Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Már a Kreatív Online és az index reklámfórumán is napok óta téma ez a reklám, így mi sem hagyhatjuk ki reklámszemlénkből. Bevallom, én egy kicsit értetlenül állok a nagy hype előtt, mert amikor megnéztem, bennem nem hagyott különösebben mély nyomokat. Nem azt mondom, hogy rossz, de ahhoz képest, ahogy ezt sokan beharangozták, engem érintett meg különösebben. Nem is tudom, talán a szokatlanságában lehet az ereje, és abban, hogy nem nézi agyalágyultaknak a potenciális ügyfeleit. Nem egy újabb nyomorék reklámcsaláddal támadja be őket, hanem egy kis gondolkodást igénylő ötlettel próbálja felpiszkálni a elvízkövesedett agysejteket.
Az alapötletet, vagyis hogy egy szöveget visszafelé olvasva a jeletése épp az ellenkezője lesz az eredetinek, nehezen lehetne eredetinek nevezni. Erre - mint ahogy arra a fórumokban is többen rámutattak - szakállas viccek is épülnek, sőt már Mikszáth Akli Miklósában is szerepelt ilyen jellegű megoldás (Napóleoni jóslat). Az ötlet újdonsága mindössze abban rejlik, hogy ezt valaki egy reklámban használta fel. Ezért mondjuk jár az elismerés, kár, hogy maga a kampány csak egy adaptáció, a magyar ügyfelet mindössze annyiban illeti dícséret, hogy sok más országgal szemben volt bátorsága ezzel kijönni a magyar piacon. Első pillantásra valóban nem rossz a szpot, hiszen szokatlanságával, egyszerűségével szinte leugrik a képernyőről a fejhangon visító szpot közül, viszont az adaptáció során dolgozhattak volna még egy kicsit a szövegen, hogy az gördülékenyebb, magyarosabb legyen, és talán érdemes lett volna egy kicsit rövidebbre venni, mert így egy kicsit bepunnyad a néző az egyperces darálás végére.
A kampánnyal sokkal inkább az a baj, hogy csupán egy formai ötletre épül, így nem lesz folytatható, az ötlet hosszú távon nem használható. Az, hogy - szép magyar szóval élve - mennyire one off, jól mutatja a szemmel láthatóan kínban fogant szlogen is. Annál, hogy másképp / mint mások talán az egyik kedvencem, a "Más, mint más", esetleg a "Több, mint biztosító" vagy az örök sláger, "A biztosító" lehetett volna semmitmondóbb. De nem akarom szétcincálni a kampányt, hiszen összességében pozitív színfolt ez a nagy magyar szürkeségben. Ha így gondolod, akkor szavazz. Ha nem, akkor is.
Update: A reklám megítélését némileg módosítja, hogy korántsem annyira újszerű, mint aminek beállítottam, mivel az alapötletet Lopez Murphy 2005-ös kampányfilmjében már megcsinálták, ráadásul a kampány Arany Oroszlánt kapott Cannes-ban. Szóval a helyzet egy kicsit olyan khm...- khm...
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.