Az Index fogyasztóvédelmi szakszolgálata, a Tékozló Ízeltlábú még 2007-ben
letesztelte a Coke Zéro-t. A vakkóstolás eredménye szerint - mégha a kóstolásban részt vevők nem pont sommelier-ek is - a Zéró a rossz és az irtóztató közötti kényes mezsgyén egyensúlyozó ital, amely az összesítésben 2,4 pontot kapott a lehetséges 10-ből, ahol a Tesco Gazdaságos gagyikóla 4 (!) pontot kapott. Ez nem semmi, tekintve, hogy bizonyára milliókat öltek bele a kifejlesztésébe, és a világ több óvatlan országában már forgalmazzák is. Ezt olvasva már akkor is morcoltam a szemöldököm, de a Coca-Cola tovább súlyosbította a helyzetet, és reklámozni is kezdte ezt a borzalmat, mi több, már kapni is lehet, és az utcán bókászva azt látom, hogy a tizenévesek között kifejezetten menő Zero-s dobozzal a kézben flangálni.
Először akkor támadt furcsa bizsergő érzés a gyomorszájam környékén, amikor megláttam a Metro hátsó oldalán a Gólyaszemmel beszélgető tömzsi, elefántlábú Nyalós Nyelveket, amint a Zero-t kóstolgatják. Este, amikor a jól megérdemelt New York-i helyszínelők békés vérfüdője közben már a reklámszpottal is szembesültem, már a vacsora is megfordult bennem, míg a feleségem kiabálva sürgetett, hogy kapcsoljak már el, mert ez annyira undorítóóó!
A YouTube-os keresés igazolta a félelmeimet: ezekből több is van! Úgy lászik, a Coca Cola Co. bajban van, és nem tudott ellenálni a valamelyik Zs-kategóriás horrorfilmrendező előnyös ajánlatának, és Atlantában úgy gondolták, hogy az új terméket újrahasznosított emberi testrészekkel lehet a leghatásosabban eladni. Gólyaszem és a Nyalós Nyelvek mellett szerepel Fütyi Úr (aka Finger) is, valamint Jabba the Hutt kistestvére, Alien Brain is. A szereplők egyszerűen nem hisznek egyszerű érzékeiknek: az vagy nem az? Nem annak lászik, de az íze, az aztán igazi! Nyamm! Yummi! Cupp.
Egyszerűen nem térek magamhoz: a sokadik megnézés után is erőt vesz rajtam a borzongás, amihez hasonlót csak a Fókusz közben szoktam érezni, amikor kutyakölyköket szexuálisan molesztáló túlsúlyos magyar médiaszereplőket mutatnak piros bőrtangában... émelygés és sírós nevetés kerülget. Én vagyok nem-evilági, vagy ezek a reklámok valóban ennyire gusztustalanok és visszataszítóak?
Ja, még valami. Kóstolta valaki ezt a rettenetet?
Címkék: pia elmebaj