Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Először költői kérdésként akartam feltenni a poszt címében, hogy vajon tényleg jó döntés volt-e a Spar Jó döntés! kampánya, de rájöttem, hogy ez még viccnek is rossz lenne, nemhogy költői kérdésnek. Valahányszor meglátom a tévében valamelyik jódöntéses filmet, vagy elsétálok egy ferdén felállított óriásplakát mellett, megpróbálom kitalálni, mi lehetett az az érv, amivel sikerült ezt a kampányt eladni az ügyfélnek. Azt a variációt, hogy maga az ügyfél találta ki az egészet, zárjuk ki, már csak azért is, mert túl könnyű lenne a felelősséget csak az ügyfél nyakába varrni. Feltételezem, hogy több koncepció is versengett egymással, és végül kellett, hogy legyen valami, amiért ebbe szeretett bele az ügyfél, és nem valamelyik másikba, amiben - reményeim szerint - több volt az értelem.
Feltételezem, hogy a csöppet lapos szójáték "sokszínűsége" és "sokoldalúsága" győzhette meg őket arról, hogy jó döntés lesz ezt a szlogent választani. Szinte hallom az érvelést, hogy mennyire sokrétűen értelmezhető ez a mondat, ami lecsupaszítva egyszerűen csak a szokásos, "minőséget olcsón" szintű üzenetre fut ki (hiszen ezért jó döntés az áruház), amit a többi versenytárs is igyekszik magáról elmondani. De ez még megbocsátható lenne, hiszen az alkotók vagy legalábbis az ügyfél nem biztos, hogy tudta, hogy több sör is használta már ezt a kifejezést (megörülve annak, hogy a döntés a söröskorsóra is utal), mint ahogy azt sem, hogy az "Okos döntés mindennap" szlogen a mai napig olvasható minden Aquareles palack oldalán. Az igazi fájdalmat a filmekben kijátszott "döntős" (értitek, haha, én is alkottam egy újat!) poénok jelentik, amelyek között favágótól Puhl Sanyin és Talámcsin át a billencses kiskutya füle is felvonul, amire ki lehet játszani egy szinonimát.
De még ennél is fájdalamasabbak és értelmetlenebbek a nem két forintért felszerelt, speciális, megdöntött óriásplakátok, amelyeket biztos azzal sikerült az ügyfélre tukmálni, hogy milyen figyelemfelkeltőek lesznek majd, és hogy fognak majd a hasukat fogva kacagni a mélyen tisztelt vásárlók. Hát jelentem nem fognak, legfeljebb néznek értetlenül, és azon gondolkodnak majd, hogy ha a Spar nem tudja megkülönböztetni a jó döntést a rossztól a reklámjaiban, vakon meg tudja-e az üzleteikben. Nektek bejön a kampány? Ha szerintetek jó döntés volt, adjatok magas pontszámot, de ha szerintetek valódi márkaépítés és valódi üzenet helyett nem jó szójátékokat játszani, döntsetek az alacsonyabbak mellett!
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.