Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Bár több mint 15 éve létezik, hazánkban mégis viszonylag kevesen ismerik a QR-kódot, amely tulajdonképpen egy kétdimenziós vonalkód. A technológiát a Toyota egyik partnercége, a japán Denso-Wave fejlesztette ki, elsősorban az autógyártási folyamatok nyomon követésére. A kód egyik legnagyobb előnye, hogy a sarkokban található jellegzetes négyzet alakú mezők miatt egyrészt könnyű szkennelni, másrészt pedig szinte bármilyen szögből fényképezve (akár elforgatva is) könnyedén azonosítható és feldolgozható jelet kaphat az eszköz.
A QR-kódokkal idehaza először különböző flyereken, matricákon és névjegykártyákon találkoztam még jó pár évvel ezelőtt. Az utóbbi hónapokban azonban már sajtóhirdetéseken, CLP-ken, óriásplakátokon, sőt épülethálókon is látom őket, így kijelenthetjük, hogy a reklámozók is egyre jobban bíznak a technológiában. De sajnos a nagy kérdés még mindig fenn áll: vajon hányan szkennelik le a kódot ezekről a felületekről?
A lengyelországi Heineken okosan kikerülte ezt a kérdést, és nem reklámokra, hanem valódi emberekre rakta a kódot. A U-code nevű kampányukban a fesztiválozókat szerették volna megszólítani egy különleges, ám igen egyszerű ötlettel. Az érdeklődőknek személyre szabott QR-kódokat nyomtattak, melyekkel sokkal könnyebben lehet új emberekkel megismerkedni, csajozni és pasizni. A kampány-összefoglaló videó szerint 5000 kódot készítettek, ami kb. a tízszerese volt a vártnak. Ennek tükrében kijelenthetjük, hogy embereken nagyon is jól működik ez a technológia. Reméljük, hogy pár év múlva már senkinek sem kell elmagyarázni mit jelent és mire jó. Ti egyébként le szoktátok olvasni az ilyen kódokat a reklámokon?
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.