Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Jogos volt a vodafonos twitteres kirúgása?

Nem hiszem, hogy lenne olyan addict olvasó, aki nem tudja, miről van szó, de azoknak, akik az elmúlt hetet búra alatt töltötték összefoglalom az eseményeket. Pénteken egy fél napra leállt a T-Mobile szogáltatása, nem lehetett hívást fogadni a harmincas telefonokon. A zavarhoz az is hozzájárult, hogy az illetékesek telefonja sem működött, így nem tudtak kellő időben tájékoztatást adni a sajtónak. Ebben a helyzetben tökéletes tömegtájékoztató eszköz lehetett volna a twitter, de csak annyit írtak ki, hogy hamarosan tájékoztatást adnak majd a hiba okáról. Ekkor a vodafone online menedzsere vette magának a bátorságot, és előzetes jóváhagyás nélkül reagált a tések bejegyzésére. Annyit írt nekik, hogy "OK, majd csörögjetek ránk!:)".

Odaszúrt egyet a T-Mobile-nak, de közben játékosan kacsintott hozzá. Az ártalmatlannak tűnő poénon szerintem még a kárvallottak is elmosolyodtak, nemhogy a Vodafone már meglévő előfizetői. Azt gondolta volna az ember, hogy ennyiben marad a dolog, de a média felkapta a hírt, és hamarosan már mindenhol ezt a riposztot lehetett hallani. Ezzel a twitter lazább keretein belül még elfogadható bejegyzés kikerült a környezetéből, és a valósnál sokkal nagyobb hangsúlyt kapott. Ennek ellenére szerintem a legtöbb embernek ez jól jött le, de a piros csapat vezetői úgy érezték, hogy ez nem fér bele a sportszerű verseny kereteibe. Léptek is egy huszárosat, és nem megrótták, nem kukoricára térdepeltették, hanem kirúgták az illetőt.

Lehet, hogy egyedül vagyok ezzel a véleményemmel, de az én szememben nem a twitteres felelős bejegyzése volt a kommunikációs baklövés, de még csak nem is a T-Mobile kissé körülményes reakciója. Nálam egyértelműen a Vodafone viszi a pálmát ezzel a húzásával, hiszen köszönhetően nekik az emberek már nem a T, hanem a Voda lépésréről beszélnek. Ti helyesnek tartjátok a csípkelődő twitteres kirúgását, vagy túlzónak érzitek ezt a retorziót?

Update: Egy kicsit azért más a leányzó fekvése. Olvassátok el a Webisztánon a sráccal készült interjút, ami árnyalja a képet. Itt egy részlet:

"Mindemellett az OMD PPC managerével Adwords hirdetéseket tettünk ki a hálózati problémára vonatkozó keresőszavakhoz és kifejezésekhez, amiben a Vodafone-t ajánlottuk a hálózati problémát tapasztalóknak. Mindkét dolog bekerült a témával foglalkozó címlapos index cikkbe, így hirtelen nagyon ismertté váltak, ami persze további tweeteket, retweeteket és blogbejegyzéseket hozott magával.  A Vodafone úgy ítélte meg, hogy az adott helyzetben nem voltak etikusak ezek a lépések, és mivel ezeket nem egyeztettem házon belül, így elbocsátottak az állásomból."

Címkék: telekom botrány

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr91586680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hümüzhümümüz 2009.12.10. 09:20:21

Én ma egész nap hívogatom a 1270-es Vodafone ügyfélszolgálati számot, hogy vegyék vissza a komát!!! :D

Miért a legkisebb láncszem és egyben legnagyobb forma szívja le a bránert??? :(

fingerbangs 2009.12.10. 09:22:00

ez a poen siman ult volna egy angol vagy amerikai halozati probelma eseten, csak itt a balkanon nem, mert jozsit zavarta hogy
1., egy sokadik senkinek jutott a lehetoseg hogy elsusson egy ekkora poent
2., nem erti az egesz twitterezest
3., fel mit mondanak majd a fonokei, inkabb gyorsan kirugja, lassak hogy o a jani
4., haverja az osszes tmobilos akikkek egyutt arkarteleznek, es igy akarta jova

Váraljay Gabriel 2009.12.10. 09:22:07

A social media túllép a PR szabályokon, mert a világ már lépett még egyet és az őszinteség és maga a személy lett a lényeg még egy márka mögött is. Csak az öreg iskola hívői (Vodafone vezetés) ezt nem képes elfogadni.

krampam 2009.12.10. 09:22:29

Nagyszerű lecsapás volt a menedzserúr részéről, csak gratulálni tudok! Tényleg, még most is hangosan röhögök, amikor eszembe jut! Fantasztikus poén.
Szánalmas, vaskalapos faszkalapok, akik kirúgták! És menjenek kommunikációs tréningre! Hülye buzik...

robinzone 2009.12.10. 09:24:58

a vodafone igazi pöcsfej. ahhoz képest, hogy a legdinamikusabb, legfiatalosabb, leglazább cégként indultak, mára odaértek a pöcsfejek a vezetésbe. ilyen szempontból valóban egyre szocialistább nagyvállalat lesz. (aki nem érti, ez mit jelent, olvasson utána!)

robinzone 2009.12.10. 09:28:04

amúgy a mai napig nem értem, hogy' nem tört ki lázadás Magyarországon, amikor mindhárom társaság visszaállt a félperces számlázásra, másodpercről. amikor 2004-ben elmentem az országból, ezt mindegyik tudta. amikor 2007-ben visszajöttem, már csak VIP-k kaphattak ilyet. Ezt hogy nyomták le a "zemberek" torkán? Vagy ennyire senkit nem érekel, hogy átdobják a palánkon?

Kicsit Bob · http://anyamnak.blog.hu/ 2009.12.10. 09:30:20

Kissé képmutató dolog volt kitenni a csávót. Minden gyártó, szolgáltató, ISP ezerrel próbál rányomulni a web2-re, kivenni a részét a social network-ökből facebookos telefonnal, iwiw vásárlással, mobil internetes csomagokkal, de a saját működését tekintve megmarad a megszokott monolitikus, aláírási jogkör követős lassú tehetetlenségénél. A srác arra és úgy használta a twittert, amire és ahogy azt kell, és pont odaillő volt a humora. Nyilván mennie kellett.

Mindazonáltal ez egy olyan gesztus volt a Vodától, ami kiemeli a másikkal összehasonlítgatós reklámok mocskából, szokatlan és váratlan. Ezzel a (szerintem amúgy rossz) húzással hangsúlyozták az üzleti etika "magasztosságát".

Épp ez gondolkoztat el kicsit. A jónép egyik fele ugye azt hangoztatja, hogy ez egyértelmű döntés volt, az ilyet nyilván ki kell rúgni, míg a másik fele azt, hogy jópofa humor volt, inkább dicséretet érdemelne, majd jól elvitatkozgatnak rajta.
Eközben a fel se merül olyan összehasonlítás, hogy a közéletben humort nélkülözve, az etikusság látszatára sem odafigyelve vesz körül minket olyan mindennapi mocskolódás, ahol a jól odamondogatás megszokott napi elvárás a közszereplőktől, a politikusoknál pedig eleve a munkaköri leírás része, hogy így kerekedjenek felül az ellenfelükön. Mi "előfizetők" pedig mély rezignációban el se jutunk oda, hogy az ilyen megnyilvánulások hallatán felvessük, hogy talán ki kéne rúgni a megszólalókat.

Vagy a versenyszférában megszokott üzleti etikai megfontolások (és teljesítmény alapú bérezések, profitelváráshoz kötött jutalmazások, hatékonyság-maximalizálásra dimenzionált létszámok, stb) ennyire eltérnek a hétköznapok valóságától?

Kettős mérce rulez.

divatmotoros · http://divatmotoros.blog.hu 2009.12.10. 09:32:19

Egy munkaügyi perben ez a kirúgás hogyan állná meg a helyét? Mármint ha tényleg ez az indok? Szerintem necces, bár nem vagyok jogász.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.10. 09:32:30

@ferikruger: mert?
mire bizonyíték ez?
hogy gyorsan tudnak reagálni a történésekre.
Az adott pillanatban teljesen megállta a helyét a hirdetés.

TGV 2009.12.10. 09:33:14

lehet, hogy a Vodanal megcsorrent a piros telefon? ;)

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2009.12.10. 09:33:16

Már sokan leírták, de leírom én is :) Jóhogy kirúgták, amikor ezzel az egyszerű, egysoros, kikacsintósan cinikus beszólással nagyobb és pozitívabb reklámot csinált az egész cégnek, mint az egész sokszázmilliós költségvetésű PR-osztály az elbaszott reklámaival. Egy ilyen ütős poénért civilizált országokban dollárszázezreket fizetnek egy kreatív ügynökségnek... Innentől kezdve megkérdőjelezhető a Vodás PR osztály (meg nyilván a PR/kommunikációs kisfőnök) létjogosultsága. Ez meg milyen ciki már...

Idióta, pöcs Vodafone... Mindenesetre őszintén remélem, hogy a srác ma reggelre már válogathat az őt megkereső, a gondolkodásra képes cégek állásajánlatai között.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.10. 09:33:24

@robinzone: vannak azért különböző díjcsomagok, énis másodperc alapú számlázásban vagyok.
biztos vannak alap csomagok, amiben perc alap van.

mbazs 2009.12.10. 09:33:41

@ferikruger:

Az a dolga, hogy hirdessen, ember! Te miről beszélsz? :)))

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.12.10. 09:36:01

bár még életemben nem láttam tvittert, de érdekes, hogy ilyenért kirúgták. mindenesetre én örültem volna, ha egy ideig az a munkám, hogy rövid szöveges üzeneteket írok naphosszat .)

tygger 2009.12.10. 09:36:17

hát, hm, nem mondom, hogy én szeretem a twittert (...), na de ez a sztori elképesztő.

tervezve sem lehet ennél sokkal nagyobb öngólt rúgni.

A.W. 2009.12.10. 09:37:03

Én szeretem az ilyen előre meg nem tervezett reakciókat, sokszor sokkal őszintébb és jobban megmarad bennem, mint a gondosan kitervelt marketingakciók.
Szerintem semmi etikátlan, negatív nem volt benne. A versenytársak kommunikációjába bele kell, hogy férjen az ilyen fikázások elviselése is, de hogy házon belül ezért lebaszást kapjon a kolléga, főleg, hogy ki is rúgják.. szerintem eléggé szűklátókörűségre vall. Valahogy a Vodafone-t tökösebbnek gondoltam..
Én is témobilos vagyok, de ezen sokkal jobban szórakoztam, mint azon, hogy képtelenek voltak a honlapjukon valami bréking nyúzos hírt kitenni, hogy szerencsétlen júzerek is tudjanak arról, hogy mi történt... na mindegy.

errrrrrrrrr 2009.12.10. 09:38:08

a voda egyetlen értelmes és helyénvaló húzása volt ez az elmúlt 10 évben. erre kirúgja azt aki éles szemmel azonnal reagált és megcsinálta ezt a kis poént. ennyit róluk. ezek szerint a verseny nekik nem fontos. sokkal inkább a versenytárs érdekei. fura hozzáállás ez az üzleti világban. vodás embert rúgnám ki azonnal, aki kirúgta MT-t.

redrick 2009.12.10. 09:38:47

Most, hogy tele van az index a voda balfaszkodasaval, azokat is kirugjak, akik kirugtak a csavot. Ettol meg nagyobb balhe lesz, meg tobb kirugas, szal ket het mulva elfogy a voda hu. A zsenialis tremobil meg egy uzemzavar segitsegevel harap 30%-ot a piacbol. Fura orszag, fura kovetkezmenyek hehh

errrrrrrrrr 2009.12.10. 09:40:18

ja, és ugye emlékszünk még a geszti mester által kreált asulot voda sajtókra ugye? amiben megcsipkedték kcisit a vodát amikor az teljesen leszakadt az akkori westel hálózatról? ott miért volt kirúgás? amit szabad jupiternek...

kacce 2009.12.10. 09:40:25

Szegény srác. Csalódtam a Vodafone-ban, talán vissza is megyek a Pannon-hoz izibe :) :P

errrrrrrrrr 2009.12.10. 09:41:37

javítás: absolut voda
ott miért nem volt kirúgás?

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2009.12.10. 09:41:47

@robinzone: a fél és egyperces számlázást a mai napig úgy marketingelik, hogy "átláthatóbb" meg "egyszerűbb". Szerintem meg az arcátlanság csúcsa.

marketingmask · http://www.marketingmask.com/ 2009.12.10. 09:44:14

A T-Mobil helyében felvenném a srácot, az mekkora poén lenne...

ave 2009.12.10. 09:45:10

A kovetkezo kirugott Vodafonos az lesz, aki most kirugta a twitterezo Vodafonost. :)

De jobb is lesz emberunknek. En nem bannam, ha ezert kirugnak. Jo reklam!!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.12.10. 09:46:16

persze, hogy nem volt jogos. remélem a szart is kipereli az álszent, képmutató, de velejükig elvtelen gazember főnökeiből! hajrá!

azonnal lemondanám a vodafone előfizetésemet amúgy, ha nem tettem volna már meg vagy két éve :)

errrrrrrrrr 2009.12.10. 09:51:41

jut eszembe. emlékszünk a voda komm igazgatójának (SJ) álláskereső kampányára? szerelmi botrány a reklámügynökségen. akkor vagány volt. mostanra meg egy bérenc lett...

belakis 2009.12.10. 09:51:47

@A.W.: Biztos hogy az egyetlen ilyen húzása volt? A korábbiakat szerencsére abbahagyta.

Bár ugye két féle marketing van, az egyik a letaposós, ahol a másikat fikázod, a másik meg ahol azt mondod, hogy te mit tudsz.

Fogyatékosoknak az első a nyerő, akinek pedig számít, hogy miért fizet, a második....

hoel 2009.12.10. 09:52:43

Vajon aki kirúgta/ kirúgatta szerint mennyiben ártott az illető a vodának? Pár órán keresztül azt lehetett feltételezni, hogy valakiknek van humoruk, beszól, de nemhogy nem árt a helyzetnek, hanem még a feszkót is oldja kissé.
Én erősen tanácsolnék a kirúgottnak egy munkajogi pert némi kártéritési igénnyel megspékelve. Hátha megjön a voda humorérzéke is.
Amúgy én t mobilos vagyok, közöm nincs a vodához.( és valszeg most már nem is lesz)

Matyas_Siska · http://csirip.blog.hu 2009.12.10. 09:54:14

A srác kirúgása számomra arra a tényre (is) rávilágít, hogy valami egészen mély szakadék lehet aközött, hogy a Voda vezetősége mit gondol a cég online-offline megítéléséről, és mit gondol ugyanerről a közösség. Magyarul: a kirúgás számomra fényesen bizonyítja, hogy kb. minden kapcsolatukat elvesztették a valósággal... innentől viszont megérdemlik a rájuk zúdított kommenteket, posztokat! (én is hozzátettem a magamét, wehehe)

belakis 2009.12.10. 09:59:13

Az egészben az a jó, hogy ha veletek történik ez, pl a cégetekkel (ilyen nincs úgyse...)és a konkurens cég ezt elköveti, akkor már mennétek a bíróságra rögtön...

És még hogy fura ország? LOL.

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2009.12.10. 10:01:37

Ez is egy ingyen reklám a oroszvízes telefon társaságnak...
A srác jó szakember. Megláttam a rést és betöltötte tartalommal. Szívesen alkalmaznám, de mi cégünk nem tudja megfizetni. De ha olvassa és nem akar sokat keresni, akkor jelezze:)))

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.12.10. 10:01:55

Az biztos, hogy a sztori nyertese a twitter.
Engem mellesleg itt lehet követni;)
twitter.com/reklambuzi

Ő az 2009.12.10. 10:03:19

A sztori új vesztese a vodafone

caligne 2009.12.10. 10:03:57

A T helyében én rácsörögnék. Hé srác, nem kell egy meló a marketingosztályunkon?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.12.10. 10:04:26

vicces lett volna, ha a részvényesek kirúgták volna O'Leary-t a Ryanair éléről, amikor ráfestette a gépekre, hogy "Bye bye Skyeurope!" :))

úgy látszik itthon még nagyon, nagyon sokat kell tanulni a modern piacgazdaságról egyeseknek, felsőbb körökben is... emberségből persze ezek a hitvány férgek mindig meg fognak bukni.

krampam 2009.12.10. 10:06:18

@belakis: "hogy ha veletek történik ez, pl a cégetekkel (ilyen nincs úgyse...)és a konkurens cég ezt elköveti, akkor már mennétek a bíróságra rögtön..."

ugyanmár... ezt még a T is megmosolyogta. ez vicc volt. azért van ilyen nagy szarban a világ, mert az emberek mindent mellreszívnak rögtön (ezzel próbálván elfedni, hogy milyen ostobák is). Emberileg és szakmailag is jól csinálta a srác. A fair play szabályai szerint a T is megrázná a kezét (nem 380V-val) :)

Pat Bateman 2009.12.10. 10:11:42

Remélem ezek után észreveszik az elembertelenedett multik, hogy a dolgozói és a felhasználói nem csak rohadt kockák egy bonyolult excel táblázatban, hanem érző, gondolkodó és - horribile dictu - reklamáló emberi lények. Ezen kéne Beck úrnak elgondolkodnia.
Egy majdnem-vodás

Elektro (törölt) 2009.12.10. 10:14:48

abszolút zsír poén volt, én jót röhögtem rajta. ráadásul meg témába is vágott. azt kéne kirugni, aki kirugta...

nikk rivers 2009.12.10. 10:18:53

@hoel:
kreativ.hu -n december 3-ai postban hozták le a srác (és főnökei) kinevezését:

www.kreativ.hu/cikk.php?id=25341

Mike36 2009.12.10. 10:20:25

@joeramirez: vagyis akár az egész megrendezett volt
akkor meg ügyesek

Átvitel honvéd 2009.12.10. 10:20:50

Elég gyenge reakció volt a Vodafone-tól, az szentigaz.

székelyrobi 2009.12.10. 10:22:02

Én sokáig Westeles voltam, aztán mint t-mobil nagyon proli lett minden, az ex matávos ügyfélszolgákról és az olcsó fehér konyha bútorral berendezett büntető pontokról ne is beszéljünk... Szal átmentem a Vodához, pont olyan fos, de olcsóbb (bár érdekes a t-genyó paíron olcsóbb volt, csak valahogy a havi számla nem...) enyi! De látszik, hogy a Vodánál is full dilettáns a management, végül is a pénz így is ömlik a csövön... Ja meg végre láttam valami értelmét végre a twitternek is D))))))

belekotty 2009.12.10. 10:22:34

Szerintem is király poén volt. A tunyalány + dögöljön +!
A vodás faszfejek is akik ezt a manus kirúgták.

Bobby Baccala 2009.12.10. 10:23:11

szerintem a munkaügyi bíróságon majd folytatódik az ügy. és gyanítom a voda elég szarul fog kijönni belőle. :)

Hattory Hanzo 2009.12.10. 10:27:15

Valóban az a komoly gáz, hogy ezt az a Vodafone csinálta, amelyik a
"Boldog karácsonyt, és a füled..." típusú förmedvényt reklámnak gondolja/jóváhagyja/legyártatja. Szégyen.

degreen 2009.12.10. 10:33:07

örülök, hogy nem vagyok vodafonos. :)
ezért kirúgni?! marketingből 0.

caligne 2009.12.10. 10:34:32

@reklámbuzi: Nem PC lefaszfejezni a voda vezetőségét? De ha úgy viselkednek?

Flankerr 2009.12.10. 10:38:17

T. ügyfélként jót nevettem a Twitteren, mert szellems és humoros volt, ha már a T. teljes mértékben elbazilikázta a komm komm kommunikációt..:)

vent 2009.12.10. 10:38:56

"A zavarhoz az is hozzájárult, hogy az illetékesek telefonja sem működött, így nem tudtak kellő időben tájékoztatást adni a sajtónak"
Ez a mondat minden ezzel a témával kapcsolatos cikkben megjelent eddig amit olvastam. Most komolyan, szerintetek a T-mobilnál nincs majdnem minden ember asztalán egy vezetékes telefon is? (Ha valakinek van konkrét információja cáfoljon meg nyugodtan, az én véleményem csak feltételezésen alapul:))

szgyula 2009.12.10. 10:39:23

Azért ha jól olvasom, a kirúgott srác a HVG-nél volt előtte. Biztos okos stratégiai lépés volt kirúgni, főleg ilyen (minimum) vitatható okkal...

Ő az 2009.12.10. 10:39:34

Az index reakciója a kommentek tiltásáról?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.12.10. 10:42:00

a T elcseszte a hálózatot. elcseszte a kommunikációt. a V twittelt egy olyan faszát, amivel simán megnyerte a napot, és nem bántott senkit. erre kirúgják.
ez olyan, mint 6:0-ás vezetésnél a 89. percben 7-szer egymás után öngólt rúgni. gratulálok!

Pierr Kardán 2009.12.10. 10:43:02

Leáltt a T-Mobil hálózata fél napra, erre mi történik:

- legnagyobb vesztes a Vodafone,
- a T-Mobil kicsit pozitívan kerül ki a balhéból,
- egy srácot most jól megfingattak, de egy héten belül annyi állásajánlata lesz, hogy alig győz válogatni :-))

caligne 2009.12.10. 10:44:36

@tygger: Hát gratulálok a zakós elvtársnak.

Bobby Baccala 2009.12.10. 10:48:02

@reklámbuzi:

miért lenne más a leányzó fekvése? ez szerintem eddig is tudott volt.
és valóban a voda csak szarul jöhet ki,a srác meg talál magának jobb helyet. talán a t-mobile-nál :)

spelljammer · http://spelljammer.blog.hu 2009.12.10. 10:53:49

Írtam egy levelet a Vodafone ügyfélszolgálatának. Kiváncsi leszek a válaszra.

"Tisztelt Hölgyem/Uram!

Érdeklődnék, hogy tervezi-e a cég vezetése, hogy a T-Mobile leállás során twitterező, és azóta a cégtől - így Karácsony előtt - elbocsátott alkalmazottat visszaveszi, és kártalanítja?

Üdvözlettel:

Egy előfizető"

Akár más is írhat nekik. Hátha nem olvassták sem az Indexet, sem pedig ezt a blogot, és így nem ismerik a potenciális előfizetői kör véleményét az esetről.

RCH 2009.12.10. 10:57:12

1. Ha valoban kirugtak az embert, akkor valoszinuleg a sok egyuterzo velemeny sem fogja vigasztalni.

2. Jo lenne tudni, hogy mi lett vele.

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.12.10. 11:06:49

Úgy látom megy a harc a telefontársaságok között.

Tájgermájszter 2009.12.10. 11:07:40

"az OMD PPC managerével Adwords hirdetéseket tettünk ki"

ez a lényeg!

Bár fingom sincs, kinek a mijével mit és hova tettek ki, de monnyon le mindenki!!!!

Rókakígyó 2009.12.10. 11:12:20

A csávónak szerencséje volt. Fog állást kapni.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.12.10. 11:12:54

miért gondolják azt egyesek, hogy bűntetlenül játszhatnak mások életével? az emberi élet szentségét felülírják marketing-szempontok és a haszon mágikus imádata? ez lett a világunkból?

mizie 2009.12.10. 11:17:15

Szerintem csak erre fogja a főnök a kolléga kirúgását. vszeg már eleve ki akarta vágni csak kereste a megfelelő lehetőséget.

jah a reklámpiac és a sportszerű viselkedés összefüggésén hangosan felnevettem :)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.12.10. 11:18:48

@Bobby Baccala: csak úgy zárójelben, minden felhang nélkül jegyezném meg, hogy valószínűleg sem a menedzsment, sem a szóban forgó alkalmazott nem ünnepli a karácsonyt, mint olyat, de abban egyetértünk, hogy disznóság megfosztani valakit a megélhetésétől így, egyik pillanatról a másikra.

2009.12.10. 11:22:11

Sziasztok!

Nekem azt mondtak a Vodafone-nal, hogy Tamast nem a twitter bejegyzese miatt rugtak ki, hanem a Google Adwords hirdetesek miatt ami a T-mobile leallasaval kapcsolatos keres talalati oldalan, jobb oldalon jelent meg a kovetkezo szoveggel:
Valaszd a Vodafone-t!
Velunk most is elerhetned ismeroseid!

Ez az ami vegul is kiverte a biztositekot a VF menedzsmentben es ezutan menesztettek Tamast amit speciel en is tulzasnak tartok.

Ha esetleg a "velunk most is elerhetned..." helyett mast irt volna, vagy nem irt volna semmit, lehet hogy ma is ott dolgozna.

Ti mit szoltok ehhez?

errrrrrrrrr 2009.12.10. 11:27:13

azt hogy az is zseniális húzás.

Kyle Broflovski (törölt) 2009.12.10. 11:27:34

azért meghallgatnám a T-t is.... ezügyben...

Tenoce · http://www.deezer.com 2009.12.10. 11:29:45

@Mahuhu: Tovabbra is azt gondolom, hogy zsenialisan, roppant ugyesen hasznalta ki a Web 2.0 altal adott eszkozokkel az adodott helyzetet.
A TMO nagyon rosszul kezelte a helyzetet, es ezt a magas labdat le KELL csapni. Elvileg a mo-i mobiltelefon piac kokemeny haboru, ennek megfeleloen kell eljarni az ugyfelekert is. Az egy mas kerdes, hogy egyebkent szinfalak mogotti megegyezesek erosen tompitjak a versenyt. Sajnos ez egy kozgazdasagi axioma, hogy egy tobbszereplos (oligopolista) piac eseten a profitmaximazalas eszkoze az, ha a szereplok megegyzenek egymassal.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.12.10. 11:30:29

@Mahuhu:
És nem ez a dolga a versenyző cégeknek?
Ha üzleti előnyt akar, akkor ilyen hirdetéseket kell csinálni, és pillanatok alatt ráugrani mindenre, amiben lehetőség van.
A Voda vezetőségének fontosabb a T-s árkartell, mint az üzleti érdek?

Mária 2009.12.10. 11:32:52

@reklámbuzi:

Nem kellett volna az egészet letiltani, hanem a kezelhetetlen kommentektől kezdve egy rövid magyarázat után letiltani a TOVÁBBI kommenteket.

Jövök kommunikációs mannággernek a Zindexhez, ha kell :)))

Mária 2009.12.10. 11:37:22

@terasz9:

Más bajuk is lehetett vele...

A twitter bejegyzés kora délelőtt született, a megüresedett állás meghirdetve meg már délután fent volt a Profession-on...

Lehet, hogy valaki csak azt várta, mibe köthetne bele?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.12.10. 11:41:35

@Mária: miért, mit gondoltál, hogy majd hónapokig kerülgetik az irodában az üres íróasztalt, mint a közszférában, ahol hetekig kínlódnak az álláspályázatokkal, miközben már a kiírása előtt pontosan tudják, hogy az osztályvezető káder unokaöccsét fogják felvenni? hahh

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.12.10. 11:42:12

@Mária: tehát akkor tehát a vodafon elfűrészelte a témobil antennákat, hátha a keletkezett üzemzavarra butaságot ír saját tvitterezős kollégájuk. slőn.

AvgDvl 2009.12.10. 11:46:17

Tisztázzunk valamit.

Aki egy cég nevében Twitterezik, az pöcsfej, no matter what.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.12.10. 11:46:32

Mahuhu
Ezt írtam én is az update-ben.

Mária 2009.12.10. 11:47:23

@periplaneta plumbum:

Nem ezt mondtam, hanem nagyjából azt, hogy a SZÁNDÉK a kirúgásra már a twitteres poén előtt jóval megszülethetett.

Mással nem lehet magyarázni azt, hogy valaki 7.49-kor beír valamit a Twitterre, amit a főnöke valamikor ebédidő környékén észre is vesz (merthogy nem igazán a social media a lételeme, amiben naphosszat úszkál...), majd a seggét bebiztosítva, az összes főnökével írásban egyeztetve 17.42-kor felrakatja a megüresedett pozíció hirdetését a Profession-ra.

A próbaidős érintettnek meg nem szólnak, csak hétfőn...

Mária 2009.12.10. 11:51:04

@Bukowszky:

A közszférában ez nem így megy ám!

A közszférában előfordulhat, hogy NINCS is semmiféle íróasztal.

Rokongyerekkel aláiratják a szerződést és elkérik a számlaszámot, amire utaljanak.

Miért költenének íróasztalra???

nick: 2009.12.10. 12:05:14

ha a T-nek esze van, most azonnal felveszi az embert online marketingesüknek

és megköszönhetik a Voda-nak, hogy ilyen jól kihúzták őket a kommunikációs szarból

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2009.12.10. 12:10:52

@nick:: így van én is ezen a véleményen vagyok.

Azt meg nem értem a Vodának miért kell eljátszania az idiótát, aki segít a versenytársakon is. Persze ha a hosszútávfutó egyik ellenfele lesántul, akkor besegíti a célba? Ebben a pénzvilágban szvsz mindent lehet, ami nem sért törvényt. Mellesleg mi van ha etikátlan volt(de szerintem még az se volt, de sportszerűtlen se).

Erről írtam ma én is

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.12.10. 12:24:41

Igen! Egy ilyen fontos és magas pozícióban lévő emberke, nem engedhet meg magának ilyet, még, ha azt viccesnek is szánta! (Én nem ezt kérdőjelezem meg)

fxxkthemedia · http://fxxktm.blog.hu/ 2009.12.10. 12:47:50

média. jellemző... tökmindegy mit csinálsz, ha az eltérő a "megszokottól" és a média akarja mint kezeit dörzsölő harács vén buzi. megszerzi és saját szájbűze szerint az egekbe kiáltja. tömegszuggesszió! jó és laza reakció volt ez. sok befeszült zsarnok, változzatok!

caligne 2009.12.10. 12:58:34

@boogieee: Kemény szavak ezek egy fuvarostól!

Kutyafüle 2009.12.10. 13:35:29

Az angol Vodafone-nal vajon tudnak errol? Mindegy, irok Nekik, hogy emiatt hagyom En is ott a Vodafone-t es megyek at az O2 vagy 3 szolgaltatokhoz...(Itt angliaban nagyon sok szolgaltato van, lehet valogatni.)
A marketinges sracnak meg nyugaton barhol lenne munkaja 1 oran belul...

Dr Smit Plagius 2009.12.10. 13:41:15

igaza volt itt valakinek, a vodafos egyre inkább valami szocialista nagyvállalat benyomását kelti!
biztos olvasták a Gold a mennybe megy című könyvet...
sünt a vodafos segggébe ezért is meg sok másért!
ehy elégedletlen v-ügyfél

KZsuzsa · http://deepindata.com 2009.12.10. 16:25:31

mindenütt vannak nyertesek meg vesztesek. ha belegondoltok, ha nem rugják ki, csak megveregetik a vállát, muellah sosem kapta volna meg a 15 perc hírnevét, és velószínűleg egy sokkal jobb karrierlehetőséget, mint így.
az meg, hogy mit csinált a voda, néhány héten hónapon belül úgyis elfelejti a nagy többség. persze biztos éri most őket ezzel kár, eljönnek egyesek, mások mégsem ott szerződnek inkább, de gondolom hosszú távon ezt könnyen kiegyenlítik majd, meg godnolom egyébként sem rendít meg minket, hogy pármillióval kevesebbet keres a multi :)

Viszont ha már állás, meg karrierlehetőség, akkor kapcsolódva ehhez az ügyhöz, játékot hirdettünk:

megajob.hu/2009/12/online-megmondoember

pudliho 2009.12.10. 19:52:02

persze kirúgták, ment is valami riport vele riport de mintha valami BS generátorral ügyködték volna, kamu sz*r az egész

Chalabre (törölt) 2009.12.11. 11:04:00

Hova tűnt a humorérzék? Anélkül minden száraz...

Ez a kis twitter bejegyzés nálam is nyer volt... Összekacsintós... Szellemes... Szerintem csak a karót nyelt, szögletes gondolkodásúak nem értették vagy félreértették. De még a kacsintósjel sem mondott nekik semmit???

Nekem ez a srác több pozitív töltetet tett ezzel a bejegyzésével a Voda nevéhez köthetően, amit eddig egyetlen drága reklámjuk sem váltott ki belőlem, mert 12 egy tucat, soha nem tudom épp melyik mobiltársaságé (nekem ugyanolyanok)... Míg ők ostoba mód ezt mind tönkretették és most minden eddiginél negatívabb a véleményem róluk... Nem a srác hibázott, neki csak hálásak lehettek volna és megköszönhették volna... Akik kirúgták én azokat bocsátanám el sürgősen...

^LutheR^ 2009.12.12. 11:52:28

Akik ennyire támogatják a srácot, azoknak tömegesen kéne Vodafone szerződéseket bontania, addig csak kommenthuszárok vagytok. Szerintem magasról le is szarja a cég amit ide irkáltok...

(Magam sose szerződtem velük, és nem is tervezem, főleg most nem)

Fashionistas 2009.12.12. 22:22:09

OMD PPC? Akkor már értek mindent..... :)

vargamate 2009.12.13. 09:43:56

Lehet, h túlmagyarázom, de sztem maga az elbocsátás okozta a Voda-nak a legnagyobb hírverést. A twitteres komment nekem is tetszett, tényleg szellemes, de mára már rég elfelejtettük volna (vagy legalábbis nem lenne már téma), ha nem rúgják ki emiatt. Szóval sztem mindenki jól járt. A srácot lehet, h behívják pár interjúra, a Voda pedig kapott egy kis ingyen hírverést.

Chalabre (törölt) 2009.12.13. 10:35:14

@vargamate:

Akkor neked akkor is tetszik egy márka és fogyasztod, ha negatív töltet tartozik hozzá. Akkor is szereted Gizit, ha rosszul, igazságtalanul cselekszik. Vagy pedig szerinted Gizike (Voda) rendes volt, jól cselekedett. Számodra semmi elítélendőt nem tett. Minden viszonylagos.

Jómagam ilyenkor szeretem jelezni, hogy nem tetszett és nem értékelem a tettét és ettől távolabb kerültem tőle, csak a miheztartás végett. De egyébként nem vagyok Vodás... És valszeg nem is leszek. Ahogy LutheR is írta: "főleg most nem"...

Nálam nem a hangzatos nagy szavak, önreklámok hitelesek (magáról mindenki azt állít, amit akar, úgy fényeli magát, ahogy akarja, elfogult, egyoldalú vélemény), hanem az apró gesztusok, a tettek számítanak. Azok árulják el a valódi személyiséget. Ahogy megállapított, hogy jobban hiszünk a metakommunikációs jeleknek, kevésbé hazudhatnak, mint a szavak.

thing 2009.12.13. 11:45:23

A megváltozott helyzet új kommunikációt, új szlogeneket igényel. Pl:

T-Mobile:
1.,Under Construction
2.,Erre csörög a dió, arra meg a mogyoró.(Ünnepi akció működő telefonokkal)

Vodafone:
1.,Boldog karácsonyt, boldog szülinapot: kirugunk a hámból!

haribodog 2009.12.14. 00:56:40

ennél a sztorinál semmi sem bizonyítja jobban a mobiltársaságok kartelljét.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.12.14. 10:28:48

Szerintem más fér bele egy Twitteres kommentbe, és más fér bele egy PPC kampányba, az utóbbi kapcsán nem túl jó egy másik szolgáltatónál jelentkező átmeneti hibára reagálni. A PPC hirdetésnél ugyanis nem feltétlenül röhög bárki is a poénon, hanem legfeljebb etikátlanabbnak tartja majd a Vodafone-t mint eddig.

Potenciálisan sokkal több ember szemében tűnt fel a cég bunkóként, mint ahány ember jót röhögött a cég egyik arcának jófej poénján.

És ez még hagyján...

De a fiatalabb generációhoz tartozóknak jó poénnak tűnt... Az idősebb felsővezetőnek (sok profitot várnak tőle) a PPC kampány kevésbé.

Ha nem lett volna hozzá PPC kampány, úgy lesz belőle címoldalas anyag, stb. akkor nagyon jól jön ki a Vodafone az esetből...

A PPC kampány kapcsán viszont a dolog negatív oldala a kelleténél jóval nagyobb publicitást kapott.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása