Régóta nagy rajongója vagyok
M. C. Eschernek, és a síkokkal és dimenziókkal zsonglőrködő, szembecsapós grafikáinak. Ezért is fogadtam lelkesen a legújabb Lego-kampányt, amelyben Escher emblematikus, kitekert épületeit álmodták újra építőkockákból és legóemberekből. A két világ összekapcsolása egyszerre kézenfekvő és zseniális ötlet, hiszen mindkettő a fantáziára épít. Épp repkedtem körbe a szobában, azon tűnődve, hogy csak aranyat fog majd kapni ez a print, vagy a grand prix-t is elhozza Cannes-ból, amikor az escheri színvonal hirtelen ecserivé változott. Kiderült ugyanis, hogy a hamburgi Jung von Mattos srácok (akik közül a credits részben 3 kreatív igazgató, 2 art director és egy szövegíró is fel van tüntetve) nem saját kútfőből dolgoztak, hanem az interneten évek óta keringő
képeket másolták le szolgaian, újra megépítve az azokon látott épületeket. Kár ezért az illuzióromboló dologért, mert az ötlet maga, még ha nem is a németeket dícséri, zseniális.
forrás:
adsoftheworld
Címkék: játék print látvány