magam sanyarú sorsukon. Pláne, hogy gyakran igencsak degradáló, ahogyan ők elképzelik a célcsoport szellemi színvonalát.

Droid 2008.01.23. 12:12:03

A reklámosok Magyarországon nagyon szarul vannak fizetve.... Szóval ez egy tévhit!

Petike82 2008.01.23. 12:47:57

Szerintem az első nagyon jó, a 2. ratyi, a 3. meg majdnem jó:)

Carter 2008.01.23. 13:04:07

Úgyvan, bíztatva.

no-fogyitárs 2008.01.23. 13:22:54

én sem fogk sírvafakadni értük
olyan munkát végeznek amire egy boldog egészséges társadalomban, egy olyan helyen, ahol nem az határozza meg az emberi értékedet, h mit fogyasztasz, semmi szükség nem lenne

Hangyasav 2008.01.23. 13:50:31

A humortalan fogyasztóktól ments meg, Uram!

Pl. a kenyai maszájoknál kevesen állnak közelebb a természethez, mégis az határozza meg, mennyit érsz, h mennyi marhád van. Ha nincs elég, még feleséget sem tudsz szerezni, marad a ... na, ezt nem írom le. Ez eléggé elanyagiasodott szemlélet, nem? És lehetne még példákat hozni arra, h az anyagi dolgok átvetítése az emberi lét más síkjaira elég általános...

szövegírda 2008.01.23. 14:02:25

nem tom, ki mondta, h tévhit, h a reklámosok sokat keresnek. valóban az. a reklámosok piszkosul sokat keresnek (főleg a seniorok)és aránytalanul sokat ahhoz képest, hogy ez még csak nem is egy szakma. szal, persze, télleg ilyenek a mindennapok, de azért szemetet gyártanak, igényeket kreálnak, amik nem is lennének nélkülük, és a reklámosok (igazi ügynökség, nem fusimisi kiadványszerkesző stúdiók) 90%-a hitel nélkül vesz lakást, épít házat, és nem Egerbe jár nyaralni...a jobbérzésűek néha még arconköpik magukat a tükörbe nézve, de sajna a többség inkább felszív egy csíkot, vagy betép, aztán 40 évesen kiöregedik a szakmából és ott találja magát egyedül. úgyhogy inkább lenézni kéne minket...

bys · http://bys.freeblog.hu 2008.01.23. 14:02:47

Lehetetlenül naív dolog elképzelni egy cégérek nálküli világot. A legjobb, amit az ember tehet, hogy átlátja a "játékot".

Hangyasav 2008.01.23. 14:26:11

Szövegirda:

akinek nem szakma, az valóban túl van fizetve.

Én már dolgozom egy ideje, és sem én nem érzem magam túlfizetettnek, sem a jelenlegi és exkollegáim többsége nem érezte/érzi így. És most nem a nyugati top 10-hez viszonyítok, és még csak nem is a hazai manager-réteghez.

Akiket én ismerek (és én magam is) nyögik/nyögjük a kocsi- és lakáshitelt, és nem minden évben a Seychelle-szigetekre vagy pl. dél-afrikai overland túrákra járunk/járnak nyaralni-teleni.

Persze konkrétumok nélkül nehéz erről beszélni, és mindig előjön a mihez képest kérdése is.

Egyébként meg egy szakma megbecsültsége-presztizse nem csak az anyagiakon múlik, és aki próbálta, az mind tudja, h ez egy rohadtul frusztáló munka (tud lenni), sok-sok idegőrlő munkára/hétvégére/éjszakára/tenderre esik egy-egy ritka sikerélmény... azt hisem, a filmecskék elsősorban erre játszanak rá...

Hangyasav 2008.01.23. 14:31:25

És amit még kihagytam, mindeki jobban ért hozzá, mint én...

bal 2008.01.23. 14:35:48

És a pénteken "4-kor megy a vonatom", cuppanó Tesco nadrágos, horvátban kedvessel iwiw-es marketingesektôl is ments meg uram minket...
És ne legyen színes azért, mert ezért fizetjük a nyomdát...
És ne írja a mail-be senki, hogy szép napot, meg S.A.P. meg ToDo List...

Creative rulez!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja és aki irigykedne a pénz miatt... Nézzétek meg a filmen a kreatív arcok és a többiek ruháit - jól jellemzi az anyagiakat...

sosuso 2008.01.23. 15:14:38

hehe, nagyon jó filmek, az utolsó kissé lapos, de igaz

nem mindenki hülye az ügyféloldalon, de bôven elég, ha az a hülye illetô vétójoggal bír

kukacka: a reklámosok általában sokkal magasabbra tartják a célcsoportjaikba tartozók szellemi színvonalát, mint amilyen az valójában

szövegírda: egyes országokban nincs megfelelô szakmai képzés - remélem erre gondoltál, hogy "nem szakma"

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2008.01.23. 16:41:39

Szerintem ez olyan, mint amikor egy újságírót megvernek a randalírozáskor. Addig ugye rendben van, hogy mindenki mindenkit üt, nade még egy új-sá-gí-rót is??? Hát az már mindennek a teteje.

A reklámosok sincsenek kevésbé eltelve maguktól. Ebből a szempontból működik a felhívás, mert mire másra ugranának, mint erre. Amit blackho belinkelt, az viszont briliáns. Ott van az összes mentalitás paródiája.

Hangyasav 2008.01.23. 17:03:01

Androidus:

nem értem a párhuzamot.

Egyrészt sztem nincs rendben sem az h mindenki mindenkit üt (pl. tüntetésnél), mégha a tüntetés céljával és jellegével nem is értek egyet. Az sem kóser, ha az adrenalintól túlpörgetve, akár rendőr, akár "tüntető" még az újságírót is. Ha már kell, akkor üssék egymást.

Kik azok a reklámosok, akik "el vannak telve" maguktól? Az accountok? A könyvelők? A DTP-sek? Az ügyfélkapcsolati igazgatók? Vagy a kreatív igazgatók? Az Art Directorok? És ők pl. mind egyformák?

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2008.01.23. 19:06:52

Hangyasav: még nem láttál tudósítást rendkívüli eseményekről? Amíg másokról szól a hír, addig faarccal tudósítanak. Amint bekap egy sallert a riporter/operatőr, kezd a világ összedőlni, szerintük legalábbis.

Mást mondok. Láttál már forgatócsoportot élőben? Azt hiszik, övék a világ. Hogy mindenki azért van ott, hogy őket kiszolgálja, mert amit ők csinálnak, az mindennél fontosabb.

Reklámosok alatt pedig azokat értettem, akik a kreatív kifejezést minden mondatukba beleszövik, miközben beléjük nem szorult egyx kicsi sem. Nyilván nem az ügynökség takarítónőjére gondoltam, de szerintem szőrszálat hasogatsz.

Hangyasav 2008.01.23. 22:39:58

Nos, bár élőben igazi okostojás vagyok, nem akartam hasogatni, sem szőrszálat, sem mást. A forgatókhoz nem értek, a reklámhoz valamennyit. Arra akartam utalni, h az "önmegvalósító" "kreatívok" nem egyedül csinálják a reklámokat, bár kétségkívül fontos szerepük van benne. Vannak rajtuk kívül mások is, így az általánosítás csak annyira lehet pontos, mint a posztban a mindenkire vonatkozó célcsoport-meghatározás.

dnd 2008.01.24. 13:52:19

Hangyasav, add fel. Úgyis legyőznek a vitában, hiszen ők már egy csomó filmet láttak a reklámosokról (Mi kell a nőnek...), tán még az 1999 Ft-ot is olvasták, meg a szomszédasszony exének a húga is ilyen reklámos maca... Szóval, mindent tudnak a reklámról és a kreatívokról. És természetesen ők sokkal jobb reklámokat is tudnának csinálni.

Hangyasav 2008.01.24. 16:33:20

dnd:

virtuálisan meghajlok igazságod előtt, úgy szakmailag, mint emberileg :o)

By the way, a filmecskék + egészen jól eltalálták a hangulatot... bár ettől még egyikünk sem érdemel díjat, amint azt a felhozatal mutatja.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.01.24. 19:29:11

Hangyasav
Van-e neked e-mail címed?

Enigma 2008.01.24. 22:42:22

Érdekes, én a legnagyobb hibát sokszor az art director szinten érzem. Olyan szinten kemény elvárás az ügyféltől a megszokott színvonal egész egyszerűen emberileg kivitelezhetetlen határidők mellett, hogy mindig egyszerűbb ugyanazzal a csapatal dolgozni egy adott márkán. Ez még rendben is volna így egy ideig. De ha az ember öt éve Marlborot, vagy Erste Bankot csinál, akkor ne várja már tőle senki, hogy még akkor is kiköhögjön magából valami átütőt. Egészen addig, amíg a kreatívokat agyonnyomják, szart fognak csinálni. Az élet ilyen egyszerű.

Egyébként sok szar ki is kerül a kezük közül, amire azt mondja az ember, hogy ezzel nem dolgoztak meg, ez tény. Sokszor viszont képtelenek is, mert a harmadik skiccet kitépik a kezük közül, hogy oké ezt most villantjuk az ügyfélnek, mert valamit már muszáj, ha meg rámondja erre az áment, legalább nem kell halálra dolgoznunk magunk.

Őszintén, azért ezt a hozzáállást forró olajba forgatással díjaznám, nem sztárgázsival. De a probléma jóval összetettebb.

Amit viszont fájlalok, az az, hogy egy-egy tényleg ütős, ötletes és újszerű reklámeszköz azért nem kap kellő hangsúlyt szakmai rendezvényeken, mert a "milyen gáz nekünk, mert nincsenek ötleteink és csak a saját nyáunkban fürdünk", vagy "válságban a magyar kreatív szakma" című előadások mellé már épp nem tudták besuvvasztani. A nyitottság is a kreativitás alkotóeleme, és ha mindent leszólunk, amit nem mi találtunk ki, (amihez hozzányúlva sikert lehetne csinálni ha nem lennénk irigyek és mindenkinél okosabbak), akkor mindig évtizedes lemaradásunk lesz a technológia kreativitásba való integrációja témájában.

(Csak a tiszta kép kedvéért: nem dolgozom kreatívként, bár megtehetném. Ma Magyarországon nem vonz ez a szakma. Marketingesként működni egy úttörő reklámeszközökkel is foglalkozó multinál ugyanis emberileg sokkal jobb munka, és nem irigylem őket sem annyiért, amit hazavisznek, sem kétszer annyiért.)

ezvansracok 2008.01.25. 00:26:09

megszorítást reformnak eladni, na az azt a kreatívot díjaznám igazán :D

Caravaggio 2008.01.25. 09:46:15

Végtelen mennyiségű szeméylyes történetet lehetne felidézni...

Amikor az első layoutként bemutatott tervből (a szokásos a 2-5-10 további finomítás) holnapra legyen kész termék, mert "jó ez így"...

Amikor az ügyfél látott valamit, ami tetszett neki, és "legyen olyan, de azért ne legyen nyúlás".

Amikor az ügyfél látott valamit, ami tetszett neki, de nem árulja el, és addig csupálja a látványterveket vagy a koncepciót, amíg "el nem éri az elvárt színvonalat" am. olyan lesz, mint amit ő kitervelt. Ez talán mind közül a legfrusztrálóbb.

Amikor még annyit sem lehet kihúzni az ügyfélből, hogy fiatalos-merészest vagy konzervatív-megbízhatóst akar...

Amikor a szakértő marketinges a prémium autómárka (ár: 6-28 mill.) kampányának brief-elésén azt találja mondani, h a célcsoport a 18-48 éves A státuszú férfiak csoportja... érted, 10 milliós autókra 18 évestől... na,jó hagyjuk...

dnd 2008.01.25. 10:49:44

Hátha valaki még nem ismeri: Truth in Advertising - www.youtube.com/watch?v=Go_VtqtxCHY

Enigma 2008.01.26. 22:37:43

Az autós példát csak azzal lehet megspékelni, ha még a billboard címszó is elhangzik valahol az országos jelző közelében. :)

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása