Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A románok okosabbak?

Ha valaki angolul, franciául vagy olaszul rákeres a google keresőmezőjében a románokra, akkor bizony elég durva dolgokat fog látni az ajánlott keresések között. Az, hogy a románok tolvajok vagy éppen hazudnak, még a finomabb variációk közé tartozik, a lényeg, hogy a keresések alapján feldobott találatok nem festenek hízelgő képet szomszédainkról. Nálunk érdekes módon egész jó a helyzet (vagy csak én kerestem rosszul), de a románok ellopják a lovainkat kifejezésen kívül nem találtam sok rosszat róluk. Hogy miért érdekes ez? Mert a román McCann Erickson reklámügynökség, a ROM nevű, a román trikolór színeibe burkolt, erősen a nemzeti érzelmekre építő csokimárka kampányában épp ezt lovagolta meg.

Az előző, a világ legjelentősebb reklámversenyein komoly díjakat besöprő kampányukban is a nemzeti érzelmekre építettek, akkor amerikai színekbe csomagolták a csokit, és kamuból még el is készítettek egy szériát, hogy a románok büszkeségét felpiszkálják. Akkor kisebb fajta népi mozgalom kezdődött az "eredeti" ROM megmentésére, és most is valami hasonlóra van kilátás. A csoki ugyanis arra kéri a honfitársakat, hogy változtassák meg a románokról kialakult képet. Hogy hogyan? Úgy hogy különböző nyelveken mindenki keressen rá arra a kifejezésre, hogy a "románok okosak", hogy ezzel megváltozzon majd a google instant ajánlati lstája, és ezentúl majd ezt dobja fel fel első helyen a kereső.

Egyelőre elég rosszul állnak a dolgok, mert az angol verzióra továbbra is a "romanians are gypsies" adja ki elsőként, de a december 1-jei céldátumig, a román nemzeti ünnepig van még idejük, hogy változzon valami. Az ötlet végtelenül egyszerű, mégis vagy talán épp ezért nagyon hatásos. Jól pendíti meg a nemzeti büszkeség húrját, és anélkül izzítja be a románokat, hogy negédes, álságos vagy szépelgő lenne. Talán a mi melldöngető petőfis-vízilabdás-magyarnőkalegszebbekes Sopronink is tanulhatna belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr553409475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mupp 2011.11.25. 10:47:30

nálam ezek jöttek fel:
"hungarians are"
1. from mars
2. gypsies
3. stupid
:(

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.25. 11:51:32

Erről a csokireklámról már olvastam a blog.hu-n.
Ügyes volt a kitalálja nagyon. Remek marketingfogás volt. Nálunk talán a Balaton szelet lehetne ilyen népszerű, nem a Soproni sör.

daigoro 2011.11.26. 07:39:09

Ne félj nekivágni egy új Soproni-posztnak... neked is jobb, ha végre kinn lesz :]]

aker919 2011.11.27. 21:09:47

Hungarians are asian/aliens/from mars/gypsies ;)

TH 2011.12.03. 10:52:15

@aker919: jaja, az aliens meg a from mars az nagyon tetszik. :D
A reklám meg vicces, de tartok tőle, hogy ahhoz, hogy egy népről kialakult image megváltozzon, ahhoz nem ez a legcélravezetőbb módszer. :D

TH 2011.12.03. 10:54:08

egyébként a google kevés néphez ad pozitív jelzőket hasonló kereséseknél...

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása