Az eddigi legvisszatetszőbb szlogenpályázat

Többen hívták fel a figyelmemet a Culevit, daganatos betegek részére kifejlesztett táplálékkiegészítő szer ünnepi kampányára, azzal, hogy az végtelenül visszataszító számukra. Én is megnéztem magamnak a szóban forgó kampányt, és hát mit mondjak, leesett az állam. Az év végére időzített, ünnepi kampányban a Culevit ugyanis egy szlogeníró pályázatot hirdetett, amiben azt ígértik, hogy a Culevit segít... na mit? Meggyógyulni? Nem. Milliomossá válni! Jessz. Szép mi? 

Amikor egy cég valamilyen célból szlogeníró pályázatot hirdet, szinte minden esetben olcsó, népbutító marketingfogásról beszélhetünk. A crowdsourcing kedvelt és sok területen jól használható technika, de amikor egy márka legfőbb üzenetéről beszélünk, azt nem a fogyasztónak, hanem magának a márkának illetve a mögötte álló cégnek kell meghatároznia. Ha ezt nem teszi meg, akkor nyilvánvaló, hogy csupán egy olcsó reklámfogás a szlogeníró pályázat (mint amilyen a BKV által kiírt verseny is volt néhány éve), ezért magára valamit is adó márka nem szervez ilyet. 

Különösen nem, ha egy olyan termékről van szó, min a Culevit, aminek a legfontosabb dolga az lenne, hogy empátiát mutasson a betegek felé. Ehelyett mit csinál? Teleplakátolja az országot azzal az ígérettel, hogy hipp-hopp milliomost csinál bárkiből, aki elég kétségbeesett ahhoz, hogy egy ilyen pályázaton elinduljon. Sokat elmond a kezdeményezésről, hogy bár a fődíjat egy zsüri ítéli oda, kiosztanak egy közönségdíjat is, amelynek online szavazásán a "Mert én az életet választom" javaslat vezet per pillanat, de jól áll az "Egyszerűen nagyszerű!" (mellesleg a Skoda hivatalos hazai szlogenje) verzió is 1800 szavazattal, és van még esélye a "A szó elszáll, az írás marad, a Culevittel mindent szabad! Legyen fitt, és erős, a Culeviit a természetes felelős! 16 éve Önökkel, Önökért!" javaslatnak és a "A Culevit segít, hitet s hidat épít ne edd hát saját magadat, a Culevittel kézen fogva járd be hosszú utadat." szlogennek is. Szurkolok! 

Reklámosként sokszor érzem magam kellemetlenül a hazai kampányokat látva, de a Culevit rendhagyó, ráadásul ünnepi promóciójától konkrétan ökölbe szorult a kezem, és ezúton kérek elnézést mindenkitől az alkotók helyett. Ettől függetlenül kívánok nekik sok sikert, mert ha a termékük valóban segít a gyógyulásban, ez a minimum, de kérem őket, hogy a jövőben inkább valami értelmes aktivitásra áldozzák az értékes marketingbüdzsét, ami építi és nem rombolja a márkába vetett bizalmat. 

screen_shot_2014-12-14_at_12_28_14.png

 

 

 

Címkék: hazai elmebaj patika

2014.12.14. 13:21 reklámbuzi 12 hozzászólás

Kerekesszékes parkolófoglalás Pesten

Az utóbbi hetek egyik legjobb reklámakciójába futottam bele ma reggel munkába menet a Nádor utcában. Azonnal felfigyeltem a szokatlanul üres parkolókra, furcsa látványt nyújtottak így reggel. Aztán közelebb érve feltűnt, hogy valójában nem üresek, csak éppen autók helyett kerekesszékek állnak bennük. Lelassítottam, hogy a székek hátuljára rögzített feliratokat is el tudjam olvasni, és elkerekedett a szemem. Azonnal összeállt az egyszerre provokatív, mégis pozitív, egyszerre őszinte és ironikus kampány üzenete. 

A parkolókban álló székek hátuljára ugyanis klasszikus, mozgássérülteknek fenntartott, hajdúpéteri kifogások szerepeltek, amikkel a nem nekik kijelölt helyekre pofátlankodók szokták magyarázni köcsögségüket. Megálltam, és gyorsan fényképeztem párat, közben pedig láttam, hogy nemcsak az én érdeklődésemet keltette fel a dolog, mert már több fotós, sőt egy tévéstáb is érkezett a helyszínre. Még nagyobb volt a meglepetésem, amikor kiderült, hogy az egészet két, magánember, Kis Adri és Kovács Barbara szervezte, hogy a mintegy negyed órás akcióval felhívja az autósok figyelmét a kifogásaik pofátlanságára, és a bevett gyakorlat visszásságára. Egyszerűen zseniális, maximális gratuláció és tisztelet a lányoknak, akik jobb gerillakampányt csináltak, mint amit sok ügynökség ki tudott volna találni.   

Címkék: humor nonprofit kerekesszék köztér

2014.12.03. 14:31 reklámbuzi 14 hozzászólás

Amikor neonácik tüntetnek neonácik ellen

Németországban az utóbbi időben egyre nagyobb problémát jelent a nácizmus térnyerése. Ez ellen különféle módszerekkel igyekeznek fellépni, az ellentüntetésektől kezdve a különféle programok indításáig. Most azonban egy olyan eszközt is bevetettek, amire eddig nemigen volt példa. Konkrétan úgy kampányoltak a nácizmus ellen, hogy magukat a nácikat tették a kampány szószólóivá. Trollkodás a köbön! Ehhez egy évról-évre megrendezett náci felvonulást használtak fel, amelyet egy csendes kisvárosban, Wunsiedelben (itt található Rudolf Hess sírja) tartanak meg hosszó évek óta. ha már megállítani nem tudták őket, a visszájára fordították az egészet, és egy jótékonysági akciót szerveztek a menet köré.

Minden egyes méterért, amit a felvonulók megtettek, 10 eurót ajánlottak fel az EXIT Deutschland nevű szervezetnek, melynek célja, hogy segítséget nyújtson a szélsőjobboldali közegből szabadulni vágyóknak. Ezzel a ténnyel a felvonulók a helyszínen szembesültek az ott elhelyezett molinókról, amelyeken köszönő üzeneteket olvashattak, amiért segítik a nácizmus elleni harcot a menetelésükkel. A trollkodás maximálisan sikerült, látszik a zavarodottság az arcokon, ami akkor vált teljessé, amikor a célvonalat elérve banánnal várták a menet résztvevőit frissitőképpen. A szervezők szerencséje az volt, hogy a buszokkal, szervezetten érkező és kifejezetten kulturáltan viselkedő felvonulók között nem volt igazán vérmesebb neonáci, aki revánsot akart volna venni rajtuk. Végződhetett volna a dolog csúnyábban is.

Címkék: politika nonprofit morbid elmebaj

2014.11.18. 13:58 reklámbuzi 9 hozzászólás

Bárcsak minden karácsonyi reklám ilyen lenne!

A karácsonyi szezonban mindenki próbálja kedves, vagy legalábbis kedveskedő reklámokkal magához édesgetni a vásárlókat, de ez csak keveseknek sikerül. A John Lewis áruház talán az egyetlen, amelynek évről-évre sikerül emlékezeteset alkotnia. Három évvel ezelőtt egy kisfiúról szóló, nagyon kedves történetettel vette kezdetét ez a sorozat (mellesleg ebben a témában nekem ez az örök kedvencem), két éve egy hóember sztorija hódította meg az internetet, tavaly pedig egy elképesztően aranyos rajzfilmmel sikerült elérniük, hogy nagyrészt róluk szóljon a karácsonyi reklámszezon. 

A korábbi évek sikereinek köszönhetően idén már mindenki arra volt kíváncsi, vajon mivel rukkol elő a John Lewis. Örömmel jelenthetem, hogy az idei filmjük is iszonyatosan jó lett. Megint egy kisfiú a főhőse és az ő kis barátja, Monty a pinvin, akivel sülve-főve együtt vannak. Imádnivaló ez a furcsa barátság, amiről (még ha sejthető is) csak a legvégén derül ki, hogy pontosan milyen természetű. A film üzenete, hogy a karácsony nem a nagy ajándékokról, hanem arról a lehetőségről szól, hogy valóra válthatjuk valakinek az álmait, ami elég szimpatikus egy áruháztól, ami végső soron mégiscsak a pénzköltésről szól. A kampány érdekessége, hogy megpróbálták kiterjeszteni és más platformokra is átvinni a film sztoriját, ezért készült hozzá egy külön aloldal, online és mobil játékkal, külön Montys termékekkel és sok más tartalommal amit a szülők a gyerekekkel együtt fedezhetnek fel. 

2014.11.06. 11:03 reklámbuzi 3 hozzászólás

Ettől a plakáttól garantáltan szívinfarktust kapsz

Hogy lehet jóhiszemű embereket halálra ijeszteni két forintból? A stockholmi Gröna Lund szórakoztató, illetve ijesztgető park megmutatta egy egyszerű plakát segítségével, amin a park jövőre nyíló új attrakciójára szerették volna felhívni a figyelmet. A szemét plakáton csupán egy QR kód volt látható, az is csak azért, hogy a jóhiszemű járókelők megálljanak előtte, és lehetőleg minél közelebb hajoljanak hozzá. Amikor az áldozat besétált a csapdába, a plakát életre kelt, és halálra ijesztette gyanútlan embereket. Az biztos, hogy szegények nem felejtették el egyhamar a park nevét.  

Címkék: prankvertising

2014.10.31. 14:52 reklámbuzi 4 hozzászólás

A Hírcsárda írta a Citibank hírlevelét?

Néhány nappal ezelőtt nagyot durrant a Citibank bejelentése, miszerint az eddig hangoztatott állásponttal ellentétben, mégis kivonul a bank a lakossági szolgáltatásokból Magyarországon. Persze jelezték, hogy addig is zökkenőmentesen zajlik tovább az ügyfélkiszolgálás, viszont az az e-dm, amit a bejelentés után az ügyfeleknek kiküldtek, mégis olyan, mintha direkt trollkodni akartak volna a marketingesek. Az oké, hogy az eladásról és a bizonytalan jövőről egy szót sem ejtenek benne, a bejelentés azonban akaratlanul is egészen más kontextusba helyezi a szöveget. Mekkora ötlet már például ilyen helyzetben arra biztatni az ügyfeleket, hogy lépjenek tovább egy stabilabb jövő felé, vagy azt mondani nekik, hogy vannak pillanatok az életben, amikor érdemes kockáztatni! Komolyan, ennél jobbat a hírcsárdások sem tudtak volna írni. 

Screen Shot 2014-10-19 at 13.09.29.png

Címkék: humor bank

Mr. Bean kungfuzik a legújabb Snickers reklámban

Egy kampányötlet akkor az igazi, ha nem csupán egy alkalommal lehet építeni rá, hanem hosszabb időn, több kampányon keresztül is működőképes marad. A Snickers idestova már ötödik éve futó "Kivagy, ha éhes vagy", azaz You’re not you when you’re hungry ötlete tökéletesen mutatja, hogy lehet sokat kihozni egy ilyen nagyívű ötletből. A sorozat legújabb darabjában Mr. Beant láthatjuk egy nem éppen neki való szerepben, amíg persze ki nem derül, hogy főhősünk csak azért botladozott a tetőn, mert éhesen kivetkőzött saját magából. Ennek rörömére megyek, és szeme egy Snickerst, Tuc kekszet, vifon levest vagy Kinder tejszeletet.

Címkék: film humor kaja

2014.10.06. 15:16 reklámbuzi 1 hozzászólás

Ettől a longboardos videótól leteszed az agyad

Van, amikor semmi sem kell egy termék reklámozásához, csak egy videó, ami bemutatja az adott terméket használat közben. Különösen, ha annak használata olyan látványos és hihetetlen, hogy attól egy pillanatra megáll az ember agya. Sok őrült videót láttam mostanában, ahol különféle emberek különféle módokon kockáztatják az életüket sport címén, de James Kelly, az Arbor longboard team vezető deszkása egy új szintre emelte ezeket. Baromi hangulatos zenéei aláfestéssel láthatjuk goprós felévteleken, ahogy a srác embertelen tempóban száguld a boardján és közben olyan farolásokat, fordulásokat csinál négykeréken, mintha legalábbis snowboardozna. Egyszerre lenyűgöző és félelmetes (különösen a bukás) az egész, mert néha tényleg csak egy hajszál választja el a konkrét tragédiától. Talán ez is közrejátszott abban, hogy tátott szájjal néztem végig a négy percet. 

Címkék: sport elmebaj látvány

2014.10.02. 11:22 reklámbuzi 1 hozzászólás

Eszméletlen off-road csapatás a tengerparton

Egy nemzetközi playboy, egy zseniális autóvezető, a mexikói sivatag, egy lezárt kisváros, náhány mutatós lány és egy 800 lóerős terepjáró. Mi kell még az év egyik leglátványosabb autós vírusvideójához? Mondjuk a Monster energiaital, ami ez egészet szőröstül-bőröstül megfinanszírozta, meg az addict, ami most ezt az egészet jól bemutatja. A sztori egy bénácska fogadás Dan Blizerian és a szerényen csak Ballistic BJ Baldwin-nek hívott autóversenyző között, aminek a lényege, hogy a sivatagból egy Esmanada nevű városkán keresztül 20 perc alatt el kell jutnia atengerpartra. De nem is a sztori a lényeg, hanem az elképesztő látvány, tele hihtetlen ugratásokkal, manőverekkel, trükkökkel, amik a lassításoknak köszönhetően még állatabbak. Nézzétek, élvezzétek!

Címkék: autó pia látvány

2014.09.30. 08:13 reklámbuzi Szólj hozzá!

Fogadjunk, hogy ennek a bannernek te is örülnél!

Nincs idegesítőbb az arcodba mászó, felesleges dolgokat hirdető bannereknél, amiknek az égvilágon semmi haszna? Mit szólnál, ha kiderülne, hogy van olyan banner, amit nemhogy nem gyűlölnél azonnal, hanem még örülnél is hogy használhatod? A British Council bebizonyította a kétkedőknek, hogy többet is ki lehet hozni egy banner felületből mint amihez szoktunk, és akár még az adblockert is érdemes kikapcsolni miatta egy pillanatra. Elkészítettek egy bannert, ami a nyelvtanulásban segít a netezőknek. Ha egy angol nyelvű oldalt olvasnak, a szövegben elég csak az ismeretlen szót kijelölni, és a banner felületén máris megjelenik a jelentése, sőt, ha szeretnénk, a kiejtését is meghallgathatjuk. Pofonegyszerű ötlet, amit ráadásul használni is kényelmes és könnyű. Well done British Council!

Címkék: banner online

2014.09.29. 14:16 reklámbuzi 8 hozzászólás

A világ legcukibb reptéri alkalmazottja

A holland KLM légitársaság egyetlen zseniális húzással lovagolta meg az internetes cukiság trendet és hódította meg az utasok szívét. A titkos fegyver egy beagle volt, akit az amszertdami Schiphol reptéren állítottak szolgálatba, mint a talált tárgyak osztályának legújabb, négylábú alkalmazottját. Van a videóban lassított felvételen loholó kutya, cuki kisgyerek, a repülőgépen felejtett telefonjának örülő hölgy és minden, ami egy ilyen vírusvideóba kell. A cicás-kutyás videók sikerét látva nem csoda, hogy ez lett az utóbbi napok legsikeresebb reklámja, amit kevesebb mint egy hét alatt már közel nyolcmillióan láttak. 

Címkék: vírus animal

2014.09.28. 15:34 reklámbuzi 4 hozzászólás

Van Damme helyett átverés az új Volvo reklámban

A Volvo kamionoknak készülő kampány eddig elkészült darabjai (a hörcsögel vezetett kamion, a két kamion közötti kötéltánc, Van Damme epic splitjéről nem is beszélve) magasra tette a lécet és a nézők elvárásait. Ezúttal egy kicsit más taktikához folyamodtak, és a klasszikus átverős videók (szép magyar szóval élve prankvertising) eszközével éltek. Az új videóban egy menő Casinoban dolgozó srrácot szívattak meg az első napján, aki az érkező vendégek autóit parkolja le, nem is akárhogyan. A Van Damme-os videó sikerét esélye sincs még csak megközelíteni sem, ettől függetlenül jópofa az alapötlet, az üzenet azonnal átjön és a végeredmény is működik. 

Címkék: humor vírus autó

2014.09.27. 10:27 reklámbuzi 1 hozzászólás

Jobb lehetsz, mint Messi!

Sokan várták már a FIFA sorozat legújabb epizódját, amivel jobb grafikával, élethűbb akciókkal és nem utolsósorban aktualizált csapatokkal és játékosokkal élvezhetjük minden idők legjobb focis játékát. A sorozat a megszokott módon most is méltó reklámot kapott, amit a nagy sztárok (Ibra, Messi, Hazard) mellett szuper trükkökkel és látványvilággal turbóztak fel. A szpot azt az érzést, izgalmat igyekszik bemutatni, amit játék közben, az egyes sztárok bőrébe bújva érzünk, amikor a beívelt fejesre a mi fejünk is bólint, a lecsorgó labdára pedig a mi lábunk is lendül. Mindezt jó zenével, szép effektekkel fűszerzve, amitől azok is megkívánják az új fifát, akik eddig eddig csak hezitáltak. Én mindenesetre még hazafelé beszerzem.

Címkék: játék sport celeb látvány

2014.09.24. 14:09 reklámbuzi 2 hozzászólás

És tényleg a gyerek a legjobb befektetés!

A népességfogyás megállítására sokan sokféle érvet felhasználtak már, és bemutatták, mekkora csoda egy gyermek születése, és hogy csak ez adhat értelmet az életünknek. Vannak azonban olyanok, akik az emocionális érvekre kevésbé fogékonyak. Őket próbálta megcélozni a szingapúri egészségügyi minisztérium a kampánya, amely Steve Jobs, Bill Gates és Mark Zuckerberg édesapjának irigylésre méltó példáját állítja elénk, akik a gyerekeiknek köszönhetik a békés, nyugodt és nem utolsósorban gazdag öregkort. Nehéz lenne elvitatni, hogy az ő esetükben beigazolódott a régi közhely. Egyelőre még csak diákmunka (Miami AdSchoolos készítette), de a reakciók alapján könnyen valóssá is válhat. (További két print a Tovább után) via: weloveadvertising

gyerek_jobs.jpg

tovább »

Címkék: gyerek humor nonprofit

2014.09.22. 13:51 reklámbuzi Szólj hozzá!

Reklámszemle: Kossuth Lajos és az online csekkfizetés

Sosem felejtem el azt a napot, amikor először láttam a díjnet.hu kampányát. Jeges félelem markolta meg a szívemet, úgy éreztem, kicsúszott a lábam alól a talaj, és minden, mit eddig a reklámokról, Kossuth Lajosról vagy a sárga csekkekről tudtam, hazugság, téveszme, dezinformáció volt. A díjnet.hu bátran mondhatom, paradigmaváltó reklámja leszámol minden szabállyal, amit eddig a tévéreklámokról gondoltunk, és úgy értelmezi újra a 30 másodperces  tévészpot műfaját, mint John Ive az okosórát.

Már az indítás is remek, a VHS kamera használata egy komoly reklámkampányban már önmagában figyelemre méltó. Ilyen nagyszerű karakterábrázolást, ennyire hanyagul természetes párbeszédeket legutoljára a szabolcsi rendőrség oktatófilmjeiben láthattunk. A főhős előkapja a pénzköteget a zsebéből, majd döbbenten látja, hogy nem fizette be a csekkjét. A feszültség a tetőfokára hág, amit a Scatmanbe oltott Kozmix hangulatát idéző zene zseniálisan támogat. És itt jön a csavar! A fiatalok asztalához váratlanul megérkezik maga Kossuth Lajos, aki valószínűleg épp egy jelmezbálban volt, mert Robin ruháját viseli. De aztán egy újabb csavarral kiderül, hogy nem erről van szó, mert SzuperLajos titokban Csekkman néven tesz jót az emberekkel, és egy laptoppal az oldalán menti meg a befizetetlen csekkektől az embereket. Zöld gumikesztyűben begépeli a díjnet.hu címet, hogy 4 kattintással később már be is fejezze a műveletet. 

Amikor azt hinnénk, hogy nincs tovább, álszakállas szuperhősünk a főszereplőre néz, majd határozott, nőies hangon, pont annyira selypítve, amennyi még nem sok, annyit mond: Csekk! Ennyi! A fiatalok ennek annyira örülnek, hogy azon nyomban elblőrözik magukat és magukra rántanak egy packshotot. Mit lehetne ehhez még hozzátenni? Semmit, hacsak azt nem, hogy csekk! Szavazzatok a videóra, hogy kiderüljön, nektek tetszik-e. Ennyi!

Szerintünk:(0/5)
Pontszám:(1,9/5)

Címkék: reklámszavazás reklámszemle

2014.09.11. 15:17 reklámbuzi 4 hozzászólás

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

A reklám helye

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics