Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
A hagyományos mosóporok boldog időszaka után, amikor még boldog-boldogtalan összehasonlító reklámokkal bombázta a fogyasztókat végre a GVH is elhatározta magát, és keményebb és nehezebben kijátszható feltételekhez kötötte ezek készítését (erről bővebben itt). De alkalmasint még ezen feltételek teljesülése esetén is felmerülhet a fogyasztóban, mennyire etikus az efféle reklámgyakorlat. Ezúttal egyik olvasónk, OdrY szaladt bele egy elgondolkoztató reklámfogásba a Tesco honlapján, gondolatait pedig levélben osztotta meg velünk. Íme:
A Tesco weboldalán nézelődtem, hisz a mai napon nyílik meg a közelben az egyik új hipermarketük. Gondoltam, felnézek az oldalra hátha kínál valami megtekintésre méltó akciót. Bújtam is az oldalt, tüzetesen átnéztem a fentlévő hiper- és szupermarketek akciós kínálatát, mikor is egy ilyen szövegű bal oldali menüpontra lettem figyelmes:
" DM árösszehasonlítás " Hmm... Hát jó, gondoltam, csaknem olyan "bolond" a Tesco, hogy saját magát járassa le ezzel.... De mégis!!! A feliratra rákattintva a következő kérdés akadt szemem ügyébe válasszal együtt: " Miért menne máshová? Hiszen a Tesco-ban mindig alacsony árakat talál! " Alatta a " Tekintse meg az érvényes terméklistát "... Megtekintettem, íme: http://dm.tesco.hu/
Szerintem ez felháborító és a Tesco csak magát járatja le az ehhez hasonló "reklámokkal"! De igazából nem is a Tesdcoval van bajom, hanem azzal, aki ezt megengedi. A fogyasztóvédelem szerint: " Összehasonlító reklám megengedett, ha objektív, kedvezően befolyásolja a döntést, ha nem megtévesztő, azonos vagy hasonló árut hasonlít össze, nem mossa össze az árujelzőket. " Én nem hiszem, hogy magukat úgy kellene reklámozni, hogy megpróbálnak másik kisebb viszont "előkelőbb" láncot lejáratni. És aki DM-be ment eddig, valószinűleg ezek után is oda fog menni megvenni egy krémet, és nem egy Tesco szuper- vagy hipermarketbe, ahol vagy azért kell órákat várni a fizetésig, mert rengetegen vannak és hosszú sorok állnak, vagy azért mert az adott szupermarketben nincs annyi ember hogy a 4 pénztárból legalább kettőt üzemeltetni tudjanak (ráadásul fejben számolni nem tudó és gyakorlatlan pénztárossal) és emiatt alakul ki hosszó sor.
Sőt, tetézem a dolgokat. Az már egy kicsit dühítő dolog, hogy akciós borotvabetétből csak egy van kint az adott helyen legumizva és leragasztva egy fölébiggyesztett papírral, amin az áll, hogy "Az árucikk megvásárláshoz kérje az eladó segítségét", aki arról nem is tud, hogy neki kellene segítenie. Hiába a biztonságiőr, hiába az üzletvezető... Senki sem tudott egy csomag borotvapengét adni! Na hát ezek után csak gratulálni tudok a Tesconak egy ilyen reklámért! Ha mást nem is, de borotvabetétet venni inkább a DM-be megyek!
Tisztelettel: OdrY
Ui.: Az adott borotvabetét is fel van tüntetve az árösszehasonlító listán, miszerint a Tescoban 1620 FT-tal olcsóbb... Csak kár, hogy nem tudtunk a párommal hozzájutni a szupermarketben!
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.