Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Nemsokára vége az idei év legrangosabb külföldi reklámversenyének, a Cannes Lions-nak, így egymás után bukkannak fel a győztes reklámok az esemény hivatalos honlapján. Ígérem, hogy a hétvégén megosztom veletek a kedvenceimet, de addig is, itt van egy kis kedvcsináló, a román McCann Erickson kampánya, melyet a kelet-európai ország egyik legrégebbi csokijának, a Rom-nak készítettek. A tradicionális édesség egyik legfontosabb jellemzője, hogy a csomagolásán a román zászló látható. Bár a helyiek 95 százaléka ismeri a terméket, csupán 14,5% sorolja a kedvencei közé – de ez nem is meglepő egy olyan piacon, ahol masszívan kampányolnak a nyugati finomságok (pl. Mars vagy Snickers).
A gyengeségből azonban óriási előnyt kovácsoltak a kreatívok, akik egy rendkívüli kampánnyal nem csak a helyieket, de a Cannes-i zsűrit is elkápráztatták. Hogyan? Mindössze annyival, hogy a román csomagolást amerikaira cserélték. Ezzel az "apró" változtatással felébresztették a román nemzeti büszkeséget a fiatalokban, akik pár nap leforgása alatt védelmező anyatigrissé váltak és mindent megtettek, hogy visszaszerezzék a régi dizájnt. Nem telt egy egy hét és a termék újra a toppon volt. Hat nap alatt 75 ezer egyedi látogatója volt a márkasite-nak, a Facebook oldal 300 százalékos növekedést produkált, Youtube videók és blog postok tucatjai születtek, ráadásul még egy flashmobot is szerveztek a helyi patrióták. A hivatalos adatok szerint a kampány a románok 67 %-át elérte és 300 ezer eurónak (80 millió forint) megfelelő médiamegjelenést produkált.
A zseniális kampány Promo és a Direct kategóriában is Grand Prix díjat kapott. Nézzétek meg a versenyre készített összefoglaló videót és mondjátok el a véleményetek!
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.