Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

McDonald’s vs Burger King

Egy friss hazai kutatás szerint a gyorséttermek ismertségét tekintve a fiatalok 70%-ának a McDonald's jut először az eszébe, nem pedig a Burger King. Ez az arány külföldön valószínűleg alacsonyabb, ám így is jól látszik, hogy a Meki magabiztosan tartja pozícióját a világban. Ennek ellenére az elmúlt 30 évben folyamatosan dúl a hamburger háború a két gyorsétterem-lánc között, ami külföldön gyakran tetten érhető reklámfilmjeikben is.

Az első ilyen reklám, amit a Youtube-on találtam, 1986-ban készült, és a Burger King oltja benne a konkurenciát. A filmben lévő kisgyerek a Király hamburgerét választja, a meki szendvicse helyett.

Negyed évszázaddal később, egy meglepően hasonló fizimiskájú kölyök a főszereplője a McDonald’s reklámfilmjének, amiben – nem meglepő módon – a Burger húzza a rövidebbet. Bár nem egy Cannes-i díjas alkotásról van szó, érdemes megnézni!

A két film között persze számtalan hasonló provokatív alkotás született melyekben, hol Ronald McDonald vásárol stikában a Burgerben, hol pedig a Király lopja el a McReggeli titkos receptjét. Kíváncsi vagyok, hogyan folytatódik a történet.

Címkék: reklám film

2011.12.04. 09:00 Exo 214 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr483434759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feketehun 2011.12.05. 01:50:16

Nem láttam, hogy bárki is említette volna, úgyhogy most megteszem. Marika néni kávézója. Etalon. A békeburger nevű gigantikus szendvics, tele mindennel, ami jó. Egyszer megkértem Marika nénit, hogy mérje le csak a bucit - 40 deka volt. Háromféle hússal, friss zöldséggel, finom szósszal, nekem egy napi étkezés :) A hely az Angyal utcában van, a Mester utcai vilimegállóhoz közel, ha van időm, a burger után lesétálok a Kálvinig, akkor sikerül kicsit lemozogni a kaját :)

hallari 2011.12.05. 01:50:49

@Moan: áruld már el légyszíves, konkrétan hol is kaptál te fűrészport? Mert azt az éttermet gyorsan be kell záratni. Ha meg nem ízlett valami, akkor azt írd, apámék is ezt mondták a hamburgerre és ezt el is tudom fogadni. De hülyeségeket ne irkálj.

hallari 2011.12.05. 01:53:51

@odamondó: "(mellesleg vicces hogy pont BK-t mondja sok ember minőségibbnek. talán keressetek ismerősöket akik dolgoztak mindkét helyen... akkor azt hiszem maradsz majd a mekinél)"

Velem dolgozott olyan ember, aki előtte mindkettőnél dolgozott. A mekit nagyon lehúzta, a BK-t meg földicsérte.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.05. 01:53:54

@Közbiztonság Szilárd: gratulalok
15 eve en is mosogattam
nem szegyen az

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.05. 01:56:41

@dollarpapa: ezek a gyorsetkezdek es a normalis steakhausok, ettremek kozotti atmenet

Yumurdzsak 2011.12.05. 02:00:09

az a baj,h éjszaka meki van bk vagy döner. éjjel mér nem tudok sült kolbászt, gulyáslevest vagy grízes tésztát tolni?

hallari 2011.12.05. 02:03:52

@Martian: "Az "amerikai gasztronómia" kb. olyasmi, mint a "forróvérű angol szeretők". :))" azért én megennék pár igazi steak-et, jó fűszeresen. És a hamburger is kiváló, csak nyilván nem a gyorséttermi.

Közbiztonság Szilárd 2011.12.05. 02:17:31

@hagyma:
Én nem csak mosogattam, bár tényleg azzal kezdtem, igaz, már több mint 20 éve. :-)
De nem gyorsétteremben, hanem rendesben. És adtak napi 2x (rendes - bár elég fűszerezetlen) kaját is, része volt a bérnek.
Ha olyat akartam enni, aminek íze is van, elmentem délre (égtáj) a kínai negyedbe, és ettem ott (nem nagyon hasonlítottak az ízek a mostani magyarországi kínai kajáldák konyháira mellesleg; a választék sem, sokkal bővebb volt).

Az akkori magyar valutakeret (évi 50 dollár) nem volt túl sokra elég Amerikában. :-)

@Yumurdzsak:
BK hol?
Mert én egyről sem tudok.
Mekiről is csak egyről az Oktogonnál.

Azért meg ne a törököket okold, hogy ők hajlandóak nyitva lenni éjszaka, más meg nem.

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2011.12.05. 04:01:23

en vagyok az egyetlen akinek gyorskajaldsarol

a wendys jut eszembe ?:)

jobb volt a mekinek es a bk-nal

Vincenzo90 2011.12.05. 04:24:02

a bk burgereiben hagyma a hagyma, vazze. van íze a húsnak, bár az is gondolom max aroma, mert nem grillen sütik ugye. végülis mindkettő szar. ennél meg már csak az szarabb, hogy ilyen gyerekes egymásnak üzengetős videókat készítenek, azt is a leggyengébb minőségben, a legkiszámíthatóbb "csattanókkal" eszem pörköltet, mert az finom és nem pvc-ből van fröccsöntve és sajnálom, hogy erre a vergődésre elbasztam az életemből pár percet.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.05. 05:40:51

@Közbiztonság Szilárd: raadasul emlekeim szerint 3 evente 50, mert harom evente mehettel nyugatra
de hogy abban az idoben Te hogy jutottal ki legalisan az igen nagy kerdes

Cormorant 2011.12.05. 05:45:10

Európa és Amerika sok országában ettem már mind a két gyártótól hamburgert és minden egyebet. Most Moszkvában élek. Itt fogadtam meg éppen a napokban, hogy SOHA TÖBBET Mc-be be nem megyek. Mindig, mindenhol kicsit finomabbnak, ízletesebbnek tartottam a BK-t (ha egyéltalán ezeknél lehet ízekről beszélni), de Oroszországban az összes Mc-ben annyira ízetlen minden, sőt a krumpli kifejetten rossz ízű (3 helyen próbáltam és mindenhol egyforma), hogy azt senkinek nem kívánom. (na jó, van akinek igen:))
Szóval cipőt a cipőboltból, hamburgert a BK-ból!
Szép napot nektek!

kácske 2011.12.05. 07:29:54

@dex.ion: Göteborgban az Espresso House :)

aha, persze 2011.12.05. 08:13:33

@anarchoid: nem, előtted "százan" leírták már.

Peter__Blau 2011.12.05. 09:30:22

@redder: Az hogy mi magyarországon élünk okoska, és ha még tízszer arcolsz azzal, hogy a legjobb az amiben te ott eszel attól mi még nem tudjuk kipróbálni csak elhősködtél azzal, hogy te kint élsz. Nagy arc vagy, tiszteletem.

Szumi 2011.12.05. 09:33:22

@hallari: Igazad van, kizárt, hogy drága és természetes anyagokból álló, valódi fűrészport adjanak bármely gyorsétteremben. Sokkal valószínűbb, hogy valami olcsó fűrészpor-utánzatot nyomnak. ( elnézést az Mc fanoktól, de még a szaga is undorító, ha nyáron a közelébe érek, felfordul a gyomrom.)

dekás dezső 2011.12.05. 09:45:43

Mc fanok:PPP ez jó:)
még hugyozni sem megyek ezekbe a fosodákba, nem hogy enni. azért van egy minimum, ami alá az ember nem süllyed:PP

Vizimazsom 2011.12.05. 09:48:04

Én a meki és a burking közül a wendy's-t választanám! ha még itt lenne az országban... :(

Mercel 2011.12.05. 09:52:21

@dex.ion:

Szia.

Szerintem - a Wendy's. Méghozzá a kategóriában toronymagasan a legjobb.
Valamikor nagyon nagyon nagyon régen nálunk is voltak - három üzletük volt, az egyik az Oktogonon.

Még mielőtt megkérdezed, hogy nadeakkorhoválettek - a kilencvenes évek elején közepén egyszer csak bejelentették, hogy ők akkor most el innen. Ami akkoriban nagyon furcsa volt, mert még javában dübörgött a piac.
Kis adalék; Készítettek pakolás előtt egy riportot az akkori kelet európai vezetővel, és feltették neki a nyilvánvaló kérdést, hogy sikeresek elismertek, akkor mégis miért mennek el?
Azért felelte a régióvezető, mert nem látják biztosítottnak a növekedést, és nem (így) nem hoz "elég" profitot az üzlet.
Ezért nem a piacbővítés hanem a kivonulás mellett döntöttek.
Az, hogy üzletileg hiba volt-e azt nem tudom (valószínűleg igen), de az biztos, hogy a Magyar gyorséttermi piac szegényebb lett egy minőségi szereplővel.
Ráadásul mivel távozott a kategóriában egyetlen kifejezetten minőségi kajában utazó cég, így nem volt "minőségi kényszer" ami felfelé húzta volna a piacot.

A Burger King pár évvel később hagyott fel a "minőségibb" és lángon sütött húspogácsájával - nem mellesleg ez volt az egyetlen dolog ami megkülönböztette az ipari szemetet áruló mekdonaldsztól.
A különbség egyébként kábé nulla a két cég között.

"Frigyes"

gahanreader · http://davegahankonyv.blog.hu/ 2011.12.05. 09:57:09

érdekelne, hol a határ a pereléshez.

Jegkoko 2011.12.05. 10:06:53

@Mercel: A wendys 2000 ben volt még pesten, nem a 90 es évek közepén mentek el.

Szittyakürt 2011.12.05. 10:07:38

Kb. azóta nincs rendes hamburger Mo,-n mióta bezárt a Wendy's. McD és BK monnyon le!

JohnHenry 2011.12.05. 10:21:42

kb 15 évig egy BK mellett laktam (szomszéd ház).

a KFC viszont finomabb.

JohnHenry 2011.12.05. 10:25:19

@Mercel: butaság, elég sok különbség van bk és meki között, aki kettőnél többször megfordult bennük és nem teljesen gyépés, a krumplit is meg tudja különböztetni.

Mercel 2011.12.05. 10:51:24

@Jegkoko:

Jogos, rosszul emlékeztem.
A riportra viszont pontosan emlékszem.

"Frigyes"

Mercel 2011.12.05. 10:58:37

@JohnHenry:

Nyilván ha nagyítóval keressük a különbséget - akkor találunk.
Spec a krumpli valóban becsukott szemmel is jól megkülönböztethető, (A mekié jobb) meg tulajdonképpen minden más is.
De ugye nem azt akarod mondani, hogy a kettő közül bármelyik is akárcsak megközelíti a normális szintet?
Ugyanis én az általuk képviselt színvonalra gondoltam.

Két iskolai menza között is vannak árnyalatnyi különbségek, de ettől még a szar - Az szar.

Nem mondom, hogy be kéne tiltani őket, de azt hiszem, hogy pár év után a kutyának nem hiányoznának - persze ha értelmes alternatívát állítanának helyettük.
Több ezer tanulmány mutatta már ki, hogy mennyire káros ez a fajta étel és étkezési kultúra amit terjesztenek.

"Frigyes"

Démonmac1 2011.12.05. 11:07:19

Randomra váltogatom, hogy a meki, vagy a bking.
Viszont sok zsét otthagytam már náluk, a világ különböző pontjain. (És jókora diferencia van minőségre, magyarországon olyan kis szottyadt zsemléket adnak, szemben, mondjuk egy némettel, vagy egy amerikaival...

itt még ezen is spórolnak.

Démonmac1 2011.12.05. 11:10:30

A hagyományos, tele(ba*om)rakom csalamádéval és hagymával szenvics zabáldákat nem szeretem (A törököt és a görögöt se)
Az olaszokat igen, de lassú mind.

cso zsi 2011.12.05. 11:13:10

@Mercel: Azt akarod mondani, hogy a mekiben krumplit kapsz a papírtasakban?

Mercel 2011.12.05. 11:21:05

@cso zsi:

Igen, az kivételesen tényleg az aminek látszik:)
Amúgy Magyar krumpli.

Mondjuk 5 perc múlva már gyakorlatilag ehetetlen.
De ez inkább a fagyasztott mivoltából adódhat - gondolom.
Elég ritkán eszem náluk bármit is.
Azt elfelejtettem az előbb mondani, hogy puskával vadásznám le azokat a szülőket akik oda viszik a gyerekeiket.

Még mielőtt nekem esik valami idióta - képletesen fogalmaztam.

"Frigyes"

Démonmac1 2011.12.05. 11:32:29

@Mercel: Oké, mondj alternatívát, hogy hol lehet gyorsan enni.

(wendy, kfc, jack intb stb ugyanazt árulja kb)

GGG77 2011.12.05. 11:32:38

Ha gyorsétterem, akkor Wendy's.
Csak ők sajnos leléptek. Úgyhogy Burger King. De nálam a KFC is lenyomja a Mekit.

cso zsi 2011.12.05. 11:34:01

@Mercel: Tény, hogy itthonról száműztem a mirelit krumplit.
Viszont amit a piacon veszek, kisütöm zsírban, abból még három nap után is lehet enni.

cso zsi 2011.12.05. 11:36:04

@GGG77: Ott legalább csirkecombnak látszik, amit adnak. De a fűszerezésükkel nem vagyok kibékülve.
A Pizza Hut miért vonult ki?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.05. 11:40:35

A kis hercegben leírják, miért kígyó a kígyó. Ugyanezért Meki a meki. Ha más lenne, nem meki lenne.

GGG77 2011.12.05. 11:42:32

@cso zsi: KFC-ben nekem a Zinger szendvics nagyon csúszik. :)
Pizza Hut-ot pedig szerintem már senki sem fizette meg. Én szerettem (szigorúan a serpenyőst), de az áraik az egekbe mentek, a minőség pedig a béka feneke alá csúszott.
Ha pizza, akkor nálam a Pizza Forte.

Dzseem 2011.12.05. 11:45:10

Amikor az első Meki megnyílt, még az is furcsa volt, hogy jég volt a cola-ban. Meg, hogy Coca-Cola volt pohárban, meg, hogy emeletes volt a zsemle és két hús volt benne, meg az íze ... nem sorolom. Csuda dolog volt Mc Donalds-ba vagy Burger Kingbe menni. Felnőtt egy generáció, akinek erről már gőze nincs, pedig én sem vagyok öregember.

na__most__akkor 2011.12.05. 11:50:37

Azé ez má egy színvonal, vaze.
Ennyit dumálni a szarról...

Messzi Vetek 2011.12.05. 11:53:45

szerintem @hagyma: -nak igaza van.
meki, BK, Quick, etc mindig kéznél van. ha gyorsan akarsz enni, mert éhes vagy, nincs időd keresgélni, kivárni, akkor ezeket találsz minden sarkon. bárhol a világon. mindenhol ugyanazt kapod, kb ugyanannyiért. nem érnek meglepetések.
erre van, nem gourmet-hely, de ezt senki nem is állította.

rexter 2011.12.05. 11:55:27

@Moan: ez nem a modoros blog admin felulete, csakszolok.

2011.12.05. 11:55:51

KFC... csakis KFC :)

Mr.Wario 2011.12.05. 12:02:18

magicburger.hu/ nem véletlenül áll a sor a picurka lakókocsi előtt, friss, finom, nem a csalamádés vonal mégis más, mint a gyorséttermi kaja..:)

Mercel 2011.12.05. 12:35:34

@Démonmac1:

Nem tudok neked gyorsétteremre alternatívát mondani mert a gyorséttermeknek nincs alternatívája.
Ez egy farkába harapó kígyó - Attól rosszak, hogy olyanok amilyenek.

Ahogy mondtam a Wend's sajnos lelépett tőlünk (És lehet, hogy őket is csak az idő szépítette meg), a többiek pedig árnyalatnyi különbséggel mind ugyanazt az egészségkárosító, ízetlen undormányt árulja.

Sommás válasz, de azt mondanám, hogy egyszerűen ne egyél gyorséttermi kaját, mert arányaiban drága, egészségkárosító, hogy nyomasztó a vedd meg a menüt fizess húzzál el feeling.

Fel kell fedezni az embernek a munkahelye / lakóhelye környékén lévő kis helyeket a legtöbbször olcsóbban jobbat kapni.
Persze kísérletezni kell, és nem mondom, hogy nem lehet pofára esni mert de, sajnos igen.
Viszont hosszabb távon biztos, hogy jobban jársz a zsebedet, és a hasadat tekintve is:)
Arról már nem is beszélve, hogy inkább "Marinéni" éljen meg belőled mint egy Worldwide élelmiszer ipari kornszern.

Nézd meg a varosban blogot varosban.blog.hu annak a szerzője sportot csinál abból, hogy felfedezi azokat a helyeket ahol olcsón valóban jókat lehet enni.
Viszont az ott felsorolt helyek (többnyire) biztosan nem gyorsak.

"Frigyes"

Mercel 2011.12.05. 12:38:26

@cso zsi:

:)

Szerintem a sült krumpli frissensült ergo 10 perc után már nagyon nem az igazi de tény, hogy a nem kezelt krumpli még "idősebben" is finomabb, mint a fagyasztott.
Már ha kapsz normális krumplit..

"Frigyes"

Walter Hartwell White 2011.12.05. 12:45:37

@anarchoid: Meg annak a cirka 10 embernek, aki már előtted emlegette a Wendy's-t. :)
Én meg mindig elmulasztottam bemenni, pedig oda jártam az Andrássyra suliba, ezek szerint volt mit veszteni...

blackbarika 2011.12.05. 12:45:49

Burger Kingben nagyobb a választék, jobban lehet kombinálni a kajákat. Meki unalmas, mindegyik ételüknek ugyanaz az íze, kivéve McFarm, az a kedvencem. Két hete kóstoltam ezt az Amerika csillagai szezonális menüt, nulla különbség volt a sajtburgerhez képest, annyi hogy két hús meg nagyobb zsemle.

Burger K-ben több zöldséget adnak, finomabb a husi és nem u.az az 5 féle hambi van.

A másik. Nyilván a sarkai hamburgeres sokkal jobb mint ezek, nagyobb adag, olcsóbb, tele zöldségekkel, de mivel a poszt címe Meki vs Burger, ezért nem fogok felsorolni 10 különböző maszek hamburgerest amelyik finomabb ezeknél.

Wendy's-ben egyszer kajáltam egyébként, az tényleg sokkal jobb volt mint a többi.
Pizza Hut meg rémesen drága lett, normál serpenyős margarita pizza (ami akkora kb mint egy kistányér) 1200 ft. Ahhhaaaa..Egy undorító (de tényleg) tészta 1500-1600. Nem csodálom hogy lehúzták a rolót.

Walter Hartwell White 2011.12.05. 12:52:45

Ha a kettő közül kell választani, egyértelműen Burger King. Futottak még kategóriában a KFC okosságai, persze a prímet az utcai bódés burgerek vitték még a 90-es évek elején-közepén. (Azok hova lettek? Rontották a városképet, vagy nem feleltek meg higiéniailag a tisztiorvosok elvárásainak? Pedig sosem volt futi egyik utcai árus cuccától sem.)

Mercel 2011.12.05. 12:55:27

@hallari:

Ahh Az összeomlás. Mekkora film volt:)
Michael Douglas (szerintem) legjobb szerepe és filmje volt.
Egyébként teljesen egyet tudok érteni a filmbéli reakciójával:D

"Frigyes"

Ui. Ezt mondjuk velünk egy vidéki kajáldában próbálták eljátszani ezt túlkorán / túlkéső dolgot - délután egykor másnaposan tojásrántottát akartam enni mire a pincér közölte, hogy az reggeli, már délután egy óra van és feléjük ilyenkor már ebédelni szoktak, kérjek mást.. Mondtam, hogy hozza a kávémat, és a vizem mert azt kértem előre, aztán majd vitatkozunk azon, hogy én vagyok a vendég övék az étlap és azt kérek róla amit akarok...
Nem hozta, beszólt mi meg csapatban üvöltöttük le a haját.
Kihozta, jött a főnöke akit évek óta ismertünk, fickó még egyszer beszólt akkor mi elküldtük a picsába, a főnöke meg haza.
A tojásrántotta finom volt.

Messzi Vetek 2011.12.05. 13:00:14

@Mercel: ok, ez mind így van, ahogy írod. szerintem a többség felfedezi a környékén feltalálható jó helyeket, meg azokat is, ahova a csaját elviszi, ha romantikázni akar.
de mi van akkor, ha valamilyen ügyből kifolyóan egy teljesen idegen városban jársz és nincs időd (mert megy a géped, a vonatod, bármi), viszont szívesen ennél pár falatot, mert éhes vagy? elkezdesz kérdezősködni az utcán, hogy nem tudnak-e egy jó helyet, ami nem is olyan drága, nincs is messze, meg még ízletes is? vagy belövöd az első gyorskajáldát és eszed azt, amitől ugyan tudsz jobbat is elképzelni, de tudod, hogy milyen, hogy nincs benne csótány, hogy ugyanaz, mint mindenhol máshol és hogy kb mennyibe kerül + gyors.
helyén kell kezelni. ez egyfajta jollyjoker. nem mondom, hogy egyél ott minden nap (Isten őrizz!), de azért néha igencsak jól tud jönni. legalábbis nekem.

2011.12.05. 13:00:39

@¡Viva La Onda!: minap ettem utcai árusnál egy csirkés szendvicset... hát 10 éve jobb volt. Most már a zsemle elrághatatlan, a hús íztelen. Az ára kb 3x akkora, az adag fele. Az összes többi is így tűnt el, a sok csavaros fagyit áruló hellyel együtt.

blackbarika 2011.12.05. 13:00:54

A McReggeli sztem egy vicc :D A toast kb két harapás, a kávé undorító, a rántotta meg....van olyan aki egy próba után még ott reggelizik?? (kivéve ha nagyon muszáj?)

Perillustris 2011.12.05. 13:06:33

@blackbarika: @cso zsi: @GGG77: A Pólusban és az Arénában még van Pizza Hut.

blackbarika 2011.12.05. 13:09:23

@Perillustris: Ahh, ezt nem tudtam. Lehet hogy két étteremmel még megéri nekik. A csirkeszárnyak voltak a legjobbak ranch öntettel, meg a kakaós tekercs és casadilla.

Walter Hartwell White 2011.12.05. 13:10:58

McReggeli keretében van egy tűrhető, nem tojásos majdnemhamburger cucc (valamilyen McMuffin), ha ráfanyalodok, akkor az a nyerő abban az intervallumban.

hallari 2011.12.05. 13:25:10

@JohnHenry: "a krumplit is meg tudja különböztetni. "kb. 15 éve vagyok rendszeres látogató mindkettőnél, és nem tapasztaltam különbséget a krumplik közt. Egyetlen dolog számít: az IDŐZÍTÉS. Más állagú krumplit kapsz reggel és kora délután, frissen, és mást, amikor lecseng a csúcs. Tegnap este meg kaptam egy olyat, ami már órák óta ott állt, csak tűzforróra áthevítették. Ez a legrosszabb, csak néha botlom ilyenbe szerencsére. Amúgy külön posztot lehetne írni a gyorséttermi sültkrumplik "stációiról".

hallari 2011.12.05. 13:42:37

@Mercel: kb. 15 éve vagyok rendszeres látogató mindkettőnél, és nem tapasztaltam különbséget a krumplik közt. Egyetlen dolog számít: az IDŐZÍTÉS. Más állagú krumplit kapsz reggel és kora délután, frissen, és mást, amikor lecseng a csúcs. Tegnap este meg kaptam egy olyat, ami már órák óta ott állt, csak tűzforróra áthevítették. Ez a legrosszabb, csak néha botlom ilyenbe szerencsére. Amúgy külön posztot lehetne írni a gyorséttermi sültkrumplik "stációiról".

röhhencs 2011.12.05. 13:44:35

@blackbarika: nem túl jó, viszont nem drága (szerintem). A rántotta 4/5, talán az a legnormálisabb. :)

röhhencs 2011.12.05. 13:47:03

@Martian: na ez magasan veri mindet.

hallari 2011.12.05. 13:56:13

@Közbiztonság Szilárd: nem melléknév, hanem JELZŐ, ahogy a magyarországi, pesti stb.

hallari 2011.12.05. 14:13:03

@dekás dezső: ne is süllyedj a gyorséttermek szintjére. A neved alapján már az alatt vagy.

hallari 2011.12.05. 14:20:12

@GGG77: "KFC-ben nekem a Zinger szendvics nagyon csúszik. :)" ja, és nagyobb párja, a Grander is simán veri a bigmac-et, de akár a whopper-t is.

hallari 2011.12.05. 14:26:37

@blackbarika: "Két hete kóstoltam ezt az Amerika csillagai szezonális menüt, nulla különbség volt a sajtburgerhez képest, annyi hogy két hús meg nagyobb zsemle. " ne már! Hosszú idő óta ez a legnormálisabb extra kínálatuk. :) (utoljára valami sóskaleveles szendvics volt ilyen 2-3 éve).

hallari 2011.12.05. 14:28:13

@¡Viva La Onda!: "Azok hova lettek? Rontották a városképet, vagy nem feleltek meg higiéniailag a tisztiorvosok elvárásainak?" Átalakultak, még most is van egy csomó. Amelyik meg nem bírta a versenyt, az sajnos lehúzta a rolettát.

kerecsen2010 2011.12.05. 14:51:25

Mikor először voltam USA-ban, még 1980-ban, a repülőtérről bevittek egy Burger King-be, és rendeltek egy Whoppert. Eleve nem jött be az íze, sok is volt, meg a tízegynéhány órás repülőút... Majdnem rosszul lettem. Na, azóta nekem csak a Meki jön be. Ezen a "cikizzük az amerikai gasztronómiát" szövegen épp mostanában gondolkodtam el. Nem egy szofisztikált valami, de Timbuktutól Grönlandig ez is mindenhol bejön, mint a Coca Cola. Most először csináltunk a hétvégén sajtos makarónit - kíváncsi lettem, mert minden amerikai filmben azon lovagolnak, hogy ki tudja jól elkészíteni - öt millió kalória, a sajtok miatt nálunk bélszín árban van, de valami isteni! Mellesleg a pizza is jobb náluk, mint az olaszoknál. A hamburgert meg - ha jól tudom -, valami német bevándorlók találták fel.

Walter Hartwell White 2011.12.05. 16:41:47

@hallari: Az oké, csak régebben sokkal több volt. Tehát ennyien bepangtak...

cso zsi 2011.12.05. 18:24:10

@Perillustris: Egyik messzebb van (és elérhetetlenebb), mint a másik. A Király sarki volt az igazi. A megnyitás után "jó magyar szokás" szerint a fix áras salátát púpozva vitte a nép, akkor is, ha nem bírta megenni.
@hallari: Még jó, hogy korábban beraktam magyarul, hátha itt azt jobban értik. :)))

hallari 2011.12.05. 18:33:48

@cso zsi: később észrevettem én is. :) Mondjuk sok magyarázat nem szükséges hozzá: ideges ügyfél + meki + géppityu.

cso zsi 2011.12.05. 20:33:39

@hallari: Ahányszor útfelbontást látok, eszembe jut ez a film. :))))

redder 2011.12.05. 22:34:51

@Peter__Blau:
1. Nem élek kint
2. Ha lehetőséged adódik, érdemes 1× kipróbálni
3. A stílusod minősíthetetlen.

Közbiztonság Szilárd 2011.12.06. 03:24:51

@hallari:
Idös aranyom, én a szófajáról beszélek, te meg a mondattani szerepéről.

Kb. mintha azt mondanád, hogy nem alma, hanem piros.

Mellesleg attól, hogy valami jelző, még nem okvatlenül kisbetűs, lásd pl: Árpád-kor. Az Árpád itt jelző (mondattani szerep), de egyben tulajdonnév is (szófaj).

Lehetne kérni, hogy máskor ne írj hülyeséget, hanem inkább nézz utána ELŐTTE?

@hagyma:
Háromévente mehettél, de évente 50 járt, úgyhogy összesen 3 évente 150 dezső.
Azt már ők is tudták, hogy 50-nelnem is érdemes átlépni a határt, hacsak nem pár tábla Tobleronét akarsz vásárolni.

Mercel 2011.12.06. 08:05:20

@hallari:

Hiszek neked, ilyen elkötelezettséggel és tapasztalattal...
Oké vicc volt:)
Részemről nagyon ritkán ugrom be bármelyikbe is, de azért előfordul - az alapján írtam, hogy (szerintem) jobb a meki sültkrumplija..

Iiigen az órák óta álló, aztán gyorsan megmikrózott vagy olajba visszadobott krumplinál kevés undorítóbb merénylet létezik - aláírom.

Egyébként - olyan nagyra vannak a minőségbiztosításukkal - ha ilyenbe botlasz nyugodtan kérd a "managert" - és kérdezd meg tőle, hogy ez így ebben a formában szerepel-e a minőségbiztosítás pontjai között.
Ha bizonytalan, akkor hagyj írásos nyomot magad után.:)
Garantálom, hogy azonnal kapsz másikat.

Nemár, több száz forint egy marék sült krupmliért - akkor legyen tökéletes, de legalábbis friss.

"Frigyes"

Mercel 2011.12.06. 08:15:06

@Messzi Vetek:

Persze, nem azt mondtam, hogy isten ellen való vétek beugrani egy gyorsétterembe - jobb híján.
Ha az ember éhes és rohan - és ott világít a bohóc a sarkon akkor velem is előfordul.

A magam részéről arra gondoltam, hogy szerintem maga a gyorsétterem mint olyan nem jó dolog.

Nem azért nem jó mint amiről beszélünk - hogy ha úgy adódik, vagy nincs más.
Hanem azért mert nagyon sokan nem is keresnek alternatívát helyettük.
Általában véve nem tetszik, hogy minden szükségletünk silányítsák, márpedig lássuk be a gyorséttermek így ebben a formában ahogy elterjedtek piszkosul silányítják az emberek étkezési kultúráját.
Ráadásul könnyű ráállni - mint minden rossz dologra:)

"Frigyes"

hallari 2011.12.06. 08:52:58

@Közbiztonság Szilárd: az Árpád-kor nem jelző, mivel a kérdőszava nem "milyen", hanem "mi". Helyesen: árpád-kori!!! Lehetne kérni, hogy nem írsz hülyeséget, hanem tájékozódsz előtte?

hallari 2011.12.06. 08:54:05

@Közbiztonság Szilárd: ja és a jelzős szerkezet MINDIG KISBETŰS.

Közbiztonság Szilárd 2011.12.07. 03:16:31

@hallari:
Jaj, te idióta balfasz, ha ennyire hülye vagy a magyar nyelvhez, legalább ne vitatkozz.

Az Árpád-korban az Árpád a jelző.
Nem mellesleg az Árpád-kori, Árpád-házi IS nagybetű, hiába melléknév.
Legalább néznéd meg a helyesírási szótárban, mielőtt baromságokat írsz...

Ahogy látom, te házhoz jársz a lófaszért, és utána dalolva veszed a szádba.

hallari 2011.12.07. 10:08:57

@Közbiztonság Szilárd:

Tisztelt Közbiztonság úr!

Tekintettel a stílusára a következő észrevételeket teszem:
1) részemről nem fordult elő személyeskedés, így ezt a stílust ezennel ignorálom;
2) a helyesírási szabályokat anno így tanultam, nem hasraütésből származnak;
3) akár igaza van, akár nincs, részemről lezárom a dolgot, néhány szabályért nem vagyok hajlandó az emberi méltóság alapjairól lemondani. További szép napot és hatékony szájmosást. Mindezeken kívül pedig nem ártana kevesebb dajcstomit olvasni, hogy nyaktól fölfelé is kevesebb legyen a gőz.

zetalax 2011.12.30. 11:57:36

Csipem az ilyen konkurens cégek reklámfilmjeit. Érdekesen tudják egymást piszkálni. Amúgy én személy szerint Burger párti vagyok. Úgy vélem sokkal finomabb és ízletesebb mint a meki. Persze ez egyéni vélemény...mind a két oldalnak meg vannak a rajongói.

randell 2011.12.30. 13:31:00

Azért vicces,hogy a burger tudatában van annak,hogy miért jobb a mekitől:D

Morfologus59 2011.12.30. 14:56:10

A Burger reklámja valós indokokkal próbálja alátámasztani az oltását, ami tetszetős :) viszont a mekinél egyértelműen látszik a beszólási kényszer :D

Julllia81 2011.12.30. 16:18:51

@zetalax: Szerintem nem ő az egyetlen aki tudatában van ennek :) Vicces hogy amit mondanak az szinte még ma is igaz nem olyan sokat változott a helyzet ennyi idő alatt sem.

király vagyok 2011.12.31. 00:39:04

a börgeres csajok jobban szopnak mint a mekisek meg azok kise jöhetnek a pultbol a vécébe
mondja várjam meg a müszak végit
várja meg a kurva annya inkább átmék a börgerbe és leszopatom ott magam a vécébe a kiscsajokkal

király vagyok 2011.12.31. 00:40:01

egy két rugonál ugyse kérnek többet sose

Katahalm 2012.03.13. 17:12:25

Tényleg vicces, ahogy egymást leszólják, ezek az "apró" cégek. Mondjuk ilyen szinten megtehetik. Mondjuk engem nem igazán szoktak ezek a reklámok befolyásolni, leginkább tapasztalat alapján szoktam dönteni és nekem a burger jött be jobban. Nagyobbak a szendvicsek és az íze is jobb. :)

Roland74 2012.03.13. 17:19:06

@Katahalm:

Nekem az volt a kedvencem, amikor 1 reklámfilmben sivatagban mászott 1 srác, meglátott 1 délibábot, burger king gyorsétterem a sivatag közepén. Nagy boldogan lohol oda, erre közelebb ér és meglátja, hogy 1 meki, erre szomorúan tovább mászik, miközben majdnem szomjan hal.. :)) Az nagy oltás volt! :D Egyébként én is inkább Burger King párti vagyok, Meki már túl unalmas..

Szilvykee 2012.03.13. 17:26:59

Biztos nagy botrány lenne, ha itthon elkezdené ilyen szinten leszólni egymást, két konkurens cég.. Azért kíváncsi lennék! :)))
Én ritkán eszem gyorsétteremben, amikor még is, akkor általában kfc, vagy a burger a nyerő. Burger Kingnek tetszett ez az új mobilos applikációja, hasznos pl, h ha megyek és van kupon akció, akkor elég a telefonomon bemutatni az étteremben a kuponokan, nem kell papír formában magammal vinnem (azt mindig sikiresen elhagytam, vagy eltéptem, leöntöttem..).

király vagyok 2012.03.13. 18:22:56

@Szilvykee: nekem is volt egy ilyen hülye gádzsim azis mindég lezabálta magát meg mindent elhagyot eltépet
de megtartotam soká mer jol szopot

Katahalm 2012.04.17. 17:03:15

Hát én speciel finomabbnak is tartom a BK-t mint a Meki. A mustárjuk az zseniális. A nagy szendvicsük mérete is konvergál már egy emberi adag felé.

Julllia81 2012.07.23. 12:34:06

Nekem édesmindegy hol eszem ha éhes vagyok :) De a Burgernek jobban tetszenek a kuponos dolgai meg náluk mintha többször lenne nyereményjáték is. Most is van nyári játékuk, tegnap kaptam egy szelvényt menühöz.

Tímeaa 2012.07.23. 15:06:49

@Julllia81: Evvel én is így vagyok, ha megéhezem még a vascsövet is elrágnám :D Milyen menühöz és milyen szelvényt. Relatíve sűrűn járok BK-ba de még nem találkoztam semmi ilyesmivel.

Julllia81 2012.07.23. 16:08:36

@Tímeaa: Azt hiszem csak az XtraYO menük mellé adják de itt le van írva minden tudnivaló: www.burgerking.hu/cikkek/friss-hirek/nyerj-wellness-hetveget-a-ramada-aquaworldben

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása