Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Spar kampány? Rossz döntés.

Először költői kérdésként akartam feltenni a poszt címében, hogy vajon tényleg jó döntés volt-e a Spar Jó döntés! kampánya, de rájöttem, hogy ez még viccnek is rossz lenne, nemhogy költői kérdésnek. Valahányszor meglátom a tévében valamelyik jódöntéses filmet, vagy elsétálok egy ferdén felállított óriásplakát mellett, megpróbálom kitalálni, mi lehetett az az érv, amivel sikerült ezt a kampányt eladni az ügyfélnek. Azt a variációt, hogy maga az ügyfél találta ki az egészet, zárjuk ki, már csak azért is, mert túl könnyű lenne a felelősséget csak az ügyfél nyakába varrni. Feltételezem, hogy több koncepció is versengett egymással, és végül kellett, hogy legyen valami, amiért ebbe szeretett bele az ügyfél, és nem valamelyik másikba, amiben - reményeim szerint - több volt az értelem.

Feltételezem, hogy a csöppet lapos szójáték "sokszínűsége" és "sokoldalúsága" győzhette meg őket arról, hogy jó döntés lesz ezt a szlogent választani. Szinte hallom az érvelést, hogy mennyire sokrétűen értelmezhető ez a mondat, ami lecsupaszítva egyszerűen csak a szokásos, "minőséget olcsón" szintű üzenetre fut ki (hiszen ezért jó döntés az áruház), amit a többi versenytárs is igyekszik magáról elmondani. De ez még megbocsátható lenne, hiszen az alkotók vagy legalábbis az ügyfél nem biztos, hogy tudta, hogy több sör is használta már ezt a kifejezést (megörülve annak, hogy a döntés a söröskorsóra is utal), mint ahogy azt sem, hogy az "Okos döntés mindennap" szlogen a mai napig olvasható minden Aquareles palack oldalán. Az igazi fájdalmat a filmekben kijátszott "döntős" (értitek, haha, én is alkottam egy újat!) poénok jelentik, amelyek között favágótól Puhl Sanyin és Talámcsin át a billencses kiskutya füle is felvonul, amire ki lehet játszani egy szinonimát.

De még ennél is fájdalamasabbak és értelmetlenebbek a nem két forintért felszerelt, speciális, megdöntött óriásplakátok, amelyeket biztos azzal sikerült az ügyfélre tukmálni, hogy milyen figyelemfelkeltőek lesznek majd, és hogy fognak majd a hasukat fogva kacagni a mélyen tisztelt vásárlók. Hát jelentem nem fognak, legfeljebb néznek értetlenül, és azon gondolkodnak majd, hogy ha a Spar nem tudja megkülönböztetni a jó döntést a rossztól a reklámjaiban, vakon meg tudja-e az üzleteikben. Nektek bejön a kampány? Ha szerintetek jó döntés volt, adjatok magas pontszámot, de ha szerintetek valódi márkaépítés és valódi üzenet helyett nem jó szójátékokat játszani, döntsetek az alacsonyabbak mellett!

Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (2,1/5)

Címkék: hazai reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr423039875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nokomm3nt 2011.07.06. 11:04:18

az volt az előzménye a dolognak, hogy az évforduló alkalmából online megszavaztatták a kedves vásárlókat, hogy alacsonyabb árakat, jobb minőséget vagy több magyar terméket szeretnének-e, erről szól az egész, hogy ők az alacsonyabb árakat választották, mennyire kur..rettenetesen jól döntöttek. hát még a marketingesek! ehh

TheNextGeneration 2011.07.06. 11:11:44

Szerintem alapvetően rossz döntés, de ezzel együtt is átlagos. A versenytársaknak nincs okuk, hogy jól körbeállják a Spart és újjal mutogatva kinevessék...
Más részről az egri főiskola már 2009 végén elkezdte használni a szlogent így Eger környékén és a főiskolás, felvis portálok rendszeres látogatóinak tuti furcsán hatott a Spar reklám.

Az egyik egri spot:
www.youtube.com/watch?v=dQCYGvhbgFU

bozso1981 2011.07.06. 11:22:12

Éshátugye pont ez a Puhl Sanyis spot HIBÁS, hisz' aki kicsit is jártas a magyar fociban, az tudja, hogy a Ferenváros NEM az Újpesttel játsza az "örökrangadókat", hanem az MTK-val...

img 2011.07.06. 11:28:37

hidd el, a másik verzió még ennél is szarabb és közhelyesebb volt... szerintem kínjában választotta ezt az ügyfél.

Razs 2011.07.06. 12:27:00

Nekem olyan érzésem volt amikor a plakátot láttam, hogy a 'szegény' Spar lecsúszott...miért kell ezeket mindig túl agyalni?

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2011.07.06. 13:17:13

Nem úgy van, hogy a Spar egy belső csapattal dolgoztat? Mintha tavaly ezt hallottam volna.

A "döntés" szó viszont annyira elcsépelt, mint az olcsó.
Nem volt jó választás.

Versenytársakról meg annyit, hogy az Auchan hörcsögöknek iszonyat sok rajongója van, és egész jól fel van építve, a Tesco meg néha megvillantja magát, mint a Clubcardnál www.youtube.com/watch?v=0M04BirAhy4 vahy húsvétnál www.youtube.com/watch?v=7fOWG9hmSTU
Ehhez képest ez elég gyenge.

new_kid 2011.07.06. 13:18:21

Vajon ki a célcsoport? Reklámszakemberek, akik megmondják a frankót vagy egyszerű (nagyon egyszerű...) potenciális vásárlók, akiknek ez az üzenet biztosan átmegy... Egyébként: img, mesélj a másik verzioról, kíváncsi lennék...

És igen, én is hányok ettől a reklámtól... de nem is vagyok célcsoport... :)

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2011.07.06. 13:19:27

@new_kid: Mi az, hogy nem vagy célcsoport? Sparnak mindenki célcsoport :)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2011.07.06. 14:41:08

Szerintem tévedsz. Nem az a lényeg, hogy mit reagál a (potenciális) vásárló a megdöntött táblákra, hogy fogja-e a hasát a nevetéstől, vagy elismerően csettint-e. A lényeg az, hogy megnézni, mert kiugrik a többi közül vizuálisan.
Ami engem sokkal jobban irritál, az a párhuzamosan folyó "mert most még olcsóbbak vagyunk" része a kapmánynak. Faszom kivan azzal, hogy mindenki még olcsóbb, közben a húdeolcsó wc-papírból nyolc rétegnyit tekersz össze, hogy ne egyből analfinger legyen a seggtörlésből, hogy a mégolcsóbb felvágott nyomokban húst is tartalmazhat, hogy a csak159forintos kenyér tíz deka lisztből készül...
Igazán jöhetne végre egy normális kereskedő(lánc), ami szembe menne ezzel a gusztustalan zombimentalitással. Minőséget akarok, nem "még olcsóbban", hanem olyan, normális áron, amiről hihető, hogy valóban azt a terméket veszed, amit hiszel.

Advanced Flight 2011.07.06. 14:53:39

Hát komolyan, pont a Spar-reklámon fennakadni.....
Ember, láttad már (hogyne láttad volna, hiszen félóránként tolják a pofánkba) a legújabb Old Spice-reklámot? Amiben egy ellenszenves feka akarja rávenni a nőket (!!!) mint célcsoportot (LOL), hogy ronda pasijukat fújják le nevezett sprével, mert így legalább egy kicsit rá fognak hasonlítani? És közben két, kagylóban elhelyezett fecniből kavicsok lesznek a kezében, miközben a spré tűzcsapnak álcázva kiemelkedik az egészből? He? Ehhez egy szavad sincs? :-)

is 2011.07.06. 14:58:54

a slzogen lehet, hogy elcsepelt. de ez olyan, mint hogy egy komolyzenesznek a konyoken jon ki Mozart, aztan mindig arra adjak el a legtobb jegyet az Operaban. a legnepszerubb TV musor a baratok kozt, meg a VV4. mi is az, amit ezek utan szamon kersz?

öt diplomás 2011.07.06. 14:59:52

@Before: Sajnos, amitől az hihető lenne, az a széles rétegeknek nem nevezhető normális árnak. Ezt tudod te is. A SPAR kampányról pedig csak annyit, hogy kb. a Szerencsejáték Rt. Mennyi?!?! gagyijával párhuzamosítható. Ennek ellenére attól félek, hogy a célközönséghez mégis elérnek...és ez volt a cél, nem egy másik igényszint.

naezadurva 2011.07.06. 15:01:54

Nekem a Spar sokáig az a lánc volt, amit Advenced Fight ír. Lehetett kapni olcsó sajátmárkás cuccoktól kezdve a bio pizzáig mindent. És az ár is elfogadható volt. Persze, ami jobb minőségű volt, az többe is került.
Lehet, hogy véletlen időbeni egybeesés, de amikor kiszabták rájuk az extra adót, hirtelen eltűntek a jobb minőségű cuccok, mindent "olcsósítottak".
Ráadásul az egész olcsósítás folyamatot úgy állítják be, mint a fogyasztók döntését. Amolyan önök kérték módon. És bizony a kampányok hangvétele és minősége is egyre inkább megy az olcsósított irányába.
De az is lehet, hogy a Plus lánc megvásárlásával került be a gagyi filozófiája a céghez, és most elkezdett szétáradni...

majdazténtudom 2011.07.06. 15:11:32

@Advanced Flight: Amiről beszélsz, az a legjobb Old Spice reklám ever. Az egésznek a "bizarrság" (ha van ilyen szó) és furcsaság a lényege, amiből egy jó nagy adag elveszett a szinkronnal, de azért nagyjából érthető, még ha nem is mindenkinek.
(Arról nem is beszélve, hogy a célcsoport tekintetében sincs teljesen igazad: úgy állítják be, mintha a nőkhöz beszélne, de attól még azokra a férfiakra hat, akikben az marad meg, hogy a nőknek ez bejön...)
..és amúgy - ha jól emlékszem - volt róla külön poszt, csak még jó régen, amikor volt aktualitása a dolognak.

crey7 2011.07.06. 15:12:55

Ha már a Spar "jó döntés" marketing szakembereit ekézed ne felejtkezz meg róla, hogy még egész színvonalasra sikerült. Az egységsugarú user röhög a "jó döntés" poénon, és bizony az egységsugarú user a megcélzott vásárló közönség.

Még mindig jobb mint a "Rómeónak és Júliának is voltak pénzügyei", vagy "Ön kinél bankol?" belsős csapat által kreált ERSTE rettenet, bár nem vagyok marketing szakmabeli, de találkoztam azokkal az agytrösztökkel, akik ezt kitalálták....

Advanced Flight 2011.07.06. 15:17:09

@Patek: ha ez a legjobb Old Spice reklám, milyen lehet a legrosszabb? :-) Talán, amikor a faszi folyton letépi a fejét...
Figyi, lehet, hogy ez az amcsiknak bejön, de Európában rohadt égő. Jegyek egy szuperkoncertre, meg fehér ló....ez kit fog lázba hozni?
Ja, és ha viccnek szánták, akkor viszont az a baj, hogy nem vicces. Láttam már vicces reklámokat, hát ez nem az.

"azokra a férfiakra hat, akikben az marad meg, hogy a nőknek ez bejön.."
Akkor a buta férfiakra hat. :-)

Egyébként már a neve sem szerencsés: Old; hát nem éppen hívószó manapság.

csokiájsz 2011.07.06. 15:23:20

értem a kiakadást a spar reklámra, én célcsoport voltam, de a spar kib**tt drága lett, úgyhogy hoztam 1 jó döntést, és elhúztam máshová vásárolni.

Egyébként nagyon zavaró ez a reklám is. Sorolhatnám még az összeset, amit az arcunkba tolnak nap mint nap, pl a szulákandis annyira irritáló, hogy kénytelen vagyok elkapcsolni.

De a legfőképpen a reklámblokk hangerőváltozása az irritáló és undorító.

bőrmók 2011.07.06. 15:30:00

@Advanced Flight: neszívassmár. Az Old spice név éppenhogy kurvajó. "Hívószó", pfff. Neked milyen terméknevek jönnek be? New Spice? Party tusfürdő? Mozdulj Rá dezodor?

bőrmók 2011.07.06. 15:32:39

@csokiájsz: igen, a reklám felhangosítása nálam is kiveri a biztosítékot, át is szoktam kapcsolni. Egyszerűen nem hiszem el, hogy megéri ennyire hülyének nézni az embereket.

Sword 2011.07.06. 15:43:17

Lehet, hogy nem néz ki jól, lehet, hogy értetlenül vakarják egyesek a fejüket a tábla láttán, DE felfigyeltetek rá!
Vagy nem? Semmi másról nem szól az egész, mint a figyelemfelkeltésről. Az is elég ha megjegyzed magadban, hogy mekkora hülyeség. Valaki egy egész blogbejegyzést szentel neki.
Akkor bejött az ötlet, nem?

demagofób 2011.07.06. 15:48:52

Erről beszélünk, Eszünkbe jut egyből miről van szó. Lendületes, pozitív = a szlogen jó döntés!

Tedat 2011.07.06. 15:50:00

@naezadurva:
"Lehetett kapni olcsó sajátmárkás cuccoktól kezdve a bio pizzáig mindent. És az ár is elfogadható volt. Persze, ami jobb minőségű volt, az többe is került."

Pontosan, most leereszkednek lassan a Tesco szintre.

A Tescoban néha egy-egy termékből már csak az "óóócsó gazdaságos" szart lehet kapni, már más nincs is a polcon.

Egyél szart, magyar!

De amilyen válság van és szegénység, nehéz a vásárlókat okolni, hogy miért csórók?

Vad.Korte (törölt) 2011.07.06. 15:51:32

A lényeg, hogy szó legyen róla. Nézzetek körül, mennyi mindent emlegetnek, hogy milyen gagyi, de emlegetik. Ez az egyetlen cél, és ezt elérték. Nem rosszabb, mint az idióta család, aki lestoppol mindent az utcán. Például.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.07.06. 16:04:02

Nekem a döntött táblák tetszenek, mert végre kezdtek valamit a táblával magával is. A reklám viszont maga rémálom, így összességében nagyon felemásra sikerült a kampányuk. Más kérdés, hogy jobban örülnék, ha egyetlen multikhoz köthető reklámmal sem futnék össze.

Advanced Flight 2011.07.06. 16:07:42

@Takony_fősámán: én erről (Old Spice) egy büdös öregemberre asszociálok, akinek olyan "fűszeres" a szaga.

Hogy milyen nevek jönnek be? A Hugo Boss pl. kifejezetten! :-) Vagy a sportos cuccok, pl. Adidas, Puma.

De most már megyek, mielőtt offolás miatt kitesznek :-)

Funkerman 2011.07.06. 16:13:12

Na, a Puhl Sanya tuti jól döntött. Elég csak ránézni az orcájára :)

Sniker 2011.07.06. 16:24:06

Jézusom! Nehogy már az legyen a reklám mértékegysége, hogy szarabb-e a többi szarnál!!!

Mindenki tudja, hogy milyen a Spar. Miért lenne a reklámja más? Az egyetlen vérlázító, hogy ezek a hihetetlen kreatív szellemi óriások, (mind 2 oldalról) nagy kalap pénzeket tesznek el havonta, a hozzáértésük meg mint csigának a műugráshoz.

Rengeteg a kreatív fiatal, akik meg nem tudnak érvényesülni az ilyenek miatt, akik csak púpok a szakma hátán.

Szbzsolt 2011.07.06. 16:42:08

@Vad.Korte: Nagy tévedés! Abszolút nem az a lényeg, hogy szó legyen róla. Valahol olvastam egy olyan meglátást: "A reklám olyan, mint egy ismeretlen, akivel egy házibuliban találkozol. Ha szimpatikus, meghallgatod, hogy mit mond."

Emeséről sokat beszéltünk, de mi volt valójában az üzenet?

Fjodor 2011.07.06. 16:57:22

És a reklám működik, poszt lesz belőle, és párszor még leírjuk a spár nevét. Tök mind1 hogy, de átlépi a küszöböt.

sunázósün 2011.07.06. 16:58:31

Mennyé a cébéáábécébe a fodoratillához meg a lóbaszófijukhoz azoknak sokkal jobbak a reklámjaik...az árujukró nem is beszélve.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.07.06. 17:07:07

A "döntés" szóról nem foglalnék állást, az lehet, hogy elcsépelt, nem tudom.

Ugyanakkor bennem eddig fel sem merült az, hogy a plakátok és a matricák a busz oldalán azért vannak eldöntve, mert az is "döntés".

Maga a tény meg egyébként - mármint hogy ferdén vannak az óriásplakátok - az egy marketing eszköz, a mérettel és formával operálás résznél keressétek a könyvekben. És igeni figyelemfelhívó.

Szerintem ez így teljesen jó.

Ja, ha már elcsépelt dolgok. Minden parfüm reklámnak pld. úgy van vége, hogy "Új illat Férfiaknak/Nőknek."

Na az elcsépelt, nem ez. Szerintem...

Arth · http://www.honlapuzem.hu 2011.07.06. 17:10:34

Nálunk Egerben a legtöbb esetben a jó döntés a spár melletti kis boltocska, ugyanazt a tejterméket, kenyeret, stb. legalább 20%-kal olcsóbban adnak. (Bár a spár parkoló mindíg tele van hétvégén)

Anti Anyag (törölt) 2011.07.06. 17:30:02

@Advanced Flight: Azt a négert én sem értem. Talán állami támogatást kapnak az USA-ban.

Amúgy én csak Spar-ba járok, a környékünkön az a legjobb. Árak annyira nem érdekelnek, a lényeg nálunk eleve a piacról van.

aha, persze 2011.07.06. 17:32:02

@new_kid: Célcsoport... Ez az, amit az itteni műértő közönség valahogy mindig elfelejt megvizsgálni. Nem csodálkoznék, ha legközelebb egy, a gördeszkásoknak szóló reklámot Audi tulaj szemmel véleményeznének.

Circus 2011.07.06. 18:27:22

@Advanced Flight: teljesen egyetértek, a 'négeres' oldszpájsz reklám régen volt ellenszenves szintre ereszkedett - tudom, tudom, direkt ment el ebbe az irányba, de ez már túl sok. Nekem.

A SPAR 'döntés'e meg nekem bejön - ettől még nem járok sűrűbben oda, de a döntött plakát szerintem kifejezetten jó ötlet, a reklámszpotok viszont egy másik kérdés.

@sunázósün: igen... mindenkinek, aki isteníti a magyar termékeket, innen üzenem, hogy megveszem, HA, ismétlem, HA JOBB. Tudniillik én a minőségre megyek, nem a nemzetiségre, én így vagyok tudatos vásárló. Sajnos, a 'magyar' minőség legtöbbször nem takar pozitív tulajdonságokat, ezzel is kellene kezdeni valamit... szerintem.

Gerry. 2011.07.06. 19:06:18

Ez valami iszonyatos... Akarcsak az a szomoru balkani latlelet, hogy a Talmacsis filmben a vasarlo nagymami eseteben senkinek nem tunt fel a kesziteok kozul, hogy finoman szolva is hanyingertkelto, minden csak nem nyugati mentalitasra vall, hogy a mami puszta kezzel megfogja a semmibe be nem csomagolt kenyeret, aztan beteszi a csomagba. Roppant kulturalt, csak eppen a Lajtatol nyugatra altalaban nehezen elkepzelheto mozdulatsor - bar legalabbis autentikus, annyi szent...

Rettegett Ignore 2011.07.06. 19:08:49

Engem az x-faktoros spar reklám zavar. A reklámokat és az xfactorcsillagszületikmegaszart külön-külön rühellem, így egyben meg giga szar.

mbond 2011.07.06. 19:19:07

@bozso1981: VÉGRE! Kösz, hgy leírtad az örökrandó dolgot! Minden egyes alkalommal, amikor hallom a reklámot ordítani tudnék az ostobaságtól. Mellesleg Puhlnak nem mutatta meg senki mihez adja a nevét, vagy 1. mindegy 2. nem mindegy, de elegt fizettek azért, hogy mindegy legyen 3. ő sem tudja.

Egyébként pedig egy dolgot figyeltem meg. Attól a naptól kezdve, hogy kijöttek a 20 éves Spar, jó árak reklámmal, órisáplakáttal és még mindennel, amit el lehet képzelni, minden egyes terméknek felemelték az árát. Direkt elmentem, hogy lássuk, mi aza "még olcsóbb". Annyi, hogy a csalinak kidobott 2-3 akciós termék mellett mindennek felemelték az alapárát kb. 5-20 Forinttal. Valamiből be kell hozni az irdatlan mennyiségű reklám árát....

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.07.06. 19:35:22

Az éneklő S-Budget pénztárcától bármi jobb, úgyhogy csak nyugi! :-)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.07.07. 10:53:38

Az a baj a magyar csatornákon bemutatott reklámok többségével, hogy mi a német reklámokat kapjuk meg. Amik dög unalmasak! MILF anyukák vigyorognak és bizonygatják, hogy mennyire jó a cuccos. Csak néhány elvétve lehet francia, vagy angol reklámokat látni.

bőrmók 2011.07.07. 12:02:22

@Advanced Flight: Jó, az Hugo Boss persze nekem is bejön :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.07.10. 21:12:11

Jó, hogy végre egy szakblog is foglalkozik a témával. Borzasztóak ugyanis ennek a kampánynak a filmjei. Nem csak az alapvetően borulós ötlet, hanem konkrétan az ötlet, hogy egy olimpiai birkozó taktikája, vagy egy robbantási szakértő munkája (döntése) összevethető azzal hogy pista bácsi mennyi lőrét (d)önt magába egy talponállóban. Erkölcsileg aggályos az egész összevetés. Hogy emelett még ferdék is a plakátok, az már részletkérdés. A reklámhordozóval való vizuális játék legsikerültebbjei egyébként szerintem a 90-es évek közepén alkalmazott térbeli dobozok voltak. Abban volt spiritusz. Ebben semmi.

Micimedwe 2011.07.18. 18:23:22

Én már azt sem értettem, hogy állítólag a népek az alacsony árak miatt szeretik a Spar-t, miközben sosem voltak olcsók, viszont minőségibb termékek voltak náluk, mint pl.a teszkóban.

Zb74 2011.09.28. 22:23:25

"több sör is használta már ezt a kifejezést"

Például egy régi Szigeten, ahol az Arany Ászok-os hostessek piros strandkendőjére volt ráírva, hogy a legjobb döntés ;).

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.09.29. 12:27:14

@Advanced Flight: éppen azt az old spice spotot fikázni... hát izé jujj

hibátlan koncepció, zseniális copy, tökéletes megvalósítás...

az egy másik kérdés, hogy itthon, szinkronnal stb nem működik:)

on

nem jó döntés:)

Zb74 2011.09.30. 10:17:00

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Azon kívül, hogy áradozol róla, valamivel alá is tudod támasztani a véleményedet? Mert az a spot reklámparódiának még elmegy, de reklámnak tényleg übergáz! Ám meggyőzhető vagyok, és ha szépen, szájbarágósan leírod, mitől hibátlan, tökéletes és zseniális, akkor még megvilágosodhatom.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása