Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Az utóbbi időben egyre gyakrabban vívnak egymással szócsatákat a különféle wannabe vírusguruk és önjelölt gerillaexpertek arról, kinek a vírusfilmje, gerillaakciója volt a legjobb, legötletesebb vagy éppen leghatásosabb Magyarországon. Amellett, hogy engem eddig igazán egy ilyen jellegű munka sem győzött meg, még soha senkitől nem kaptam se magánemberként, se addictosként linket, képet, videót vagy bármi vírusanyagot róluk, ami nem lehet véletlen.
Ennek az idilli időszaknak azonban tegnap egyszer s mindenkorra vége szakadt, mert egy pillanat alatt elárasztotta a netet a Pepsi víuskampánya, amelyet boldog boldogtalan küldözget egymásnak. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy hosszú hónapok óta a tegnapi volt az első nap, amikor nem a Viagrától kaptam a legtöbb azonos témájú levelet. Négyen is szerették volna nekem megmutatni azt a kisfilmet, amelyet a Pepsi reklámügynöksége készített, hogy a More kampányába egy kis télapószagú életet leheljen. A vírusfilm apropóját a Télapó érkezte szolgáltatta, amit a készítők a gazdasági válsággal, valamint a Dexter című sorozat netes kampányában korábban ugyan már többször is látott, névbeírós ötlettel kereszteztek és egy kamu híradós bejelentkezésbe csomagoltak.
A végeredmény egy meglepően precíz, kifejezetten ügyes és humoros videó lett, ami már idáig is rengeteg helyről köszönt vissza a neten, és szinte mindenhol pozitív kritikákat kapott. Ennek oka egyszerű, film tényleg vicces, az egyszeri júzer keze pedig az első mosoly után már indul is a 'Továbbküld' gomb felé, ingyen és bérmentve terjesztve a Pepsi reklámüzenetét. Nézzétek meg a filmet, aztán küldjétek tovább valakinek, hadd terjedjen ez a cucc, hadd lássák az emberek, hogy egy víruskampány nemcsak botránykeltéssel, hanem humorral is tökéletesen üzemel. Én a magam részéről gratulálok az alkotóknak, akik egy előre megbeszélt helyen átvehetnek tőlem egy baráti kézfogást.
Update:
Mint ahogy arra egy BAttila nevű nem túl kedves kommentező felhívta a figyelmemet, a fenti kampány sajnos fájdalmasan hasonlít - és akkor még finoman fogalmaztam - egy nem is olyan régi, Obama mellett kampányoló vírusfilmre. Tulajdonképpen szinte minden eleme megegyezik azzal, kezdve a kamuoldal felépítésével, a filmen futó feliratokon át a híradós bejelentkezésig. Sajnos nem ismertem korábban ezt a víruskampányt, amiért BAttila szerint egy lúzer vagyok. Nem tagadom, most végre nemcsak a Pepsi kampányáról, de rólam is kiderült az igazság. Ha valaki emiatt nem olvassa tovább a blogot, azt teljes mértékben megértem. Legszívesebben én se olvasnám, de nem tehetem, mert ha ezentúl csak írnám, akkor még az eddigieknél is több helyesírási hiba maradna a posztokban. Patthelyzet.
Update 2.:
Olvassátok el a kreatívonline cikkét, amiben a készítők és a megrendelő is megszólalnak, ráadásul egymás mellett látható a két layout, amelyek között szinte csak annyi az eltérés, hogy a tőzsde emelkedik, ezért zöld nyilat kapott. Íme egy részlet:
„A Soda ötlete teljesen on-brief, és a megvalósítás mindenképp igazolja az eredeti döntésünket” – mondta a Pepsi márkamenedzsere, Mikola Tamás is, aki elkerülhetetlennek tartja a vizuális hasonlóságot. „Az, hogy vannak benne más videókra hasonlító elemek, abból fakad, hogy ez is a perszonalizációra épít."
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.