Legyenek reklámmentesek a köztévék?

Reklám nélküli tévéadó, amin nem a top filmek mennek? Ki hallott már ilyen őrültséget? A francia közvélemény is felhördült, amikor Sarkozy 2008 elején bejelentette, hogy egyik fő célja megtisztítani a köztévéket a reklámoktól. Ő azon a véleményen volt, hogy ha már az állam pénzel egy tévét, akkor értéket vár cserébe, nem pedig igénytelen műsorokkal szerzett jó helyezést a nézettségi versenyben. Tudta, hogy a változás egyik napról a másikra nem lehetséges, ezért egy kompromisszumos megoldást javasolt. Azt tűzte ki céljául, hogy 2011. december elsejére reklámmentesek legyenek a francia közmédiumok, addig pedig szépen fokozatosan, lépésről-lépesre akarta ezt kivitelezni. Első állomásként elfogadtatta az új francia médiatörvényt, amelynek eredményeképpen a reklámmentesítés 2009. január 5-én meg is kezdődött mind a négy francia közszolgálati tévében.

Ennek értelmében este 8 óra és reggel 6 óra között nem lehet reklámokat adni ezeken a csatornákon, később pedig egyre szigorítják majd a feltételeket. Persze ha elmaradnak a reklámok, elmaradnak a bevételek is. Ezt a problémát az internetes és a mobiltelefon-szolgáltatók forgalmára kivetendő adóból, valamint a kereskedelmi csatornák hirdetési bevételeinek háromszázalékos hozzájárulásából kívánja pótolni a francia kormány. Ez elég merész elképzelés, de ha találkozik a nézők illetve a közvélemény akaratával, akár meg is valósítható.

Tekintve a királyi tévécsatornák körüli szinte állandó civakodást, furcsa, hogy ezt a témát alig boncolgatja valaki. Az első igazi rácsodálkozás akkor volt, amikor néhány hete Orbán Viktor egy erre vonatkozó utalást tett az egyik reggeli műsorban, ahol elmondta, hogy szerinte is ki kellene szorítani a reklámokat a közmédiumokból. Ez egyik oldalról érthető törekvés, hiszen jelenleg is az állam tartja  el a tévéket, a függőség fennáll, a reklámbevételek legfeljebb arra jók, hogy a függetlenség látszatát keltsék. Cserébe viszont olyan öszvér műsorokat kap az ember, amelyek olyanok, mintha versenyezni akarnának a nagy kertévék produkcióival, de közben csak szerencsétlen utánzatai azoknak. Lehet, hogy jobb lenne egy kevésbé nézőhajhász koncepció behozatala a tévébe, ami talán - hangsúlyozom talán - jobb műsorok létrejöttét is lehetővé tenné.

A másik oldalról viszont azt is látni kell, hogy ez itt Magyarország, ahol ha valaki befolyást szerez egy szervezet fölött, azt nem arra használja azt, hogy a legtöbbet hozza ki abból, hanem azt nézi, hogyan tudná a saját javára fordítani a fennhatóságot. A Nokiás dobozok és a hatályos bírói ítélet ellenére is vígan működő rádiók országában a teljes függőség könnyen még kiszolgáltatottabbá tenné a tévéket, és az éppen hatalmon lévő párt játékszerévé, házi csatornájává változtatná azokat. Ti mit gondoltok? Legyen átfogó változás és jöjjön a reklámmentes kánaán, vagy inkább maradjon a jelenlegi állapot, és bízzunk benne, hogy más vezetéssel többre lesznek képesek az adónkból eltartott csatornák? Szavazzatok a jobboldali boxban!

Címkék: tévé 7kérdése

2010.03.08. 14:55 reklámbuzi 29 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

http://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr821816439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Cassano 2010.03.08. 11:27:44

Én általában nem vagyok annak a híve, hogy egy szolgáltatást olyanokkal fizetessünk ki, akik azt nem fogyasztják. A közszolgáltatások egy része ilyen, meglátásom szerint elég furcsán is működnek ezek hazánkban (MÁV, BKV, stb...) A köztévénél legalább eély van némi piaci finanszírozásra. A korlátozás szerintem csak kárt okozna, és ha jól tudom az egy órában engedélyezett reklámperc limit ma is alacsonyabb a köztévéknél, mint a kereskedelmi csatornáknál (Foci VB és a Nyári Olimpia allatt ez pl. jelentős bevételkiesést okozott, amit azért valahonnan pótolni kellett.)

Ha a minőség mércéje az, hogy semennyire ne legyenenek populáris műsorok a köztévében, akkor az egy jó kérdés lehet, hogy kinek készülnek a senki által nem nézett műsorok, és minek? Érzésem szerint a kultúrát át lehet adni fogyasztható formában, szerintem pl. a "Kultúrház" c. műsoruk maximálisan összehozta ezt, ha régebbi stílusú színvonalas műsort kellene mutatni, akkor az "Unokáink sem fogják látni" is az eszünkbe juthat. Fogyasztható, minőségi műsort szerintem nem a finanszírozás módja, hanem az azt készítők szakértelme befolyásolja, illetve a finanszírozás mértéke, ami érzésem szerint csak állami forrásokból sokkal többe kerülne nekünk, adófizetőknek.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.08. 11:39:00

A reklámmentesítés jó ötlet, használna a köztévé színvonalának, de mindenképp össze kéne kötni a finaszírozás átalakításával, tehát hogy ne az épp aktuális kormány kénye-kedvének legyen kiszolgáltatva, hanem valamilyen előre meghatározott norma szerint kapjon pénzt, tehát az is jónak tűnik, ha valamilyen bevétel egy részét előre felpántlikázzák a köztévé céljaira.

Persze erre nagy esélyt az elkövetezendő években sajnos nem nagyon látok.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.08. 12:37:02

Szerintem a közvélemény alábecsüli a közszolgálati tévé tevékenységét. Soknak tűnik annyi pénz annyi műsorért, de ha közelebbről megnézzük, csak a köztévén lehet normális közszolgálati műsorokat látni. A kertévék még híreket se képesek úgy bemondani, hogy ne legyen benne ízlésrombolás. "Csak itt, csak Önöknek", persze. Közben pedig sorban mennek a színvonalas, saját gyártású műsorok a köztévén, amit ha ők nem, akkor senki más nem fogja elkészíteni. És az effajta minőség nem mérhető nézőszámmal. Szomorú, hogy csak pár százalék kíváncsi a kultúrára, és inkább nézi Mónikát, de ha csak annyi, akkor annyi. Ha eltűnnének, sokkal többet veszítenénk annál a pár százaléknál.

Szerintem a színvonalas közszolgálati műsorok szövetéből kilóg, amikor megpróbálnak közétuszkolni egy-egy közönségfilmet, vagy csinálnak egy kertévé-kompatibilis vetélkedőt. Ezt nem kéne. Valószínűleg nem is tud egyetlen műsor csodát tenni a nézettséggel, így nem hozza be az árát. Sokkal fontosabb lenne a konzekvens közszolgálatiság. Jut rá amennyi jut, reklám nélkül.

A köztévé már most is függ a hatalomtól. Ha bele akarnak szólni, bele fognak. Lehet is látni, hogy amikor közeleg a Fidesz-kormány, elkezdenek odasimulni, mert be vannak szarva. Nálunk sajnos ez van. Nem attól lenne így, hogy nincs reklámbevétel.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.03.08. 16:08:01

kötve hiszem, hogy attól változna valami is.
nem néznék többen.

+ szerintem igencsak rávannak szorulva arra a pénzre is..

Bartoki 2010.03.08. 18:21:29

Szerintem a köztévés reklámbevételek jelentős része nem a köztévéhez fut be (mert eladják egyben olcsóért, havernak).

Ennek így semmi értelme. Ha azt mondjuk hogy kell nekünk közTV, és évi X milliárd Ft-ot rászánunk, akkor az legyen ennyi, és nem több.

A kormánytól függetlenséget persze meg kellene oldani - ha az MNB esetében sikerült, akkor ez sem egy lehetetlen feladat.

Esetleg lehetne több, különálló darabra vágni a közTV-t (ún. verseny alakulhatna ki). Akkor pl. a Szempont (a közelmúlt legjobb műsora) esetleg feltűnhetne a "konkurenciánál".

dianafan9 (törölt) 2010.03.08. 18:25:18

Na, van új Kinder Pingvin reklám.
ice, ice baby.

bryan 2010.03.08. 18:27:20

@Fedor:
Azért az ne legyen már, hogy a köztévé megkapja mondjuk a Szerencsejáték rt. bevételeit, akkor is ugyanannyi pénzt kapnak, ha az összeg feléért csak Hypnotod-ot adnak, mint ha igényes műsort készítenek. Ha a tévé olyan médium lenne, mint 30 éve, akkor azt mondanám, legyen tévédíj, de most, mikor már elég sok embernek nincs tévéje, akinek meg van, azok közül sem sokat érdekel a köztévé, ennek (újra) bevezetése igazságtalan lenne. Enélkül pedig nem lehet igényességre és nézőszámnövelésre egyaránt ösztönző és egyben politikától függetlenséget garantáló finanszírozáshoz juttatni egy ilyen intézményt a magyar piacon.
Ceterum censeo, "köztévé" esse delendam (netes archívum marad).
@Androidus:
"És az effajta minőség nem mérhető nézőszámmal."
Ja, ha három pulóveres fazon ötszáz másik pulóveres számára érthető, nyelven akar irodalomról dumálgatni, akkor annak felvételét kötelesség lenne finanszírozni, mert hát az olyan igényes. Azért álljunk már meg egy pillanatra.
Egy pillanatra eszembe jutott, viszont, hogy milyen király lenne egy közép-európai köztévé, több kormány összedobná a pénzt, az EU-tól is ki lehetne énekelni rá valamit kevesebb stúdió, egymás műsorait át lehetne venni, feliratosan akár, a Duna helyében ilyesmi irányba mennék el. Persze sok netes jósággal egybekötve. (Tudom, hogy ez még ábrándként is bukó, de olyan szépen hangzik.)

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.08. 23:43:22

@bryan: Mikor néztél utoljára köztévét?

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2010.03.09. 00:01:16

@bryan: Azért annyit hozzátennék, hogy a világ legszínvonalasabb köztévéje (némelyek azt is mondhatnák, hogy a legszínvonalasabb tévéje) nagyrészt tévédíjból létezhet. Mit mondjak, támogatnám, ha egy BBC-t megközelítő színvonalú dolgot kapnék cserébe. Persze mondjuk azért nem fizetnék 142 font 50 pennyt, de évi (mittomén) 20.000 forint (per tévékészülék és tuner) simán beleférne, ha egy világszínvonalú tévéadó lenne.

bryan 2010.03.09. 00:12:07

@Androidus: Az m1 videotárat szoktam néha nézegetni, vannak elviselhető műsorok, sőt, néhány kifejezetten jó is akad de ennyi pénzért ez roppant kevés. Az irodalmi műsorral direkt sarkítottam, de nézd meg az m1 nézettségét különös tekintettel a demográfiai adatokra. Tényleg megéri szerinted fenntartani?

bryan 2010.03.09. 00:31:22

@Mr. Pither:
Kis pénz, kis foci. A nyelv eléggé behatárolja a lehetőségeket (piacot). Nekem már rég nincs tévém, így sem a reklám, sem a tévédíj nem érintene. Ha ezekből tartanák fenn az állami tévét, mivel kevesebb jutna bele az én pénzemből, így ha csak a saját érdekeimet nézném, akkor előnyösebb lenne számomra a mostani helyzetnél. De nem gondolod, hogy ezt a pénzt hasznosabban is el lehetne költeni, például a "nép" netre terelésére, wifi falura, archívumokra? Nem használna többet a lakosság huszonegyedik századba terelgetésében, mint az a néhány működőképes műsor, aminek nagy része kereskedelmi csatornákon valószínűleg túl is élné a megszűnést? Szerintem igen. A BBC azért is más tészta, mert óriási szerepet játszik a brit image építésben, angol nyelvtanulásban és egy csomó minden másban is. A nyelvi korlátok miatt erre a szerepre a magyar tévé nem alkalmas. Érdemes egyébként megfigyelni, hogy ott is a net felé mennek, nagyon sok olyan extra szolgáltatást nyújtva, amit a tévén keresztül nem volt lehetséges. Magyarországon is ez lenne az út, csak ehhez a hagyományos köztévéket le kéne bontani, hogy elég forrás szabaduljon fel.

Ju$t an0th3R $taR^ 2010.03.09. 11:45:59

Szerintem nem jön nekik rosszul az az extra bevétel, amit a reklámok hoznak, szóval én személy szerint a reklámok mellett vgayok, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem igazán nézem sem a közszolgálati, sem a ker. TV-ket.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.09. 11:57:13

@bryan: Igazad van. Nem kell a köztévé. Mint ahogy nem kellenek a hangversenyek sem. Opera sem kell. Költészetre sincs szükség. Ezek mind olyan elavult dolgok, amik csak pár száz embert érdekelnek. Minek hát velük foglalkozni.

egygrafikus 2010.03.09. 12:10:29

@Androidus:
Azért van picinyke különbség: ha operát akarok hallgatni, veszek piaci áron jegyet az Operaházba, ha verset akarok olvasni, megveszem piaci áron a könyvesboltban - mindezt a saját pénzembôl. Ezzel szemben a köztévét adóbevételekbôl finanszírozzák, "az én pénzembôl" még akkor is, ha nem nézem, mert nézhetetlen dögunalom sokszor...

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.09. 13:44:35

@egygrafikus: Biztos vagy benne, hogy az piaci ár? Nem kap támogatást az opera? Egyébként pedig, légyszi készítsél már egy listát azokról a sokat emlegetett dögunalmas műsorokról.

vanabi 2010.03.09. 15:38:18

Először is meg kellene pontosabban nézni, hogy mennyi is az az éves reklámbevétel? Ez a kereskedelmi TV-k reklámbevételéhez képest mennyi? Az MTV éves költségvetésének hány %-a amit lefed ez a bevétel? Ezek alapján szerintem könnyebb meghozni a helyes döntést.

A fenti hozzászóló logikájával kicsit vitatkoznék. A köztévé pont azért köztévé, mert nem a piaccal kell, hogy versenyezzen, hanem egy "általánosan" elfogadott értékrendet kell, hogy közvetítsen, és olyan rétegeknek is biztosítson műsort, akik piaci szempontból nem számítanak a közkedvelt célcsoportokhoz. Tehát ha van reklám az nem baj, de nem szabad, hogy létszükség legyen.

bryan 2010.03.09. 17:14:52

@Androidus:
Az opera kicsit az elit szórakozása azért, nem látom be, miért érdemelne állami támogatást. A költészetre ez kevésbé igaz, ott viszont még az operánál is nehezebb megítélni, mi a jó és támogatásra méltó és mi a pocsék. Ezek mellett az adóterhek mellett, amik most vannak a mecenatúra ugyan nem is virágozhatna túlságosan,de ez nem indok arra, hogy az állam finanszírozzon valamilyen szinten minden kulturális terméket, láthatóan katasztrofális eredménnyel, ritkán nem pártalapon.

www2.nka.hu/pages/hirlevel/hirlevel2009/06/szepirodalmi_090519.html

Komolyan úgy gondolod, hogy ez így rendben van? Szerintem baromira nem.

bryan 2010.03.09. 17:25:06

@vanabi:
Általánosan elfogadott értékrendet akkor tudna közvetíteni, ha néznék, mivel nem nézik, így csak nagyon sok ember melegedőhelye, akik a néhány tehetséges ember valóban jó műsora mögé bújnak.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.09. 18:48:37

@bryan: Pedig úgy tűnik, nagyon könnyű megítélni, mi a szar. Ha kevesen fogyasztják, akkor az csak szar lehet. Ezt te is le tudtad vezetni a köztévénél, én miért ne tudnám a költészetre? :)

Egyébként tőled is várok példát. Melyik az a műsor, AMIT LÁTTÁL, és szerinted rossz? És mondjál ellenpéldát is. Melyik az a műsor a kertévék bármelyikén, ami viszont jobb?

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.09. 19:04:44

@bryan: Azt, hogy túl nagy a köztévé gárdája, ellenpéldával lehetne bizonyítani. De tekintve, hogy a köztévén kívül Magyarországon más alig gyárt műsort, elég nehézkes.

Mielőtt valaki bemondja, hogy de márpedig igen, tessék egy statisztika a mai napról:
- m1: 18 és fél óra
- m2: 18 óra
- rtl: 10 óra
- tv2: 7 óra
- viasat3: 0 óra

Ebben benne van Joshi Barat, Vacsoracsata, egyebek, tehát nem csak kultúra. Ráadásul ha jól tudom, ezek jó része ki van szervezve produkciós irodákba, és akkor lehet mondogatni, hogy bezzeg az rtl mennyivel kisebb gárdával üzemel, mint a köztévé. De azért megnézném, hogy pl. egy megasztár méretű műsort mekkora stáb készít el.

plurális zóna 2010.03.09. 19:20:10

Az MTV (m1+m2) éves költségvetése eddig kb 34 milliárd volt, idén 9,5 milliárddal kevesebb, tehát kb 25 milliárd. Ebből évente kb 3,5-5 milliárd a reklámbevétel. Duna TV büdzséje kb 9 milliárd, ehhez kaptak idén plusz négyet, szóval most 13 milliárd. Reklámból bejön kb 800 millió. (lsd Kreativ)

Azt a kérdést, hogy letiltsuk-e a reklámot, csak akkor érdemes feltenni, ha nincs vita arról se, hogy a kieső összeget pótoljuk, plusz a reklámok helyére gyártandó műsorok árát is beletoljuk a két cégbe.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.09. 20:01:02

@plurális zóna: Szerintem a kultúra értékálló. Ma például nagy élvezettel néztem az "egymillió lépés" egyik epizódját az m2-n, mert hiába 25 éves gyártású, most is megállja a helyét. Ezért azt gondolom, hogy ha kisebb a büdzsé, azt oldják meg több ismétléssel. Nem lesz tőle gyengébb a színvonal.

vanabi 2010.03.09. 20:09:50

@bryan: Szerintem a kultúra mércéje nem a népszerűségi mutató. Persze vannak olyanok művészeti vagy kulturális irányok amik a többinél népszerűbbek az adott pillanatban, de azért nem ezek vannak többségben.

A manapság kiemelkedő kulturális értéknek tartott alkotások a születésükkor nem hinném, hogy annyira népszerűek lettek volna. Egyszerűen csak kiállták az idő próbáját.

Ettől függetlenül azzal egyetértek hogy jó kis melegedőhely, de ez igaz minden állami cégre.

bryan 2010.03.09. 23:43:39

@Androidus: Egyrészt nem a kertévé az, ami versenyt jelenthet kultúra szempontjából a köztévékkel, hanem az internet. Ugye nem kell felsorolnom azt a sokezer weboldalt ami jobb mint a köztévé báármely műsora. :) Nem mondom, hogy szar az, aminek alacsony a nézettsége, mert akkor azt is kéne mondanom, hogy amit sokan néznek az jó, ez meg ugye hülyeség. Azt mondom, hogy azért nem érdemes tízmillió (valójában ez három millió) embertől pénzt elvenni, hogy 3000-100 000 embernek műsort csináljunk.
Az egymillió lépés lehet, hogy jó, de az egy olyan korban született, amikor a tévének nem volt alternatívája. Most már van és inkább efelé kellene terelgetni a népet, mint egy ósdi drága monstrumhoz ragaszkodni.
Hiába teremtesz értéket, ha arra nem kíváncsi senki. A tévé nem az örökkévalóságnak készíti a műsorait, nem is az a célja. Mondj még olyan tévéműsorokat a nyolcvanas évekből, amik a kordokumentum jellegükön kívül érdekesek ma. Szerintem nem igazán van ilyen. Tehát, ha nem nézik őket most, nem teremtenek maradandó értéket, kevés ember orientációjában játszanak szerepet akkor mi a céljuk ezeknek a műsoroknak?

John C. Arvay 2010.03.10. 00:26:53

@Androidus: Veled értek egyet: a köztévé már réges-rég a politikától függ (sajnos); érdemben az adások függetlenségét nem befolyásolja, hogy van-e reklámbevétel, vagy nincs. Ahol a televíziók ellenőrzését a pártok delegáltjai látják el, vajon lehet-e függetlenségről beszélni? (persze ez csak költői kérdés) De addig, amíg Mutyi-Land-ban élünk sok reményt nem látok erre. Nem nehéz elképzelni, hogy a köztévé költségeinek valamekkora hányada itt is valamilyen úton zsebekbe, pártkasszákba vándorol, azt mondhatnám, hogy a nálunk megszokott rendszer szerint...

Nagyon szimpatikus Sárközynek ez a terve, támogatnám (persze, ha számítana bármit is az én támogatásom) a bevezetését, de semmiképp sem azok rovására, akik amúgy nem néznek TV-t.

Azt gondolom függetlenség szempontjából talán a BBC lehetne a példa - nemrég volt róluk egy film valamelyik adón - a függetlenségért még olyan akciókba is belemennek, ami akár még a köz felháborodásához is vezetett: szélsőséges nézeteknek is adtak teret a semlegességre hivatkozva. Speciel ez nekem sem tetszett, de pont ettől váltak igazán hitelessé. Szerintem.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.10. 00:47:33

@bryan: Nem kritériumnak szántam, hogy 25 éves legyen egy műsor :) Egyébként az Egymillió lépés Magyarországon abszolút nem kordokumentumként érdekes, hanem amiatt, amit bemutat. Sinkó elképesztő volt akkor is, és a tájak, kultúrák, amiken keresztülgyalogolnak, is jók.

Mondom, nem attól lesz jó, hogy 20 éves. A reggeli műsoruk az egyetlen, amiben nem szilikonmaca és műkócos látensbuzi a "műsorvezetők". Vannak azok a színész-költő vetélkedők, amikor három csapat van, az is jó. De nekem elég, ha Alinda leültet valami értékes embert magával szemben, és beszélgetnek csak úgy. A Delta lehetne jobb, de még mindig istenes ahhoz képest, hogy kertévén ismeretterjesztés címén reklámblokkok mennek. A regionális műsoraikból olyanokat tudok meg, amit egyébként nem lehetne. A Kékfény is nézhető. Nna, én már mondtam párat, ami tetszik, te viszont még mindig nem nyilatkoztál, hogy szerinted mi a szar.

A médiumokat pedig ne keverjük össze. Aki tévét néz, az tévét néz. Ha nincs köztévé, maradnak a kertévék.

Hmmm, lehet, hogy te nem is nézel tévét? :) Így nehéz lesz véleményt formálni róla.

körúti kis vörös 2010.03.12. 13:04:36

hát, a BBC-nél bejött, és meg lehet nézni a minődéget. az lenne az álomszerű cél szerintem.
úgyhogy az én véleményem az, hogy igen, jó lenne a reklámmentesség. DE! nem így, ebben a rendszerben. amíg ugyanis a médiatörvény így szabályozza a kuratórium összetételét, addig igen, a politikai és egyéb érdekcsoportok bele tudnak ergo bele is másznak tartalmi kérdésekbe. tehát nem egyszerűen reklámmentesség kellene, hanem a sokat emlegetett új médiatörvény, ami a reklámmentesség mellett újraalkotná a kuratórium összetételét és a köztévé finanszírozását. persze ehhez mi kellene? hát pénz. 30milliárd a köztévé büdzséje. ebből szakdolgoztam: a rendszerváltáskor is ennyi volt. na ez a vicc. ráadásul a költségvetés eléggé átrendeződött, rengeteg megy el a fenntartásra: mivel mindent bérelni kell, stb. rengeteg megy el a bérekre: mert kb 60%-kal több ember van a tévéhez bejelentve, mint aki valójában is ott dolgozik. műsorgyártásra ebből a 30 milliárdból nevetséges 2-3 milliárd marad, szemben a 20 évvel ezelőtti 10milliárddal. (persze az ilyen elhanyagolható apróságokat mint infláció, hagyjuk...)
szóval csak a reklámmentesítéssel még nem jutnánk sehová. átfogó struktúraváltás kellene.
(meg nekem egy meló a köztévénél ;) hogy a humornak is adjak)

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

A reklám helye

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics