Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
A Harlem Shake videók mára az egész világot behálózták, boldog-boldogtalan forgatott már olyan videót, ahol egy adott dalra először csak egy ember táncol, aztán az összes ott lévő, addig teljesen közömbös szereplő is bekapcsolódik és megpróbál minél idétlenebbül mozogni. Ez a mozgás azonban sokak számára nem egy poén, hanem a szomorú valóság.
Ezt mutatja meg a holland Parkinson Alapítvány reklámja, amely a Harlem shake videók népszerűségét kihasználva próbálta meg felhívni a figyelmet a betegségre és annak következményeire. Az amszterdami Saatchi filmje is a szokásos módon indul, és a céges konyhában furcsán mozgó figuráról egy ideig azt hihetjük, hogy az ismert koreográfiát követve egyszerűen csak hülyén táncol. Egészen addig, amíg el nem vágódik a földön, és ki nem derül, hogy a betegség miatt történt minden, és nem jókedvében billegett jobbra-balra, hanem a rajta elhatalmasodó Parkinson-kór miatt. Hogy az egész hiteles legyen, reklámszerepet az alapítvány vezetője vállalta magára, aki állítólag a forgatás kedvévért nem vette magához a gyógyszereit, hogy engedje felerősödni a tüneteket és teljes valójában megmutassa, milyen romboló tud lenni a kór.
A reklám többnyire pozitív visszhangot váltott ki a neten, de olyanok is szép számmal vannak, akiknek komoly fenntartásaik vannak a kampánnyal szemben, és azt vetik a készítők szemére, hogy a film a vitathatatlan jó szándék ellenére ahelyett, hogy egyszerűen csak elgondolkodtatná a nézőt, egyúttal egy kicsit nevetségessé is teszi a betegséget. Ti hogy vagytok ezzel? Rátok milyen hatással volt a reklám?
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.