Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
A reklámszemle rovatban egész évben igyekeztem az említésre illetve megbeszélésre méltó reklámokat szavazásra bocsátani, hogy ennek apropóján mindenki elmondhassa róluk pozitív vagy negatív véleményét. Ennek a pontozásnak az eredményét tavaly is összesítettem az év végén, és úgy éreztem, idén is tartozom nektek ennyivel. Ez persze nem egy komoly díj, nincs benne semmi hivatalos, nem jár vele sem pénzjutalom, sem oklevél, jár vele viszont egy komoly elismerés, hiszen bármilyen furcsán is hangzik, per pillanat ez az egyik legjelentősebb közönségszavazás itthon. Az év folyamán az egyes reklámokat sok-sok ezren értékeltétek, ráadásul mindig friss reklámélmények alapján. A felmérés ugyan nem reprezentatív, hiszen minden egyes reklámot én sem tudtam kiposztolni, de igazán jelentős darabok talán nem maradtak ki a felsorolásból. Lássuk, milyen reklámfilmek tetszettek nektek az idén.
Az ötödik legmagasabb pontszámot holtversenyben két bank egymásra egy kicsit hasonlító kampánya kapta, hiszen az OTP dumaszínházas fellépői és az Axa beugrós reklámfilmjei jellegükben azért nem álnak olyan messze egymástól. 3,7 pontjuk ezúttal csak az élmezőny végére volt elegendő, ugyanis a negyedik helyre 3,9 ponttal a sokat vitatott, de sokat is emlegetett és utánzott hazafias Soproni film futott be. A Sziget fesztivál dárrenbézes dudorgását sokan előkelőbb helyre várták, de a kereken 4 pont csak a dobogó harmadik fokára volt most elég. Hogy mi végzett előrébb? Nagy meglepetésemre a Hegyalja fesztivál Nagy Feróra épülő reklámfilmjei. Ez is jól mutatja, hogy ez a pontozás nem az én véleményemet tükrözi, hiszen a fesztiválos kiképzős filmeket a bejegyzésemben én eléggé lehúztam, ti viszont keményen felpontoztátok, 4,1 ponttal a második helyre hozva be őket. A 2009-es év legjobb reklámjának és ezzel a nagyon hangzatos nevű, képzeletbeli Arany Ceruzahegyező díj tulajdonosának ezúttal is egy társadalmi célú kampányt, a Médiaunió Nincs De! filmjeit választottátok, amelyek meggyőző fölénnyel, 4,5 pontos eredménnyel végeztek a szavazáson. Bár a kampány már elég régen, közvetlenül az év elején futott, érdemes feleleveníteni az emélkeinket, hiszen ezek megérdemlik az elismerést. Ezúton is gratulálok a készítőknek.
Legalább ilyen érdekes, ha nem érdekesebb a lista hátsó fertályának vizsgálata, hiszen tavalyhoz hasonlóan most is kiosztjuk az addict citromdíját, az Arany Békasegg vándorserleget a legrosszabbnak ítélt munkának. A múlt évben a K&H Bank ordibálós filmje egyhangú pontozással, 1,2 pontos eredménnyel végzett az utolsó helyen, és úgy tűnt, hogy mindorökre bebetonozza magát a legrosszabb kampány pozíciójába. Az Erste történelmi figurás kampánya azonban jött, látott, és győzött. Tulajdonképpen a szavazataitokat elnézve bármelyik epizód nagy eséllyel indult volna harcba, de végül Lúdas Matyié lett a kétes érdem, és a vele járó el nem ismerés. 1,1 ponttal nagyon magasra tette a lécet, mögötte kissé leszakadva hármas holtverseny alakult ki. Ebben másfél pontos teljesítménnyel fej-fej mellett végzett a Szerencsejáték Zrt. agyhalottakat megcélzó filmje, az Uniqa Reviczkys kötelezője és az Unicredit kutyalabdás imidzsfilmje. Ezek mellett Szabó Győző blikkes alakítása, Hernádi Judit koleszterinben és nyöszögésegben gazdag reklámja vagy a MOL vegytiszta pakisztáni filmje labdába sem tudott rúgni.
A tanulságokat - már ha vannak egyáltalán - mindenki szűrje le maga, és igyekezzen jövőre olyan reklámokat készíteni, hogy akkor se legyen félnivalója, ha egy sötét sikátorban fut össze Román Balázzsal. Ezzel a reklámcsokorral kívánok mindenkinek jó reklámokban gazdag új évet!
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.