Szeresd a hazádat, igyál Sopronit!

Ezt a reklámot már több helyen is kielemezték, ezért nem akartam róla írni, de végül meggyőztek arról, hogy ez nem lenne helyes, mert később nagyon hiányozna a Reklámszemle rovatból. Ezért aztán jöjjön most a nemzeti színű lobogóba csavart Soproni-reklám. Kezdjük ott, hogy egy sört sokféleképpen lehet pozicionálni. Ezek közül az egyik legnehezebb feladat a nemzet italaként való beállítás, ami legtöbbször akkor vezet eredményre, ha az adott nemzethez és annak sörkultúrájához pozitív képzetek kapcsolódnak. A Kozel mint a cseh remek, a Holsten és a Beck's mint a német mintasör életképes koncepciók, hiszen ezek köztudottan sörivó nemzetek, évszázadokra visszatekintő, elismert sörkultúrával. Na de van-e értelme egy sörről azt mondani, hogy azért igyuk, mert magyar? Külföldön nem próbálkoznék ilyesmivel, de a hazai piacon elvileg van, hiszen a patriotizmusra építeni sok termék esetében bejött már. 

Ennek a törekvésnek a legújabb és legnyilvánvalóbb állomása ez a szpot, amiben azt próbálják meg definiálni, mit jelent magyarnak lenni. A reakciókat olvasgatva az mindenképpen pozitívum, hogy valaki felvállalja ezt a kérdést, és főműsoridőben azt sulykolja az emberek fejébe, hogy magyarnak lenni jó. Csakhogy a megvalósítás megítélése már messze nem ilyen jó. Az első és egyben legnagyobb probléma, hogy az egész koncepció egy hatalmas nyúlás. A film a Molson Canadian sör egy kilencvenes évek végén futott, nagyon ismert kampányának a másolata, amelyben ugyancsak egy férfit láthatunk, aki arról tart gyújtó hangú szónoklatot, hogy miért büszke arra, hogy ő kanadainak született. Az "I am Canadian" sorral futó kampány annak idején nagyon sikeres volt, köszenhetően nem utolsó sorban annak, hogy öniróniával közelített egy amúgy is valid kérdéshez, hiszen a jellegtelennek tartott kanadaiak - az amerikai kontinens belgái - sokáig szenvedtek önértékelési válságban.

Az önirónia eszköze a Soproni szpotjából teljesen hiányzik, cserébe viszont tele van közhelyszerű kijelentéseknél, amelyeket ráadásul az amúgy szimpatikus főszereplő kissé petőfisen, szavalva, a kelleténél több pátosszal és kevesebb természetességgel ad elő. Csak úgy röpködnek az anyám tyúkják, Mátyások és Puskások bár a mákos gubán és a villamoson érződik, hogy a készítők a klisészerű példák mellett érdekesebb dolgokat is szerettek volna a filmbe pakolni. A film hangulata alapvetően jó, és a reakciókat olvasgatva sokakaban pozitív érzéseket keltett. Az, hogy ezt a maga javára tudta-e fordítani a Soproni, az már egy más kérdés. Nekem például végig valami országimázs reklám érzetem volt, aminek a végére jobban passzolt volna a Benned van szlogen (bár ez a sörrel is működik: Soproni. Benned van). Ha nem láttátok, nézzétek meg, aztán pontozzatok szorgalmasan, hogy lássuk, nálatok mire mentek a nemzeti trikolórba bújtatott söröspalackkal!

Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (3,9/5)

Címkék: pia hungarikum reklámszavazás reklámszemle

2009.02.23. 10:30 reklámbuzi 59 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

http://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr20954080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

asztalfióknak suttogó 2009.02.23. 10:56:02

Ájájáj. A fiatalember a végére már olyan, mint Kossuth Cegléden. Meg a zene is egy merő pátosz, ennyi erővel a Himnusz is mehetett volna alatta:P Szóval az elején az ember még egyetértően mosolyog, aztán a végére csak legyint, mit horgasztanák itten a magyar vágyakat. Egészségükre.
Pedig az alapötlet tök jó, csak megint rossz végéről fogták meg. Kis önirónia tényleg jót tett volna az ügynek.

nick nolte (törölt) 2009.02.23. 11:23:00

én fikáztam először (anno)
most is ez a véleményem... SZAR, de főleg a szereplő nagyon béna...

RustySpoon (törölt) 2009.02.23. 11:55:01

Nem ismertem a kanadai reklámot, de ez tényleg csak halvány másolat.

A szereplővel nekem nincs bajom. Szimpatikus, a szavalással se lenne gond, ha márc 15ét reklámozná. A rendezéssel annál inkább.. az egész video alatt nem a szemembe néz, pedig ha már ilyen állásból veszik + meg akar győzni, akkor jobb lenne. Mikor a Budapest - Bukarest résznél lepillant az különösen idegesítően hatott számomra.

OFF: Érdemes megfigyelni, hogy a patrióta/patriotizmust emlegetni milyen divatos lett mostanság. :) 2 hete Cozma: Patrióta lokál, 1 hete Gyurcsány: Patrióta gazdaságpolitika, Addict: Patrióta Soproni.

albinoblacksheep 2009.02.23. 11:55:30

A kanadai változat azért teszik mert ott spontán a szereplő.
Itt pedig hoztak a pszichiátriáról egy mikro Petőfit, akinek annyi retorikai érzéke van, hogy indulhatna KAZINCZY VERSENYEN - szellemi fogyatékos óvodás kategóriában....

Külföldi Viktor 2009.02.23. 11:57:16

ez 1 szahar.
a szívlapátban mégis meglepő sikere volt, butul a szakma is, ld
szivlapat.blog.hu/2009/02/16/most_jo_magyarnak_lenni_vagy_kanadainak
akinek ez bejön, ajánlom tisztelettel az übermagyar istenreklámokat okulásul:
napielet.hu/napi/rovat/reklama/3527/isten_baranyai_2

RustySpoon (törölt) 2009.02.23. 11:58:22

ŐŐ megnéztem még1x.. lehet h rám néz, csak olyan fura a szeme. De.. de.. néha nem rám néz. Megvan! Sunyi szeme van, az a baj. Mégse szimpatikus :)

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.02.23. 12:02:21

Szerintem meg teljesen jó. A sör is sokat javult az elmúlt években, díjat is nyert, legyünk kicsit büszkék erre is.
Sokan azt sem tudják, hogy az arany ászok is háromszoros aranyérmes sör, meg van pár ezüst is a tarsolyában.
A patriotizmus is kell, legalábbis helyre kellene billenteni a szélsőjobb kisajátításából.
Ötös alá.

RustySpoon (törölt) 2009.02.23. 12:07:53

Kiváncsi vagyok, hogy a többi I am Canadian reklámot is lenyúlják-e. Már látom ahogy a Nagymagyarország matricás zsiguli lefékez egy Párkányi Potraviny (ABC) elött és a szlovák zsíroshajú kisjány rámosolyog főhősünkre, miközben a Puli kutya vadul csóválja..

www.youtube.com/watch?v=yukrEhNG-Po&feature=related

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.02.23. 12:22:41

Reklámfunaok,

Alex Wipperfürth írt a márkaeltérítésről, azaz, mikor a fogyasztók kisajátítanak maguknak egy kampányüzenetet - s viszik szájról-szájra. Indula zsongás....

Ennek, mármint a Sopronis mutációnak egyik ékes példája itt:

www.tyuxar.hu/articles.php?article_id=57

Ju$t an0th3R $taR^ 2009.02.23. 12:59:17

Elég megosztó ez a reklám, úgy látom. Témájánál fogva nem is lehet más, de abban szerintem egyetértünk, hogy a béna csajlerázós vagy feketelacis sörreklámoknál klasszisokkal jobb.

Nyúlás? Igen, az! De egye fene, szerintem örök igazság, hogy "good artist copy, great artist steal". Egyébként meg a célközönség maximum 3%-a tudja, hogy nyúlás, és még ennél is kevesebb látta az eredetit.

Való igaz, kicsit fura azt látni a végén, hogy ez a piros-fehér-zöldet verítékező, kicsit erőltetett film egy sört hivatott népszerűsíteni, nem pedig egy országimázs kampány része (megjegyzem, bár azok lennének ilyenek)...
Sokan azt vetették a film szemére, hogy közhelyes, nincs benne semmi önirónikus, és túlzottan pátoszos az egész. A kanadai teljesen más, nekem jobban is tetszik, de szerintem Magyarországon azt nem lehetne megcsinálni, amit Kanadában igen. Ott a nemzeti érzelem nem azt jelenti, amit itthon (kiváltképp az elmúlt 2-3 évben). Ide igenis Petőfi kell, Erős Pista, villamos, meg guba, mert ha nem ezen a biztos talajon haladva közelíted meg, egyesekből, pont az ellenkezőjét váltják ki annak, amit szeretnének.

Még annyit jegyeznék meg, hogy ha minden reklámunkban csak ennyi kivetni valót találnánk, mint ebben, akkor már élmény lenne tvt nézni.

nikk rivers 2009.02.23. 13:36:49

ettől én nem fogok sopronit venni,
hiányzik a p.pöttyös t.rudi

2009.02.23. 13:40:24

1, NEM a magyar nők a legszebbek a világon.
2, NEM Budapest a világ legszebb fővárosa.
3, a magyar konyha NEM világhírű

továbbá:
4, a Föld NEM levestányér alaku.

tygger 2009.02.23. 13:52:34

@Bölcs Ész:
a magyar lányok nagyon szépek, az meg, hogy ki a legszebb, úgyis csak szubjektív. mindenesetre élmezőny
budapest valóban nem a világ legszebb fővárosa, de azért kellemes adottságai vannak
a magyar konyhának azért vannak világhírű termékei, lásd gulasch

mindezekkel együtt én utálom ezt a reklámot. ahogy előttem sokan elmondták, ebbe egy kis önirónia kellene, nem pedig ez az idegesítő pátosz, hülyét kapok ettől a hűdejómagyarnaklenni érzéstől.

szeretem ezt az országot, 27 év alatt nem is mentem el innen, de hogy kurva sok idegesítő sajátossága van, az biztos. nem ide tartozik, de minek nyomatjuk például a szózatot? vörösmarty egyik leggyengébb műve, hagyjuk már, mifasz az, hogy itt kell élni meg halni és hogy nincsen máshol hely? jóisten, kicsit haladjunk már előre.

a himnuszban sem csinálunk mást, mint sajnáltatjuk magunkat, lehet mondani, hogy így vagyunk beállítva, de ez szar dolog. és pont ettől szar ez a reklám, hogy mintha csak a himnuszt és a szózatot nézegették volna hozzá az alkotók, a magyarság sokkal több annál, ami ebben a reklámban van. és ezt még el is nézném neki, de a főszereplővel együtt túl komolyan veszi magát.

csak azért kettes, mert nem országimázs reklám, hanem csak egy söré.

ethan blow 2009.02.23. 14:11:16

Ju$t an0th3R $taR^ 2009.02.23. 12:59:17

szal ha minden reklámmal csak annyi lenne a gond, hogy lopás, és gyengébb az eredetinél, akkor okésak lennénk, szerinted. klassz.

szerintem ez nem kreatív munka, semmi köze ahhoz egy picit sem. szori, de a kínai piacot is bezárták, mert gyenge hamisítványt árultak olcsón hülyéknek, akik meg zabálták a szart. ez kell, tényleg a magyarnak? akkor én nem akarok debreceni diuák lenni!

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.02.23. 14:16:58

Nekem tetszett a film!
Így szeretnék az országra gondolni, és nem úgy, hogy ahogy a mindennapokban látom, korruptan, koszosan.
Ez a reklám tiszta. Pont amilyennek lennie kell.

Úgy látszik Kanadát nyúlni csak sikeresen lehet.
Gesztinek, és Oláh Ibolyának is bejött a Magyarország c. szám, melynek eredetije egy kanadai társulat produkciójában szólal meg.

Kellemetlen élmény, hogy a tengeren túlról tanulunk hazaszeretetet.
Nem csodálom, hogy ennyien támadják a spotot.

ethan blow 2009.02.23. 14:20:22

Mondjuk, Kanada pont okés erre a célra, mármint hogy hazaszeretet lopjunk, ott is él épp elég magyar '56 óta, talán ők érzik magukat büszkén magyarnak, mi meg nem értjük, miért teszik ezt, bazeg, erre eddig nem is gondoltam! Irány Kanada, legyünk büszke magyarok mi is!

2009.02.23. 14:25:18

@tygger:

te az a fickó vagy, aki nőből körülbelül annyit lát, amennyit az rtl fokusz közvetít az erotika kiállításról 1 pár szilikoncsöcs képében. : ) no itt érnek véged nálad a világszép magyar nők...

szépségük meg NEM élmezőny, hanem az átlagosnál egy picit rosszabb. : ) viszont az angol, a bolgár, a román és a mexikói nőknél szebbek, az tuti. : )

a szépség meg NEM relatív és NEM szubjektív dolog - női arcvonások esetén meg pláne - ez csak egy buta elcsépelt közhely, a negyedművelt emberek szájából. : )

mérhető is így osztályozható is („emberi” ízlés alapján)

en.wikipedia.org/wiki/Averageness
www.beautycheck.de/english

tygger 2009.02.23. 14:29:18

@Bölcs Ész:
ja, te vagy a napi provokatőr, bocs, nem tudtam.
hajrá.

2009.02.23. 14:35:39

@tygger:

a gulasch-t meg külföldön 1000 fajta módon csinálják, semmi köze a hortobágyihoz, ráadásul ez meg csak egyfajta étel amit a magyar konyháról ismernek... ellentétben az olasszal... : )

„A magyar konyha világhírű” szöveg meg a korai Kádár-rendszer egyik önáltatása, s az 1958-as brüsszeli világkiállítás magyar pavilonjának sikere adta. Innen terjedt el a Rákóczi túrós. : )

2009.02.23. 14:36:43

@tygger:

már vártam a buta, ám okoskodó emberek érvnélküli duzzogását. : )

2009.02.23. 14:38:09

@Bölcs Ész: jav.:

érnek véget
mérhető és így

_Budabitch_ (törölt) 2009.02.23. 15:50:08

Ügyes. Remekül rájátszik arra a totális félreértésre, amit nemzeti öntudatnak vagy nemzeti büszkeségnek szoktak nevezni, és ami általában a Rubik-Petőfi-Puskás-csajok tengelyen szokott megnyilvánulni álló- és mozgóképekben, maximális pátosszal természetesen.

Öniróniát ilyesmitől elvárni lehetetlen. Hogy is lehetne gúnyt űzni saját nemzeti téveseszmés zavarainkból? Kicsit félek, hogy a reklám tartalmával a szerzőtől a szívlapátig mindenki halálosan egyetért, sőt el is érzékenyül tőle.

Persze reklámhatékonysági - stb - szempontból teljesen mindegy, hogy mire gondolt a költő és hogy zokog-e az ügyfélkapcsolat. A célcsoport körében osztatlan sikert arat majd.

Amíg nem esik le, hogy icipici ország vagyunk, nem mi szartuk a világot és nem tőlünk igazgatják a világgazdaságot, addig nyugodtan lehet ilyen reklámokat nyomni, sőt. Én szeretném még megérni azt az időt, amikor már majd nem lesz értelme ezzel hasítani.
Addig meg, megérdemeljük.

ethan blow 2009.02.23. 17:38:40

nos, akkor minden kreatív pakoljon, internetes bloggerek és böngészőkirályok pedig mehetnek a megüresedett állásokat betölteni. hiszen semmi másra nincs itt szükség, mint lemásolni valami létezőt és ráhúzni a nemzeti butykos színeit (lsd. még pl. "Nemzeti" Vágta, mindig a színház jut róla eszembe vhogy, vagy Újmagyar Gesztihimnusz)

Kína ezzel a módszerrel lassan világhatalommá válik, mit húzzuk a szánkat? Közben Gömör pereli Indiánt, mert a Jackjackben a Supernem koncerten a háttérben Gömörék filmje ment, és nem fizettek nekik jogdíjat. Ééééés? Ki a faszt érdekel? Lopjanak maguknak!

Tényleg senki nem vágja, legalább szakmabeliek, hogy mi a gond ezzel az egésszel? na, akkor én itt befejeztem, megyek, megkeresem Farkas Helgát.

Mária 2009.02.23. 17:39:16

Én először, másodszor, sőt harmadszor is azt hittem, hogy ez is valami hülye kormánypropaganda film az adófizetők zsebéből finanszírozva.

Csodálkoztam is, mit keres a végén a sörösüveg :)))

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.02.23. 18:00:24

én is így voltam vele, teljesen meglepődtem, hogy ez sör reklám. biztos voltam benne, hogy valami kormányhülyeséget mondanak megint.

Fehérnyúl · http://feher-nyul.blogspot.com/ 2009.02.23. 18:07:53

Sopront a hűség városának hívják, mert 1921. december 14-én a soproniaknak és a környék lakosságának lehetősége volt eldönteni, hogy Ausztriához akarnak tartozni vagy Magyarországhoz és jelentős többséggel Magyarország mellett döntöttek. (Azóta ez a nap a Hűség napja.)

Erre akar célozni ez a kis reklám is a "Hozzánk tartozik" szlogennel, mellyel erre a választásra szeretnének utalni, legalábbis szerintem.

(Nem titok, életem legszebb 5 évét egyetemistaként Sopronban töltöttem, habár hűséges a Zöld Veltelini borhoz voltam inkább a Gyógygödörben, mint a sörhöz és valóban, vizilabdában mi vagyunk a császárok és Magyarországon élnek a legjobb Pasik.:):):) )

Hubermatos 2009.02.23. 22:01:55

Soproni...
Hargita!!!
Csak az már a másé.

De ez a spot olyan szinten szar, hogy a hideg is kirázott tőle. Lehet. hogy ettől jó? Maradok az ingénytelen csomagolású Hargitánál és Bukarestnél.

Chalabre (törölt) 2009.02.24. 09:03:36


Engem a mai magyar reklámok fényében a legkevésbé sem zavar, ha adaptálnak. Inkább, mint saját vackot nyomjanak a képünkbe. Ebből viszont kimaradt a természeteséég, spontaneitás és a humor. Egy sörtől kifejezetten elvárnám, hogy ne komolykodjon, ha nem vegye lazán az életet, legyen őszinte, amilyenné az alkohol tesz, szabadítson fel. De pont most a gazdasági világválság idején kissé álságos egy ilyen patrióta reklámmal előhozakodni. Épp most a gödör mélyén mindenki nagyon büszke a magyarságára, nemdebár? Én még életemben nem szégyelltem magam ennyire amiatt, hogy magyar vagyok. Még jó, hogy nem országimázs reklám, mert az a pofátlanság teteje lenne most. Még így is!

majomka 2009.02.24. 11:00:34

akinek ez jó, az igyon sopronit, sokat. Mondjuk én az a típus vagyok, aki a hazaszeretet fogalmát egyáltalán nem is érti (pláne nem Magyarországét), de basszus.... ez naggggyon gáz ez a reklám.
Bölcs Ész, ez viszont "a szépség meg NEM relatív és NEM szubjektív dolog - női arcvonások esetén meg pláne - ez csak egy buta elcsépelt közhely, a negyedművelt emberek szájából. : )" érdekelne, hogy ezt te komolyan gondolod?

anemic royalty · http://sendupcomedy.blog.hu/ 2009.02.25. 09:59:07

Egyrészt a bevezetőben van hiba, mert Puskás nincs a spotban,
másrészt az emberek döntő többségének tetszik a film.

Senki ne várjon ma MO-n oyan reklámot, ami 100%-os sikert arat.

Kicsit szomorú, hogy itt mindig mindennek ami magyar már így állunk neki. Nem mondom, hogy világbajnok a spot, de jobb az átlagnál és ami nagyon fontos, magyar és nem magyarkodó....

Man_Who_Laughs 2009.02.25. 17:37:35

Ennyi értelmiségi elbaszott hülyegyereket ritkán látni mint ezen a blogon, ritkán olvasok kommenteket pont ezért, de kíváncsi voltam hogy egy ilyenre hogy reagálnak a "nagyokosok".

Pátoszos? Ilyen a magyar
Elbaszott Petőfi a gyerek és szavalnia kéne? mikor látsz te egy 25 évest arról beszélni hogy szereti ezt az országot? szélsőségesnek kellett lennie.

Önirónia kellett volna? Hallottál már a magyar kissebbségi érzésről? Nem viseli a kritikát és állandó önbizalomhiánya van (ezért van ilyen hangulata)

Másolat? Le vagyunk maradva 20 évvel... el lehet adni és ha az embereknek tetszik akkormeg mi a baj?

Összességében maga a reklám jó hangulatot áraszt és igenis talált mert a környezetmben levők nagy hányadának a Soproniról eszébe jut ez a reklám és valahol mélyen pozitívan érinti.

Egy mondatot hiányzott az egészből és akkor lett volna tökéletes: "Szeretek fikázni"

Böks észnek meg annyit ha te tudományos alapon határozod meg a női szépséget akkor nyilván csak vigasztalod magad:D

Egyébként ha már itt tartunk ti mit szerettek magyarországban?:)

Lehet kövezni, de előbb gondolkodjatok

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.02.25. 20:25:32

@Bölcs Ész: a gulyásnak amúgy sincs semmi köze a Hortobágyhoz, meg semmi népies ételhez

(városi étel az, kreálmány)

2009.03.11. 15:48:19

@A Hannibal Lektűr-attitűd: hortobágyi gulyásleves alatt azt értem, ahogy egy hortobágyi gulyás megcsinál egy levest, te ostoba fasz. : )

2009.03.11. 15:50:40

@majomka: „Bölcs Ész, ez viszont "a szépség meg NEM relatív és NEM szubjektív dolog - női arcvonások esetén meg pláne - ez csak egy buta elcsépelt közhely, a negyedművelt emberek szájából. : )" érdekelne, hogy ezt te komolyan gondolod?”

mi nem volt ebből érthető, te szar : )?

2009.03.11. 15:52:21

@Koge: ha te tudományos alapon határozod meg a női szépséget akkor nyilván csak vigasztalod magad:D ”

tessék, ez eléggé tudományos? voltál te már nővel?

www.beautycheck.de/english
en.wikipedia.org/wiki/Averageness

: PPP

feltételes reflex 2009.03.11. 18:29:46

Épp ketten néztük, és azt hittük, valami közérdekű hirdetés. Érdeklődve pislogtunk, a "világ legszebb nyelvén" pisszegtünk ugyan, de tetszett a mákos guba és a sárga villamos. Aztán amikor hipp-hopp bejött a Soproni és leesett, hogy ez egy sörreklám, kórusban üvöltöttünk fel, hogy ez de nagyon gáz...

Türkménbasi 2009.03.13. 13:10:46

Nekem kifejezetten tetszett a reklám, végre valami új (legalábbis itthon). Bár lehetett volna egy kicsit bátrabb - ha már ezt az utat választották - de így is gratula érte!

vkindustrial 2009.03.13. 13:32:04

Azon elgondolkodott már valaki, hogy a Soproni akár osztrák sör is lehetne?
Olyan a reklám, amilyen. Legalább hozott egy kis pozitív érzést ebbe az elbaszott magyar (mentális) világba. De ebből az országból azért nem lesz soha semmi, mert ahelyett, hogy összefogna a magyar, csak egymást fikázza.

helyzetjel 2009.03.13. 13:56:20

Miről beszéltek?
Ez egy jó reklám, függetlenül attül, hogy ki, mikor és hol találta ki.
Bennem jó érzést kelt az első képkockától az utolósig.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.13. 14:08:32

Teljesen jó a reklámspot, nekem bejött (kicsit talán kevésbé kellett volna felemelnie a hangját a végére).

(Ki is a Soproni Sörgyár tulajdonosa? Brau Union?)

Hagyó Miklóssal ugyanez viszont nagyon gáz -- épp Hagyó miatt.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2009.03.13. 14:40:26

@Bölcs Ész: atyaég, a legijesztőbb az az, hogy ezt Te komolyan is gondolod...

J.G. 2009.03.13. 15:10:36

Sopron a hűség városa. De szerintem most már simán agyonvernék azokat, akik akkor nem Ausztriát választották.
A reklám pedig olyan, mint a Soproni Ászok. Sz@r.

De a legborzasztóbb, hogy a paródia változat sokkal jobb reklám lenne. Csak az utolsó mondatot kellene kicserélni, és kész egy jó reklám.

Jut eszembe: Ez is MAKSZ ügynökséges reklám? (Tudjátok 80%, meg minden. Bár a sz@r reklámok aránya több mint 80%, tehát nem csak ők csinálnak szar reklámot)

Mirrmurr 2009.03.13. 16:53:37

Pedig de, a magyar csajok a legszebbek. És a lila hagymás zsíros kenyérnél nincs jobb. A többi OK.

Török Szultán 2009.03.13. 17:16:25

Mirmurr: abszolút egyetértek, max. annyival egészíteném ki hogy a fokhagymás lángos majdnem olyan jó :)
Viszont én se értem mi köze ennek az egésznek a sörhöz...

mortenolsen 2009.03.13. 18:21:51

csókák akik itten osszátok szanaszét az agyvelőt, csak nagggyon haloványan pendítem meg, h a legtöbb reklámfilm koppintás. Még az is ami a Geszti csinál. Talán odaskubiztatok má' arra a cirkuszi számot felhasznált Oláh Ibolyás nótára, a nemzeti vágtára. Na és még kapizsgáljatok, h még mennyi minden koppintás. Na és?! Ha működik, akkor működik és kész. Mögnéztem a kanadai sörös filmet. Ááááá, abban aztán nincs pátosz, mi??? És ha van, akkor mi van?
Vannak akiknek a magyar csajok a legszebbek, vannak akiknek az ukránok, másoknak esetleg a franciák, kinek melyik. Az elfogultsággal semmi baj nincs. Nekem Bp. a legszebb város. Ha nem így éreznék nem itt élnék. Megtehetném. Igen a polóban mi vagyunk a császárok, a hokiban meg néha nem a kanadaiak. 1 szó, mint 100 ez a reklámfilm tökjó és kész! A Soproni sör ettől még nem lesz a kedvencem, de csak és kizárólag e miatt a hazafiasságot sugárzó film miatt vettem belőle 1 kartonnal!!! Ciki? Szerintem nem. Az viszont roppant sajnálatos, ha vki nem ismeri azt a szót, h HAZA!

gmx 2009.03.13. 19:39:04

... engem egyáltalán nem zavar, ha összetévesztik Budapestet Bukaresttel. Legfeljebb kijavítom.
Az viszont elég vicces, hogy ez a komplexus intézményesül reklámok szintjén is... vagy mi ez? reklám?

fabot 2009.03.13. 21:23:52

feltételes reflex, el tudod mondani miért gáz?

fabot 2009.03.13. 21:47:49

Nekem tetszik, sőt jobban tetszik, mint az eredeti Canadian. Sőt, egy kis (pici) önirónia jellege is van (számomra), ahogy azt a sok sztereotípiát sorolja ;) A vízilabdás rész meg NAGYON jó. Ahogy már megszoktuk: "kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk":) És éppen ez a jó. Szerintem éppen annak nincs humorérzéke, akinek ebből a reklámból az jön le, hogy milyen lúzerek vagyunk.

forallmankind 2009.03.13. 23:18:01

@Bölcs Ész:

szerintem te nyugodtan elhúzhatnál a halálfaszára :D

2009.03.17. 10:43:18

holex, forallmankind:

ezek aztán a színvonalas ellenérvek. : DDD

Az őrült tudós 2009.07.09. 17:10:59

Szerintem ez a reklám teljesen tükrözi a magyarokat.és a vélemények is tükrözik... nem tudom miért sír mindenki a magyarság miatt,az tény,hogy nagyon sok minden van amit másképp kellene csinálnunk sőt kellett is volna,de kár a múlton rágódni...
attól függetlenül,hogy vannak dolgok amikre nem lehetünk büszkék,igenis vannak dolgok,amikben kiemelkedünk és amikre szívesen gondolunk. a reklámban szereplő férfi pedig teljesen beleéli magát a szerepébe. szeretnünk kell magyaroknak lenni,hiszen azért vagyunk magyarok.
Hol az összetartás?

Az őrült tudós 2009.07.09. 17:16:53

@J.G.: Szerintem nem kellene paródia a végére úgy jó ahogy van,nem kellene parodizálni a magyarságot...
igen a hűség városa,mostmár úgysem tudnak Ausztriához csatlakozni nem?akkor meg nem teljesen mindegy hogy mit tennének?!

exwhite_account 2010.11.22. 11:42:48

Jó régi a cikk, bocs h ideírom, de nem tudom tovább magamban tartani, és ehhez kapcsolódik.

Bár én már nem dolgozom ott. De nem is baj, mert nagy balhék vannak mostanság a WR körül. Állítólag kiderült, amit én is erősen sejtettem, hogy ettől a reklámfilmtől kezdve a WhiteRabbit piszkos módon visszafizet a Sopronis Brandmanagernek, így több éve dolgozik tender nélkül a Soproni márkán. Ti ez tudtátok? Elég durva.

kreativelme 2010.11.22. 13:22:35

@exwhite_account: ez tetszik :) akkor most már nekem is világos lett, és megértettem, hogy miért dolgoznak vele ilyen régóta tender nélkül.... no comment

Akkor ezért lett eltusolva, hogy ezt a tavaly image spotot a Kanadai mintára, amiről még most is cikkeznek
link, érdemes elolvasni, nagyon ééééérdekes: www.nol.hu/lap/hetvege/20101106-a_hozzaadott_magyar_erdek

H.Mark 2010.12.04. 15:58:18

@kreativelme: Bocsánat, de nem bírtam szó nélkül, így regisztráltam...
miért? Számotokra ez nem volt világos? Ennyire hülye ez a magyar szakma, hogy nem látja a fától az erdőt? Könyörgöm ez a White Rabbit, a Laboratory, a Mito egy pénz visszafizető gépezet!
Nézzétek én nem vagyok egy nagy matek zseni, de pl. a Mito 5 részeges számtech szakos coderből, hogy nőtte ki magát 3 hónap alatt egy 50 fős ügynökség gyárrá?
Az is érdekes, ahogy nagy DDB büszkén tolja Mito pattanását!
Amióta valaki benyomta a Mito piócát, a DDB rosszabbnál rosszabb kreativokat gyárt!
Én ha brand manager lennék biztos nagy ívben kerülném az ilyen mutyizos ügynökségeket!
Remélem hamarosan itt is rend és vége lesz ennek a korrupciónak!
üdv H. Mark

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

A reklám helye

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics