Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Honnan jött az Actimel reklámötlete?

Screen Shot 2013-01-14 at 11.18.38.png

Nem sokkal aztután, hogy az addict blogot elindítottam 2007 őszén (még kimondani is ijesztő) belekezdtem a Copypaste blogba is, amin azokat a reklámegyezéseket gyűjtöttem össze, amelyeknél felmerült a lopás közvetlen inspiráció vagy a véletlen ötletazonosság lehetősége. Azóta volt jónéhány kampány, aminek helye lett volna azon a blogon, de ekkora telilatálat mint az Actimel legújabb kampánya, azt hiszem még nem volt. Egész egyszerűen nem értem a készítőket, miért mentek bele egy helyzetbe, amiben a külső szemlélő számára úgy tűnhet, mintha lemásolták volna a Fantastic Delites itthon talán kevésbé, a szűkebb szakma számára nagyon is ismert kampányát, ami tavaly nyáron hatalmasat robbantot.

A Fantastic Delites kampányötlete az volt, hogy az ellenállhatatlanul finom termékükért megőrülnek az emberek és a legvadabb dolgokat is bevállalják, hogy megszerezzék azt. Hogy ezt bebizonyítsák, egy automatát állítottak fel egy forgalmas helyen. Az automatán nem volt pénzbedobó nyílás, ugyanis nem pénzért, hanem különböző kihívások teljesítéséért lehetett terméket kapni. Több százszor kellett megnyomni a nagy piros gombot, le kellett térdelni az automata előtt, táncot, éneket és még ki tudja hányféle őrültséget kértek a fogyasztóktól. Nagyot szólt ez annak idején, több hazai reklámblog is írt róla (köztük az addict is), mert szerethető, jó ötlet volt.

Úgy tűnik, ezt egy hazai ügynökségnél is így gondolták, mert egy olyan kampánnyal rukkoltak elő, ami borzasztóan hasonlít ehhez. Persze a zöld automata helyett egy nagy fehér Actimeles palackot látunk, és a feladatok is mások egy kicsit, de még ezzel együtt is szembetűnő a hasonlóság. Sok helyen még a konkrét szövegezés (Készen állsz a kihívásra?- Get ready for challenge!) is szóról-szóra megegyezik az eredetivel, és a régi számítógépeket idéző 8-bites betűtípuson sem változtattak. Lehet, hogy én lettem már nagyon gyanakvó, de a két szinte jelenetről-jelenetre megegyező filmet elnézve nehezen találok magyarázatot a dologra. Fontos megjegyezni, hogy néha valóban megtörténik, hogy két márka egymástól függetlenül ugyanazzal a reklámötlettel rukkol elő, de ebben az esetben elvárható lett volna az ügynökségtől ennek a nemzetközileg is jegyzett kampánynak az ismerete, és jobb lett volna elkerülniük az ebből származó kellemetlen helyzeteket. Mert így a kampányt látva velem együtt sokan csak nézek mint az egyszeri járókelő az óriás Actimeles palackra. 

A Fantastic Delites filmje:

Az Actimel filmje:

Címkék: ambient hungarikum

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr525015094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nevetkőzzcsakszopnifogsz! 2013.01.14. 11:55:19

meglepne, ha az átlag magyar fogyasztó hallott volna a fantastic delites-ról (én sem), a pár tucat szakmabeli meg senkit nem érdekel, nem nekik készült az actimel reklám, kicsit szörnyűlködtök itt a blogon, ellőttök pár hsz-t fb-n is, az egyszeri polgár meg jót szórakozik a reklámon.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2013.01.14. 12:00:40

Azért ez ennél egy kicsit bonyolultabb dolog. Egy reklámötletért fizetnek, nem önfeláldozásból készül a fogyasztóknak.

Vittore. 2013.01.14. 12:08:10

Amúgy persze, hogy másolat. A reklámötlet az oké, de hogy még az emelkedő hang is megegyezzen a 100. gombnyomás előtt, az nem lehet véletlen.

Fashionistas 2013.01.14. 12:25:06

Melyik cég csinálta? Lehet tudni?

Albu 2013.01.14. 12:27:18

Én azon is fönnakadok, hogy a 100× és a 100x (vagy 100X) közötti különbséget miért olyan nehéz megérteni, tipográfiailag.

invader 2013.01.14. 14:20:54

remélem az óriás actimellel egyetemben mobil wc-ket is állítottak a közelben.

Bitter Brunó · http://www.nextwave.hu/blog 2013.01.18. 11:45:05

Mindkettő kampányt pedig jócskán megelőzte a Coca-Cola "Happiness Machine" kampány sorozata, ami már 2010 elején elindult és a mai napig tart...
Első rész, 2010 januárból: www.youtube.com/watch?v=lqT_dPApj9U
2011-es verzió (for friends): www.youtube.com/watch?v=Bj3QLLTFDX8
2012-es verzió (for couples): www.youtube.com/watch?v=qb1xZtfiRT4

Ügynökség: Definition6 - www.definition6.com

HungarianChick 2013.01.21. 14:28:54

Azt tudni lehet hogy melyik ugynokseg csinalta ezt a kampanyt? Csak erdekesseg keppen.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása