Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2009 legjobb és legrosszabb reklámjai

 

A reklámszemle rovatban egész évben igyekeztem az említésre illetve megbeszélésre méltó reklámokat szavazásra bocsátani, hogy ennek apropóján mindenki elmondhassa róluk pozitív vagy negatív véleményét. Ennek a pontozásnak az eredményét tavaly is összesítettem az év végén, és úgy éreztem, idén is tartozom nektek ennyivel. Ez persze nem egy komoly díj, nincs benne semmi hivatalos, nem jár vele sem pénzjutalom, sem oklevél, jár vele viszont egy komoly elismerés, hiszen bármilyen furcsán is hangzik, per pillanat ez az egyik legjelentősebb közönségszavazás itthon. Az év folyamán az egyes reklámokat sok-sok ezren értékeltétek, ráadásul mindig friss reklámélmények alapján. A felmérés ugyan nem reprezentatív, hiszen minden egyes reklámot én sem tudtam kiposztolni, de igazán jelentős darabok talán nem maradtak ki a felsorolásból. Lássuk, milyen reklámfilmek tetszettek nektek az idén.

Az ötödik legmagasabb pontszámot holtversenyben két bank egymásra egy kicsit hasonlító kampánya kapta, hiszen az OTP dumaszínházas fellépői és az Axa beugrós reklámfilmjei jellegükben azért nem álnak olyan messze egymástól. 3,7 pontjuk ezúttal csak az élmezőny végére volt elegendő, ugyanis a negyedik helyre 3,9 ponttal a sokat vitatott, de sokat is emlegetett és utánzott hazafias Soproni film futott be. A Sziget fesztivál dárrenbézes dudorgását sokan előkelőbb helyre várták, de a kereken 4 pont csak a dobogó harmadik fokára volt most elég. Hogy mi végzett előrébb? Nagy meglepetésemre a Hegyalja fesztivál Nagy Feróra épülő reklámfilmjei. Ez is jól mutatja, hogy ez a pontozás nem az én véleményemet tükrözi, hiszen a fesztiválos kiképzős filmeket a bejegyzésemben én eléggé lehúztam, ti viszont keményen felpontoztátok, 4,1 ponttal a második helyre hozva be őket. A 2009-es év legjobb reklámjának és ezzel a nagyon hangzatos nevű, képzeletbeli Arany Ceruzahegyező díj tulajdonosának ezúttal is egy társadalmi célú kampányt, a Médiaunió Nincs De! filmjeit választottátok, amelyek meggyőző fölénnyel, 4,5 pontos eredménnyel végeztek a szavazáson. Bár a kampány már elég régen, közvetlenül az év elején futott, érdemes feleleveníteni az emélkeinket, hiszen ezek megérdemlik az elismerést. Ezúton is gratulálok a készítőknek.

Legalább ilyen érdekes, ha nem érdekesebb a lista hátsó fertályának vizsgálata, hiszen tavalyhoz hasonlóan most is kiosztjuk az addict citromdíját, az Arany Békasegg vándorserleget a legrosszabbnak ítélt munkának. A múlt évben a K&H Bank ordibálós  filmje egyhangú pontozással, 1,2 pontos eredménnyel végzett az utolsó helyen, és úgy tűnt, hogy mindorökre bebetonozza magát a legrosszabb kampány pozíciójába. Az Erste történelmi figurás kampánya azonban jött, látott, és győzött. Tulajdonképpen a szavazataitokat elnézve bármelyik epizód nagy eséllyel indult volna harcba, de végül Lúdas Matyié lett a kétes érdem, és a vele járó el nem ismerés. 1,1 ponttal nagyon magasra tette a lécet, mögötte kissé leszakadva hármas holtverseny alakult ki. Ebben másfél pontos teljesítménnyel fej-fej mellett végzett a Szerencsejáték Zrt. agyhalottakat megcélzó filmje, az Uniqa Reviczkys kötelezője és az Unicredit kutyalabdás imidzsfilmje. Ezek mellett Szabó Győző blikkes alakítása, Hernádi Judit koleszterinben és nyöszögésegben gazdag reklámja vagy a MOL vegytiszta pakisztáni filmje labdába sem tudott rúgni.

A tanulságokat - már ha vannak egyáltalán - mindenki szűrje le maga, és igyekezzen jövőre olyan reklámokat készíteni, hogy akkor se legyen félnivalója, ha egy sötét sikátorban fut össze Román Balázzsal. Ezzel a reklámcsokorral kívánok mindenkinek jó reklámokban gazdag új évet!

Címkék: reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr341627852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Huffington 2009.12.28. 12:09:41

Gratulálok, szép munka, jól összefogtad!

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.28. 12:21:12

a dobogó része érdekes, de a lista alja valóban egyértelmű.

Annyira,de annyira nem értem, miért nem fogja a K&H az egész sapkás táncos fiatalos őrületet,és cseréli valami értelmesebbre...Egyiknap megtaláltam, már a 2évvel ezelőtti Kreatívban is azt írták,még egy kis tánc, és kiugrunk az ablakon. Ehhez képest...

Lehetne egy kis önkritikájuk.

stabika 2009.12.28. 13:40:44

Hali,

Bár nem szeretem az OTP-t, de szerintem amennyire jó az ö szinészeik annyira GÁZ az Axá é.
így én listám alapján et a TOP 5 gagyi.
1., AXA viccelődés probálkozásai

2., AXA ilyen forint, olyan firnt hitel, legyen forint az anyámkínja is, de szeretném, hű ha.

3., Raiffeisen bugyuta nős és pocakos személyi kölcsön hirdetése.
A leggázosabb amikor a kitartott nő az étteremben visszanéz és mond: "Ti dudjátok". Anyám mekkora szar már. egyébként a Raiffeisennek mostanába elég szar reklámjai vannak. A mostanában a "pam, pam, pam, pam" óta értem.

4., 103 részer, most akkor már nem eszik egy pasi sem a TV érőtt, beszélhetek a hüvelygombámról..... No comment! Azaz mégis: Anyátok!

5., Politikai kampány reklámok! Az összes egyben!

Hozzászólok (törölt) 2009.12.28. 13:42:49

A Merci csoki és a T-mobile nyálas-kornyikálós reklámok?
Én rosszúl vagyok tőlük.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.12.28. 13:59:41

@Hozzászólok:
A Merci és a T-Mobile film is adaptáció, ezért itt nem játszik.

Powerpill 2009.12.28. 14:01:23

én, ha valaki a "tudd meg most!" csávót szitává lőné, már simán végignéznék bármilyen reklámot és boldog lennék.

admin@szopoalarc.hu · http://szopoalarc.blog.hu 2009.12.28. 15:00:01

A "tudd meg most!" csávót én is tarkónlőném, az biztos...

tomarill 2009.12.28. 15:09:48

Nem a csávót kéne agyonlőni, hanem aki kitalálta. Az iszonytató ostoba primitív hang idegesítősége zseniális, pont ez a lényeg.
Ja! Engem a Figo-s ásványvíz reklám is irritál.

kutyacica 2009.12.28. 15:19:52

Az a kerdesem, hogy ez az image film hogy lehet, hogy meg emlites szintjen sem kerult be sehova: www.youtube.com/watch?v=e0wkokaybWA Szerintem iszonyatosan jo lett. Erdekelnenek mas velemenyek, nyilvan el tudom fogadni, hogy mas szerint ez nem olyan jo, azert kivancsi vagyok ki hogy latja. buek.

NEmáááá 2009.12.28. 15:21:31

Hasi tasi nem kér kódot! Höhöhö :)

dobákpeti · http://dobakpeti.blog.hu 2009.12.28. 16:06:57

Sajnálom, hogy a Szerencsejáték Zrt legutóbbi reklámjai kimaradtak. A tv-s verzió az ostoba figurát hozó Kallóy-Molnár Péterrel mondjuk csak nemrég óta készít ki idegileg, de a rádiós verzió már sajnos elég régóta megy (a Cafén pl. minden hírblokk előtt és után), és szó szerint sikítófrászt kapok tőle. Ez utóbbi ráadásul stand-up comedy-s akar lenni, de vmi botrányosan szánalmas próbálkozás. Mondjuk a készítőknek még keveselném is az Arany Békasegg díjat, minimum tíz botütés...

Vyca 2009.12.28. 16:07:22

@kutyacica: Most megnéztem újból - sokadszorra. Vannak benne szép képek, meg látvány, meg emberek - elméletileg minden, de én nem érzem benne a kohéziót. És minek kell bele, hogy ki mit mikor talált fel? Annyira nem illik bele a képbe. Ha meg ez volt a cél, akkor meg kevés. Egyszerűen nincs saját hangulata - annyi mindent akartak beletenni, hogy én nem érzem egységesnek. Az biztos, hogy sokaknak tetszik. Nekem még mindig nem.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.12.28. 16:13:38

@kutyacica:
Ez egy majd négyperces kisfilm, ami nem a tévébe készült, hanem elsősorban netre, ezért nem került bele a reklámszemle rovatba, tehát a listában sem szerepelhet.

dobákpeti
Ez lesz az új év első reklámszemle témája. Remélem Kállóy pofátlanul nagy pénzt kért értük, mert ezekkel azt hiszem egy jó időre elásta magát reklámfronton.

Thresher 2009.12.28. 16:20:31

öööööö...izé: Melyik az a tudmegmost reklám? Nem nagyon figyelek! :)

Thresher 2009.12.28. 16:25:14

Na tényleg homályosítson fel valaki, mert a tuddmegmost-ot a neten se találom... Ez valami pösti úrimuri? :D

Thresher 2009.12.28. 16:26:56

*Enyhe képzavar, és zavarodottság*
Nee, ugye nem azokról a mobil szarokról van szó? Szégyenteljesen elkotródtam...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.12.28. 16:29:04

@Thresher:
Szerintem a mobiltelefonra letölthető különféle kamualkalmazásokat beolvasó hangra gondolnak itt többen. "Milyen állat voltál előző életeben? Tudd meg most! Küldj SMS-t a 1234-es számra, és..."

Symbol Developer · http://www.symboltech.hu 2009.12.28. 16:36:51

Nincs már reklmácenzúra? Bizonyos izgalmi szint felett (ha már káros az idegrendszerre) nem negdélyzenék?
Akár reklámozhatnék 27mp fekete szünet után 3mp-nyi sikollyal is? Mondjuk tökmindegymit reklámoznék. És mindenki rólam beszélni, mert minden 5. nagymama meghalna szívinfarktusban.

Kell ez nekünk?

Peter Faith · http://peterfaith.blog.hu 2009.12.28. 18:00:57

Mondjuk ha a spotoknak is lehetne citromdíjat szavazni, én a Comedy Centra hányos cirkusos konferansziéra tennék. Bazmeg, jóérzésű ember, nem tesz öklendzést és hányást a műsorajánlóba. Ennyire durván egy reklámszakembre ízélése és humorérzéke nem vetemedhet el. Elérte a comedy, hogy mute olom a tévét, már a zene első taktusai nyomán. Iszonyat szar.

Peter Faith · http://peterfaith.blog.hu 2009.12.28. 18:04:09

ja, és az új Djuice reklám. Először még tetszett ez a kicsit Blöffös lazaság, aztán rájöttem, hogy a kommenter csávó olyan iszonyúan adja a lazát, hogy az bicskát nyit. SSSSSúlyos az arc...hogy basznád ketté a telibevert nádvágó

Peter Faith · http://peterfaith.blog.hu 2009.12.28. 18:08:10

ígérem utolsó, csak feltörnek bennem az élmények: Robituszin reklám. Olyan mérhetetlenül gonosz, hogy ezért Isten előtt kell majd felelnie a készítőnek. Ha a gyerekem ráolvasna a gyanútlan köhécselő fejére egy robituszin mantrát, ott basznám tarkó úgy, hogy azt is begipszelik akinek elmeséli. Fasz kivan, hogy a fogékony gyermekeinkből akarnak mozgó reklámbombát csináli és ráadásul ilyen jólmegfontolt, előre eltervezett mód.

TorrenteXY 2009.12.28. 18:21:23

A Tudd meg most-os reklámok szerintem zseniálisak. Ha valami normális szolgáltatást vagy terméket promotálnának ilyen reklámmal biztos vennék belőle. Nálunk már szállóigévé vált, lehet azért, mert tényleg nagyon sokat nyomják az összes "fiatal" csatornán, Pl. Cool, Viva, ComedyCentral...

bkrix 2009.12.28. 19:53:02

Vámház körút 9. Klapka
:D

xxyyxx 2009.12.30. 14:12:17

én ezen az orange szpoton behaltam a röhögéstől konkrétan...

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása