Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Nem sokkal aztután, hogy az addict blogot elindítottam 2007 őszén (még kimondani is ijesztő) belekezdtem a Copypaste blogba is, amin azokat a reklámegyezéseket gyűjtöttem össze, amelyeknél felmerült a lopás közvetlen inspiráció vagy a véletlen ötletazonosság lehetősége. Azóta volt jónéhány kampány, aminek helye lett volna azon a blogon, de ekkora telilatálat mint az Actimel legújabb kampánya, azt hiszem még nem volt. Egész egyszerűen nem értem a készítőket, miért mentek bele egy helyzetbe, amiben a külső szemlélő számára úgy tűnhet, mintha lemásolták volna a Fantastic Delites itthon talán kevésbé, a szűkebb szakma számára nagyon is ismert kampányát, ami tavaly nyáron hatalmasat robbantot.
A Fantastic Delites kampányötlete az volt, hogy az ellenállhatatlanul finom termékükért megőrülnek az emberek és a legvadabb dolgokat is bevállalják, hogy megszerezzék azt. Hogy ezt bebizonyítsák, egy automatát állítottak fel egy forgalmas helyen. Az automatán nem volt pénzbedobó nyílás, ugyanis nem pénzért, hanem különböző kihívások teljesítéséért lehetett terméket kapni. Több százszor kellett megnyomni a nagy piros gombot, le kellett térdelni az automata előtt, táncot, éneket és még ki tudja hányféle őrültséget kértek a fogyasztóktól. Nagyot szólt ez annak idején, több hazai reklámblog is írt róla (köztük az addict is), mert szerethető, jó ötlet volt.
Úgy tűnik, ezt egy hazai ügynökségnél is így gondolták, mert egy olyan kampánnyal rukkoltak elő, ami borzasztóan hasonlít ehhez. Persze a zöld automata helyett egy nagy fehér Actimeles palackot látunk, és a feladatok is mások egy kicsit, de még ezzel együtt is szembetűnő a hasonlóság. Sok helyen még a konkrét szövegezés (Készen állsz a kihívásra?- Get ready for challenge!) is szóról-szóra megegyezik az eredetivel, és a régi számítógépeket idéző 8-bites betűtípuson sem változtattak. Lehet, hogy én lettem már nagyon gyanakvó, de a két szinte jelenetről-jelenetre megegyező filmet elnézve nehezen találok magyarázatot a dologra. Fontos megjegyezni, hogy néha valóban megtörténik, hogy két márka egymástól függetlenül ugyanazzal a reklámötlettel rukkol elő, de ebben az esetben elvárható lett volna az ügynökségtől ennek a nemzetközileg is jegyzett kampánynak az ismerete, és jobb lett volna elkerülniük az ebből származó kellemetlen helyzeteket. Mert így a kampányt látva velem együtt sokan csak nézek mint az egyszeri járókelő az óriás Actimeles palackra.
A Fantastic Delites filmje:
Az Actimel filmje:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.