Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Cinikus reklám a képmutató dohánygyárakról

Az évtizedek óta a dohányzás és a dohánylobbi ellen küzdő American Legacy Foundation kifejezetten a fiatalokra célzó és a fiatalkori dohányzást visszaszorítani igyekvő Truth elnevezésű programja már a sokadik reklámkampányánál tart. Ezek közül a legújabb egy 2004-es szpot sikereire épít, annak koncepcióját viszi tovább, frissíti fel egy kicsit. A kampány kiinduló gondolata az, hogy a dohánygyártóknál nagyobb hipokrita a világon nincs, hiszen miközben elismerik, hogy a termékük ártalmas az egészségre, ugyanolyan boldogan termelik, árusítják és reklámozzák (ahogy tudják), mintha mi sem történt volna azóta, hogy kiderült, a cigaretta valóban káros az egészségre. Ezt az egész hozzáállást, a dohánygyárak abszurd viselkedést egy abszurd példán keresztül mutatják be. Egy kitalált gyár kitalált termékét, a Shards 'O Glass nevű, üvegszilánkba forgatott jégkrémet állítják a kampány középpontjába, amelyről a gyár tulajdonosa ugyanazokkal a szavakkal beszél, amelyekkel a dohánygyárak vezetői szokták elhárítani a felelősséget. Úgy tesznek, mintha azzal, hogy elmondják, mennyire veszélyes is az általuk előállított termék, valamint felhívják a figyelmet arra, hogy az üvegszilánkos nyalókát csak felnőttek fogyaszthatják, teljesítették, ami tőlük elvárható. Elsőként a régi, majd a továbbgondolt, új szpotot láthatjátok. Egészségetekre!

via:adweek

Címkék: botrány morbid

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr122239725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Novbert 2010.08.23. 11:23:29

Az ötlet talán eredeti, de a dohánygyárakat támadni a dohányzás visszaszorítása érdekében elég hülyeségnek tűnik. Nem igazán jött le, kinek szól ez a reklám. A fogyasztónak, hogy utálja a dohánygyárakat, vagy a gonosz gyártulajdonosoknak, hogy szálljanak már magukba?
Nemértem.

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2010.08.23. 12:37:24

@Novbert: egyetértek. Meg a fenti logika mentén elég sok mindent lehetne hasonló módon támadni, eléggé hasonló eredménnyel. A dohányzást fikázni most trendi, és tökmindegy, hogy okkal vagy anélkül, mértékkel vagy anélkül, ésszel vagy anélkül.

Az ötlet meg gyenge közepes, a sikere pedig a piac állapotát mutatja:(

Andy_Throw 2010.08.23. 13:13:39

Azért ez egy igen nehéz terep, s nem könnyű ütős ötlettel előállni.

ET-nick 2010.08.23. 13:28:31

És az alkohol? A benzinkutak? A gyorskajáldák? A cukrozott, színezett italok? stb?

Érdekes volt látni egy Forma I-es autón nemrég egy whiskey reklámot, miközben cigi reklám nem szerepelhet rajta. Most akkor iszik vagy vezet? Cigizik vagy vezet?

ethan blow 2010.08.23. 16:06:18

Egy üvegcserépbe forgatott jégkrémet max Fekete Pákó nyalna el jó pénzért, élőben, de ő idióta.

Egy cigit viszont szenvedéysen imádhat a felhasználó, mert jó érzés szívni, megnyugtatja, meg rá van kattanva, igaz, közben belehal. Szal nem jó az analógia, sőt, kifejezetten erőltetett, nem tudok azonosulni vele. Sőt, most, hogy a mondatom végére értem, még fel is kúrtam magam ezen a nyilvánvaló baromságon, úgyhogy mehetek elszívni egy cigit...köszi!

I Am Online · http://iamonline.blog.hu 2010.08.24. 12:39:56

Azért a dohányellenes kampányoktól nem lehet elvárni, hogy megértsék, miért jó dohányozni. Ezek az emberek vagy radikális dohánygyűlölők, akik mellesleg gyűlölik a génmanipulációt és az Aspirint is, vagy leszokott dohányosok.

druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2010.08.25. 14:11:49

Érdekes gondolat, végtére is igazuk van, csak azt nem értem, hogy ezt kinek akarják mondani?
Mármint mindenki tudja, hogy a dohányzás káros... Azt is, hogy ennek ellenére mégis gyártják és forgalmazzák a dohányárukat(mert van rá kereslet). Még akkor is, ha komolyan súlytják ezeket adókkal, óriási piacuk van... Ez mind nem újdonság.
Mégis kinek szól ez a kampány és mi a céljuk vele?

I Am Online · http://iamonline.blog.hu 2010.08.26. 13:47:03

Igen! Az ilyen kampány csak arra hat, aki már eleve utálja a dohányzást. Mondjuk ők még jobban fogják utálni...

Sieg 2010.08.31. 10:19:49

Indítsunk kampányt a hipokrita Józsi bácsi ellen. Pálinkát főz, jól tudja, hogy káros, mégis van pofája termelni, sőt reklámozni is (kóstold meg, Bélám, ilyen jó szilvát még nem ittál!)

De komolyan, ez a "toljunk a dohányzásért minden felelősséget a gyártóra" már nagyon fárasztó és álságos. Az emberek tudják, hogy káros, de mégis sokan használják, és ezért nem a gyártó a felelős.
A dohány nagyon buta drog, de ez van, az emberek tolják. Nem kell dohányozni, akkor nem lesz dohánygyár.

Csak a "rászoktató" reklámozás ellen értelmes küzdeni, de ha jól tudom, az már rég be van tiltva.
A dohányzásra rászokás elsősorban társadalmi hozzáállás az oka: még mindig "menő" a fiatalok körében, nagyfiús-nagylányos.

Érdekes, hogy csak a dohánygyárak ellen menne a lánglelkű aktivisták, pedig pl. az alkoholgyártók is pont ugyanezt teszik, és pont ugyanezért nem gáz. De mondjuk beállíthatnánk főgonosznak a késgyártókat is minden késelés után.

trogerke 2011.01.07. 22:58:31

Az cél nem az, hogy a dohánygyár magába szálljon, s holnaptól bezárjon, annyira nem naiv azért senki. Amiért a reklám létrejött az, hogy a nézőnek felteszi a kérdést, hogy amit tényleg csinálnak az mennyire etikus. A kérdés nyitva marad, s biztos mindenkinek egyből beugrik egy pár kisértetiesen hasonló vállalati modell, a kérdés viszont nyitva marad, megnézzük a reklámot majd hogyan tovább? Attol még hogy utálattal nézünk rájuk nem sokat érünk, ha csak nem vagyunk már egy kritikus tömeg.

DarNo 2011.01.08. 07:41:07

Kreatív reklám. Szokatlan de mégis könyebben emészthető, mind az egyre gusztustalanabb antidohány reklámok.
A film inkább mozgósít. Azzal, hogy a film nem nyújt megoldást, épp a gondolatmenetet indítja el. A néző képes felháborodni, és saját maga mentalitását kritizálni - addig nem lesz változás, amíg Én nem teszek ellene semmit.
A legfontosabb és égyben a legjobb húzást ez a nyitott kérdés adja. A megoldatlan történetek jobban foglalkoztatják az embereket. Ezáltal szélesebb körben terjesztve ezeket az üzeneteket a tömeget kell gondolkodásra sarkallni. Nem pedig a dohányzás káros hatásait ismételgetni, amit már mindenki úgyis tud.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása