Mióta először lehetett hallani arról, hogy a Szentkirályi ásványvíz példáján felbuzdulva, vagy esetleg azzal egyidőben a Visegrádi víz is a fejébe vette, hogy egy kiöregedett nemzetközi sztárral próbál lendíteni az ismertségén, azóta követeli rajtuam egy emberként mindenki, hogy ezt a reklámot is tárgyaljuk ki az addicton. Minden követ megmozgattam, hogy e nemes vad nyomára bukkanjak, mire nagynehezen sikerült becserkészni a reklámot, aminek minden másodperce kincs, és elemzésért kiált. Nem akarom elvenni előletek a kibontakozás lehetőségét, ezért inkább csak felvezetem az értékelést, amit remélhetőleg ti majd a kommentekben folytattok.
Először is azzal kezdeném, hogy hamut szórok a fejemre, és nyilvánosan megkövetem a Szentkirályi reklám készítőit, amiért egy rossz szót is szóltam a filmjükre. A ronggyá sminkelt, már-már ijesztően torz arcú, egykor szebb napokat látott Cristopher Lamberttel forgatott reklámhoz képest ugyanis a Figo kalandjait bemutató reklám egy átgondolt, kimunkált remekmű volt. Ennél a filmnél minden pillanatban érezhető a kreatívok kínja, hogy mit is kezdjenek egy kardozó öregemberrel egy ásványvízreklámban. A kényszeredett sztori, a borzasztó, stevenseagali mélységekbe ereszkedő színészi játék, és a zavaróan színpadias küzdelem tökéletesen egészítik ki egymást, hogy a film végén elhangzó "Á Dzsőzelem Foohásá" szlogen megkoronázza, és felejthetetlenné tegye a szpotot. Ha magatokhoz tértetek a sokkból, és sikerült visszamászni a székre, kérlek utolsó erőtökkel még szavazzatok egyet!
gyakorló reklámosként el tudom képzelni, mi történt. Jött a telefon az ügynékségre péntek este 5-kor Mr. Visegráditól, hogy "Gyerekek, nagy baj van, a Figó reklámozza a Szentkirályit, hétfő 9-re várom a javaslatokat, hogyan nyomjuk le őket". Aztán a hétvége őrült kereséssel telt el, és egyetlen sztár maradt, aki a megadott büdzséért eladta magát, aztán ha már így alakult, legyen valami "hegylakós" sztori. Sztem a legégőbb, hogy a végén kiírják, hogy ki is ez a pacák. Akkor minek a Sztár, ha senki nem ismeri már sztük?
jobb lett volna, ha lambertet leültek egy tölgyfaasztalhoz egy hatos rekesz másfeles vizzel, amiből négy már ki van bontva és üres, egy pedig a kezében van még pár korttyal, a hatodik teli palack meg a rekeszben. chris a kamerába néz: tsák ety máráthát! - és glugy.
Ez azert fog utni mert anitreklam, es sajnos itthon az ilyen "nagyonszar" is bejon: sztem mindenki pont ezt a benan "kulfoldiesen" kimondott szlogent fogja megjegyezni, ez fog beegni a koztudatba, igy a rossz reklam sajnos eleri a celjat vegul.
Istenem mennyivel jobb egy Pro7 reklamblokkot vegignezni mint barmelyik magyar csatornaet... vajon miert van ez? Ennyivel azert nem muveltebbek, okosabbak a nemetek... max. igenyesebbek?
Azért lehet, hogy ez arra akart hajazni, hogy annyira gagyi, hogy már jó...
Emlékezzünk csak a Sprite 1997-es Obey your thirst reklámjaira, azok közül is külön figyelmet fordítanék a Csigás reklámra. Annyira gagyi, hogy már jó...
Lehet, hogy Lambival is ez a cél... annyit röhögünk rajta, és annyit szidjuk, hogy kiszáradunk, és ugye a téma kapcsán az egyetlen vízutánpótlást a visegrádi jelenti :)
a képvilág is elég béna, de amiatt még csak megvonnám a vállamat. viszont az miért kellett, hogy ő mondja be a szlogent... nem értem, hogy engedhették ezt így át.
ráadásul ez az ember sophie marceau pacákja. valamit tudhat.
labi-é az 5 pont. "Szerintem az kellett volna, hogy elkiáltja magát hogy "Csak egy maradhat!" és levágja Figo-t. :)" sztem küldd el a javaslatodat a Videgrádi martketingnek, ez a szar így már egy új tag-el esélyes lenne akár a pengére is...
Hűha, rákerestem, hogy mi az a felirat a Lamberten :-)
Szent György Lovagrend IVISHFS (In Veritate Iustus Sum Huic Fraternali Societati = Igazában, hûséges vagyok e testvéri társasághoz
Valahogy a Lost in Translation jutott eszembe, szegény C.L. eljut egy furcsa országba, ahol valami teljesen szürreális forgatáson vesz részt. Csak gondolom ő nem aludt itt, hanem reggel jött, este ment :-)
Egyébként szerintem nem is a vége a mélypont, hanem amikor a kiskölök elkerekedett szemekkel felnéz a kútról Chrisre, aki valami megmagyarázhatatlan tekintettel néz vissza rá, majd zvung, kardkikard. Na, nálam itt buggyan fel a csillapíthatatlan visítás.
Amit ebben a legjobban szeretek, az a sminkes munkája.
Annyi púder van szegény hegylakó fején, hogy egy kisebb ház gond nélkül bevakolható lenne belőle.
A jelenetről annyit, hogy eddig meggyőződésem volt, hogy a legtehetségtelenebb reklámszakemberek a rádióban hallható spotokat készítik.
Ma már belátom, tévedtem.
Bár az is lehet, hogy csupán valaki meghívta őket a visegrádis brain-stormingra
borzalom.
ok,hogy szubjektív meg minden, de amikor a projekt végén megnézik ezt a worst fight scene ever-t ( www.youtube.com/watch?v=Z1eFdUSnaQM ) is majdnem alulmúló rakás szart, amiben konkrétan tényleg a szlogent sem érteni, akkor nem látják, hogy fos? hogyan születik ez így meg? hogy kerülhet tvbe. lehet, csak reklámos szemmel ennyire szar, nem tudom.
Ki issza a vizet, eléri a célját,
Ahogy Lambert mester az acélját.
Egyetlen korty a vízből,
S kiáll a kard a szívből.
Bármekkora küzdelem,
Eltűnik a félelem.
Nincs kegyelem senkinek,
Ki ilyet iszik, nem liheg!
Ez a víztől lett ilyen ronda, vagy már gyárilag ilyen volt. :)Mikor jönnek már rá az idióta marketingesek hogy a külföldi szinészeknek nem kellene erőltetni a magyart? Így csak szánalmas.
Mikor lesz már inkább női szereplő? Mér csak a nőkre gondolnak? Nem tudom ki hogy van vele, de általában én cipelem haza a vizet a boltból, nem az asszony. Úgy még is csak könnyebb lenne cipelni, ha mondjuk arra gondolsz, hogy a reklámban a Katarina Witt emelkedne ki a habokból... :)
a legjobb spotom az lenne, hogy vidám zene, aztán a 20milliárdos kulcsárcigány mereven vigyorgó feje betölti a képernyőt. egy másodpercig sokkolnám a nézőket a látvánnyal, aztán a kamera távolodik... AHA! KARÓN LÁTHATÓ TORZÓ NÉLKÜL A BÚRÁJA!!! ahogy távolodik tovább a kamera, a háttérben láthatóvá válik az országház, és előtte még rengeteg-rengeteg üres karó... 3 másodperc!
LOPNI BŰN!!! egy másodpercig ez a fehér felírat fekete háttérben.
snitt, vége, összesen 5mp.
persez úgy lenne igazán hatásos, hogy a karóerdő az első (füsti)fecskével ténylegesen is megtekinthető a kossuth térről...
Mégiscsak Kurgan (Clancy Brown, Highlander 1), nyerte a díjjat?! Mintha valahogy kegyesebben bánna vele az idő, mint szegény Lamberttel. (Még mindig jó pasi a maga korában.:)
Az öregfiú helyében én már nem mutogatnám magam kamerák előtt. Ami elmúlt, az elmúlt.
a reklámoknál lényeg a többértelműség, szinonímák, metafórák, szójátékok. ettől lesz ütős, zseniális - hát ha még nyers is!
ebben a vízreklámban ez mind meg is jelent. mégis izzadaságszagú az egész, fércmű.
legalább lambert lehetett volna, zsíroshajú, borostás, koszos, hátul a némber elhízott, a kölök is ilyen ágrólszakadt, meg a többi népek is hasonlóan középkoriak, az időjárás meg borongós. realizmus!!!
de, mondjuk a djoezhelem pillanatában, egy halvány fénysugár szinesbe teszi a palackot... izé, inkább vödört, amúgy minden sincity-szürke.
de még ez sem.
szar az egész.
juan sanchez villa-lobos ramírez nem véletlenül nem vállalta el a szerepet...
megnéztem ezt, jót röhögtem, már amikor a tévében is láttam...
aztán eszembe jutott, - ki tudja, miért? - hogy Videgrádhoz olyan apró nevek köthetők, mint pl Mátyás király.
Valami szép, vicces, és tanulságos (!) anekdota csak akad, vagy írható hasonló, ebbena pár másodpercben elmesélhető, és esetleg a nagyorrú Helyei Lászlóval megvalósíthatú még ígyebbül is...
ehh...
régen láttam egy interjút Klapka 'Vámház krt. 9' Gyuri bácsival: azt mondta, hogy az a tapasztalata, hogy vagy a nagyon sz@r reklám üt nagyot (ld. a papírtáblásait - ki ne tudná, hol a boltja?!) vagy a nagyon jól kidolgozott, jól fényképezett, sztáros, stb.
(Ilyenre hirtelen nem jut eszembe példa :-( )
fostalicska...miért nem egy szellemi fogyatékos csinálta? mert az is jobb lett volna...aki ilyen munkát kiad a kezéből, azt Kurgannal együtt kellene bebaszni egy farkasverembe...:-)+ az is mehet aki átvette ezt a fost...
Mi a véleménye a reklámokról? Erre az volt a válasza, hogy "ha csinálok valamit, akár reklám, akár film, a legtöbbet igyekszem nyújtani. Semmit nem tennék csak úgy félkézzel. Minden munka fontos. A reklám olyan, mint egy aprócska mozi, és ugyanolyan képességeket és tudást követel."
Olvastam cikkeket az anyagrol, es nekem abban az tunt ki, hogy a szentkiralyi koppintott, nagysietve a Visegradirol, mert a visegradi mar joval elobb leszerzodtette Lambertet, de a szentkiralyi meghallva e hirt gyorsan becserkeszte Luis Figot!
Nekem a Visegradi filmje sokkal jobban tetszik, mert van valami mondanivaloja. Abban egyetretek, hogy a szlogent mondhatta volna egy magyar hang! Rekalm szempontkabol pedig mindketto gyoztes mert Ti is Mi is es nagyon sokan beszelnek rola es ez egyenlo a figyelem felhivassal!!!!
A Lambert reklám kreatívjainak fel kellett volna ismerni 1 perc alatt, hogy ez a visegrádi-hegylakó párhuzam nem túl ütős. Apró kis csavarral dobhattak volna rajta kicsit: mondjuk mintha a forgatást forgatnák és a szünetben tolja a vizet a hős, vagy belóg egy ifjú rajongó és ő veszi fel, mittudomén, ez is csak kicsit kerekíthet az érdemjegyen, de legalább nem alapból vállalhatatlan gáz, amit átvenni és kifizetni legalább olyan böszmeség volt, mint leforgatni.
kohlhaas mihály:
@Bánki Tamás | DrLinkedin.hu: Sőt kőfaragók és balett táncosok is. Vakok mesterlövészek, siketek z... (2020.03.31. 18:02)Kerekesszékes parkolófoglalás Pesten
Dauda András:
20-30 éve nem volt még Profi jóember!
És akkor még biztos nem volt amikor 3,60 volt a kenyér, mert... (2019.06.15. 15:30)Klárikám, Gyurikám, ez profi volt!