Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Reklámszemle: Raiffeisen és a hasitasi

Nem értem. Nem a reklámot, az egyszerű mint a szög, hanem azt, hogy kapcsolódik ez az egész a Raiffeisen kommunikációs stratégiájába. A debil család kalandjai után továbbra is úgy tűnik, nem tudja eldönteni a bank vezetése, milyen irányba is kellene vinni a cég reklámjait. Először egy rövidéletű, edukációs kampánnyal próbálkoztak, amiben a focimeccs szünetében, autóban meg virágboltban magyarázták el hasonlatok segítségével az egyes banki befektetések előnyeit. Azzal párhuzamosan indították el az először csak szintén edukációs célú Tömör professzoros sorozatot, ami aztán egész koncepcióvá nőtte ki magát a hűtő tetején ugráló fehér köpenyessel. Aztán néhány hónapja jött egy az addigiaktól teljesen elütő, a fényt szimbolikus jelentéssel felruházó kellemesen semleges imidzskampány.

Már akkor sem értettem, hogy kapcsolódnak ezek össze, milyen márkaértéket is akarnak a segítségükkel közvetíteni, de most a hasitasis autónepperrel aztán végképp bajban vagyok. Amikor a Sziget fesztivál nyúlt ehhez az eszközhöz, vagyis hogy egy furcsa, a célközönség számára nevetséges alak köré fűzi fel a reklámüzenetet (amit úgy vitt át, hogy a főhőst és annak az adott szolgáltatásról alkotott negatív véleményét nevetségessé tette), akkor még azt gondoltam, hogy ha nem is váltja meg a koncepció a világot, a célközönséget és az üzenetet tekintve rendben van a dolog. Viszont ezt a sémát egy banki termékre húzni igencsak nagy bátorságra vall, hiszen attól, hogy a főszereplő vicceseket mond - egy ilyen reklámnál ez a minimum - még nem fog működni a koncepció. Mindezt ráadásul ugyanúgy egy verdával a háttérben, egy susugós melegítős lúzert a középpontba állítva még meredekebb dolog. Veszélyes vizekre evezett most a bank, de akár még be is jöhet nekik, ha a célközönség jól reagál. Kezdjük a tesztet rajtatok. Nyomjátok be a pontszámot, lássuk itt hogy teljesít az új Raiffeisen film.

Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (2,5/5)

Címkék: bank reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr501443418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsírfeka (törölt) 2009.10.12. 12:15:17

navégre
én má feszegettem anno egy commentbe..:S:D

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2009.10.12. 12:26:51

RB, sztem túl píszin fogalmazol a Szigetes analógiával kapcsolatban, holott a karakter, a stílus, a beállítás egyértelmű copypaste,
abban viszont abszolút igazad van, h a figura és "hasitasis" mémek miatt vszeg sokkal emlékezetesebb lesz a kampány, mint mondjuk a "kényes fényes", ez pedig elegendő feedback ügynökségnek/ügyfélnek, hogy egy legyintéssel elintézzék a másolást firtató kérdéseket (nem alanyi jogon szeretik, de szeretik, oszt jónapot)

Hara Mati 2009.10.12. 12:59:40

ez maga a döbbenet. A copypaste még egy dolog, de kit szólítanak meg? Én értem, hogy minden bank szeretne lemászni az elántcsont toronyból és szeretné, ha szeretnék, de ez így ciki. Minimum.

p308 · http://spor.blog.hu 2009.10.12. 13:01:55

Talán olyan ez mint a Lays chili és lime ízesítésű chipse. Külön biztos tök jó, de ha kimondod, "csili slájm ízű csipsz" lesz belőle. (Ez lehet, hogy nem ide tartozik.)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.12. 13:05:33

@korn: szerintem ez túl gyenge ahhoz, hogy mém legyen belőle.

érdekes, de a mémeket olyan kevesen ismerik. suliban még a szakszemináriumi tanárom se hallott róluk, pedig ő dolgozott jópár évet a szakmában, és nem mai csirke..mégis..

jó itt ilyet olvasni:)

amúgy nem dicsekvésből, de én már 100éve megírtam:)
kontar.blog.hu/2009/09/25/hasi_tasi
viszont
kontar.blog.hu/2009/10/12/friss_gerilla_vagy_szivas
erről kikérném a véleményeteket.
Gerillának gerilla, de mi a termék?

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2009.10.12. 13:07:34

Szerintem a kopipészt csak a szakmabelieket érdekli, a közönséget kevésbé. Nekem például tetszik ez a szpot, mert jó a kivitel. Viszont nem vagyok célcsoport.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.12. 13:08:39

Ja, és tavaszra halasztották az, elvileg ma kezdődőreklámhetet. Erről tudtatok?

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.12. 13:09:42

@Androidus: szerintem ennek a 'papapapa ' a célcsoportja...

Hypofx 2009.10.12. 13:13:39

Egy TIPIKUS MAGYAR KOPPINTAS szar fos. De gondolom szep penzt kaptak erte.

dontpanic 2009.10.12. 13:21:23

@Androidus: én közel sem vagyok szakmabeli, mégis szemet szúrt a kopipészt, és elég visszatetszőnek tartom az ennyire nyilvánvaló koppintást.

sz_ 2009.10.12. 13:23:55

A Raiffeisent és az ügynökségüket minősíti, hogy ez egy üdítő, jópofa reklám a korábbiakhoz képest. (Önmagában meg egy szar.)

OkoskaTo:rp 2009.10.12. 13:25:46

A röhej az, hogy a reklám ellenére sok mindenben a hasitasisnak van igaza. Mert pl. jó eséllyel jobban jársz, ha magadnál tartod a kp-t, mintha berakod, lekötöd, majd felveszed készpénzben.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.10.12. 13:29:21

"Hasitasi nem kér kódot" -> máris szállóige xD

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.10.12. 13:39:15

Nekem olyan érzetet kelt ez a reklám, mintha lenéznék az embereket, mintha mindenki vevő lenne erre a stílusra, és ezzel bárkit is meg lehetne nyerni. Nálam egyáltalán nem nyerő, és nem is tudom, hogy egyáltalán volt e olyan reklámjuk, ami bejött volna.

Quicksilver 2009.10.12. 13:45:16

"Hasitasi nem kér kódot" -> /me facepalm

áááááááááááááááá

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.12. 13:49:17

@zero: persze, de meddig

közepesen funny, nem túl erős szerintem

gitáros 2009.10.12. 13:51:16

Az ugye világos, hogy a pali _nem_ autónepper?

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.10.12. 13:52:54

a copywrite rendben
a copyright már kevésbé:)

Szabó Patrícia 2009.10.12. 13:53:42

hasitasi reklámnak nem rossz. de szerintem a szöveget simán alákeverhették volna a prodzsájos filmnek.

OmegA404 (törölt) 2009.10.12. 13:57:08

Talán nem árulok el titkot, de a bankosok lenézik az embereket, a marketingesek meg mindenkit... még egymást is.

Most hogy kasszélnak, megmég támogatják őket... mégjobban.

Noda10 2009.10.12. 13:58:43

na ezt lehetett volna romával reklámozni, nem a prágai munkásokat... :D ÉS az ilyen a legidegesítőbb. Álszentséget szimatolok...

Noda10 2009.10.12. 14:01:08

@s_timcsi: sztem meg pont arról szól, hogy az ilyen ember csinálja csak ahogy akarja, mi nem kérünk a hülye érveiből, mi megyünk a bankba... Csomagtartóból lopott cuccal kereskedő csinálja, ahogy akarja, nekünk rendes embereknek nyilván akkor máshogy kell csinálnunk. Amennyire különbözök ettől az arctól, annyira máshogy kell intéznem a dolgaimat. Ő hasitasi, akkor én tuti, hoyg bank. Sztem...

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.10.12. 14:01:43

Azért annyit meg kell jegyezni, hogy míg a prodidzsájos Janklovics Péter színészből megoldotta a feladatot (és mint tudjuk a legemlékezetesebb pillanatok az ő imrovizációi), ehhez a reklámhoz egy töketlen, nagyon gáz főszereplőt sikerült előállítani, aki sajnos még balfasz szerepére sem elég hiteles. A baj csak az, hogy a célcsoport, akinek ez a szint is bejön (tudományos megnevezése: hülyemagyar), az nem fogja ám becserélni a hasitasit bankszámlára.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.12. 14:04:01

@OmegA404: " A fogyasztó nem hülye. a fogyasztó az élettársad"
mi is emberek vagyunk. Olyan emberek, akik bizarr módon szeretik a reklámokat.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2009.10.12. 14:04:06

@Mr. Pither: "(tudományos megnevezése: hülyemagyar)" Ilyen is van? Az olyan mint a büdöszsidó meg a cigánybűnöző? :D

krtek 2009.10.12. 14:04:15

Nekem az jött le ennél a banknál, a régi "sikhülye család" reklámoknál, hogy ez egy egyenes bank. Ez kijelenti hogy élből debilnek nézi az ügyfelet.

Most meg "hasitasi nem kér kódot" után hiányzik valami, pl: "de nem is basz átt mindenféle kreált költségekkel, meg apróbetüs átbaszós-kisgeci szerződésekkel".

:)

tamasoft 2009.10.12. 14:10:51

Ugyanaz a reklámkészítő brigád készítette feltehetően. Gondolták ugyanazt a poént még egyszer ellövik, ha van egy hülye a kifizeti.

tamasoft 2009.10.12. 14:11:59

*jav
"hülye aki kifizeti."

szemi90 2009.10.12. 14:16:19

Nekem a reklám és a szöveg tetszik, DE soha nem fogom megjegyezni, hogy melyik bank reklámjáról van szó, ezért hát ilyen szempontból hatástalannak tartom.

hozzaszolo 2009.10.12. 14:17:02

Nekem a szigetes nem tetszik, ez igen. De nem vagyok hülyemagyar akkor most hogy van ez? Színész ide vagy oda a szigetes srác egyáltalán nem jópofa sokkal cikibb.

gitáros 2009.10.12. 14:25:14

@Kóser Malac: Valszeg soha nem fogod megérteni, hogy akiket emlegetsz, azok is magyarok. (Mármint ha nem orosz zsidókra és francia cigányokra gondoltál.)
Még adottabb esetben pedig hülyemagyarok, ugye...:)

gitáros 2009.10.12. 14:27:05

@OkoskaTo:rp:
Mennyit hoz a cihában tartott húsz milla egy év alatt? :)

geb@sz 2009.10.12. 14:30:47

Lehetne jó, de nem az.
Álságos, mert az emberek már annyira undorodnak a bankoktól, hogy azok egy még náluk is undorítóbb figurát akarnak szembeállítani saját magukkal. Pedig éppenhogy a hasitasi a korrektebb, sajnos.

virus 2009.10.12. 14:33:16

Szerintem is koppintás.....

Önjáró Talajgyalu 2009.10.12. 14:34:34

Egyébként, a leggázabb, ami felett mindenki elsiklik, hogy ez a reklám a semmit reklámozza. Nekem ugyanis Lendület számlacsomagom van a Rájfejzennél évek óta (ezek után nem vagyok rá büszke), és *KETTŐ* ingyenes pénzfelvétel eddig is volt a csomagban. A nagy újítás, hogy most már *HÁROM* van. Ugye érezzük, mekkora nagy hiper újdonság és jóság ez? :)

Szóval a reklám méltó ahhoz, amit reklámoz... :)

zaq 2009.10.12. 14:36:59

szerintem rendben van ez a gyöngyszem, már ami azt illeti, szerintem senkit nem néz le, egyszer megnézhető, fogyasztható; ugyanazt az összekacsintós-spannoskodós hangnemet üti meg a cég részéről, mint a vodataxis-prodidzsájos vonal (nem lennék meglepve, ha valahol a 3 projekt metszetében lenne legalább 1-2 ember, akik értelmi szerzői ennek).
ez valahogy egy tipikusan magyar vonulat (kiegészítve emesével pl), ami nem is feltétlenül rossz.

@p308:
egyrészt nem értem, miért lenne ez gyenge ahhoz, hogy mém legyen? ha itt erről beszélgetünk, már régen az.
másrészt az egy _gorilla_marketing, igen, és a termék a vatera.

Dr. Kotász 2009.10.12. 14:38:12

Szeretem az ilyen cikkeket... Tetszik is meg nem is. Jó is meg nem is. Működhet is meg nem is. Summary: Meglátjuk...

zaq 2009.10.12. 14:39:19

elbasztam az előbb, nem p308 a címzett, hanem
@Kontárblog: neki volt válasz.

gorillka 2009.10.12. 14:56:13

vessetek a mókusok elé, de nekem tetszik. Egyértelműen a számlás-kártyás létet reklámozza. A sapkás-táncos banknál folyamatosan bajban vagyok, hogy akkor most mit is reklámoz és uncsi is. A Megatánc óta táncolnak szerencsétlenek...

B.J 2009.10.12. 14:57:44

Önjáró Talajgyalu

2007 óta van náluk számlám, már akkor is három volt benne, szóval még ez se újdonság. Gyakorlatilag az évek óta változatlan terméküket reklámozzák ezzel.

Nekem az tetszett a legjobban, amikor nemrég kaptam egy levelet tőlük, hogy minden kártyás vásárlással 5 Ft-al segítem az éhező gyerekeket, vásároljak kártyával. Igenám, de közben megváltoztatták az addig ingyenes sms visszajelzést, darabja 20 (vagy 25) Ft lett, csak erről nagyvonalúan elfelejtettek korrektül tájékoztatni, csak a weboldalukra biggyesztették ki.
Szóval a kártyás vásárlásaimmal 5 Ft-ot adtam az éhező gyerekeknek, és 15-20-at a szarrájzennek.
Korábban egyetlenegyszer lett volna szükségem a nyomi sms szolgáltatásukra, akkor is üzemzavar volt...

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.10.12. 15:11:45

@hozzaszolo: Ízlések és pofonok. Ahogy írtam, nem kell, hogy mindenkinek feltétlenül a jobb tessen. Hogy ki a hülyemagyar, arról nekem van egy véleményem, ami pont ugyanannyira mérvadó, mint a tiéd vagy a reklámot készítő cég kreatív igazgatójáé.

@Önjáró Talajgyalu: @B.J:
Ez marha jó! Most akkor mondja még valaki, hogy nem a hülyemagyaroknak készült a reklám...

padisah 2009.10.12. 15:12:22

szerintem ez a reklámkapány máris sikeres volt, mert pl született itt egy index címlapot megérő blogbejegyzés

másrészt nekem kifejezetten bejön, a szállóige "hasitasi nem kér kódot", meg a karakter idétlensége is

én persze biztos külön faj vagyok, mert a debil család is bejött, sőt a Raiffeisennek arra is volt esze, hogy az 1 gyerekes családmodellt utólag kiegészítse 2 gyerekesre.

ezek a reklámok a különbözőségükkel épp a különböző célcsoportok megszólítását akarja elérni, ez pl a sznobét aki irtózik a suhogós melegítős fickótól, őrá fog reklámként hatni, rám úgy hat hogy jót szórakozok rajta

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.10.12. 15:16:34

RB, te gondolom jó sok (minden?) kommentet el szoktál olvasni a posztoknál. Körülbelül mekkora azoknak a hányada, akik a legótvarabb kampányra is azt írják, hogy "sikeres volt, mert beszélünk róla"? Csak én érzem úgy, hogy túl sok az ilyen roppant releváns hozzászólás?

Szabó Patrícia 2009.10.12. 15:21:43

valakire esetleg hatott úgy a reklám, ahogy az ügyfél valszeg erdetileg szerette volna: azaz fontolóra vette a RB-ot a következő számlanyitásnál, váltott, vagy bővített szolgáltatást?

mert az egyedüli cél itt biztosan nem az volt, hogy a "hasitasi" vicces szófordulatként beivódjon a kocsmanyelvezetbe pár hónapra. ahhoz kicsit sokba került. szerintem.

aki meg még egyszer le meri írni, hogy "sikeres, mert beszélnek róla", azt megcáfolom és durván kioktatom. egy bank nem a kiszeltünde. azt elég csak nézni meg röhögni rajta, ezt itt meg meg kell kívánni.

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.10.12. 15:31:26

@bulgakov: Köszönöm, hogy kifejtetted, én biztosan nem tudtam volna ilyen szabatosan összefoglalni, hogy miről is szól egy reklám, illetve ez a blog. Pontosan erre próbáltam utalni az előbb, miszerint az, hogy simán beszélünk róla, a LEGTÖBB kampány esetében irreleváns (@padisah: , @zero: )

Veér Farkas 2009.10.12. 15:32:00

És azt megfigyeltétek, hogy otthagyja a "tudod, mikor veszek én fel pénzt" duma során a motorháztetőre dobott pénzköteget, amikor a csaj után indul?

Teljesen életszerű.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.10.12. 15:46:18

Szerintem a hasitasi még mindig jobb szöveg, mint a sütőhiteles Emese.

OkoskaTo:rp 2009.10.12. 15:47:36

@gitáros: Ja, hogy neked vannak húszmilláid? :-)

Hasitasi nem kér számlavezetési díjat. Hasitasi nem fénymásolja le a személyidet az adatvédelmi jogszabályok ellenére. Hasitasinál nem kell hosszasan sorban állnod. Hasitasi nem zár be pénteken 4-kor. Hasitasi nem várat meg, hogy "jajj, már megint nem érem el a Rendszert".

Önjáró Talajgyalu 2009.10.12. 15:51:40

@B.J: Hja, nekem régebb óta van ott számlám mint 2007... :) De akkor meg méginkább nó komment... Egyébként tényleg itt az ideje odébbállni osztrákéktól, mert minél régebbi ügyfél vagyok annál magasabb ívben szarnak le, meg húznak le. Eleinte nem zavart, mert legalább mosolyogtak hozzá, meg tényleg volt cserébe szolgáltatás. De az utóbbi időben egyre szarabb, plusz a fiókokban is OTP-stílus kezd uralkodni (félórás (jó esetben) sorbanállás "nincs elég emberünk"-re hivatkozva, bunkó és ideges személyzet, bár lehet csak rossz fiókokba járok, de mintha régen ez kevésbé lett volna jellemző...).

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2009.10.12. 15:56:25

Én még mindig abban hiszek, hogy akkor jó a reklám, ha az alany azonosulni tud vele, és elhiszi, hogy ő is lehet a reklámban szereplő arc, aki milliomos / csúcskategóriás autója van / gyönyörű a haja / üde a lehelete / csillogóan tiszta a ruhája / a legmenőbb arc az új jégkrémtől, stb.

De most ezen mivel azonosuljon? Hogy ő a szerencsétlen fusizó nepper, aki számla nélkül adja el a kacatot az auchan előtti parkolóban? Hát ki akar iylen lenni? És hogy jön ehhez a bank?!

A másik, hogy a kauzális viszony tökéletesen hiányzik a reklámból, egyszeűen nem köthető a pasi+tevékenysége a bankhoz. Mi az üzenet? A feketén szerzett mánit told inkább betétbe, vagy mi?

Szabó Patrícia 2009.10.12. 16:03:15

@OkoskaTo:rp:

jól összefoglaltad a hasitasi előnyeit, komolyan.

hasitasi jó. de miért jó ez a banknak? ez egy egész jó antibank reklám lesz a végére, minden banki kibaszás ellentétjének szinonímája: hasitasi.

bread 2009.10.12. 16:05:31

Nagyon szép egyébként az is, ahogy (én a printen néztem meg), hogy a spanyol címer vigyorog a csávó melegítőjén, mögötte pedig egy Volvo (a filmben még Bömös).

A spanyol követség nevében tiltakoznék (l. skót kampány a Burger Kingtől), mint volvo-tulajdonos pedig tiltakozom is, hogy hasitasis bunkókkal azonosítsanak! :)

bread 2009.10.12. 16:06:17

@bread: ahogy-hogy... ezért bocs. Hasitasis bunkó vagyok!

Bozdurgán 2009.10.12. 16:13:50

Ezek szerint csak nekem tűnik erőtlennek az egész:)
Szerintem ez sokkal jobb volt, de a megrendelő a light változatot választotta.+ a főszereplő teljesen hiteletelen.
Ugyanaz az érzésem mint a családos voda reklámnál, hogy jó ötlet, és tettek is bele munkát, de mégsem lett atz igazi.
Inkább bosszantó mint jó.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.10.12. 16:20:39

Lehet, hogy csak én vagyok ennyire öreg, de nekem erről nem a Sziget reklám ugrott (bár azt is láttam), hanem egy sok évvel ezelőtti Vodafone spot a SIM kártyákat cserélgető nagypofájú taxissal: "Nekem se a legyek hordták össze!" Rémlik valakinek valami?

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.10.12. 16:37:26

szerintem már a szigetes reklám is egy ócska koppintás volt.

Pionír Pál 2009.10.12. 16:48:41

Mivel nem vagyok felbérelve, nem írom ide, melyik banknál, de ahol az én számlám van, ott minden ATM-felvét ingyenes. :) Tényleg. A havi három az termékelőny?

B.J 2009.10.12. 17:10:08

@Önjáró Talajgyalu

Egyetértek. Épp most, egy órája szerettem volna befizetni hozzájuk kp-t, amit rendszerhiba miatt képtelenek voltak fogadni. Átküldtek egy másik fiókba, ahol ugyanúgy előjött a rendszerhiba. Ott már felbosszantottam magam, és mondtam hogy márpedig én addig innen sehova, amíg a kp-t be nem fizetem.
Mint kiderült csak annyi a probléma, hogy nem fog szerepelni a befizető neve a közleményben, mert az a része állt le a rencernek. Ki nem tojja le.

Hasitasiban nincs rencerhiba.

Nyitottam már számlát másik banknál, kettőnél is, de azoknál meg másfajta anomáliák vannak. Egyik se különb mint a másik. Alapítani kell saját bankot, a banktulajok még sose panaszkodtak a hanyag ügykezelésre.

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.10.12. 17:10:35

@[imi]: A világon minden koppintás, a kérdés csak az, hogy jól koppintasz vagy szarul.

Pecséttörő 2009.10.12. 17:28:58

@Mr. Pither:
"A világon minden koppintás, a kérdés csak az, hogy jól koppintasz vagy szarul. "
Szerintem szarul, mert egy nyáron futó reklámot ciki szeptemberben koppintani. Ráadásul kevésbé gáz, ha külföldről koppintana. Tetejébe még sokkal rosszabb, mint az eredeti, a srác humoros volt, ez a csávó harsány, pojácás, túljátszott. Szerintem egy jókora öngól volt ez az egész, de majd kiderül.

padisah 2009.10.12. 17:35:04

@Mr. Pither: Az jogos hogy a reklám azért van, hogy valamire csábítson, valamit megkívántasson. Általában.

Itt viszont a konkrét reklámozott szolgáltatás annyira alap, ráadásul nem is új, hogy ez szerintem inkább magát a bankkártyahasználatot általában, és a Raiffeisen-t mint bankot reklámozza- a hangsúly az előbbin- nem egy konkrét szolgáltatást, vagy terméket.

A másik oldalról meg vírusmarketingnek akarják a dolgot csinálni, tehát a cél az, hogy a reklám üzenetét az emberek maguktól adják tovább egymásnak. És itt mi most pont ezt elemezzük. Van még X aki csak olvassa, de nem szól hozzá, vagy nem itt teszi, hanem csinál egy indexes topikot, és ott folytatódik etc.

raklap 2009.10.12. 17:49:45

ez szép... és még szakmailag megbeszélitek.... eza reklám egy dologra ösztönöz.. arra hoyg ne vidda pénzt a bankba és tartsd magadnál mert hasitasi nem kér kódot... de bazz ilyenekér fizetnek a mai világban? mert az nagyon nagy...

másik mi az hoyg a bank vezérkara dönti el hogy kell e nekik egy reklám vagy sem.. azok nem közgazdászok vagy mi a faszok? mi közük nekik a reklámhoz? vagy akkor egy csoport high level marketinges hozza meg a döntést a banknál hogy kell e nekik a reklám?... mert akkor mivela reklámok befolyásolják egy cég életét akkor a marketingesek dönteneka cég sorsáról a közgazdászok helyett?... nagyon nagy...

changebug (törölt) 2009.10.12. 17:53:00

Hát nálam -10 pont.
Igaz nem értek ehhez a szakmához(?), de szerintem ennél már csak az lett volna undorítóbb ha egy "Itt a piros, hol a piros"-hoz reklámhoz adja egy bank a nevét. Az is irtó vicces, mint ez az állat, de 'azé má ne mán'.
De azt is elismerem, hogy nem én leszek a célközönség és ha a jónép erre bukik rá, mint gyöngytyúk a takonyra (csak, hogy stílusos legyek), hát áldásom rá - én továbbra is átkapcsolok.

2009.10.12. 17:59:56

emlékezzetek vissza, amikor a Coke megcsinálta a "kicsiknek, nagyoknak.." kampányt. azt is lemásolta a Pedigré.. ráadásul alig módosítottak a szövegen..

A negatív reklám ugyanolyan jó reklám, ráadásul nemis a reklámérték, vagy a kapcsolt márka a fontos, hanem az, hogy szállóigét csináljanak a szövegből..

[megmondoember] 2009.10.12. 18:03:47

Szarok rá, hogy nyúlás vagy nem. Ez azon kevés magyar reklámok egyike, amelyik jó, mert vicces, szórakoztató, és nem mellesleg, mert nem annyira elvont és nincs annyira messze az alaptémától, hogy a termék/szolgáltatás elvesszen - vagy eleve felismerhetetlen legyen - benne; így szigorúan marketing-szempontból is hatásos.

Ha már reklám, akkor még több ilyent!

Ajtony 2009.10.12. 18:06:18

Üdv!
1.A reklám lényege az, hogy beszéljenek róla. Tök mindegy milyen aspektusban. Ez a reklám klipp ennek tökéletesen megfelel - elég csak a szerzőre és a kommentelőkre gondolni.

2. Abban az országban, ahol a délutáni műsorsávban tarol a gyökér MónikaShow, meg Józsi Barát.......

3. A konzum-idiotizmus nem ám úgy magától van. Az elmúlt húsz év a kitenyésztésükről szólt. Sikerült!

belekotty 2009.10.12. 18:10:52

Na +int egy fanyalgó blog az önjelölt reklám "szakemberektől"
A Sziget reklámon is nyavajogtak.
Pedig qrva jó mind2. Az emberben megmarad, ez a reklám lényege.

szakállasbácsi 2009.10.12. 18:14:36

Nem rossz, csak:
- félreérti saját magát, nem tudja, hogy mi a fene Ő, mint bank! És mi a fenét akar azoktól a belfékektől, akiket PC módon ügyfeleknek nevez nyilvánosan?
- félreérti az ügyfeleit, azt képzeli ők erre a humorra vágynak (pedig nem)
- félreérti a médiát, ez ugyanis egy gerilla reklám (lehetne), ha nem tolnák ezerrel BZL-ben
- félreérti az ügynökségét, hiszen olyan nincsen, hogy van ám nekem jó kis kommunikációs stratégiám, brand muscle-lal, SPC-vel, UEP-vel és akkor bégyün az ajtón a kreatív kapja a briefet és ezt tolja elém. Na neeee!

Hja: shit happens. Ez ilyen szakma. Olyan csókosok ülnek gondolom a marketing manageri székekben, akik szokásos módon megbízhatóak és asszisztálni fognak ahhoz, hogy sok zsét tolhassunk ki a "szakembereknek" (magunknak) legálisan, marketing és reklámköltségnek álcázva. MAGYARORSZÁG én így szeretlek!

Még egy magyarázat: ki akarnak vonlulni innen és ez amolyan hattyúdal volt, melyben burkoltan elmondták rólunk a véleményüket.

szkepi 2009.10.12. 18:14:54

brief:olyan reklámot csináljanak a kreativok mint a szigetes. amugy is szeretnénk visszakapni a büdzsé min. 5%át, elvégre recesszió van.

mikipeti 2009.10.12. 18:22:26

Egy nepper sosem hagyja ott a lóvét a csomagtartón.

szakállasbácsi 2009.10.12. 18:28:45

És helyesen meg ATL :-)))

vyctoor 2009.10.12. 18:32:40

Copy paste? Én úgy hallottam (bocs, ha már volt), de ugyanaz az ügynökség csinálta a Sziget reklámot és a Rafisat is...
okk, h az is koppintás... de az is tény, h a kanapéból baszott könnyű kritizálni... találj ki vmi okosat, és biztos érvényt szerezhetsz neki :)

resztli 2009.10.12. 18:41:33

@szkepi:
szerintem ez lehet a megoldás

redriot77 2009.10.12. 18:43:33

Ez a reklám szar. Fehér fazon műanyag gyerekbiciklit árul egy szakadt szrítracsing BMW csomagtartójából a teszkóparkolóban???? Nem létező karakter hiteltelen alakításban. Ráadásul koppintás. Ráadásul zavaros a koncepció. Nemjó. Ettől még a kretén família is jobb volt.

Amálka666 2009.10.12. 18:47:43

Ez ilyen jó zsaru rossz zsaru reklám. Kiküldték a tasipasit a parkolóba, azt ők a jófiúk.

?aztaaa? 2009.10.12. 18:54:34

Istenem, mennyi reklamszakember van itt. Csupa okos muvelt, aki mind-mind tudja a frankot... Es ha koppintas, akkor mi van? A lenyeg hogy jot nevettem rajta.

Szerintem nagyon tuti a reklam.Vegre nem valami steril, mindenki boldog a csaladban cimu reklam.
Nekem 10pont.

Ettol fuggetlenul nem fogok a Rafinal szamlat nyitni,jo nekem az ingyenes csomag a Citinel.

?aztaaa? 2009.10.12. 18:58:57

megjegyeznem: mennyivel hitelesebb az olyan tisztitoszerreklam amiben a kosztumos mamika 150 nm-es konyhaban rohangal, es olyan boldog mint a fene....

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.10.12. 22:02:45

feka
Igen. Jó kezdeményezés, ha lesz időm egy kicsit utánamenni, majd írok róla.

carcade 2009.10.12. 22:20:01

@terasz9:
szerintem meg pont nem ehhez az alakhoz akarja kötni magát a bank! Azt mondja, hogy ő nem a mi emberünk....azt hiszem nem akarja, hogy fusizó nepperekkel azonouljanak, ahogy te említetted. Úgyhogy nem lenézi a célcsoprtját hanem, megkülönbözteti...véleményem szerint meg jó a reklám!

boibo 2009.10.12. 23:14:36

@padisah: én első alkalommal nem láttam az elejét, azt hittem, "társadalmi célú hirdetés" a bankkártya-használat népszerűsítésére. :))) (aztán persze kiderült, h nem az)

yvette00 2009.10.13. 07:56:25

Nem lenne olyan nagyon rossz, még vicces is lenne, ha ez lenne az első ilyen típusú kampány. Kicsit már sok a bugyuta-'jófej'-megmondós alakból. A döntéshozóknak meg el kéne szakadnia attól, mi tetszik neki nagyon és mit kéne lenyúlni csak mert neki bejött és jókat röhögött rajta!

Szabó Patrícia 2009.10.13. 10:18:57

"Ajtony 2009.10.12. 18:06:18
Üdv!
1.A reklám lényege az, hogy beszéljenek róla. Tök mindegy milyen aspektusban. Ez a reklám klipp ennek tökéletesen megfelel - elég csak a szerzőre és a kommentelőkre gondolni."

Nem. Nem elég, ha csak beszélnek róla és azt mondják: ez egy szar. Sajnálom, de kurvára nem elég. Amire ez elég, az a 2. pontodban említett Joshi Barat, Mónika, meg Hal a tortán köztörvényes bűnözőkkel. S ha megkérdeznéd a bank vezetését, elég-e nekik, hogy súlyos millerekért annyit kapnak, hogy a lakosság 85%-a leszarozza őket egy nyúlt ötlet miatt, magad is megbizonyosodhatnál erről. Van olyan márka egyébként, aminél akár még igazad is lehetne, én hirtelen nem tudok mondani egyet sem, a nézettséget hajhászó műsorokon kívül, de egy bank az nem ilyen. Egy bankreklám nem feltétlenül jópofa és hűdefaszavicces, mert egy banktól nem azt várod el te sem, hogy faszavicces legyen, hanem hogy komolyan vegyen. Szal lehet itt hasitasizni egész télen, de a kérdés az: hány ember választja ezen reklám miatt a RB-ot? (szemben azzal, hogy mindenkinek bejön hasitasi, mint fogalom, ezen felül sok mást nem hallottam erről a filmről, itt sem, máshol sem)

"szakállasbácsi 2009.10.12. 18:14:36

Hja: shit happens. Ez ilyen szakma. Olyan csókosok ülnek gondolom a marketing manageri székekben, akik szokásos módon megbízhatóak és asszisztálni fognak ahhoz, hogy sok zsét tolhassunk ki a "szakembereknek" (magunknak) legálisan, marketing és reklámköltségnek álcázva. MAGYARORSZÁG én így szeretlek!"

Ez nem egy ilyen szakma, csak annyira, mint bármelyik szakma Magyarországon. Mindenhol vannak ilyen emberek, meg másmilyenek is, ez alapján általánosítani pedig buta dolog, mint minden általánosítás a világon. Nem tudom, mi a te szakmád, de ha megmondod, azonnal belinkelek ide mondjuk 5 visszaélést, ami azzal kapcsolatos.

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.10.13. 10:39:26

@Pecséttörő: Ha elolvasod, hogy mire reagáltam, láthatod, hogy az előttem szóló a SZIGET reklámra mondta, hogy koppintás, és én épp ezért jegyeztem meg, hogy nem mindegy, hogy a koppintás milyen. A SZIGET is koppintás, csak nagyszerű, ez meg nem. Ennyi.

geb@sz 2009.10.13. 11:25:18

Szerintem valószínûleg nane mikor teljesen még kéne tehát ez van, vagyis lehet ettôl de kinek.

Amilyen a spot, olyan a visszhangja.

zaq 2009.10.13. 12:38:43

@bulgakov: becsüllek azért, amiért az ilyen urbanlegendeket ("a lényeg, hogy legyen figyelemfelkeltő" / "beszéljenek róla" / "a negatív reklám is reklám") próbálod megszűntetni az agyakban. nem kis munkára vállalkoztál (azt is vágom, nem most kezdted). riszpekt.

másrészről kicsit talán most vitatkoznék veled. lévén ez nem egy FMCG valami vagy telco, hanem bankszektor. jó esetben a bankját nem a márkaimage alapján választja meg az ember fia, hanem, hogy melyik ami számára a legelőnyösebb ajánlatot adja egy konkrét problémájára (oké, akkor itt most kérdezheted, hogy ugyan hány százaléka a fogyasztóknak smartshopper és ezzel meg is fogtál, mert valóban csekély, de még az erre nem igazán odafigyelők is számolgatnak bankválasztásnál, az a tapasztalat - - - hogy mennyi aztán amit ki tudnak ebből hámozni, az megint egy más kérdés).
jelen reklámban sem egy überfasza ajánlatot akarnak velem ismertetni. mert termék az nincs emögött (hacsak magát a bankkártyát nem tekintjük annak önmagában). a lényeg inkább ott van ez esetben, hogy TOM szinten ott legyen a Rafi mondjuk a top3-ban. háromnál több bank ajánlatait ugyanis nagyon kevesen bogarásszák át (sőt, sokan "csakazótépé" - emiatt is lehet jelen még most is a piacon).
ehhez persze kell a pozitív benyomás is - ha ciki az arculat, oda nem megyünk, mert nem akarunk ciki banknál lenni. ebből a szempontból is megállja a helyét szerintem a szpot, mert - mint már említettem - az odakacsintós vonalon megy, ami sokaknak bejön. persze ezzel lehet vitatkozni.
érdekesnek tartom ugyanakkor és ez most off, hogy nekem mostanában az AXA - másként, mint mások dolgai maradnak a legjobban meg bennem. valószínűleg azért, mert mára minden más bank jópofa akar lenni, ők meg minimalistára tolják és így lesz a retróból megint divat.

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.10.13. 15:29:13

Ezt a reklámot még nem is láttam, lehet, mert nem nézek csak ritkán tévét, de ez valami borzalmas. A Raiffeisen ebben a hangnemben szólítja meg a z embereket az valami felháborító!

szakállasbácsi 2009.10.13. 16:02:10

@bulgakov:
Há émmá csakijjen szakmabéli vónék, instállom alázatosan engedelmeddel. Vótam én mán cópé rájter, kreátív izgató, art direktór, meg reklámkutyató. A következő bankoknak nem dolgoztam eddig: OTP, Postabank, Raiffeisen Bank, Takarékbank. És a többiekkel mind. Sokat.
Véleményem maximálisan fenntartom, egyetlen banknál sem láttam megközelítőleg sem olyan szakmai tudást, mint amilyet mondjuk az Unilever, vagy a Procter egy junior brand managertől megkövetel. Láttam viszont sok milliós fizetéseket, ránk küldött csókos filmeseket, családi vállalkozásban működtetett kutatásokat.
Mivel még mindig dógozom, vagyis ebből élek, ha megengeded nem mondok neveket.
A bankoknál a marketing a legális pénzmosoda, bizalmi állás, extra csecs, amelyet bármikor meg lehet szívni. Van olyan bank is, ahol a jogi osztály alá tartozik a marketing. A banki marketing vezetők nem buknak, csak felfelé. Biztos véletlen. Shit happens.

L.J. Barna · http://kettonull.blog.hu/ 2009.10.13. 17:05:14

tömör leszek. ez egy szar.
kérem a következőt.:D

Szabó Patrícia 2009.10.13. 18:15:09

@zaq:

Ok, riszpekt. Az Axa egyébként nekem is bejön, azzal egyet tudok érteni a maga egyszerűségében, s ettől már fontolóra is vettem az Axát.

@szakállasbácsi:

Részben egyetértek veled, de azért dolgoztam már Procternek is, Unilevernek is, és én meg sehol annyi elnyomott agyat nem tapasztaltam (főleg a Procternél). Mint egy félkatonai szervezet, ahol nem szólunk vissza az őrmesternek, akkor sem, ha tök ostoba. Amúgy nem akartam személyeskedni, csak mondom itt a véleményemet, érted. (ha meg ennyi helyen voltál, tán még ismerjük is egymást...)

A banki marketing rothadásáról nem tudok nyilatkozni, sajnos a péló másik végén állok, de azt tudom, hogy nem MINDENKI olyan, amilyen.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.10.13. 22:16:27

@bulgakov: Amire ez elég, az a 2. pontodban említett Joshi Barat, Mónika, meg Hal a tortán köztörvényes bűnözőkkel. azóta ezen röhögök :)
bassz és a Celebműszakot kihagytad ;D

szakállasbácsi 2009.10.14. 17:35:57

@bulgakov:
Persze, borzalmas droidok, de a szakmát vágják. Illetve egy bizonyos nagyon szűk résen, melyet a cég "szokott" módszerei hagynak legalább látják és ismerik a fogyasztóikat. A banki marketingeseknek halvány fingjuk sincs a saját ügyfeleikről. Eddig nem is kellett őket ismerniük, És lehet (remélem), hogy ez változik most majd...

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.10.14. 17:41:23

@szakállasbácsi:"A banki marketingeseknek halvány fingjuk sincs a saját ügyfeleikről" ahhoz képest nem telik el konferencia hogy ne tobzódnának ot, meg nyomnák az agymosott igéüket egy-egy kerekasztalbeszélgetésen

betonbotond 2009.10.15. 11:08:35

Irigyhónaljmirigy. Ennyi. A magyarnak szerintük ez kell. Mentes minden intelligenciától, operett túlzós, eredetiség mentes, rossz reklám. Meddig próbálkozik még a Rafi? Milyen ízlésvilága van ott a döntéshozóknak????????

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása