Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Reklámszemle: A Raiffeisen kirúgta a hibbant családot

Megtörtént, aminek meg kellett történnie. Sőt, a Raiffeisen Banknak már sokkal korábban meg kellett volna szabadulnia az egyre debilebbé váló reklámcsaládtól, sőt ha őszinte akarok lenni, szerintem el se kellett volna kezdenie a sorozatot. Pápápáék leginkább az azóta szintén megszűnt TV2-es XXL című "szórakoztató" műsor színvonalára megcélzott humorú kalandjai már az elején is csak kevesek arcára tudtak mosolyt csalni, de ahogy telt az idő, úgy lettek egyre fárasztóbbak, érthetetlenebbek és értékelhetetlenebbek a rafis szpotok. A stipi-stopival egy olyan mélységet ért el a sorozat, amit már nem lehetett űberelni, így az sem hozhatott megújulást a "koncepciónak", hogy még lejjebb viszik a színvonalat. 

Ekkor láthatták be a cég marketingesei, hogy kár tovább lovagolni a döglött jószágon, és több ételme van valami új megoldást keresni. Ennek lett az eredménye ez az új film, amelyet azóta már egy másik is követett, amiben a nemrégiben még a Magyar Telekomnak a tévékészülék előtt filmet rendező Oberfrank Pál mézesmázaskodik egy kertészetben. A kampányok mögött meghúzódó gondolat az lehetett, hogy a pénzügyeket le kell vinni az egyszerű emberek szintjére, és hétköznapi példákon keresztül kell őket elmagyarázni. Azok kedvéért, akiknek Tömör professzor nem tudott világosságot gyújtani az agyában, most belepakoltak a reklámokba egy "jófej" fickót, aki egy egyszerű hasonlattal helyreteszi a barátja fejében a hitelrendezés koncepcióját. Az új szpotban ugyanezt a szerepet tölti be a "jófej" férj, aki meg a betéti kamatokat magyarázza el a feleségének a futórózsákon keresztül.

Az elgondolás alapvetően nem hibás, hiszen a felmérések valóban azt mutatják, hogy a lakosság pénzügyi ismereteit nem lehet eléggé alábecsülni, így egy effajta edukatív koncepcióval akár sikeres is lehet a bank. A bajt én sokkal inkább ott érzem, hogy a nagy népnevelő igyekezetben elfelejtettek azzal is foglalkozni, hogy a reklám akár csak egy kicsit is érdekes legyen. Unalmas, jóbanrosszbanos élethelyzeteket és párbeszédeket kapunk, majd a végén egy meglehetősen lapos zárópoént. Nem rossz az egész, csak valahogy olyan semmilyen. Persze lehet, hogy ti másként vélekedtek a filmekről. Szavazzatok, és kiderül.

Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (2/5)

Címkék: bank reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr74738742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hikarii 2008.10.30. 11:10:54

Wasabii,

"És kérdezz meg róla akárkit, mindenki tudja, hogy miről van szó."

Miről?

seggmester 2008.10.30. 11:13:55

A providentes MŰ család mikor tűnik el? A műmosolyú bankos nővel együtt. Ritka idegesítőek a reklámjaik. Legszívesebben lerugnám a tv-t amikor meglátom őket.

W Joe 2008.10.30. 11:18:53

A kertészetes reklám az nem Unicredites?

bulgakov 2008.10.30. 11:19:26

Ez a kampány olyan, mint amikor kalapáccsal vered a kisujjadat meg a hüvelyket, majd kicsit később csak a hüvelykre csapkodsz nagyokat, és ettől jobban érzed magad, mint amikor mindkettő fájt. De azért ez is fáj kurvára. Oldschool, uncsi, langyos. Ezzel nyerték meg a 8!!! ügynökséges tendert? 8 ügynökség legalább 24 ötletéből ez volt a legjobb, legtalálóbb? Akkor tényleg gond van az országban ezzel a szakmával, vagy a vásárlóival inkább, már elnézést. Mindemellett nem rosszabb, mint a többi kézmeleg bili.

szimmetrikus rántotthús 2008.10.30. 11:19:49

wasabii 2008.10.30. 11:04:27

Hát akkor kedves egészségedre!

RTR 2008.10.30. 11:20:26

annyira de annyira felhuznak a bankok reklamjai
miért hiszi azt mindegyik, hogy debilek vagyunk?
Leginkabb a nyuszómuszó kitalalojat szeretnem egy vulkan kraterebe hajitani, de ugyanez a helyzet a tobbivel is. ÁÁááááááh, grrr

ferko 2008.10.30. 11:23:19

Provident soha. Háttérben a szcientológia. A nő egy magas "szintet" elért auditor...

ChGeri 2008.10.30. 11:28:14

"...mélységet... űberelni..." öörrrkhhhm! Tudod, mit jelent az "über"?

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.10.30. 11:30:48

Hááát, a szavazás most 1,9-en áll, én is kövér kettes alát nyomtam...ez olyan semmilyen, tényleg. A lüke család megmaradt. Olyan, mint Emese.

fcuk · http://blog.lfsteam.com 2008.10.30. 11:35:45

Azon túl, hogy vacak, vörösre színeződik a fejem, hogy mennyire baromra veszik az embert. Értemén, bank, ez a munkája, de frászért nem lehet valami épértelmű kommunikáció?

Amikor mondja az emberünk #2, hogy "Gratulálok...", ott annak kellene követni, hogy "ennyi szar hitelt felhalmozni csak ökörmajmok képesek". Nyaralni hitelből?!

Nem azt mondom, hitelekre szükség van. Lakásra, autóra. De neakarjuk már tönkretenni a szerencsétlen ügyfelet, mert onnantól nem képes ügyfél maradni. Elképesztő.

Budabitch (törölt) 2008.10.30. 11:37:36

Na, a bankok. A kedvenc témám. A lakosság egészen elképesztően tájékozatlan a pénzügyekben, valóban. Nem is tudom, ki nyilatkozta legutóbb talán Simor vagy Bajnai, mindenesetre az átlag magyar olyan hülye a pénzügyekhez, hogy tulajdonképpen bármit elhisz, hiszen úgysem érti. De a lakosság alapvető pénzügyi, gazdasági, háztartástani, hehe, oktatása nem a reklám feladata, hanem a national curriculumé.

Nekem nagyon tetszett a Tömör professzor próbálkozás, csak sztem 5 évig naponta kellene nyomni és iskolai tanagyaggá kellene tenni, feleltetni belőle 12-től 80 éves korig mindenkit, és akkor kevesebben hinnék el a "neazemberekkelfizettességmeget" és a "dübörögagazdaságot" és végre megtanulnák, hogy mit jelent az előrehozott fogyasztás. (Na persze most majd megtanulják, hogy mit jelent, de sajnos csak utólag.)

De a silány reklámot nyomatók számára sajnos nem mentség a fogalmatlan fogyasztó. A pénzkeltető (te jóságos úristen), papapaimbecilék, tetetetete stb másképp szar. Oberfrank Pál snájdig színészember, biztos kajálják a középkorú nők. Hozza a szokásos paternalista szemléletet (ostoba asszony, okosabb férj), a virágos hasonlat kábé meg is felel a betétekkel elérhető hi-he-tet-lenül nem sok megtaknak. Papapáéknál kevésbé idegesítő, az biztos.

Asszony, ne most vegyé' cserepeset, hanem később, de akkor többet. Előbb kössé' le. Hát itt tartunk. Meg van mondva a tuti megint. Sztem a reklám: tükör. Nagyon pontosan tükrözi a társadalmunkat, a szemléletünket, azt, hogy mit gondolunk magunkról és hogy a vállalat mit gondol rólunk. És persze arról, hogy a reklám kiagyalója hogyan vélekedik a szakmájáról, az célcsoportjáról, az ügyfeléről, de ebbe nem szeretek belegondolni. Az eredmény elég szomorú, papapával vagy cserepes virággal, tképpen majdnem mindegy.

Pista 2008.10.30. 11:38:28

Szerintem jobb volt a hibbant család! A bankreklámok állatira egysíkúak (megbízhatóság, bizalom, stabilitás, értékállóság, stb.), ezért a kevés üdítő kivételnek igencsak kell örülni.

Annak idején ilyen volt a "szenzációs négyes" is, bugyuta volt, meg idétlen is, de nem hiszem, hogy 15 évvel ezelőttről bármilyen más bankreklámra vissza lehet emlékezni.

beatlejuice 2008.10.30. 11:39:52

lehet viszont mélységet alulmúlni :)

nekem spec tetszett a fura család néhány epizódja... gondolom ez azért erösen célcsoportfüggő dolog, ez a fránya tetszik-nem tetszik.

a fent belinkelt reklámfilmet még nem láttam, de tényleg elég lapos. viszont nem hiszem, hogy minden reklámnak humorosnak kell lennie, sőt, már azért is hálásak lehetünk, ha valami nem harsányan idegesítő, bántó, gusztustalan, stb...

biztos, hogy nem árt meg a lakosságnak egy tájékoztató célú kampány

tuskóka 2008.10.30. 11:41:52

Bár a család néha tényleg fárasztó volt, de szerethető és néha még vicces is volt. Azt meg lehetett jegyezni, azonosulni, szeretni, utálni is, szubjektív. Működött, mozgatta a célcsoportot. A mostani teljesen belesüpped a mocsárba, senkit nem bánt, de nem is mozgat: érdektelen. Ennél rosszabb pedig egy reklám nem lehet.

hey 2008.10.30. 11:45:44

nekem jobban bejött az előző "reklámcsomag",
lehet hogy furcsa ízlésem van, de bírtam a stipistopit is, vidámabb volt, és mindig elmosolyogtam rajtuk :)
ez meg dögunalom, be lehet rajta aludni...
és igen tényleg egy jelkép volt a család a rájfájzennek mint emese a budapestbanknak, pedig ő is sík hülyét játszik...
tetszett a családos megoldás volt 1-2 jó reklámjuk(nem az összes) meg az emesés is.
Valaki írta hogy a providentnél lerugná a tv-t... én is így érzek :D

Budabitch (törölt) 2008.10.30. 11:49:09

Hey,
na, a Provident az tényleg külön kategória, úgy, ahogy van, termékestől, megvalósítástól, mindenestől.

Gera 2008.10.30. 11:51:49

Én is bírtam az előző reklámot, mert Kovács Patrícia szerintem nagyon szép nő (de csak ezért :D)

Budabitch (törölt) 2008.10.30. 11:53:33

Ja, még egy megjegyzés. Az új paradigma: a reklám szórakoztasson is. Úgy 3-4 évvel ezelőtt ettől még felszaladt a marketinges szemöldöke, mert neki azt tanították, hogy a reklámnak el kell adnia, és ő ezt csak árelőnyugatással tudta elképzelni. De mára divatba jött a szórakoztatás, vagy legalábbis amit annak gondolnak az reklámkiagyalók a megrendelőikkel együtt, közösen. Engem egyelőre nem szórakoztat.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2008.10.30. 11:54:19

A kertészetben magyarázó okos férj, valamennyire érthető. Elvégre világ méretű hitelválság van. Az a baj, hogy nincs miből hitelt adni az embereknek, mert nincsenek betétesek. Ezért mondja, hogy inkább tedd be a pénzedet a bankba. Ez csak az első lépés. Az összes bank követni fogja őket, mert azt szeretnék elérni, hogy az emberek a párnából vegyék ki a pénzt és vigyék a bankba. De miért tennék ezt, ha a bankok elvesztették a hitelüket?

Szóval egy kicsit furcsa lenne, ha azok, akik eddig hitelt vettek fel ész nélkül, most hirtelen hordanák a bankba a pénzüket.

bug 2008.10.30. 11:55:14

A provident a 300%-os thm-jével egy vicc és az emberi morált sérti vagy "hívjuk uzsora kamatnak?", de az más téme a reklám ami elötte volt az sokkal jobban tetszett stipi-stopival 1ütt. Az új olyan sótlan semmilyen.

hey 2008.10.30. 11:57:38

provident reklámját betiltanám..

FlybyWire 2008.10.30. 12:01:01

A provident NEM bank. Uzsoracég, ennyi. Nagyon nagyon gáz, hogy ilyet lehet egy EU-ban egyáltalán engedni. Az ilyenektől kezdett el remegni Marxék feje anno....

Reisz Manfréd 2008.10.30. 12:01:46

Lüke családot vissza. A kirándulós szpot (amiben a fater elégeti az igényléses papírokat) szerintem egészen jó is volt. A Pénzkeltető-megfigyelésesen is jókat szórakoztam (a nőci sztem tök jól játszotta a "miért nekem jutnak az idióták" hozzáállású 'bandavezért'). Ezek az újak nagyon hígak, érdektelenek.

Leslieke 2008.10.30. 12:05:51

Szerencsére ritkán nézek TV-t.. de már belefutottam ezekbe a reklámokba.

Szerintem ezeket hülyék készítik hülyéknek.. és aki reklám alapján dönt bármilyen vásárlás, hitel, stb. mellett az tényleg hülye is.

Amúgy meg mit várunk olyan sokat a reklámoktól, mikor épp a napokban volt egy cikk az indexen, hogy az ország mai fiataljai szövegértési problémákkal küzd.. azaz ismeri a betűket, szavakat, csak a mondatot nem tudja értelmezni... na nekik készülnek ezek az "okos" reklámok!!!

Reisz Manfréd 2008.10.30. 12:06:05

hey 2008.10.30. 11:57:38
Nem betiltani kellene, hanem, mint a cigis dobozokra, kiírni előtte nagy betűkkel: "Ha ezektől kérsz pénzt, BELEDÖGLESZ te marha!"

Leslieke 2008.10.30. 12:06:47

*küzdenek

hey 2008.10.30. 12:17:05

reisz manfréd

ja lehet...
és úgy kéne kiírni ha 100e-et kap valaki a providenttől akkor 300e-et kell visszafizetni

fraki 2008.10.30. 12:27:37

Szerintem is jó volt a lökött család, én megkedveltem őket, talán elsősorban a színészek miatt.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2008.10.30. 12:31:38

1.8 pont? Nem mondom, hogy jó reklám, de nem ordítok vagy hányok tőle. Az ilyen 1-2 pontos kategóriát az S-Büdzsé típusú ótvar rohadmányoknak kéne fenntartani, emberek :)

petee 2008.10.30. 12:35:19

a reklám nem kell, hogy szórakoztasson. az a komédia feladata. adja el a terméket és kész.
a legrosszabb reklám az amiről nem beszélnek mert sekélyes, érdektelen, unalmas. az irritáló reklám is jó reklám mert felhívja a figyelmedet, beszélnek róla.
ami a pénzügyi kultúránkat illeti, az átlagban -sajnos- a pápápás család szintjén van. pedig csak néhány osztályfőnöki órát kellene az általános iskola 7-8 osztályában erre feláldozni és szerintem sokat javulhatna ez az átlag,hiszen nem tőzsdecápákat kell képezni.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2008.10.30. 12:36:36

"az irritáló reklám is jó reklám mert felhívja a figyelmedet, beszélnek róla."

Nem pont az ilyen kommentekért jár kirugdalás erről az oldalról? :)

mosmé 2008.10.30. 12:39:04

"és úgy kéne kiírni ha 100e-et kap valaki a providenttől akkor 300e-et kell visszafizetni"

már ha ez lenne, de a 400%-os thm az az, amikor 50 ezret veszel föl, és kb 75-öt fizetsz vissza fél éven belül

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.10.30. 12:39:10

ChGer
Mélységet valóban nem lehet überelni, de látod nekem is sikerült!

Zka
Ez a pontszám szerintem is alacsony, de én nem tudom befolyásolni, ti kattintjátok össze.

Silverf@x 2008.10.30. 12:41:13

Engem kifejezetten irritál ez az "egész életemet eladtam előre" beszólás. Én Raifeissenes vagyok, de a reklámjai miatt én szégyenlem magam... Az elején, amikor még a nyugati szellemű reklámjai mentek, egészen szimpatikus volt, csak ugye a magyar nép nem vette a lapot, érezvén, ez nem nekik szól... úgyhogy ki kellett cserélni, ezért jöttek gyügyőék és most meg... annyira már nem vagyunk parasztok ezek szerint.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.10.30. 12:45:59

hey: Ha jól tudom nem annyit kell visszaadni. A magas THM ugyanis nem véletlen. Ha egy hitel kapcsán a fix költségek kb 15000 forintot tesznek ki (hitelbírálat, kiszáll az emberük, stb), és felveszel 50000 forintot, de 1 hónap alatt törleszted, akkor mennyi lesz a THM?

Kérlek szépen: 1 hónapra 15000 forint költség jut, egy évre 175000... Ez az 50000 forint 350%-a. A 15000 forintból pedig nem csak hasznod van, de több alkalmazottat is fizetsz, de a benzint sem adják ingyen amikor az ország bármely pontjára elmész, és te sem ingyen kapod a pénzt.

Gyorsabban, kevesebb utánajárással (a te időd is pénz! Sőt az utiköltséged is) hitelhez jutni is előnyös sok esetben.

Egy ilyen rövid lejáratú gyorskölcsön kapcsán a THM mindig kiugróan magas lesz, a gyors folyósítás miatt is magasabb kockázatot is meg kell fizetni, stb.

A kérdés az: hogy normális-e az, hogy egy átlagos családnak nincs semmi tartaléka, és nincs olyan baj esetén bárnikor használható hitelkeret amit rég ne éltek volna fel?

lujza 2008.10.30. 12:53:15

A család akár tetszett, akár nem, egy biztos, hogy már kifulladt. Az idegesítő inkább az, hogy kb 1-2 éve hirtelen minden banknak lett mini szappanoperája. Állatdokis, nyuszómuszós, emesés, vagy épp hibbant családos. Ez a szánalmas.
A tömör professzor által elkezdett "beszéljünk érthetően, egyszerűen a pénzügyekről" stratégia folytatása a jelenlegi hasonlatokkal, metaforákkal illusztrált kampány, szerintem nem rossz. Van mögötte cél, ötlet és gondolat. Persze, nem röhögöm halálra tőle magamat, és nem is szórakoztat nagyon, de amit szerettek volna, az jól átjön. Pl. a 78 éves nagymamám soha nem értette a bankos műveleteket, ezekkel a kisfilmekkel még ő is érti. Sajnos valóban edukálni kell a népet:
nemrég hallottam egy bődületes történetet: bement egy autókereskedésbe egy egyszerűbb emberke, és megkérdezi:
- mennyi lesz akkor az autó?
eladó: - 3 450 000 Ft
- és ha részletre veszem, mennyi a kamat?
eladó: 5 %.
- és a THM?
eladó: 7,5
- akkor a kamatosat kérném, jó?

na, hát ez van ma..és pontosan ezek az arcok veszik fel nyakra főre a Providentes uzsorákat, aztán hetek múltán jönnek rá, hogy jól át lettek b...va.
És a probléma az, hogy az ország jó nagy százaléka ilyen, vagy ilyenebb..ezt nem a reklámosok rontották el, de sajnos nem is ők fogják hirtelen átnevelni őket. Viszont legalább olyan filmeket csinálnak, amit értenek.

IS 2008.10.30. 12:56:46

a személyes véleményt ne keverjük a szakmai elemzéssel, ez a poszt az első volt ('már az elején sem csaltak sokaknak mosolyt az arcára' - ezt pl. képzeled, nem statisztikákból veszed). úgy látszik nem vagytok célcsoport. az első reklámok a sorozatból teljesen rendben voltak, a végén tényleg radikalizálódtak, és a stipi-stopi már nekem se tetszett annyira. ne felejtsétek, a soproni ászok néhány éve az év reklámja volt, pedig mivel operált? háttal álltak: 'hát akkor igyunk!' 'háttal nem kezdünk mondatot', megfordultak: 'hát akkor igyunk!' stb.

jobb, mint nyuszómuszó, és jobb mint Emese. akkor pedig nem 1.8, csak mostanában minden magyar mindent helyből utál. a vlág legjobb reklámja nem érné el a 3-at itthon most, olyan sok a megkeseredett, negatív hozzáállású ember.

dnd 2008.10.30. 12:57:50

Beszélgettünk kollégákkal, hogy "Na vajon az addict mikor tűzi már tollhegyre az új Raiffeisen filmeket?" Aztán rájöttünk, hogy azért késlekedik vele ilyen sokáig, mert vsz. egyszerűen észre se vette őket... A "láthatatlan reklám"! Gratulálok minden résztvevőnek, de elsősorban a banknak, hogy ezt bírta választani a nagyszabású, össznépi szopa... izé, tendereztetés után! :-)

Gera 2008.10.30. 13:12:41

Aki azt hiszi, hogy a Provident az uzsora, az kurva nagyot téved. Az uzsora olyan, hogy egyrészt a thm nem is értelmezhető, ugyanis a hitelt SOHA nem fizeted vissza (értsd: egyszer felvesz félhülye emberünk egy ilyen arctól, aki innentől minden segélyosztás után bekopog, hogy akkor ő most elvinné az egészet, évekkel a néhány 10ezres kölcsön után is), másrészt ha nem fizetsz, szarrávernek. A Provident ehhez képest általában rövid időre ad kölcsönöket és azért magas a thm, mert ha mondjuk most felveszel 50 rugót és 1 hónap múlva visszafizetsz 70et, az elég magas thmet ad, viszont még így is vannak sokan, akiknek megéri. Senki nem vesz fel a Providenttől 5milliót úgy, hogy 5 év alatt 100at kell visszafizetni :) (mondjuk nem is adnának). A költségek pedig azért magasak, mert nyilván több a nem fizető, viszont cserébe nem kell heteket/hónapokat várni a folyósításra.

Madamrekamé 2008.10.30. 13:12:43

A provident a mondanivalója miatt útálatos, nincs sokkal fölötte az aranyláncos uzsorásoktól (nem bankreklám hanem "méltányos" uzsora reklám).
A hülye családok kissé följebb céloznak a mértéktelen eladósodásra buzdítanak, nem tudom a valóságban létezik-e ilyen de Papapa-éknak legalább30-50m millió forint adóssága van.(Na most az hülyén jönne ki ha Papapa-áék bemennének a bankfiókba adósságrendező hitelért).
Az új gazdasági periódussal tehát eljött az okoskodó reklámok kora asdósságrendezés meg betét.
Van még egy fajta reklám amiben azt hangsúlyozzák, hogy a bank komoly mint a vakbélgyulladás ezek viszont snnyira szürkék, hogy a fal adja a másikat.
Szóval aki érdekes, izgalmas, humoros bankreklámot látott szóljon.

hungrysignal 2008.10.30. 13:17:33

Az ügynökségeknek a tender anyagot júliusban kellett leadni.
Kortántsem volt még válság. most már lehet tudatos lesz az ilyenfajta kommunikáció de akkor még nem volt ez szempont.

notyak 2008.10.30. 13:19:52

IS!
Nem hinném, hogy a megkeseredettség miatt nem tetszett pl nekem. Nagyon idegesítő volt számomra az idegbeteg nő meg a droid férje. De szerintem hosszú hónapok után még egy jó reklámmal is tele lesz a töke az embernek. Jobb a váltás, még ha unalmasabb is.

Sonki 2008.10.30. 13:20:47

Kétféle ember van:

1) Az egyik utánanéz a neten vagy valahol a bankok feltételeinek, összehasonlít, tanácsot kér, és aztán racionálisan dönt. Rájuk maximum annyiban hatnak a reklámok, hogy azokat tekintik nagy és megbízható bankoknak, akiknek van pénzük bőven reklámozni.

2) A másikféle ember nem igazán mérlegel, inkább zsigerből dönt, például "Az apám is ahhoz a bankhoz tartozott, én is oda tartozom, és a fiam is oda fog tartozni!" gondolatmenettel, vagy reklámok alapján. Gondolom a bankok gondosan kielemezték ezt a célcsoportot, és nekik való reklámokat gyártanak...

Az Erste mátyáskirályos és hasonló reklámjai például valamivel intelligensebbek, de nem is keltik fel úgy a figyelmet.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.10.30. 13:29:35

Valóban hiba volt azt állítani, hogy senkinek nem tetszett a családi csomagolású Rafi, ennek ellenkezőjéről itt a kommentekben meggyőződhettem. De ezért jó, ha beszélünk róla, mert így árnyaltabb lesz a kép. Nyugodtan "szóljatok be", ettől lesz értelmes a vita.

Jutka 2008.10.30. 13:38:07

Szerintem a debilcsaládos szappan csak Patrícia miatt állt meg a lábán, ő vitte el az egészet.

Feca 2008.10.30. 13:53:36

Emesét is meg kellene már újítani. Az állatorvosost sohsem értettem. Jah, akkor igen, mikot a CIB tulajdonost/arculatot váltott. Papappapa-ék eleinte jók voltak, de később megintcsak érthetetlenek lettek. Lássuk be, kell valami szappanopera, hogy beiduljanak a reflexek. De Emese is hamar uncsi lett az első pár geg után. Az OTP nagyon decens, cserében összetévesztem mondjuk a MOL-lal. Az Erste-t "új lakás kell már a fiataloknak"
jó volt, viszont Mátyást 6 hét után értetem meg.
Szvsz egy bank jobban jár, ha arculatot, imázst épit, mint ha terméket reklámoz.

geza 2008.10.30. 13:54:43

A provident-ben az a legmokasabb (vagy legkevesbe, ki honnan nezi), hogy a reklamban csini konszolidalt csaj hozza a zset, a valo eletben meg egy nagy kopasz fekete merdzsos allat jon minden heten a reszletert - legalabbis a regi szomszedunkhoz ilyen jott mindig.

Madamrekamé 2008.10.30. 14:16:53

A providentnél az első héten még csinos konszolidált csaj hozhatja a zsét, de kopasz fekete merdzsos kéri majd a törlesztőrészletet minden héten.

dd 2008.10.30. 14:22:56

Ha nem tévedek, akkor ez az Oberfrank Pál anno szerepelt Providentes reklámban is, nem?(egy esernyővel hadonászott tetőbeázásból kifolyólag), szóval valahogy megtalálják a bankok. Ez azért vicces, mert annak idején a barátok köztben ő volt az, aki szerepe szerint meglépett a Berényi Claudia pénzével :)))) nem valami jó ómen ilyen reklámarcot választani... de úgy látszik, erre már senki sem emlékszik :) Olyan ez (valahol olvastam ezt), mint a lakáskasszát rókával reklámozni: a rókáról a ravaszság jut az emberek eszébe. Nem valami bizalomgerjesztő...

hibbants 2008.10.30. 14:27:14

Szavazzunk??? A reklam sikeret hol merik? Itt az addikton vagy a piacon? Mennyit is erosodott a Rafi? Az mitol van? Attol hogy valahogy nem jó a debil csalad? Vagy a szegmens? A cel? A kozonseg?
Vagy igen. Sikeres.

Madamrekamé 2008.10.30. 14:32:35

Hát nem tudom az egész rókás termék nem volt valami bizalomgerjesztő nem tudom sikerült valakinek a rókással valami ingatlant szerezni, pedig aztán volt minden rókásra festett gépkocsik, rókás ügynökök, de mintha mostanra kihaltak volna a rókásak.

hey 2008.10.30. 14:34:37

sztem a rókások nem haltak ki, csak szimplán nem reklámozzák magukat. és több ismerősöm mondta hogy jobb a rókás termék mint az otp terméke...
és ezt én is érzem a saját bőrömön... :@

Shogun 2008.10.30. 14:50:21

Nekem speciel a kb. 1-2 hete ment AXA "másképp, mint mások" tetszett nagyon, eddig ilyen ütős reklámmal még egy bank sem jött ki, mert valóban leírja, hogy mit gondolnak az emberek (szöveg lefelé olvasva) és hogy mit kellene tenni, hogy másképp gondolják (szöveg visszafelé).Hajrá!

Giga Fika · http://gigafika.blog.hu 2008.10.30. 14:59:17

Na. Valami csak lesz? A az utóbbi két év bankszférában nyomott reklámoktól kiráz a hideg. Egyszerűen nem is értem. Budget van, gondolomk konkrét célok is vannak nem? De hol az üzenet?
Aki átjön hozzám, nálam a KandH táncos gázost osztom.

hátramozdító 2008.10.30. 14:59:51

Szerény véleményem szerint az alapgondolat nem rossz, hiszen legtöbbször fogorvost, fodrászt vagy autószerelőt is baráti/családi ajánlásra választunk. És még annyi mindent! De bankot? Nyekk. Úgy vélem, ezt a folyamatot akarták kivetíteni bankra, majd modellezni, azaz „életszerű szituációba” helyezni. A dolog csak ott bukdácsol, hogy amíg a haveromnak elhiszem, amit mond, és ő tudja befolyásolni a döntésemet, ugyanezt nem hiszem el, ha a tévében látom, ti. valaki valakinek tippet ad. Na és? Nem a haverom... Ez egy kényszerű kompromisszum a szórakoztatás és a edukáció határmezsgyéjén? Megint látszik, hogy a harminc másodperc milyen kevés... Fel kell építeni a szitut, el kell hadarni az üzenetet, mindeközben a konkrétumok fölött elsiklik a néző. Fájós derékkal ne menjünk kertészetbe és beszéljük le a vásárlásról a többieket is? A hibbant család legalább karakteres volt, de sokszor ők sem mondták el egyértelműen, mit reklámoznak. Most itt ez a lúgozott vonal, némi edukációval, de ettől sem kaptam kedvet az ügyféllé váláshoz.

Madamrekamé 2008.10.30. 15:01:20

Én azt gondolom a rókások azért haltak ki, mert ingatlanra jelzálogalapon devizakölcsönt felvenni könnyebb lett így kezdett kimerülni a rókások természetes élőhelye.

Cook kapitány 2008.10.30. 15:10:04

Én szerettem a Rafis családot... pontosabban Kovács Patríciát szerettem a reklámokban. :-)))

ethan blow 2008.10.30. 15:12:33

hibbant
miért, sikeres a Raiffeisen bank? Minden bank sikeres itthon, mert olyan extraterheket kúrnak a nyakadba, hogy egy normál EU tagállam (meg az EU maga) el sem hiszi, többször rájuk is pirítottak, mivel ez EU-ban "nem szokás" ennyire kizsigerelni az ügyfeleket mint nálunk, de mivel kötelezni nem tudják őket kamatcsökkentésre, csak figyelmeztetni, ezért nem is csökkentenek (szori THM-et) csak pofáznak róla.
sikeres minden bank itt, csak némelyiknek kibaszott szar a reklámja :))) mint pl. ennek nagyon. aki meg reklám alapján választ bankot, az tényleg tökhülye

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.10.30. 15:16:50

Elment a videó vadászni. Vagy csak nekem nem jön be?

Mindazonáltal szerintem félreértitek a bank kezdeti erőfeszítéseit, mert bizony megvan nekik a jól definiált célcsoportjuk:

www.hirmax.net/cikk/hogyan-szolitsuk-meg-a-parasztot

ethan blow 2008.10.30. 15:23:58

egy másik poston meg nézegetjük a fesztiválnyertes munkákat, és csodálkozunk, hogy azok miért, mi meg miért nem? azért, mert a reklám fealdat nem szimplán eladásra ösztönzés, ez elég rövidtávú gondolkozásra vallana. arra elég lenne egy szórólap, bazmeg, vagy egy barom bankár, aki elmondja a tévében, hogy mi hol merre mennyi, és döntsd el, melyik a legolcsóbb. van olyan, hogy brandbuilding, meg lovemarks, meg satöbbi, ami azt eredményezi, hogy egy reklámnak igenis szórakoztatónak (elgondolkoztatónak, felkavarónak, bárminek) kell lennie üzenettől és célcsoporttól függően. azért van ennyi szar itthon, mert - mint hibbant kolega is írta - nem baj ha szar, csak adjon el valamit a parasztnak. és ha így, akkor ez a blog itt teljesen okafogyott és felesleges, és csakis az Effie (holnap gála) fesztivál a releváns, mert az méri egyedül,a hatékonyságot. szemben a kreativitással. ezért a munkáért nem kell kreatív ügynökséggel szerződni, ilyen szart bárki képes kitalálni szakmán kívüli is, szori. az ilyen gigaszarok miatt herótozzák annyit a magyar kreatívokat, pedig ezt egy ügyfél válogatta ki, és TUDOM, hogy voltak egész bevállalós ötletek is a tenderen - másoktól. de nem az kell, hanem ez. ez meg itt van, egyed, evetke!

hátramozdító 2008.10.30. 15:25:30

Kifelejtettem magam Tömör prof rajongói közül, hiszen az végre arról szól, amire szükség van. Edukáció. Korábbi bankreklámok itteni cincálása során pedig már feltettem az a kérdést bele a nagy virtuális pusztába, hogy ki mit vár egy banktól? Szórakoztatást? Vicceskedést? Látványt? Mini sorozatot? Szerelmi szálat? Történelmi áthallást? Táncleckéket? Krumplislángost?
Én inkább korrekt és konkrét ajánlatokat szeretnék kapni, alacsony hitelkamatot, magas betétit, ingyen kártyát, extra nyitva tartást, higgadt, megbízható, empatikus-szimpatikus ügyintézőket... Tovább is van, mondjam még?

ethan blow 2008.10.30. 15:29:12

hátramozdító
mondjad, aztán felejtsd el gyorsan, mert csalódni fogsz.

petee 2008.10.30. 15:29:50

rókásék majdnem megvezettek, de aztán némi harc után leterítettem a vörös állatot... :))

hátramozdító 2008.10.30. 15:33:27

bulgakov, hidd el, már többször nagyon erősen gondoltam rá és össze is csaptam a cipőm sarkát háromszor, gyors egymásutánban. Eddig még semmi eredmény, de amint lesz egy Nemnézlekhülyének Bank, megyek oda.

boka · http://csaszu 2008.10.30. 15:41:55

Emlékeztek a : Mondd meg Ödönnek reklámra ? utáltuk, de kultur lett, mint az "orrodat is tiszticcsa!"

Madamrekamé 2008.10.30. 15:50:46

Szerintem az edukációt még Tömörprofesszor elött el kell kezdeni. Követelem, hogy reformáljuk meg a Gazdálkodj Okosan (kommunista monopoli) játékot. Én a részemről a következő kockák beiktatását követelem:
1, Svájci frank alapon vettél fel hitelt a bankodtól, a törlesztőrészletek emelkedtek, időlegesen nem tudod fizetni a részletet, egy körből kimaradsz és BAR listára kerülsz.
2, Apa eljátszotta a család pénzét a félkarú rablón, ezért eladja a tévét, de anyának nem meri megmondani, inkább vesz fel hitelt a providenttől. Kedves anyuka itt csak önnek van feladata a következő hónapokba próbálja üres tescos tésztával táplálni gyermekeit. Lépj vissza a 3-as mezőre.
3, Mivel a családod egy teljesen életképtelen településen lakik aminek adóbevétele 0, ipar és mezőgazdaság 20 éve nincs, teljesen hitelképtelen vagy (még a providentnél is). Nincs más választásod el kell menned a K. családhoz könyörögni esetleg felajánlhatod fedezet képpen serdülő korú lányod. Két körből kimaradsz és serdülő korú lányod teherbe esik.
4, A magyar állam csődbe jut. Mivel te balga közalkalmazottnak álltál hónapokig nem kapsz fizetést, a magyar állam meg nem tud gázt vásárolni így nem lesz jó meleg a lakásodba. Mivel nincs több hónapra elég megtakarításod, mert eddig sem fizettek úgy(már az első mondatnál tisztáztuk hogy balga=hülye vagy), lépj vissza a START mezőre, és tedd félre az etikát tanulj meg fát meg kenyeret lopni!
Stb tetszés szerint kiegészíthető...

boka · http://csaszu 2008.10.30. 15:59:14

A fogorvos (legalább 97%) miért ajánlja a jó fogkrémet ? Miért érdeke, hogy jók legyenek a fogaim?

boka · http://csaszu 2008.10.30. 16:04:12

Az a stipistopis fickó nagyon eltalált figura .

Körszakállas-bőrdzsekis-öntudatos-volkswagenes. Mennyi ilyen unszimpatikus arc van az utcán is ?

ethan blow 2008.10.30. 16:06:31

a fogorvosok nem ajánlanak semmilyen fogkrémet, ők a fogmosást ajánlják, kérdezd csak meg a sajátodat, aki nem szerepel a tévében 2 misiért. ennyi. következő kérdés?

boka · http://csaszu 2008.10.30. 16:13:17

Bulgakov ! A fogorvos nem hivatástudatból szerepel a tv-ben, kvázi misszionárius ? Már ez sem a régi ? Nekem már a pempőt ajánlja fogorvosom :D

na jó ! COREGÁT mindenkinek ! Mari Zsuzsinak én is adnék kezelést ! ne is rögzítse a fogsorát !

boka · http://csaszu 2008.10.30. 16:15:33

"Mari Zsuzsinak én is adnék kezelést "

Nehogy a VÁMHÁZ KÖRÚT 9-ben megtudják!

cyber panka 2008.10.30. 16:20:37

törvinyileg betiltanám a bank reklámokat. nekem is van szerencsém bank ügyfélhez akik részéről egy hölgyike az egyik fotózás alkalmával 2szer keveredett (Office-t és Extras-t megszégyenítően) arcpiritó négerezés/cigányozás témába hogy nem akartam elhinni hogy nem kandikamera. komolyan csak pillogtam hogy ez az ügyfél, és ő komolyan dönt marketing kérdésekben.

amugy meg bulgakovnak hiszek mert tegnap óta tudom hogy ő celeb.

bananafish · http://www.verbalfoto.freeblog.hu 2008.10.30. 16:33:01

Nekem az tetszik, h "óvatosan, hitelből van".. hehe. És ha nemhitelből van, akkor le lehet törni a napellenzőt? Mi köze a kettőnek. Amúgy meg semmilyen a reklám, de az összegzés érthető, jó a hasonlat. (ha tényleg így van, bár van egy sanda gyanúm, h ha vki nem néz utána a dolgoknak úgyis egy banknál intézi a dolgait, hülye lenne 100fele rohangálni, annak, ha sok banknál van hitele csak egy oka lehet: mindenhol a legkedvezőbb hiteleket vette fel..)

ethan blow 2008.10.30. 16:33:27

panka!
hát Te vagy az? ments ki innen, könyörgöm, vagy legalább anyámék előtt!

átlagnéző 2008.10.30. 16:40:26

Ha a Bank hirdetése a cél ahhoz az előző sokkal jobb volt. Abból a Raiffeisen jött le, ellentétben a két uj reklámról a számomra csak most derült ki hogy melyik Bank reklámja.
A reklámokat nem tudatosan nézi a többség, ezért nem is minden tudatosodik az emberbe.

ethan blow 2008.10.30. 16:45:42

banana
mert ha hitelből van, akkor a havi részlet mellett nem maqrad zsetonja normál esetben a különféle esztétiaki javításokra, téli gumira, fényezésre, olajcserére, cascora, dobókockára. azért, öregem.

ethan blow 2008.10.30. 16:48:57

míg ha nem hitelből van, akkor csak a nyereségadó, örökösödési adó, kultúrális adó, faszomadó, jövedelemadó, forgalmi adó, működési adó, életbenmaradási adó viszi el a pénzt, így nem kell törődni a letört elefántfüllel. Ami megamarad, abból kijön a napi kifli, a parkolótzársaságok arrogáns 100000%-os haszonkulcsa, meg a Feltó új nyarlója az Orbán kavicdbányatava mellett a Kóka belépetetőrendszerével, és jopbb illetve balkorményos Ferrarival Dávid Ibolyának. Bank? Van aki még bankban tartja a pénzét? Laucky asshole...

ethan blow 2008.10.30. 16:52:49

milyen sok hibát ejtettem...nem maradtam közömbös érzelmileg, biztos azért.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.10.30. 16:55:14

bulgakov celeb?
Csak ki ne derüljön, hogy Réz András írogat ide álnéven...

ethan blow 2008.10.30. 17:02:38

reklámbuzi
azért ez durva volt .)))
bár, kétségtelen, én is szeretem az olvasztott libazsírt.

cyber panka 2008.10.30. 17:04:12

:D reklámbuzi
neked réz andrás mint első példa aki eszedbe jut a celeb szó hallatán?
vagy ezt hogy raktad össze?

ethan blow 2008.10.30. 17:10:05

mondjuk, az a másik tényleg, hogy hogyan lett top celeb a fejedben Réz kolega?

cyber panka 2008.10.30. 17:15:57

akit ráadásul ki nem mentenék sehonnan

ethan blow 2008.10.30. 17:18:04

dögöljön meg a saját testében! már elnézést, kicsit off kezdek lenni, de hát féllábbal a reptér füvén a kisgépen dél - dél-kelet felé, a másikkal öltönyben a megmentőre várva, nekem sem könnyű.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.10.30. 18:22:50

ja, én reklámcelebre gondoltam, mivel bulgakov hozzászólásaiban sokszor csillan meg az értelem, és az volt az érzésem, hogy bennfenteshez van szerencsém. Reklámcelebből meg van nekünk a Geszti, Fabri, meg Rézbandi. Számomra az utóbbi lenne nagyobb megrázkódtatás, hát így. De ez a dzsungelharcos celebdolog csak egy poén volt panka részéről nem?

nemkellnemzetivagta 2008.10.30. 22:27:44

emlékszik itt valaki arra az orosz bankreklámra, ahol ültek egy szürke irodában és konkrétan nem történt semmi, és az volt a szöveg, hogy A világ legunalmasabb bankja. na, az vicces volt és telitalálat.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.10.30. 23:37:15

Egyszer már mondtam egy másik blogban, de tényleg közveszélyes dolog pénzügyi analfabéláknak a kezébe bármilyen hitelt, "befektetést" adni. A mostani helyzet pedig szépen kimutatta, hogy a magyarok bizony eszetlenül vettek fel mindenre hitelt. A bankok meg adták alájuk a lovat, kezdve az óriási motoros bevásárlókocsitól (emlékszik még valaki arra a reklámra?) a providentes hitelen át a többi béna-bandzsa debil családig és nyuszómuszóig (akik aztán a 3. új lakást vásárolják kb. 2 éven belül), melyek mind-mind a kánaánt hirdették a talpasoknak.
Amúgy én szeretem Kovács Patríciát, bármennyire is eladta a lelkét "mesebeli" párjával a "mélykapitalistáknak".

nikk rivers 2008.10.31. 09:17:41

Ez altató, nem reklám.
A hibbant család legalább vidám volt.. Már a feleségem is ilyen hangsúllyal ugraszt néha: "menj be, kérdezd meg!".
Köszönöm Raiffeisen!

nikk rivers 2008.10.31. 09:26:35

elnézést, hogy kicsit off voltam ebben a réz/celeb topikban :-)

bananafish · http://www.verbalfoto.freeblog.hu 2008.10.31. 09:28:49

Bulgakov, mint bennfentes celeb? ez hogy jutott eszedbe a frusztrált gyűlölködésről?

bulgakov 2008.10.31. 10:38:05

tényleg, reklámbuzi, a mocskolódó kommentjeim alapján és a törpe lelkem önsorsrontó megnyilatkozásai után miből jutottál arra a következtetésre, hogy ez a szerencsétlen, frusztrált kis senki valszeg csakis egy celeb lehet, hm? nagyon otthon vagy a magyar médiapiacon, ez már ebből is kiderült.

bulgakov 2008.10.31. 10:51:31

banana
egyébként tényleg frusztrált vagyok, ennek pedig az az oka, hogy egyrészt elvárják tőlem, hogy kibaszott jó ötletekkel álljunk elő, másrészt senkinek sem kellenek a kibaszott jó ötletek. a blogodat olvasva ezt annyira nem értheted, te más világban próbálsz élni, ettől se jobb, se rosszabb nem lesz semmi, és nagyjából ezzel célba is értél, már elnézést. én meg szeretném, ha végre nem máshova fel nem vett hülyegyerekekkel kellene komoly dolgokról beszélni, és a gyerekkortól mindentől parázó, de annál magasabbara vágyó brand managerekkel részletezni, hogy miért marad állásban akkor is, ha azt a filmet forgatja le, ami egyébként neki is legjobban tetszik. és ez kibaszottul dühít. és dühít pl. a pofátlan hozzállás a tenderekhez, ahova 8 ügynökséget hívnak meg és a végén valami kusza semmit választanak ki, valamiegészen felfoghatatlan indok alapján, és többször is hozzányúlnak az el nem fogadott ötletekhez, kicsit merítenek belőle, amint 12 ember 2 hónapig 24/7 dolgozik. és dühít, hogy van, aki ehhez tapsol. és ettől frusztrált leszek, a gyűlölködőt másnak hagyom, ha valakinek megmondják, hogy hülye, és el fog esni, az nem gyűlölet, hanem igazság. főleg, ha tényleg hülye és folyton elesik. szori, csak mielőtt lefrusztrált köcsögöznek, ezt szerettem volna rendbetenni. dühít és frusztrál, de nem gyűlölök, hanem szeretném, ha változnának a dolgok, ehhez meg a jópofa ostoba mosoly jelen pillanatban kevés. menj el bármilyen fesztiválra, és meglátod, miről beszélek (de nem magyarra). addig meg riszpekt, és ha eszedbe jut valami, tedd ki nyíltan, azért vagyunk itt, de ha csak aqnnyit tudsz, mint a legutolsó kommented, azzal a Subbán tudsz majd nagyot ütni. szép napot.

sötét 2008.10.31. 11:03:13

@nemkellnemzetivagta

emlékszem

és arra is, hogy sajnos kamu volt az egész
egy nemlétező banknak készült, csak azért, hogy fesztiválokon nyerjen

bananafish · http://www.verbalfoto.freeblog.hu 2008.10.31. 16:13:36

ok, módosítok, frusztrált, kritikus, de legalább önkritikus is.
értem a frusztráltságot, erről szól ez a szakma, tudom.
aranyos vagy, h elolvastad a blogomat, nem sok olvasóm van, én is csak feszültséglevezetőnek használom, a következtetésedet viszont nem értem, hogy érted: "te más világban próbálsz élni, ettől se jobb, se rosszabb nem lesz semmi, és nagyjából ezzel célba is értél, már elnézést."
másik: "de ha csak aqnnyit tudsz, mint a legutolsó kommented, azzal a Subbán tudsz majd nagyot ütni." - nem kaptam ötöst az utolsó kommentemre? mi hiányzott, tanár bácsi? nem volt elég szellemes, értelmes, vagy frusztrált? sajnálom, na de köszi a tippet, hátha a subbán..

jasztreb 2008.10.31. 20:51:40

bulgakov, veled vagyok. az egészben télleg az a legszomorúbb, hogy ezt az egészet tényleg nagy nekidurálás előzte meg. igazán komoly tender, komoly részvevőkkel és igen, ennél sokkal-sokkal jobb ötletekkel.
ahol sok ember dönt, úgyis a középszer nyer. ezt láthatjuk éppen.
ennyi.

Sarkadu 2008.11.19. 10:52:10

Raiffeisen bank díjmentes mobilbankára vagyok, bárkinek bármiben segíthetek akor nyugodtan írjon a breed0322@freemail.hu ra

mufurcka 2009.04.06. 18:32:37

A Raiffeisen már nem egyszer átvágott!Legutobb pl. nem adták oda azt a kölcsönt amit már állítólag megkaptam!Szerintem elég érdekes,hogy hetekig húzzák az időmet és semmi!Kicsit bosszantó!És..már egy jó ideje összesen négy éve náluk vezetem a folyószámlám.Hát erröl ennyit!

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása