Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Azután, hogy több mint 300 millió dollárt költöttek a Microsoft brand újrapozicionálására és az egyik legfelkapottabb reklámcég, a Crispin Porter által készített, amúgy egész pofás reklámkampányra, a redmondi cég marketingesei gondoskodtak róla, hogy újra rajtuk röhögjön a fél világ. Sikerült egy olyan szpottal előrukolniuk, amit 20 évvel ezelőtt is legfeljebb a TV Shopban lett volnat elképzelhető. A reklámot látva sokan azt gondolták, hogy ez csak valami poén, aminek a leütése hamarosan követi majd az első, igazából csak teaserként funkciónáló darabot, mások az Apple, de legalábbis valami megátalkodott Microsoftellenes brigád kezét sejtették a dolog mögött.
Szeretnék azonban már az elején minden félreértést eloszlatni, mert az alant látható borzalom halálosan komoly, élesben is futott, és tényleg a Microsoft jegyzi. Ugyan nem magát a Microsoft márkát hirdeti, hanem annak egy aprócska szolgáltatását, a Songsmith névre hallgató, amúgy nem is akkora baromságnak tűnő, hülyebiztos zeneszerkesztő szoftverét, amely a számítógépre általunk felénekelt dal alá pakol hozzá illő, több paraméter beállításával módosítható zenei alapokat. A filmről azonban már nem mondható el semmiféle pozitívum, mind a kéi világ, mind a szereplők, mind a kivitelezés olyan, mintha egy 1987-es reklámot kapartak volna elő a készítők. Pedig nem. A Provident család kalandjait megszégyenítően ostoba sztori szerint a reklámszövegíró - nem vicc - apuka a reggeli mellett kifigyeli, amint kislánya a zeneszerkesztővel szórakozik, lenyúlja a lány számítógépét, amit magával visz, hogy a munkahelyén írjon egy reklámdalt az aktuális termékhez (egy a sötétben világító törölközőhöz), tapsra és ujjongásra késztetve főnökét és kollégáit.
Egyszerűen borzasztó, fájdalmas és elképesztő az egész, amit csak tetéz, hogy a szpotban egy MacBook Pro notebookot használtak, amit trükkösen ugyan teleragasztgattak mindenféle virágos matricával. (A kétkedők nyugodtan megállíthatják a filmet 1:13-nál, ahol handras kifigyelte nekik a szirmok mögül kikandikáló almalevelet). Persze ez a legkisebb baj a szpottal, amire az sem lehet menség, ha esetleg kifejezetten gyerekeknek készült és csak valami helyi ügynökséggel kalapáltatták össze. A film kikerült a netre, és egy pillanat alatt körbejárta a fél világot kellő muníciót szolgáltatva az éppen a Windows 7 marketingjére koncentráló, és azt egész ügyesen menedzselő cég ellenlábasainak.
Ez a kis példa újra bebizonyítja, hogy az interneten a felülről szervezett kommunikáció bajosan vagy egyáltalán nem működik, és a felhasználók magasról tesznek arra, mit akar nekik mutatni magából egy cég. Ők maguk döntik el, mit küldenek tovább, mi az amit megosztanak egymással, és hiába a százmilliós reklámfilm, ha egy teleshopos fércmű nagyobb nyilvánosságot kap a neten. Csak remélni tudom, hogy a Microsoft tanul a hibáiból, és összekaparja magát végre, mert ez mindenkinek csak a hasznára lenne, függetlenül attól, hogy melyik platform híve. Forrás: adrants
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.