Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Etikus a Tesco összehasonlító reklámja?

A hagyományos mosóporok boldog időszaka után, amikor még boldog-boldogtalan összehasonlító reklámokkal bombázta a fogyasztókat végre a GVH is elhatározta magát, és keményebb és nehezebben kijátszható feltételekhez kötötte ezek készítését (erről bővebben itt). De alkalmasint még ezen feltételek teljesülése esetén is felmerülhet a fogyasztóban, mennyire etikus az efféle reklámgyakorlat. Ezúttal egyik olvasónk, OdrY szaladt bele egy elgondolkoztató reklámfogásba a Tesco honlapján, gondolatait pedig levélben osztotta meg velünk. Íme:

A Tesco weboldalán nézelődtem, hisz a mai napon nyílik meg a közelben az egyik új hipermarketük. Gondoltam, felnézek az oldalra hátha kínál valami megtekintésre méltó akciót. Bújtam is az oldalt, tüzetesen átnéztem a fentlévő hiper- és szupermarketek akciós kínálatát, mikor is egy ilyen szövegű bal oldali menüpontra lettem figyelmes:
" DM árösszehasonlítás " Hmm... Hát jó, gondoltam, csaknem olyan "bolond" a Tesco, hogy saját magát járassa le ezzel.... De mégis!!! A feliratra rákattintva a következő kérdés akadt szemem ügyébe válasszal együtt: " Miért menne máshová? Hiszen a Tesco-ban mindig alacsony árakat talál! " Alatta a " Tekintse meg az érvényes terméklistát "... Megtekintettem, íme: http://dm.tesco.hu/

Szerintem ez felháborító és a Tesco csak magát járatja le az ehhez hasonló "reklámokkal"! De igazából nem is a Tesdcoval van bajom, hanem azzal, aki ezt megengedi. A fogyasztóvédelem szerint: " Összehasonlító reklám megengedett, ha objektív, kedvezően befolyásolja a döntést, ha nem megtévesztő, azonos vagy hasonló árut hasonlít össze, nem mossa össze az árujelzőket. " Én nem hiszem, hogy magukat úgy kellene reklámozni, hogy megpróbálnak másik kisebb viszont "előkelőbb" láncot lejáratni. És aki DM-be ment eddig, valószinűleg ezek után is oda fog menni megvenni egy krémet, és nem egy Tesco szuper- vagy hipermarketbe, ahol vagy azért kell órákat várni a fizetésig, mert rengetegen vannak és hosszú sorok állnak, vagy azért mert az adott szupermarketben nincs annyi ember hogy a 4 pénztárból legalább kettőt üzemeltetni tudjanak (ráadásul fejben számolni nem tudó és gyakorlatlan pénztárossal) és emiatt alakul ki hosszó sor.

Sőt, tetézem a dolgokat. Az már egy kicsit dühítő dolog, hogy akciós borotvabetétből csak egy van kint az adott helyen legumizva és leragasztva egy fölébiggyesztett papírral, amin az áll, hogy "Az árucikk megvásárláshoz kérje az eladó segítségét", aki arról nem is tud, hogy neki kellene segítenie. Hiába a biztonságiőr, hiába az üzletvezető... Senki sem tudott egy csomag borotvapengét adni! Na hát ezek után csak gratulálni tudok a Tesconak egy ilyen reklámért! Ha mást nem is, de borotvabetétet venni inkább a DM-be megyek!

Tisztelettel: OdrY

Ui.: Az adott borotvabetét is fel van tüntetve az árösszehasonlító listán, miszerint a Tescoban 1620 FT-tal olcsóbb... Csak kár, hogy nem tudtunk a párommal hozzájutni a szupermarketben!

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr7881289

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2009.01.16. 15:27:40

Lehet ilyeneket csinálni, meg viszont is, a haszna meg kb. semennyi, ha nem épp a listára kiszemezett termékeket akarod csak megvenni. (Márpedig biztosan nem ennyiért mész el vásárolni.)

Amiért lehet ejnyézni, az az engedély nélküli logóhasználat.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.01.16. 15:34:33

Én ugyanilyet láttam egy Teszkós SPAM-kiadványban, csak ott valami élelmiszerbolt volt. És kiderült, hogy pl a 10 darabos Orbit rágó 9(!!) forinttal olcsóbb a Tesco-ban. Rohanok megvenni.

toria 2009.01.16. 15:37:00

Ugyanakkor a DMben könnyen elérhető törzsvásárlói rendszer van, ami szintén nem utolsó szempont.
Hasonló összehasolító rendszer működik az Intersparral szemben, ami a kulturált(abb) vásárlás helyszíne, tehát még ha drágább is (szerintem az), az élmény más, ami esetleg megéri az a pár száz ft ráfizetést - pl nem kell kartonokból kitépni dolgokat..
Szegény Interspar pedig mit tehet: rákapcsol: 25%kedv, 50% kedv. ... Menjen a harc, menjen, hiszen nekem vásárlónak előnyöm van belőle, csak nehéz megállapítani, mikortól veszélyeztetik a beszállítóikat, az ott dolgozók munkahelyét....

nemeseri 2009.01.16. 15:38:12

Szerintem a fent leirtakba beleesik a reklam (tehat megengedheto), a tesco celkozonsegenel meg betalal. Nyilvan aki tescoba jar, az nem a minosegert megy oda, hanem mert olcso.

A DM meg majd csinal egy olyat, hogy naluk fele akkora az atlagos varakozasi ido es ketszer akkora a valasztek. Kar, hogy ez Magyarorszagon keves embert erdekel...

dancegirl26 2009.01.16. 15:41:05

A DM a kis lila pontjaival simán behozza a különbözetet....(sőt, majdhogynem duplán)
Aki meg egyébként se jár oda,az ezután is tuskóban fog borotvát venni. ennyi, maradok a DM-nél

Határozott Szándék (törölt) 2009.01.16. 15:44:30

És vajon a DM-ben is úgy leveszik a beszállítóikat, mint a Tesco?

mizie 2009.01.16. 15:49:49

absz megengedhető. árérzékeny a fogyasztó? játszunk akkor az árakkal.
mondjuk legalább vehettek volna olyan példákat ahol nem 14 meg 30 forint a különbség.

nincs vele semmi gond, azon kívül hogy béna

Hangyasav 2009.01.16. 15:54:07

Hali!

Ami törvényes, az jó esetben tisztán definiált, lehet ellenőrizni, lehet perelni, lehet sokszázcsillió forintra büntetni, lehet hízlalni a jogászok valagát, ha nem törvényesen jár el a hirdető, ez mind rendben van. A fogyasztó döntési szabadsága az EU-ban „szent", sok mindent meg kellett és kell majd még szoknunk ennek a jegyében - és az összehasonlítás elvileg ezt segíti elő.
Viszont az, hogy ami törvényes, tehát megengedett, az működik-e, tehát érdemes-e élni vele, az más kérdés. Majd eldönti az az idő és a GVH.

A DM-ben viszonylag könnyű 20% kedvezményt elérni, amivel a DM mindegyik felsorolt termékben kedvezőbb, mint a Tesco. Ott is rendszeresek az akciók, a 2őt fizet 3at kap jellegű dolgok, ráadásul szakképzett eladók vannak, tisztaság, rend, gyors kiszolgálás, választék. Én nem félteném őket.

Nyomdász · http://www.ritternyomda.hu 2009.01.16. 15:56:34

Nem tudom, hogy ez OdrYnak miért fáj. (Egyébként a Spar termékeivel is megteszik ugyanezt. ) Szerintem ez értelmes reklámfogás. Miért a többi szupermarket mivel hirdeti magát?
Az Interspar plakátokon, eladónak beöltözött topmodellek hirdetik, hogy a cég első a minőségben! Na ez milyen támpontot ad a fogyasztónak? Semmit! Akkor már inkább informatív a 9 Ft-os árkülönbség! Igen, én azért a vacak 9 ,- Ft-ért megyek a Tuskóba.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.01.16. 16:02:05

A DM-ben mindig köszönnek, amikor belépek az ajtón és kedves, jóseggű eladólányok vannak. :)
Egyébként nekem meg pont az a tapasztalatom, hogy az ilyen pipere termékek esetén olcsóbb a DM. Ráadásul ott vannak a DM saját márkás cuccai, amelyek eléggé jó minősgéüek, ellentétben a Tescó gazdaságos dolgokkal.
Egyszer az Elmex fogkrém árán lepődtem meg. A Tescóban 300 forinttal volt drágább, mint a DM-ben.

Egyébként a szórólapjaikon az Intersparral is össze szokták magukat hasonlítani. De az az én szememben megint nem ugyanaz a kategória, mert azért az Interspar hangyányival igényesebb - minden tekintetben - mint a Tesco. Valahogy még sohasem sikerült rávennem magamat, hogy a Tescóban például húst, vagy felvágottat vegyek.

IAMX · http://ampelmannchen.tumblr.com 2009.01.16. 16:03:49

kövezzetek meg de szerintem ez egyáltalán nem felháborító. Lehet, hogy nem sok jót lehet elmondani erről a reklámról, de
1. nem hazudik
2. eléri a célját

Az összehasonlítgatás egyébként az intersparral is ment, olyan termékeket választottak ami éppen nem akciós, összeállítottak egy bevásárlólistát (nyilván olyanokból ami náluk olcsóbb) és kihozták hogy az egyik az 4230ft náluk ugyanez csak 3670 ft. És az ugyanaz azt úgy kell érteni hogy UGYANAZ, tehát az Anikó köményes sajt az ugyanolyan finom (szar) ha tescoból hozod ha sparból.
A DM-es már egy újítás, azt promotálja hogy a tescoban nem csak az élelmiszerek olcsóak (ez relatíve köztudott), hanem a drogériában kapható termékek is. És igen az ott vett fogkrém/parfüm/borotva ugyanolyan mint a DM-ben, szóval attól nem lesz valaki jaszkari ha ugyanazt drágábban veszi meg.
Mindenkinek nagyon nagy a szája, hogy milyen szar a tesco. Az. Ami viszont jó benne (legalábbis a legtöbb ember szeret kevesebbet fizetni mint többet) hogy olcsó. Ezt senki se tagadhatja, számok bizonyítják. Nyilván minden cég a saját előnyeit emeli ki a marketingben, ez szerintem nem etikátlan. Sőt: nem állítja hogy a DM,Interspar szarok, nem ócsárolja őket, nem járatja le, csak tömören közli: nálunk ez és ez és ez (egyébként nem kevés dolog) olcsóbb. Ennyi.

IAMX · http://ampelmannchen.tumblr.com 2009.01.16. 16:05:52

+ a cikk elején említett hagyományosmosóporossal szemben nem vetít, hogy "olcsóbb mint a legtöbb üzletlánc" hanem kimondja: Ez olcsóbb 130 ft-al mint az Intersparban. Kész.

poTomek 2009.01.16. 16:09:55

Úgy gondolom, hogy ez az egész már rég nem az etikusságról szól. Ergo az ilyeneken nem kell meglepődni, felháborodni.

Picit kapcsolódik, hogy mi is a jó reklám:
A sarki kisboltban egy vásárló elhagyott egy tízezrest. Visszament, a bolt tulajdonosa elrakta és visszadta neki a pénzt. Ezt a helyi újságban egy apróhirdetéssel köszönte meg. Na azóta szívesen járok a sarki kisboltba.

Nyomdász · http://www.ritternyomda.hu 2009.01.16. 16:12:13

IAMX igazad van. Sőt tovább megyek. Ez az igazi reklám! Sajnos ma a TV, plakát reklámok semmitmondóak. Ugyanazt pár frázist szajkózzák: minőség, elérhető ár, nálunk Ön az első stb.
Mind megfoghatatlan.
Itt legalább konkrétumokat látunk. Lehet, hogy pitiáner, de megfogható.

flamer 2009.01.16. 16:13:34

Ez a lista azért lep meg baromira, mert eddig bármikor hasonlítottam össze a DM meg a Tesco árait, mindig a DM volt az olcsóbb. Mondjuk ahogy elnézem, nincsenek is itt a drágább kozmetikumok árai.

Nyomdász · http://www.ritternyomda.hu 2009.01.16. 16:14:58

Ja, nem meglepő. A Tesco látogatói az olcsóbb dolgokat szeretik.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.01.16. 16:21:47

De a lényeg lemaradt: vettél borotvát, vagy úgy döntöttél, bokorarcú lesz a párod?
;)

Critmiss 2009.01.16. 16:35:54

Szerintem semmi felháborító nincs ebben. Sőt, tök hasznos, mert nincs az az élő ember, aki ilyen szinten összehasonlítja ennyi termék árát két bolt kínálatában. Szóval én inkább a vásárlói igények hatékony kielégítésének, a vásárlási döntések meghozatalának segítését látom a dologban. :) Pláne, hogy én például nem gondoltam volna, hogy ennyi termék esetében veri a Tesco a DM-et. Szóval nemcsak konkrét, de hatásos is.

varadig 2009.01.16. 16:46:23

Nem kell emiatt idegeskedni. Ez teljesen tárgyilagos információ-közlés. Ugyanezt a DM is megtehetné egy csomó termékkel, de más a komm. stratégiája. Ennél sokkal rosszabb lenne, ha úgy kommunikálna aTesco, hogy: Nálunk sokkal olcsóbb, mint a DM-ben.

Shopping 2009.01.16. 16:51:02

Egy baj van ezzel.
Jó MAGYAR SZOKÁS SZERINT 17db van minden akciós termékből.

Bemész megvenni, és nincs.
Mit teszel?
kisétálsz, beülsz a kocsiba és autózol 10 percet a DM-ig?
Nem!
Ottmaradsz és megveszed a másik fajta szappant, stb.

A TESCO kb. annyira etikus mind GÁZA BOMBÁZÁSA!
(hopp, van egy kis párhuzam)

IAMX · http://ampelmannchen.tumblr.com 2009.01.16. 17:06:46

@Shopping : Elkerülte a figyelmedet valami shopping! ennek a promociónak az a(z egyik) lényege, hogy az ott felsorolt termékek NEM AKCIÓSAK! Persze ettől még lehet ideiglenes készlethiány de csak ugyanannyira mint bármelyik másik terméknél

flamer 2009.01.16. 17:07:19

@ZaZie: Az a baj, hogy - mondom, saját tapasztalatokra támaszkodva - általánosságban kurvára nem igaz, hogy a Tesco olcsóbb lenne, mint a DM.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2009.01.16. 17:19:31

Szerintem azt is mellé tehetnék, hogy egy átlagos vásároló átlagosan mennyi olyan szir-szart vásárol össze a Tecsóban, amire nincs is igazán szüksége, csak azért mert olcsónak tűnik, gondola végen van stb. És ez aztán azokra is jellemző, akik kifejezetten takarékoskodnak. Meg lehet nézni a teli bevásárlókocsikat fizetésnap után, mennyi szükségtelen vacakkal áldoznak a népek a fogyasztás oltárán.
Mindamellett ez a reklám szerintem megygőző és eléri a célját, mert az előbbibe pont nem gondol bele a kedves vásárló.

hunter84 2009.01.16. 17:27:23

Szerintem abszolút elfogadható ez a fajta reklám/antireklám. Mivel a konkurencia is akkor él ezzel a lehetőséggel, amikor csak akar, nem értem mi a poszt írójának problémája. Komolyan nincs jobb dolga, mint ilyen pitiáner dolgok etikai vonatkozásával foglalkozzon? Ha nem tetszik, akkor járjon a DM-be! Ennyi...

Critmiss 2009.01.16. 22:00:13

@flamer: Hát sajna ezt nem tudom megítélni.

OdrY_01 2009.01.17. 11:05:57

Sziasztok!
Nem a reklám bosszant, hanem igazából azon kaptam fel a vizet, hogy már nem az első termékkel jártunk így a közeli Tesco szupermarketben. Sokszor ebben a szupermarketben 1kg banánhoz nem jutok hozzá, de még 20 dkg marhapárizsira is várni kell jóideig mert nincs a helyén, aki kiszolgálna. Az bosszant, hogy a pénztárban ülő hölgy nem tudja kiszámolni fejben mennyi is az a 7x300 (ebben az esetben éppen hidegételjeggyel próbáltam meg fizetni). A cigaretta pultjaik már nyár óta nincsenek töltve. Az állítólag frissen sütött termémek vagy két napos keménységüek, vagy nincs is.
Egy műszakban dolgozik náluk 4 fő, ebből 1 üzletvezető, 1 árufeltöltő. 1 aki a pénztárban ül, és 1 fő biztonságiőr. Szerintem mielőtt a Tesco egy ilyen DM-szerű, vagy Interspar-szerű "lejárató" reklámot kezd el hírdetgetni, előbb nézne szét a saját háza tájékán, mert bizony nem egy szupermarketükkel van probléma. Én belátom, hogy sokaknak megéri odamenni vásárolni, és be is veszik ezt a fajta reklámot és rohannak megvenni a terméket... Én is rohannék, ha tudnának belőle adni és nem csak 1 lenne a helyén leragasztva, mintha ki akarnánk őket rabolni. Ha tudnának minőségi kiszolgálást nyújtani....

Kaptabakta 2009.01.17. 13:07:57

@Hangyasav: "Igen, én azért a vacak 9 ,- Ft-ért megyek a Tuskóba."
Ha Ritter Gábornak hívnak nem is csodálkozok ezen:)
De valamiben igazad van, ha valamit megkapok olcsóbban és jobb minőségben akkor inkább oda megyek. Ezért nem dolgozok a Ritter Nyomdával.

Kaptabakta 2009.01.17. 13:09:11

@Nyomdász: Bocsi mindenkitől. A hozzászólás Nyomdásznak szólt, csak hát .....

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2009.01.18. 13:29:37

szerintem abszolut nem zavaro, vagy duhito a dolog. sot. ez egy eleg magas labda a dmnek, amit ha ugyesen leutni, akkor eleg jol johetne ki.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2009.01.19. 11:46:51

OrDy
Na látod, ezért tud a tecsó olyan olcsó lenni, mert nem sokat költ a szolgáltatásokra. Nincs eladó, ha van, akkor sem matekzseni.
Erre ne panaszkodj, ez az üzleti modell része. Ha nem tetszik, menj a DM-be és vegyél 20 Ft-tal drágább öblítőt, mert 20 forintért lehet jár hozzá még fél mosoly. Én is így teszek, nekem megéri.
De ennyi pénzért ne akarj minőségi kiszolgálást.

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.01.20. 12:43:26

Személy szerint nagyon jót röhögtem, mikor a Tescoban a polcokon egyes termékek alatt a polcokon megláttam az Intersparos összehasonlító táblát. Az egyikre még rá is írt valaki valami vicceset.

OdrY_01 2009.01.20. 14:54:34

Már nem járok Tescoba, mert tudom, hogy 30 percet várhatok, mire megkapom a napi 10 dkg marhapárizsim, és ha ki is várom, nem kapok már csak száraz zsemlét vagy csomagolt kenyeret. Inkább teszek nagyobb körutat és beugrom egy helyi kis kajáldába egy párszáz forintos menüért, és beugrom a benzinkútra cigiért, na meg a DM-be samponért pl... Nekem is megéri 1-1 mosoly és kedves köszönés azt a pár forint plusszt. Időt nem spórolok se így, se úgy ha a közeli Tescoba megyek... :)

algi 2009.01.23. 14:42:58

Nem értem, mi a baj ezzel. Ha a tényleges árat írják ki, akkor ez csak tájékoztatás. Ha nem szereted a Tesco kiszolgálását, akkor meg mész DM-be, és megfizeted a jobb kiszolgálást.

Szerintem éppen az a gáz, amikor valamelyik cég titkolja az árakat, amíg az ember személyesen el nem megy vásárolni.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása