Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Reklámdilemma: MAKSZ

Vajon igaz lenne a mindenfelé látható MAKSZ (Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége) reklámkampány üzenete, mely szerint " A MAKSZ a kóserpecsét, a zsinórmérték: ciki nem MAKSZ-os ügynökséggel dolgozni, egy valamire való ügynökségnek pedig illik belépni a szervezetbe"?

Címkék: reklámdilemma

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr941125394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NIN|JA (törölt) 2009.05.16. 18:27:55

Szerintem inkább az a ciki, hogy így próbáljuk meg kiszorítani a "Pistikéket" a piacról. Ilyen szövetségek lassan már minden szakmában lesznek és a legnagyobb baj a szubjektív válogatással van. Még a kamarák is megkérdőjelezhetőek, nemhogy az ehhez hasonló szövetségek. Persze nem vagyok birtokában minden információnak, de mi alapján kerülhet be egy ügynökség?

NIN|JA (törölt) 2009.05.16. 18:41:07

azért az annyira szép ahogy megmagyarázzák, hogy miért ilyen "egyszerű" a kampány...
Erre mondom én, hogy ez így elég szubjektív. Másrészről meg a szövetség tagjainak akár visszafelé elsülő fegyver is lehet. Ha ennyi effie-s meg "pengeügynökség" van benne, akkor miért ilyen borzasztóan érthetetlen és gyenge ez a kampány?!
Ilyenkor történik az, hogy egyre kevesebb ügynökség csatlakozik, vagy éppen inkább kiválik, és szépen lassan a szövetség is felhigul. Már nem lesz annyi díjnyertes ügynökség, de az üres helyeket majd mégis valakik betöltik.

NIN|JA (törölt) 2009.05.16. 18:46:40

"Az Arany Pengék 90%-a MAKSZ ügynökségek kezében van."
Ez milyen már ez a mondat??!
Mint valami alvilági szervezet. Teljesen negatív a mondanivaló. Van aki ez nem nyitogatja a bicskát?

Komolyan felcsesztem ezen magam...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.16. 21:24:10

Öncélú ez a kampány, nagyon. Ügynökségi fejjel próbálja elmagyarázni a dolgokat, az ügyfeleknek. Kicsit sem érzem benne azt, hogy a kampány tervezője valóban ismeri is a megszólított réteget.

NIN|JA (törölt) 2009.05.16. 21:33:41

@Konrad: szerintem is oncelu. Igazi ugynoksegi mentalitast tukroz. A sajat reklam sokkal fontosabb, mint az, hogy meggyozzek az ugyfelet, hiszen az ugyfel nem is igazan szamit...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.05.16. 22:10:26

Konrad
Pedig ismernie kell, hiszen a Young önmaga is célcsoport. De a kampány megítélésén túl én legalább annyira érdekesnek tartom azt a kérdést, hogy vajon a MAKSZ-on túl tényleg nincs-e élet.

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.05.16. 22:35:55

@reklámbuzi: Ó, hogyne lenne. Keress rá pl. a DDB-re, a Leo Burnettre vagy a Laboratoryra a tagnévsorban. (Mink is kiléptünk, mert ugyan a tagdíj horribilis volt, de a hangunk túl halk ahhoz, hogy beleszólhassunk, mire költsék a pénzünket.)

NIN|JA (törölt) 2009.05.16. 23:00:24

@reklámbuzi: hat elet az van... Mi legalabbis meg elunk.
Teny, hogy nincs se effink se pengenk amivel eretvaghatunk ha ugy adodna.
Nem minden ugyfelet vonz az ilyen szovetsegesdi. Jelenleg a minnel kedvezobb aru, de megbizhato ugynokseg sokkal fontosabb.
En legalabbis igy latom...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.16. 23:17:32

@reklámbuzi: ezért (is) mondom, hogy nem értik a célcsoportot. A célcsoport szerintem a megrendelők, nem? Minek lennének az ügynökségek a célcsoport? Hogy tagok legyenek?
Nem inkább az a cél, hogy a megrendelő ilyen ügynökséget válasszon?

És innentől kezdve az üzenet halott. A megrendelőt nem az érdekli, milyen egyéb tevékenységet csinál a végrehajtó. A megrendelőt az érdekli, milyen minőségben és milyen áron készül el a munka, ami kell nekik. És akkor most abbahagyom, ha valakit érdekelnek az ötleteim, majd megkeres :D

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.05.16. 23:22:34

Konrad
Igazad van kettős a célzás. Egyrészt, hogy beléptessék, illetve benntartsák vonakodókat, másrészt meg, hogy mutassák az ügyfelek felé, hogy MAKSZ-osnak lenni rang. Ők hisznek abban, hogy ez is szempont az ügynökségválasztásnál, én viszont félek, hogy az ügyfeleket ez tökéletesen hidegen hagyja. Szóval jogos a felvetésed.

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.05.16. 23:24:36

@Konrad: Mélyen és tapasztalatból egyetértek. A reménybeli ügyfelek kb. 3 ezredmásodpercet szoktak tölteni a dicső eredményeinket listázó prezentációs oldalon, az árajánlatban viszont órákig képesek gyönyörködni. (És ez nem - mindig - jelenti azt, hogy a kreativitásra fittyet hánynak.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.16. 23:26:58

@reklámbuzi: pedig annyi tök jó eszköz van arra, hogy ez átjöjjön... Igaz, nincs benne sem az óriásplakát, sem a buszmegállós hirdetés. Kicsit olyan érzésem van a médiaválasztással, hogy ez volt az olcsó, illetve ezeket a hirdetéskezelőket kellett "támogatni".
Eh, ez innen már személyeskedő összeesküvés-elmélet gyártás, és ha továbbmegyek, még többen fognak utálni :D

NIN|JA (törölt) 2009.05.16. 23:32:29

@Konrad: pont reklamfeluleteken gondolkoztam el en is...
En spec nem lattam online megjelenesi formaban a kampanyt, pedig eleg sokat nezem a kampanyokat...
Valaki esetleg látott ilyet?
Mert erre is hivatkoztak, hogy nem csak a metroban és oriasplakaton jelentek meg.

_Budabitch_ (törölt) 2009.05.17. 09:02:33

Jaja. Láttam a plakátokat. Kár, hogy a megrendelőket az árajánlat érdekli. Talán inkább így kellene hirdetni:
A MAKSZ ügynökségek teljesen ingyen dolgoznak ezer körös tendereken, nem zavarja őket, ha a megnyert tendert is újratenderezteti a megrendelő és nem kérnek pénzt a kreatív tervezésért. Vagy csak nagyon keveset.

Szabó Patrícia 2009.05.18. 10:05:23

Budabitch

Én kiegészíteném, ezzel:
reklámügynökségeink birka türelemmel viselik egy 8 résztvevős, 3 körös tender után, hogy a legolcsóbb nyert, és később szívesen látjuk meg nem vett ötleteinket egy másik ügynökség által megvalósulni, amit a kedves ügyfél ellopott, konkrétan.
A pofátlanság teteje, amit tender néven ügyfelek meg mernek tenni, egy mocsok, ingyenes ötletgyűjtő akció. Az elmúlt 2 évben 3 nagy kampányötletet (a részletekkel együtt) loptak el tőlünk egy-egy okos tender után, természetesen jól el is kúrták, de ne nézzenek már hülyének, ezer küzül felsimerem a saját ötletemet, mint mindenki.

Szerintem simán bojkottálni kellene az ilyen "meghívunk mindenkit, azt majd ingyen szopatjuk őket" tendereztetéseket, ahol a hazai reklámszakma legismertebbjei mint letesznek 2 vagy 3 elképzelést a termékről, aztán szépen marad a kedves ügyfél fiókjában, jó lesz még később ötleteléshez.

Szabó Patrícia 2009.05.18. 10:06:11

és hogy mi köze ennek a MAKSZ-hoz? Semmi. Miért, minek van?

Szabó Patrícia 2009.05.18. 10:07:08

fú, bazmeg, elnézést, de ezen a tender-rendszeren most nagyon felkúrtam magam. egyedül vagyok vele?

NIN|JA (törölt) 2009.05.18. 10:10:56

@bulgakov: nem. :)
(csak én már előbb megtettem...)

_Budabitch_ (törölt) 2009.05.18. 10:22:58

Ha esetleg a szervezet el tudná érni, hogy az ügynökségeiket tendereztető vállalatok megértsék, hogy NEKIK SINCS INGYEN EBÉD, beljebb lennénk. Kíváncsi vagyok, hogy hol van az a sok tenderanyag. Persze ez nem óriásplakátra való üzenet.

Amúgy meg, ha az ügynökség vezetősége úgy dönt, ingyen dolgozik évi húsz hülye tenderen, az ő baja.

Mediadroid 2009.05.18. 10:29:31

@bulgakov: Már hogy ne lenne... hiszen pont ez lenne a legfontosabb feladata egy ilyen érdekvédelmi szervezetnek: a saját, közös érdekeiknek a védelme. Pl. hogy elismerjék a munkát, a teljesítményt, a szellemi terméket (most nem színvonalról és minőségről beszélek, csak arról, hogy haq én előállítok valamit, amit valaki aztán haszonszerzésre felhasznál, akkor fizesse meg az én erőfeszítéseimet).
No ez az ami nagyon nem megy a maxnak. Mert a) sok az anyacég által ugráltatott multi, b) akinek a vezetője elsősorban a rövidtávú anyagiakkal van elfoglalva, és nem igazán vállalhat be mondjuk egy olyat, hogy nem indul el tendereken, meg nem dolgozik olcsón...
c) kishazánkban nem igazán divat az összefogás, akik benne vannak ezt is csak önös érdekből csinálják... meg d)... na mindegy, egy rosszul működő iparág nem működő szerveződésének a nem igazán releváns és értelmetlen kampánya ez. Állatorvost!

NIN|JA (törölt) 2009.05.18. 11:07:10

@Mediadroid: hát igen, az összefogással és együttgondolkodással itt nagyon nagy problémák vannak...és ezen a maksz sem sgít szerintem. Inkább még nagyobb lesz a szakadék ügynökség és ügynökség között.

stahl 2009.05.18. 11:55:40

Elsősorban jó lenne, ha az ügyfelek komolyan vennék a szakmát. talán ez ennek a kampánynak a legfontosabb célja. Sokat nem tett az elmúlt években a szakma azért hogy tényezőként tekintsenek rá ügyfelek és ettől a kampánytól nem is lehet várni a csodát. De olyan üzeneteket közvetít, amelyek véleményem szerint fontosak lehetnek döntéshozóknak és picit segítik pozícionálni a szervezetet és a benne ténykedő cégeket - nem mint bálok és fesztiválok szervezőjét - hanem mint piaci tényezőt, amit komolyan kell venni. De ez persze csak akkor éri el célját ha evvel az üzenettel a tagok is azonosulni tudnak és komolyan veszik magukat, az árazásukat, a szellemi portékájukat, a tendereken való részvételüket, stb. Ez a nehéz. Jelen körülmények közt méginkább.

Szabó Patrícia 2009.05.18. 12:54:48

Azt hiszem, mindannyian józanul kellene tekintsünk magunkra: vagy profik vagyunk, vagy nem. Ha viszont azok, akkor igenis tiszteljen meg egy ügyfél azzal, hogy nem lopja el az ötleteinket, nem aláz halálra 2 havi ki nem fizettet csapatmunkával, nem akar úgy beszélni ügynökségi alkalmazotakkal, mintha az anyja valagából rántotta volna ki őket (természetesen ugyanez az ember jelentősen nyálasodik, ha saját munkatársai seggét nyalja), és ha már olyan komoly arcok, és ilyen kevés ügynökség van, vajon hogy a tökömbe nem tudnak dönteni, melyikkel akarnak dolgozni az eddigi eredmények és munkák alapján? Azt elhiszem, hogy pl. nehéz dönteni, Leo vagy DDB (szori, lehetne más is, semmi személyes, csak a gondolozásbeli hasonlóságok, talán...), de azt, hogy DDB, McCann, Grey, Leo, GGK, Well, BBDO, Saatchi satöbbi ott tolong egy darab munkáért, mint egy lengyel húsbolt előtt a polgárok 75-ben (ők sem mertek szólni, ha végül nem jutott nekik, egészen 86-ig, mert hátha legközelebb, de nem..), az egyenesen megalázó. Mint egy hülye vásárló: milyen kocsit vegyek, Fiatot, Peugeot-ot, Renault-ot, Ferrarit, Trabanot, Skodát, Volkswagent, Daciát, Maseratit vagy Daewoot (mennyi van még???)??? Ezek szakemberek elvileg, jelentős piaci ismeretetel, én pl. egyből tudnám, kit hívjak meg, és melyik munkára, aztán már persze rajtam is múlik, mit tudok kihozni belőlük, meg rajtuk is.
Na, ebben pl. tényleg tudna segíteni a MAKSZ, de nem fog, szerintem, ez is tuti. Én személy szerint már attól demotivált leszek kb 1/4 sec alatt, ha meghallom a "tender" szót. Aztán félve megkérdezem, hány ügynökséget hívtak meg? Aztán jön a válasz. 8-at, (ez a 8 egyébként elég gyakori, nem tudom honnan jött) és már húznék is legszívesebben szabadságra. Szerintem ez megalázó, demotiváló és buta rendszer.

egygrafikus 2009.05.19. 11:48:50

A dolog szerintem már a max logójánál lett elcseszve. Tudom én, tender volt, mi se indultunk, de akkor is. Meg tudná - az alkotót leszámítva - mondani valaki, mit is ábrázol, mi is az üzenete ennek az emblémának?

A kampány borzalmas. Amellett, hogy valóban tökéletesen érdektelen infokat oszt meg a nagyközönséggel, olyan gyatra grafikai-kreatív szinvonalon teszi, hogy az már a szégyen kategórája (és most tekintsük el attól, bár egy ekkora ügynökség esetében ez nehéz, hogy tényleg durva helyesírási hiba van benne). Hem értem, hogy ezt hogy? Ki gondolta azt, hogy ez így majd jó lesz, ezeknek... meg miért?

ani_maxxx hozzászólásával annyiban vitatkoznék, hogy a - jól mûködô - szakmai kamaráknak igenis komoly szerepük lehetne, mert igen erôs érdekvédelmi hátteret jelentenek a tagok és a megrendelôk számára egyaránt. Rendes helyeken bizonyos szakmákban csak kamarai tag dolgozhat, oda meg nem vesznek fel akárkit. Ha az illetô etikátlanul viselkedik, nem tartja be a közös szabályokat (pl árképzés, minôség, garancia, stb.) a kamara szankcióval súlythatja, cserében megvédi az estlegesen etikátlanul viselkedô, nem fizetô, stb. ügyfelével szemben. Sajnos nálunk valami számomra nem teljesen világos (politikai) okoknál fogva az ügyvédi, orvosi és építészi kamara mellett nem engedték, hogy más szakmai kamarák megalakuljanak, pl. a grafikai kamarát már a 90-es évek legelején megpróbáltuk létrehozni, de azóta se sikerült, minden próbálkozás lepattant az illetékes elvtársakról. Így lehet az, hogy az egész szakma (és ez igaz tágabb értelemben a reklámszakmára is) teljesen felhígult, tele van kóklerekkel, önjelölt operátori magasságokban vitézkedô "árt directorokkal", és olyan alkotásokkal amilyenekkel...

NIN|JA (törölt) 2009.05.19. 12:12:00

@egygrafikus: szerintem nem vitatkozunk.:)
Igen, ez lenne a lényege egy kamarának, vagy akár szövetségnek...és ha ez így működne nagyon jó lenne. Nem vitatom el azok áldozatos munkáját akik ilyen szövetségeket létrehoznak és működtetnek. de én nem hiszem (és ez a kampány mondanivalójából is így derül ki), hogy a MAKSZ erre alkalmas.
Nyilván pl egy építész kamara sokkal könnyebben jön létre, hiszen kevésbé szubjektív. Ott kizáró ok lehet, ha valaki olyan épületet tervez ami esetlegesen később mások biztonságát veszélyeteti.
Ebben a szakmában még nem ismerik fel a tényleges és hosszútávú (ugyan nem fizikai, de pszichológiai) veszélyekkel járó problémákat/hibákat.
Ugyan most nem érezzük, hogy a gyerekeinkre hogyan hatnak a reklámok pl, de hosszútávon elég sok veszélyt rejt egy rosszul megírt headline vagy egy túlságosan vibráló reklám.
Egyébként nem vagyok meggyőződve arról sem, hogy a nagy ügynökségeknél nincsenek kóklerek és önjelölt grafikusok, art directorok...
Nincs megfelelő oktatás a szakmában, legalábbis nem tart lépést a kornak megfelelő irányzatokkal...így azért elég nehéz szakembereket toborozni sztem.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása