Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Néhány héttel ezelőtt már megtárgyaltuk itt a MOL aktuális filmjét, ami haveri alapon közelít a vilgágcég-státuszhoz, és igyekszik barátságossá, közvetlenné tenni ezt a pozíciót. A mindenkivel lebratyizó és kínos szóvicceket sütögető portás azonban nem igazán erősítette ezt az érzetet, sokkal inkább értetlenséget szült. A Budapest fölé, talán repülőről belógatott olajvezetékre ültetett figurák sem javítottak sokat ezen a megítélésen. Pedig a MOL megérdemelne már egy épkézláb imidzskampányt, jó lenne tényleg büszkének lenni a hazai (már amennyiben hazai) olajcégre.
A nagy ellenfél - a reklámok színvonalát tekintve is - az Öemfauból Óemvévé avanzsált osztrák cég, amely sokáig próbált sikertelenül - a találgatások egyik része szerint a saját, mások szerint pedig az oroszok érdekeket képviselve- részesedést szerezni a magyar olajvállalatban. Ők egy botrányosan szar, és a halálba cikizett táblaemelgetős- illetve ejtegetős kampány után egy nem kevésbé ciki utat választottak maguknak. Ebben sikerült megalkotniuk az egyik legkellemetlenebb megszeméyesített reklámszereplőt, a kissé nyomorék, kissé bugyuta kisautót, ami mellett a Verdák autókarakterei fényévnyi messzeségben látszanak csupán.
Egyetlen szerencséjük, hogy a fő konkurens, a Shell sem erőlteti meg magát, és általában megmarad az ostoba reklámkliséknél, reklámjaik nem izgalmasabbak egy 24 órás Le Mans-i futamnál. Az ő filmjeikben hol egy a tengerben vágtató fekete lovat, hol egy Ferrarit láthatunk száguldás közben, hol mindkettőt. Egy-egy shumacheres reklámért szinte már hálás volt az ember, pedig Schwarzeneggert megszégyenítő állkapcsok látványa sem volt sokkal felemelőbb.
A legfrissebb versenytárs, a Jet kutakat is felvásárló orosz Lukoil, ami olcsósága és nem kicsit hülye neve mellett azzal próbált hatni a fogyasztókra, hogy csillapítja, vagy legalábbis igyekszik csillapítani az orosz olajvállalatokkal szembeni ellenérzéseket. Ennek érdekében egy kellemesen semmitmondó és felidézhetetlen reklámmal bombáznak minket, aminek alapgondolata, hogy a Lukoil sokkal barátságosabb, mint a bevonuló orosz csapatok voltak 56 őszén.
Az Agip szinte láthatalan, mint ahogy az általa megvett Esso kutak hirdetéseivel is csak nagyritkán találkozhattunk. Persze lehet, hogy éppen ettől lesz szimpatikus, mert legalább nem fáraszt bennünket a reklámjaival. Kattinstatok a szavazóboxban arra a cégre, amelynek kommunikációja legközelebb áll a szívetekhez, vagy ha úgy tetszik, akkor a legkevésbé van attól távol. Lássuk, hová húz a többség szíve, hová gurulnak a kerekek.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.