Az eddigi legvisszatetszőbb szlogenpályázat

Többen hívták fel a figyelmemet a Culevit, daganatos betegek részére kifejlesztett táplálékkiegészítő szer ünnepi kampányára, azzal, hogy az végtelenül visszataszító számukra. Én is megnéztem magamnak a szóban forgó kampányt, és hát mit mondjak, leesett az állam. Az év végére időzített, ünnepi kampányban a Culevit ugyanis egy szlogeníró pályázatot hirdetett, amiben azt ígértik, hogy a Culevit segít... na mit? Meggyógyulni? Nem. Milliomossá válni! Jessz. Szép mi? 

Amikor egy cég valamilyen célból szlogeníró pályázatot hirdet, szinte minden esetben olcsó, népbutító marketingfogásról beszélhetünk. A crowdsourcing kedvelt és sok területen jól használható technika, de amikor egy márka legfőbb üzenetéről beszélünk, azt nem a fogyasztónak, hanem magának a márkának illetve a mögötte álló cégnek kell meghatároznia. Ha ezt nem teszi meg, akkor nyilvánvaló, hogy csupán egy olcsó reklámfogás a szlogeníró pályázat (mint amilyen a BKV által kiírt verseny is volt néhány éve), ezért magára valamit is adó márka nem szervez ilyet. 

Különösen nem, ha egy olyan termékről van szó, min a Culevit, aminek a legfontosabb dolga az lenne, hogy empátiát mutasson a betegek felé. Ehelyett mit csinál? Teleplakátolja az országot azzal az ígérettel, hogy hipp-hopp milliomost csinál bárkiből, aki elég kétségbeesett ahhoz, hogy egy ilyen pályázaton elinduljon. Sokat elmond a kezdeményezésről, hogy bár a fődíjat egy zsüri ítéli oda, kiosztanak egy közönségdíjat is, amelynek online szavazásán a "Mert én az életet választom" javaslat vezet per pillanat, de jól áll az "Egyszerűen nagyszerű!" (mellesleg a Skoda hivatalos hazai szlogenje) verzió is 1800 szavazattal, és van még esélye a "A szó elszáll, az írás marad, a Culevittel mindent szabad! Legyen fitt, és erős, a Culeviit a természetes felelős! 16 éve Önökkel, Önökért!" javaslatnak és a "A Culevit segít, hitet s hidat épít ne edd hát saját magadat, a Culevittel kézen fogva járd be hosszú utadat." szlogennek is. Szurkolok! 

Reklámosként sokszor érzem magam kellemetlenül a hazai kampányokat látva, de a Culevit rendhagyó, ráadásul ünnepi promóciójától konkrétan ökölbe szorult a kezem, és ezúton kérek elnézést mindenkitől az alkotók helyett. Ettől függetlenül kívánok nekik sok sikert, mert ha a termékük valóban segít a gyógyulásban, ez a minimum, de kérem őket, hogy a jövőben inkább valami értelmes aktivitásra áldozzák az értékes marketingbüdzsét, ami építi és nem rombolja a márkába vetett bizalmat. 

screen_shot_2014-12-14_at_12_28_14.png

 

 

 

Címkék: hazai elmebaj patika

2014.12.14. 13:21 reklámbuzi 12 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

http://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr96981733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Emmanuel Goldstein 2014.12.14. 14:44:25

persze, hogy segít, ha nem így lenne, nem lenne a TB támogatási listáján!

Gringo 2014.12.14. 15:13:26

A ráknak nincs ellenszere, ellenben ha sok pénzed van megnőnek az esélyeid.

Gábor Richárd Fekete 2014.12.14. 19:16:47

Helló, milyen kedves cikk! :)
Alapos és jól átgondolt... :)

Azért ezt javaslom elolvasásra.
(Amennyiben nem csak az volt a cél, hogy fikázhass valamit.)

culevit.hu/szlogen/palyazati-feltetelek/

a
A lényeget ide is kimásolom:

"
Döntés:

A Zsűri zárt ülésen választja ki a pályadíj nyertesét, döntésének indokolása nem nyilvános. Döntése során a Zsűri számára elsőrendű minősítési szempont a Culevit Kft. arculatát, küldetését a legmagasabb kommunikációs értékkel közvetíteni képes szlogen kiválasztása. A Zsűri összesíti továbbá a pályázat szavazási felületein leadott szavazatokat, amely alapján megállapítja a közönségdíj nyertesét – akinek pályaműve a legtöbb szavazatot kapta."

További szép napot és sikerekben gazdag mindent kívánok!

Tisztelettel,
F.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.14. 19:20:11

Hát az biztos, hogy az összes ilyen ganajtúrót egy életre rács mögé ültetném.
Egyik a reménytelen betegek helyzetével él vissza, a másik vérszívó féreg a milliós temetéssel ijesztgeti az időseket, hogy kössenek biztosítást... kurvaanyját az összes ilyen mocsoknak! Szilágyi Jánosnak meg ezúton gratulálok, hogy az arcát és nevét adta egy ilyen mocsok (biztosítós) reklámhoz! :(

vazzup 2014.12.14. 19:28:09

@Gábor Richárd Fekete: akkor leforditom magyar-magyarra: megvan a nyertes, hogy kinek fogjuk kijatszani a jutalmat, de megis, mivel marketingbudzserol van szo, amivel el kell szamolni, kellett talalni egy olyan modot, amikor van nemi rafoghato marketing-haszna is, mivel nehany hetig beszelnek a cegrol...

s persze indoklasra sincs szuksegunk, miert az igazgato unokatesojanak a gyerekenek a baratja(baratnoje) volt a nyertes...

Dr_utcai_arcos 2014.12.14. 22:52:59

Culevit: rontani nem fog az állapotán, de a miénken még javíthat! Culevit. A biztos (pénz)forrás. (bár nem hiszem, hogy kiválasztanák, de legalább őszinte lenne...)

Szóda 2014.12.15. 01:29:37

@Gábor Richárd Fekete, kedves, az a nagy félelmem van, hogy Ön nem érzi, mi a probléma. Nyilván, akik kiírták ezt a pályázatot, szintén nem érzik, és talán többen vannak, és azt gyanítom, vezető beosztású kolléga találhatta ki a kiírás plakátjának szövegezését, a többiek meg nem mernek szólni, mert féltik az állásukat... á, dehogy... csak tudja, el nem bírom képzelni, hogy egy kollektívában nem akad egyetlen jóérzésű ember sem, aki szelíd hangon figyelmezteti a többieket, hogy egy rák"gyógyszert" forgalmazó cégnek, hogy nem illik milliókon való osztozást ígérni óriásplakátokon a "szerény" nyereségéből, melyet rákos emberek vásárlásaiból félretett, az enyhe kifejezés, mert erre szó szerint azt mondjuk inkább, gusztustalan. Persze értem én, hogy manapság reklámozni kell, s ez pénzbe kerül, s a reklámra költött pénz megtérül, és tudja, ezzel semmi bajom, pláne, hogy azt látom, a Cégnél nem nagyon jártasak az árnyalt kommunikációban. De azt ne higgye, a szlogenpályázatra nem jelentkezett volna millió ember akkor is, ha csak a kiírás szövegezésébe írják bele, mennyi a díj. Összefoglalva: nem a pályázat a baj... Hanem annak közzétételi módjának van igen komoly mellékzöngéje. Hozzáteszem, kontraproduktív az egész. Valamirevaló név a reklámszakmából ilyenhez nem fogja adni a nevét... Arra nem is merek gondolni, hogy a milliomossággal összekapcsolni a rákgyógyszert eleve direkt reklám akart lenni a szlogenpályázat pedig egy apropó, mert akkor meg siralmas az egész... és lehet, az egész termékük egy kalap káposztalepkát se ér, amit legközelebb, mint bármi gagyit, majd cicis nőkkel fognak eladni.

Szbzsolt 2014.12.15. 08:29:09

Megérteni egy cikk lényegét fontos dolog, apróságokon rugózni hülyeség. Én mégis ez utóbbi fogom tenni:
"Egyszerűen nagyszerű!" már évek óta nem a Skoda hivatalos hazai szlogenje, itthon is Simply Clever.

Szóda 2014.12.15. 10:42:51

@vazzup: Ha így működne, nem költenének el másik többmilliót a pályázat közzétételére, (grafika, óriásplakátok, stb.) hanem megjelentetnék ingyen a fészbukon, és kiszámláznák a havernak. Itt a lényeg ugyanis nem a szlogen megtalálása, hanem, hogy minél több ember jelentkezzen, lájkoljon, ezáltal terjessze a nevet. Még akár azzal is, hogy vitatod a tisztességét. Hiszen a legtöbb ember nem olvasgat érveket, csak a név raktározódik el az ismert brand-ek közé...Ennek pedig lesz elég alkalma, mert sok ember fog indulni, még t9bb lájkolni, szavazni, de még az is jó, ha csak vitatod. Egy dolog jelenik meg mindenki monitorán biztosan december 31-ig naponta többször: Culevit.

Szingyujto 2014.12.15. 19:27:47

@Szóda: "Hanem annak közzétételi módjának van igen komoly mellékzöngéje. "

Mégis milyen mellékzöngéje? Az, hogy a rák egy tabu téma és nem szabad róla beszélni? Vagy ha igen, akkor is óvatosan mert kényes és sokakat rosszul érint?
Mintha az Aids megjelenése óta a társadalomban kialakult volna egy hallgatólagosan elfogadott egyezmény arról, hogy halálos betegsékekről nem beszélünk, mert kínos.
És ez szerintem rossz, mert amiről nem beszélünk, arról nincs információnk.

Az a félelmem, hogy nem érzed mi a probléma az etikus és morális gondolkodással egy társadalomban. Az, hogy ezek merőben szubjektív dolgok és mint például most is, az emberek nem vonják kétségbe a saját előitéleteiket. Miért nem? Mert ez a személyiség része és akkor is meg kell védeni ha nincs igazunk. Mindez oda vezet, hogy a logika és ezáltal a hatékonyság és fejlődés hanyagolva lesz.

Szóval itt vagy te, aki azt mondja, hogy ez az egész gusztustalan és így nem illik egy rákgyógyszert reklámozni. De miért nem?
Logikailag miért rossz reklámozni valamit, ami képes lenne valakinek a szar helyzetét megváltoztatni? Csak azért, hogy én aki nem vagyok érintve, vagy csak közvetlen, nyugodtan sétálhassak az utcán és ne szembesüljek azzal, hogy ilyen betegség is van?

Abban egyetértek, hogy lehet nem a pénznyereményes hirdetés a legjobb módja ennek a kampánynak, mert az olyan emberk mint te, akik az erkölcs bajnokai akarnak lenni(no offense), rögtön nekimennek. És ez rossz, mert eltereli a szót arról a kérdésről, hogy a termék hatékony-e.
Emellett én például ezen kívül egy rákgyógyszert se ismerek, viszont feltudok sorolni 10+ sörmárkát. Jól jön majd ez a tudás, ha majd találnak egy csomót a tüdőmben...

Ha olyan helyzetben lennék, hogy szükségem lenne ilyen gyógyszerekre, örülnék, neki ha tele lenne minden ilyen reklámokkal, ahelyett hogy sörreklámokat kéne néznem.(persze ez most durva túlzás, de érthető mire célzok) Sőt annak is örülnék, hogyha lennének emberek akik azzal foglalkoznak, hogy megkérdőjelezik ezeket a reklámokat hitelességük szerint, ahelyett hogy jelképesen letépkedik őket, mert szerintuk az nem etikus...

Remélem nem sértettelek meg, nem akarok rosszat, csak szerintem nem jó a morál és etika alapján gondolkozni mindig, mert nagyon sokan képtelenek megkérdőjelezni/értelmezni saját érzelmeik eredetét és létjogosultságát és emiatt átváltanak szélsőségekbe.

Szóda 2014.12.15. 22:03:00

@Szingyujto: Nem a rákot tartom tabunak, hanem azt a megfogalmazást, hogy 'legyen velünk milliomos....." - és akkor én gondolatban úgy folytatnám, hogy a beteg emberek pénzéből. Mint mondtam, nem a reklámozás szükségességét vitatom, hanem a jóízlést. Az is igaz, közöm van a gyógyításhoz, és elég sok "gyógyhatású terméket" gyártó cég árazza olyan szinten felül a termékét, hiszen a benne található összetevők alapján egész olcsó lenne, amit személy szerint alapból rossz néven veszek, eleve azt érzem, azért mernek ennyit elkérni, mert bizonyos helyzetekben már nincs pénz, amit ne adna meg az ember. Hidd el, a valódi rákgyógyszeren komoly kísérleti kutatók ezrei dolgoznak, és ha megtalálják a bizonyított - és nem csak tapasztalati - gyógyszert, annak árában ott lesz az anyagokon túl tudósok ezreinek évtizedes munkája... A Culevit hatását esküszöm, semmiképp nem csorbítanám, még ha gyógyszerként nincs is minősítve...de még akkor sem venném el a reményt, ha biztosan tudnám, hogy csak placebo. Mert ártani biztosan nem árt... Én sem szeretnék megsérteni senkit, szerintem nem attól leszünk értelmesek, ha nem értünk meg valakit, mert nem megérteni a legostobább ember is képes... megérteni, és megértetni, na, az már valami...

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

A reklám helye

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics