Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ha jó helyen bankolsz, gólt lőhetsz a Zágrábnak

Ön hol bankol? - szólított meg néhány hete egy Erste brandszínű alapon Erste betűtípussal írt szöveg az egyik óriásplakáton, ami annyira rejtélyesen hangzott, hogy azonnal tudtam, ez csak az Erste bank kampányának teaser szakasza lehet. Akkor még nem sejtettem, mire fogják kifuttatni ezt az irgalmatlanul érdektelen és száraz kérdést. Azt nem gondoltam, hogy valami izgalmas dolog lesz, de azért annál, hogy ha jól választja meg a bankját, akkor Vári Attila kétszeres olimpiai bajnok éppen gólt tud lőni, egy kicsivel érdekesebb fejleményre számítottam. A plakáton a feje fölött lebegő fősort, amely szerint igenis számít, hogy kinél bankolok ( Vajon létezik-e ennél kevésbé természetes és ügyfélriasztóbb banki kifejezés?) nem értettem, egészen addig, amig meg nem láttam a hozzá kapcsolódó reklámot, aminek a print gyakorlatilag csak egy emlékeztetője. 

Ebben a Budapest nevű vízilabda csapatot látjuk játszani a Zágráb ellen, és épp azt követhetjük figyelemmel, ahogy az edző kiválasztja az mindent eldöntő utolsó támadás befejező emberét. Ezt a feladatot arra bízza, akinek a pénzügyei rendben vannak, azaz az Ersténél bankol. Mondjuk, ha nekem lenne egy csapatom, amiben egy kétszeres olimpiai bajnok játszik, szerintem akkor is rá bíznám a lövést, ha a 10 milliós lakáshitelét az OTP-nél vette fel. Ez persze csak szőrszálhasogatás. A lényeg, hogy bármilyen furcsa, maga a kampány kiinduló gondolata teljesen kerek, és egy teljesen releváns insight. Hiszen ha nincsenek rendben a pénzügyeink, ha mondjuk az elszabaduló frank árfolyam miatt épp duplájára nő a törlesztőrészletünk, nehéz a mindennapokban megfeledkezni erről.

Ez azonban önmagában még egy száraz, bankízű gondolat, amit fogyaszthatóvá, befogadhatóvá kell tenni (esetleg némi humorral), hogy ne feküdje meg a célcsoport gyomrát. Ennek azonban itt nyoma sincs, az egész példa véresen komolyan fut végig, mígnem a Gladiátorba is beillő, drámai zene ütemeire Vári végül bedobja a labdát a zágrábiak hálójába, a narrátor pedig boldogan nyugtázza a pozitív végkifejletet. Ti hogy vagytok ezzel? Szívesen mentek bankolni ezentúl az Erstéhez vagy csak amiatt vagytok hálásak, amiért az Erste nyugdíjba küldte Lúdas Matyit, Dzsepettót, Toldit és a többi jelmezes figurát? Emelem a búrát, indítom az órát, pontozzatok, bankoljatok most!

Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (1,6/5)

Címkék: celeb bank reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr392244888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mindennickfoglalt 2010.08.26. 12:45:46

Számít, hol bankolok?
1. reakció: hogy micsinálok?
2. reakció: ja, szerintem is számít, azért van a számlám XY banknál
3. reakció: végre eltűnt az a szerencsétlen kitömött lúd!
4. reakció: igen, és?
5. reakció: és mit is akar magáról mondani ezzel ez a bank? Konkrétan?

Viszont, ha úgy vesszük, a színvonal emelkedett: a debiltől a totálisan érdektelenig.

Mindennickfoglalt 2010.08.26. 13:17:58

(Az előbbit elnyelte a Kommentfaló, úgyhogy mégegyszer...)
Bankolsz - hogy mit csinálok?
Nem mindegy, hol: igen, tényleg nem mindegy, tök racionális okok miatt van XY banknál számlám.
És mit szeretnél mondani az Erstéről? Konkrétan? Hogy ott is lehet "bankolni"?
Hű.
Viszont, ha az előzmények felől közelítünk, akkor javulás van: a debiltől a semmitmondóig emelkedett a színvonal.

Mindennickfoglalt 2010.08.26. 13:21:00

Á! Ááá! Á!
Kérem, mindenki válasszon az a és b verzió közül. Köszönöm.
És elnézést a duplázásért.

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2010.08.26. 13:30:39

Az a mélypont, amikor a közönség elcsitul, és Szurkoló 1. tenyérbemászó hangon megkérdi Szurkoló 2.-től, hogy "Vajon kinél bankol?"

I Am Online · http://iamonline.blog.hu 2010.08.26. 15:29:41

Hát ez egyszerűen csak borzalmas. Ez még a lúdnál is sokkal rosszabb. Lassan talán eljött az ügynökségváltás ideje...

morgensen 2010.08.26. 17:18:36

végra valaki rátalált egy magyar siker sportra! A telco, a sör/víz, a kaja után a pénzügy is! VÉGRE!

muzsazsuzsa 2010.08.26. 17:44:50

A kutatas kihozta, hogy kell egy hiteles dontesi szituacio. Amit mindenki ert, es szeret, aki csak magyar. Ami emellett emeli a bank nivojat is (Ludas Matyas libajatol van is hova).
A kutatas majd azt is kihozza, hogy ez remekul sikerult.
Es ezzel nem a kutatokat szeretnem fikazni.
Mindig az hisszuk, nincs lejjebb. De szerintem nem is a lejjebbseg a lenyeg. Hanem az, hogy milyen tagas a godor alja. Es mikor jonnek ra vegre az illetekesek, hogy kint mennyivel jobb lenne!
Illetekeseken ugyfelet es ugynokseget egyarant ertek. Igy magamat is bele kell sorolnom. Sajnos.

Mindennickfoglalt 2010.08.26. 18:02:47

A kutatással csak az a baj, hogy rosszra használták. A kutatáson gondolom azt kérdezték, hogy mi tudná megkülönböztetni a bank kommunikációját a többiétől. Hohó, hitelesség, mer az Emese az poénra veszi, az Axa lefoglalta a minimált, az OTP szintén viccel, ja, a Raiffeisen is, meg szexésnyújorkol, szóval nincs hitelesség meg őszinteség most éppen, az ott a rés, oda kell most becsinálni az Erstét, abba bele.
Aztán jött gondolom a kérés, hogy de azér igazi fogyasztó mégse legyen, mert az fölfelé-lefelé-oldalvást-céges üzletágilag nem fedi az egész célcsoportot, szóval a híres ember vonal maradjon.
Aztán ebből meg lett ez.
Ahelyett, hogy megkutatták volna, hogy mi az, amiben a bank tényleg tud/tudna többet/mást adni, mint a többi bank, aztán erre a valós dologra felhúzták volna a kommunikációjukat. Tény, hogy nehezebb lett volna.
Így meg az a tény, hogy már évek óta képtelen meghatározni az Erste, hogy ők kik.
(Az istenadta nép meg szerintem azt gondolja, hogy ők a kék OTP ausztriából.)

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2010.08.26. 19:39:23

Konkrétan... Az első plakát után tudtam, hogy az ERSTE az.
Ez a fenti reklám egy katasztrófa.
Az ugyanakkor igaz, hogy még mindig jobb, mint Döbrögi úr és Lúdas Matyi.

Az ERSTE meg az egyik leggerinctelenebb és legdrágább magyar bank.

Egyébként én magyar banktól jó reklámot még nem láttam...
Az AXA kitűnik a többi közül, de az sem jó.

zsombor 2010.08.26. 23:29:02

a kinel bankol? nemzetkozi insightfelfedezesnek tunik, ha jol ertettem, horvatul is ugyanez megy. ott viszont lakasvasarlos/-nezos a szitu (amivel lehet h pont a szokott banki kliseszitukbol kiljebb/feljebb emeles veszik el, nemtom, mert nem ertem).

a morajlo kozonseg tenyleg a legalja, faj, ahogy bevesik.

druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2010.08.27. 00:54:34

Ok, tudomásul veszem, hogy megszületett egy újabb remekbe szabott ostobaság, no nem baj... DE a legrosszabb a dologban, hogy a reklám terjedésével a "bankol" csodaige szépen lassan beépül a köznyelvbe, amitől már most fordul egyet a gyomrom...

Mindennickfoglalt 2010.08.27. 07:52:01

@zsombor:
Akkor k-európában minden fókuszcsoport bőszen rábólogatott, hogy maximálisan egyetért ezzel az állítással. Ez még akkor sem egy márkaötlet vagy kampányötlet. Ha ott lett volna a listán a "Jobban szeretem a tiszta bankfiókokat, mint a mocskosakat" , azzal is egyetértettek volna...
Úgy látszik, a horvátok nem akartak költeni egy tisztán image (haha) kampányra, rögtön termékkel kezdték.
Próbálom megfogalmazni a problémámat: ezzel a kampánnyal az Erste csak annyit mond, hogy van különbség bank és bank között, valamint próbálja sugallani, hogy az Erste ügyfelek az élet más területén is sikeresek. Viszont nem mondja meg, hogy szerinte mi a különbség, és nem támasztja alá, hogy szerinte miért sikeresek. És ehhez jön még a híresember/élsportoló-mánia, ami úgy tűnik, hungaricum az Erste hálózaton belül...

badseed 2010.08.27. 09:25:57

nem azért, de senkinek nem tűnt fel, hogy a háttér és a színvilág mennyire vodafone-os? a teaser plakátokról egyből tudtam, melyik bank, bár a szöveg hányadék volt.

viszont amikor először megláttam a spotot, azt hittem, újabb vodás reklámot látok, és csak akkor lett gyanús, amikor nem láttam Kemény Dénest, illetve nem volt ott az összes pólós, csak Vári. aztán a NAGY kérdésnél már leesett.

amúgy ettől kampánytól, üzenettől nem támadna kedvem bemenni egyetlen bankba sem. semmitmondó, üres az egész.
ez olyan, mintha a tesco üzenete az lenne, hogy ön kinél boltol?

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.08.27. 09:29:31

És akkor mi van, ha többmilliós lakáshitelt valaki az OTP-nél vette fel? Megvan annak is az oka.

Amúgy meg megint gyanús, hogy az ügyfél belenyúlt a szövegírásba. :S

Kinél bankolsz? BANKOLSZ? Ember aki bankon kívül dolozik használ egyátalán ilyen szót?

Andy_Throw 2010.08.27. 09:57:35

nem igazán találta el a célcsoportot, ráadásul számomra ellenszenves hatást is kelt

xxyyxx 2010.08.27. 11:54:13

Szánalmas, szégyenletes. Mind az üzenet (?), mind a kivitelezés. 82-ben színvonalasabb reklámok voltak ennél. És az, hogy ezt a bankos szakzsargont bedobták a köztudatba, "BANKOL", szégyelljék magukat és engedjék el a lakáshiteleik törlesztőit ahhoz, hogy talán megbocsássak nekik. Annyi biztos, hogy soha be nem teszem a lában egyetlen Erste fiókba se. Már amennyire ez büntetés nekik.

MrCain 2010.08.27. 16:19:17

Láttátok volna mit csináltak a kampány indulásakor az Erste székházban...

Mindennickfoglalt 2010.08.27. 16:40:46

Mit? Kérdezgették egymást, hogy kinél bankolnak?
:)
"Ön kinél bankol" feliratú tortát süttettek?
Megrendeltek egy "Kinél bankolsz?" című dalt Tóth Gabitól?
Leszedtek egy TOP SECRET feliratot a ház előtti óriásplakátról, aztán fotózkodtak előtte?
Meghívták Vágó Istvánt, hogy tartson egy Ön kinél bankol vetélkedőt?
(Gondolom, lazacos szendvicskék voltak, az az alap.)

De komolyan: engem nagyon érdekelne, hogy mit csináltak.

Ju$t an0th3R $taR^ 2010.08.27. 17:16:56

Ennél még a Bankos Terka is jobb volt.

ET-nick 2010.08.28. 22:09:54

Ez az új "bankol" kifejezés nekem sem nyerte el a tetszésem, sőt.

A lényeg: máig nem derült ki számomra, hogy miben különb az ERSTE, mint a többi, amiért érdemes lenne odamenni.

papugaja 2010.08.31. 12:47:32

- Ön kinél bankol?
- Anyádnál!

... bocs, de nekem ez volt az első reakcióm.

ethan blow 2010.08.31. 15:38:01

@MrCain:

Most már mindenképp mondd el, nem vicc, ezt nem csinálhatod velünk! :)

A "bankol" egyébként a "blankol" kifejezésből ered, a jelentése: lecsupaszít, megszabadít valamitől.

Szóval helyes a szó, csak nem így, hanem ebben az összetételben:

"Téged hol bankolnak?"

MrCain 2010.09.01. 11:45:32

@Mu Deng, @Mindennickfoglalt:

Kicsit távol voltam a blogtól bocs, hogy megvárakoztattam mindenkit.

Az összes liftet bematricázták a különféle "bankol"-os szövegekkel, mindenegyes monitorra "Kezdődhet a bankolás" szövegbuborékos matricát ragasztottak (szerencsére a kávára nem a kéernyőre) és reggel amikor megérkeztünk a munkába csokit is osztottak, szintén valami "bankol" szöveges papirba csomagolva. Meg volt valami "játék" is de azt kihagytam inkább.

Halkan megjegyzem ez még mindig jobb mint amit a Ludas Matyi és társai kampány alatt műveltek.

Mindennickfoglalt 2010.09.01. 17:44:42

Köszönjük a választ!

(Ezek szerint tényleg azt gondolták, hogy a "bankol" mint Ötlet elbír egy kampányt. Hú.)
(Picit sajnálom az ügynökséget. Ezt biztos nem szabad akaratukból tették. Remélem.)

ethan blow 2010.09.02. 14:11:12

Köszi a választ, erre számítottam, de erre nem számítottam.

Viszontláttam tegnap a következő filmet a sorozatban, azt gondoltam, a vízilabdásnál nincs lejjebb, és lám, mégis van.

Én azt gondolom, illetve remélem, hogy egy ügynökség nem lehet ennyire hülye, ez valahonnan máshonnan kellett jöjjön.

DartagnanX 2010.09.03. 15:00:45

Érdekesség, hogy a gyakori hiedelemmel ellentétben Ludas Matyi rövid u-val írja a nevét.

drvale 2011.01.07. 12:11:58

Felkelti a figyelmet, mert egy népszerű sportoló jelenik meg a reklámban. Az alapötlet jó, hogy aki az Erstenél bankol, annak rendbe vannak a pénzügyei, és az élet minden területén nyugodt ennek köszönhetően, de az alapgondolat megvalósitása hagy még kivánnivalót maga után...

manna10 2011.01.07. 12:36:52

Igaz, hogy a volt BCR egyik legerosebb bankunk de lassan mar a csapbol is az ok reklamjuk fojik... Azzal kellene hivalkodjanak, hogy csokkentik a kamatokat es vigyaznak az ugyfeleikre. Az embereknek igy nem lehet a bizalmukba ferkozni, mert egy kolcsonnel is az szamit melyik kedvezobb es mindenki a legjobb lehetoseget valasztja.
Engem ezzel a reklammal nem tudnak meghatni. Méghogy az edzo donti el egy szemely megkerdezese utan, kinek adja a lovesi jogot...nem tartom korrektnek.

trium 2011.01.07. 21:34:58

Magyarországon egy vizilabdást vállasztani reklámarcnak jó ötlet, igaz, hogy az utóbbi időkben is volt erre példa (Kásás Tamás a Vodafone termékeit reklámozta). ha ay Erstenel vannak a betáteid, akkor nyugodt vagy, és ez a környezetedre is kihat. Kápes vagy kulcsfontosságú pillanatokban is jól teljhesiteni.Számomra ezt sugallja, h Várira bizza az edző a létfontosságú dobást.Magyarországon az egzetlen sportág a vizilabda, amely stabil és mindig jól teljesitenek a versenyzők, ezért is volt jó ötlet a vizilabda felhasználása a reklámban.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása