Super Bowl reklám óriásmellekkel

Most, hogy nyakunkon a Super Bowl, természetesen idén is már hetekkel a nagy esemény előtt elkezdtek szivárogni az NFL döntőjének szünetére készült reklámok. Ezek közül az egyik legemlékezetesebb a Carl's Junior étteremlánc reklámja. Na nem a mély gondolatok vagy a sosem látott kreativitás miatt, hanem Charlotte McKinney igencsak dús kebleinek köszönhetően. Ekkora mellek tényleg ritkán tűnnek fel reklámban, különösen olyanok, amik (elvileg) természetesek. Merthogy a reklámfilm a Carl's Junior természetes alapanyagokból készülő hamburgereit hirdeti, amit a mi Charlotte-unk is azért választ (a csillagászati gázsi mellett persze), mert ahogy azt eredeti mellei is bizonyítják, ő a természetességre esküszik. Azért a szpot nem csak ennyiből áll, a hímsoviniszta, nyálcsorgató felvételek mellett elszórtan képi ötleteket is tartalmaz, de tény, hogy kicsi a valószínűsége, hogy találkuozunk majd vele a nagy nemzetközi reklámfesztiválokon. Mellfetisisztáknak viszont kötelező!

Címkék: humor kaja szex Super Bowl

2015.01.24. 14:11 reklámbuzi 1 hozzászólás

A Tesco egy bannerben szól vissza

Aki most a Tesco oldalára látogat, azt egy meglepő hirdetés fogadja a nyitó oldalon. A banner szövege igazából normál helyzetben teljesen ártalmatlan és semmitmondó lenne, az adott politikai környezetben viszont, amikor a kormány nyíltan ki akarja véreztetni az áruházláncot, akár provokatívnak is tekinthető. Pedig a bannerben csupán amellett tesznek hitet, hogy hosszú távon terveznek az országban és arról biztosítanak mindenkit (beleértve a vásárlóktól a beszállítókig mindenkit), hogy nem olyan könnyű őket megijeszteni. Meglátjuk, mi lesz a hatása.

screen_shot_2015-01-12_at_11_26_34.png

Itt vannak a Doritos Super Bowl reklámjai

Most, hogy az utolsó tűlevelek is lehullanak a fenyőfákról, a figyelmünk az űbercuki karácsonyi reklámokról, az idén félpercenként 4,5 millió dollárba kerülő Super Bowl szopotokra terelődik. Az NFL döntőjének szüneteiben játszott reklámoknak nem csak a listaára ennyire elrugaszkodott: a márkák előszeretettel engedik hosszú pórázra a kreatívok képzelőerejét, amit rendszerint horribilis produkciós költségek szoktak követni. (Ezt pont tavaly figurázta ki a Newcastle Brown Ale)

A Doritos ezzel ellentétben már kilencedik éve hirdet versenyt a lelkes közönség számára, hogy mindenki készítse el a saját agydurrantó Doritos reklámját. Ezután az előszűrt legjobb pályaműveket előzékenyen az internet népe elé vetik, hogy válasszák ki ők, melyik szpot menjen a Big Game szünetében. Reklámdemokrácia, ugye. Ha ez nem lenne elég motiváció a nevezéshez, a nyertest meg szokták dobni 1 millával amerikai dollárban (ha már úgyis megspórolták a büdzsét, de idén még erre is rá tudtak fejelni egy álommelóval a Dreamworks filmstúdiónál.

A reklámodat a fogyasztókra bízni nem mindig jó ötlet, erről itt írtunk bővebben, de a Doritos Crash The Super Bowl versenyében egy két kínos darab mellett, egész ötletesek is vannak, (plusz egy arcátlan nyúlás is, a szegény ember Drama Queen-je, ami egy bosszantóan gagyi remake-je a 2010 Young Directors Award szpotnak.) A Doritos kézműves reklámjai egészen annyira szoktak tetszeni a közönségnek, hogy már három évben is megnyerték a Super Bowl Ad Meter legkedveltebb reklámja címet.

Hogy melyik szpot melyik kategóriába esik, döntsétek el ti: az idei tíz legjobbra itt szavazhattok egészen január 28-ig!

 

Címkék: film humor elmebaj reklámszavazás doritos Super Bowl

2015.01.08. 09:00 foltin Szólj hozzá!

Egy karácsonyfa, amire az egész ország büszke lehet!

A Hello Wood csapata tavalya múltkori, több száz szánkóból épített karácsonyfa után idén is egy különleges alkotással rukkolt elő az ünnepekre. Az idei karácsonyra az Ökumenikus Segélyszervezettel karöltve találtak ki egy rendkívül látványos és egyúttal komoly üzenetet hordozó megoldást. Az Erzsébet téren, a Design Terminal előtt emeltek egy 11 méter magas és 4,5 méter széles fenyőt, ami mintegy 5000 darab tüzifából áll. A hasábokat úgy rakták egymásra szépen, körkörösen, hogy azok egy gyönyörű, fenyő alakot formázzanak, és egy igazán egyedi látványossággal lepjék meg az arra járókat. A dolog ráadásul nem öncélú, hiszen a tüzifát január elején az ökumenikusok segítségével eljuttatják majd rászoruló családokhoz, addig pedig mindenkinek felhívják a figyelmét az adakozás, jótékonykodás fontosságára. Az éjszaka színes fénnyel megvilágított fa itthon valahogy kevesebb publicitást kapott, a nemzetközi design fórumokon viszont nagy sikert aratott. 

karifa1.jpg

tovább »

Címkék: nonprofit karácsony hungarikum látvány köztér

2014.12.31. 13:14 reklámbuzi 1 hozzászólás

Az eddigi legvisszatetszőbb szlogenpályázat

Többen hívták fel a figyelmemet a Culevit, daganatos betegek részére kifejlesztett táplálékkiegészítő szer ünnepi kampányára, azzal, hogy az végtelenül visszataszító számukra. Én is megnéztem magamnak a szóban forgó kampányt, és hát mit mondjak, leesett az állam. Az év végére időzített, ünnepi kampányban a Culevit ugyanis egy szlogeníró pályázatot hirdetett, amiben azt ígértik, hogy a Culevit segít... na mit? Meggyógyulni? Nem. Milliomossá válni! Jessz. Szép mi? 

Amikor egy cég valamilyen célból szlogeníró pályázatot hirdet, szinte minden esetben olcsó, népbutító marketingfogásról beszélhetünk. A crowdsourcing kedvelt és sok területen jól használható technika, de amikor egy márka legfőbb üzenetéről beszélünk, azt nem a fogyasztónak, hanem magának a márkának illetve a mögötte álló cégnek kell meghatároznia. Ha ezt nem teszi meg, akkor nyilvánvaló, hogy csupán egy olcsó reklámfogás a szlogeníró pályázat (mint amilyen a BKV által kiírt verseny is volt néhány éve), ezért magára valamit is adó márka nem szervez ilyet. 

Különösen nem, ha egy olyan termékről van szó, min a Culevit, aminek a legfontosabb dolga az lenne, hogy empátiát mutasson a betegek felé. Ehelyett mit csinál? Teleplakátolja az országot azzal az ígérettel, hogy hipp-hopp milliomost csinál bárkiből, aki elég kétségbeesett ahhoz, hogy egy ilyen pályázaton elinduljon. Sokat elmond a kezdeményezésről, hogy bár a fődíjat egy zsüri ítéli oda, kiosztanak egy közönségdíjat is, amelynek online szavazásán a "Mert én az életet választom" javaslat vezet per pillanat, de jól áll az "Egyszerűen nagyszerű!" (mellesleg a Skoda hivatalos hazai szlogenje) verzió is 1800 szavazattal, és van még esélye a "A szó elszáll, az írás marad, a Culevittel mindent szabad! Legyen fitt, és erős, a Culeviit a természetes felelős! 16 éve Önökkel, Önökért!" javaslatnak és a "A Culevit segít, hitet s hidat épít ne edd hát saját magadat, a Culevittel kézen fogva járd be hosszú utadat." szlogennek is. Szurkolok! 

Reklámosként sokszor érzem magam kellemetlenül a hazai kampányokat látva, de a Culevit rendhagyó, ráadásul ünnepi promóciójától konkrétan ökölbe szorult a kezem, és ezúton kérek elnézést mindenkitől az alkotók helyett. Ettől függetlenül kívánok nekik sok sikert, mert ha a termékük valóban segít a gyógyulásban, ez a minimum, de kérem őket, hogy a jövőben inkább valami értelmes aktivitásra áldozzák az értékes marketingbüdzsét, ami építi és nem rombolja a márkába vetett bizalmat. 

screen_shot_2014-12-14_at_12_28_14.png

 

 

 

Címkék: hazai elmebaj patika

2014.12.14. 13:21 reklámbuzi 12 hozzászólás

Kerekesszékes parkolófoglalás Pesten

Az utóbbi hetek egyik legjobb reklámakciójába futottam bele ma reggel munkába menet a Nádor utcában. Azonnal felfigyeltem a szokatlanul üres parkolókra, furcsa látványt nyújtottak így reggel. Aztán közelebb érve feltűnt, hogy valójában nem üresek, csak éppen autók helyett kerekesszékek állnak bennük. Lelassítottam, hogy a székek hátuljára rögzített feliratokat is el tudjam olvasni, és elkerekedett a szemem. Azonnal összeállt az egyszerre provokatív, mégis pozitív, egyszerre őszinte és ironikus kampány üzenete. 

A parkolókban álló székek hátuljára ugyanis klasszikus, mozgássérülteknek fenntartott, hajdúpéteri kifogások szerepeltek, amikkel a nem nekik kijelölt helyekre pofátlankodók szokták magyarázni köcsögségüket. Megálltam, és gyorsan fényképeztem párat, közben pedig láttam, hogy nemcsak az én érdeklődésemet keltette fel a dolog, mert már több fotós, sőt egy tévéstáb is érkezett a helyszínre. Még nagyobb volt a meglepetésem, amikor kiderült, hogy az egészet két, magánember, Kis Adri és Kovács Barbara szervezte, hogy a mintegy negyed órás akcióval felhívja az autósok figyelmét a kifogásaik pofátlanságára, és a bevett gyakorlat visszásságára. Egyszerűen zseniális, maximális gratuláció és tisztelet a lányoknak, akik jobb gerillakampányt csináltak, mint amit sok ügynökség ki tudott volna találni.   

Címkék: humor nonprofit kerekesszék köztér

2014.12.03. 14:31 reklámbuzi 14 hozzászólás

Amikor neonácik tüntetnek neonácik ellen

Németországban az utóbbi időben egyre nagyobb problémát jelent a nácizmus térnyerése. Ez ellen különféle módszerekkel igyekeznek fellépni, az ellentüntetésektől kezdve a különféle programok indításáig. Most azonban egy olyan eszközt is bevetettek, amire eddig nemigen volt példa. Konkrétan úgy kampányoltak a nácizmus ellen, hogy magukat a nácikat tették a kampány szószólóivá. Trollkodás a köbön! Ehhez egy évról-évre megrendezett náci felvonulást használtak fel, amelyet egy csendes kisvárosban, Wunsiedelben (itt található Rudolf Hess sírja) tartanak meg hosszó évek óta. ha már megállítani nem tudták őket, a visszájára fordították az egészet, és egy jótékonysági akciót szerveztek a menet köré.

Minden egyes méterért, amit a felvonulók megtettek, 10 eurót ajánlottak fel az EXIT Deutschland nevű szervezetnek, melynek célja, hogy segítséget nyújtson a szélsőjobboldali közegből szabadulni vágyóknak. Ezzel a ténnyel a felvonulók a helyszínen szembesültek az ott elhelyezett molinókról, amelyeken köszönő üzeneteket olvashattak, amiért segítik a nácizmus elleni harcot a menetelésükkel. A trollkodás maximálisan sikerült, látszik a zavarodottság az arcokon, ami akkor vált teljessé, amikor a célvonalat elérve banánnal várták a menet résztvevőit frissitőképpen. A szervezők szerencséje az volt, hogy a buszokkal, szervezetten érkező és kifejezetten kulturáltan viselkedő felvonulók között nem volt igazán vérmesebb neonáci, aki revánsot akart volna venni rajtuk. Végződhetett volna a dolog csúnyábban is.

Címkék: politika nonprofit morbid elmebaj

2014.11.18. 13:58 reklámbuzi 9 hozzászólás

Bárcsak minden karácsonyi reklám ilyen lenne!

A karácsonyi szezonban mindenki próbálja kedves, vagy legalábbis kedveskedő reklámokkal magához édesgetni a vásárlókat, de ez csak keveseknek sikerül. A John Lewis áruház talán az egyetlen, amelynek évről-évre sikerül emlékezeteset alkotnia. Három évvel ezelőtt egy kisfiúról szóló, nagyon kedves történetettel vette kezdetét ez a sorozat (mellesleg ebben a témában nekem ez az örök kedvencem), két éve egy hóember sztorija hódította meg az internetet, tavaly pedig egy elképesztően aranyos rajzfilmmel sikerült elérniük, hogy nagyrészt róluk szóljon a karácsonyi reklámszezon. 

A korábbi évek sikereinek köszönhetően idén már mindenki arra volt kíváncsi, vajon mivel rukkol elő a John Lewis. Örömmel jelenthetem, hogy az idei filmjük is iszonyatosan jó lett. Megint egy kisfiú a főhőse és az ő kis barátja, Monty a pinvin, akivel sülve-főve együtt vannak. Imádnivaló ez a furcsa barátság, amiről (még ha sejthető is) csak a legvégén derül ki, hogy pontosan milyen természetű. A film üzenete, hogy a karácsony nem a nagy ajándékokról, hanem arról a lehetőségről szól, hogy valóra válthatjuk valakinek az álmait, ami elég szimpatikus egy áruháztól, ami végső soron mégiscsak a pénzköltésről szól. A kampány érdekessége, hogy megpróbálták kiterjeszteni és más platformokra is átvinni a film sztoriját, ezért készült hozzá egy külön aloldal, online és mobil játékkal, külön Montys termékekkel és sok más tartalommal amit a szülők a gyerekekkel együtt fedezhetnek fel. 

2014.11.06. 11:03 reklámbuzi 5 hozzászólás

Ettől a plakáttól garantáltan szívinfarktust kapsz

Hogy lehet jóhiszemű embereket halálra ijeszteni két forintból? A stockholmi Gröna Lund szórakoztató, illetve ijesztgető park megmutatta egy egyszerű plakát segítségével, amin a park jövőre nyíló új attrakciójára szerették volna felhívni a figyelmet. A szemét plakáton csupán egy QR kód volt látható, az is csak azért, hogy a jóhiszemű járókelők megálljanak előtte, és lehetőleg minél közelebb hajoljanak hozzá. Amikor az áldozat besétált a csapdába, a plakát életre kelt, és halálra ijesztette gyanútlan embereket. Az biztos, hogy szegények nem felejtették el egyhamar a park nevét.  

Címkék: prankvertising

2014.10.31. 14:52 reklámbuzi 4 hozzászólás

A Hírcsárda írta a Citibank hírlevelét?

Néhány nappal ezelőtt nagyot durrant a Citibank bejelentése, miszerint az eddig hangoztatott állásponttal ellentétben, mégis kivonul a bank a lakossági szolgáltatásokból Magyarországon. Persze jelezték, hogy addig is zökkenőmentesen zajlik tovább az ügyfélkiszolgálás, viszont az az e-dm, amit a bejelentés után az ügyfeleknek kiküldtek, mégis olyan, mintha direkt trollkodni akartak volna a marketingesek. Az oké, hogy az eladásról és a bizonytalan jövőről egy szót sem ejtenek benne, a bejelentés azonban akaratlanul is egészen más kontextusba helyezi a szöveget. Mekkora ötlet már például ilyen helyzetben arra biztatni az ügyfeleket, hogy lépjenek tovább egy stabilabb jövő felé, vagy azt mondani nekik, hogy vannak pillanatok az életben, amikor érdemes kockáztatni! Komolyan, ennél jobbat a hírcsárdások sem tudtak volna írni. 

Screen Shot 2014-10-19 at 13.09.29.png

Címkék: humor bank

Mr. Bean kungfuzik a legújabb Snickers reklámban

Egy kampányötlet akkor az igazi, ha nem csupán egy alkalommal lehet építeni rá, hanem hosszabb időn, több kampányon keresztül is működőképes marad. A Snickers idestova már ötödik éve futó "Kivagy, ha éhes vagy", azaz You’re not you when you’re hungry ötlete tökéletesen mutatja, hogy lehet sokat kihozni egy ilyen nagyívű ötletből. A sorozat legújabb darabjában Mr. Beant láthatjuk egy nem éppen neki való szerepben, amíg persze ki nem derül, hogy főhősünk csak azért botladozott a tetőn, mert éhesen kivetkőzött saját magából. Ennek rörömére megyek, és szeme egy Snickerst, Tuc kekszet, vifon levest vagy Kinder tejszeletet.

Címkék: film humor kaja

2014.10.06. 15:16 reklámbuzi 1 hozzászólás

Ettől a longboardos videótól leteszed az agyad

Van, amikor semmi sem kell egy termék reklámozásához, csak egy videó, ami bemutatja az adott terméket használat közben. Különösen, ha annak használata olyan látványos és hihetetlen, hogy attól egy pillanatra megáll az ember agya. Sok őrült videót láttam mostanában, ahol különféle emberek különféle módokon kockáztatják az életüket sport címén, de James Kelly, az Arbor longboard team vezető deszkása egy új szintre emelte ezeket. Baromi hangulatos zenéei aláfestéssel láthatjuk goprós felévteleken, ahogy a srác embertelen tempóban száguld a boardján és közben olyan farolásokat, fordulásokat csinál négykeréken, mintha legalábbis snowboardozna. Egyszerre lenyűgöző és félelmetes (különösen a bukás) az egész, mert néha tényleg csak egy hajszál választja el a konkrét tragédiától. Talán ez is közrejátszott abban, hogy tátott szájjal néztem végig a négy percet. 

Címkék: sport elmebaj látvány

2014.10.02. 11:22 reklámbuzi 1 hozzászólás

Eszméletlen off-road csapatás a tengerparton

Egy nemzetközi playboy, egy zseniális autóvezető, a mexikói sivatag, egy lezárt kisváros, náhány mutatós lány és egy 800 lóerős terepjáró. Mi kell még az év egyik leglátványosabb autós vírusvideójához? Mondjuk a Monster energiaital, ami ez egészet szőröstül-bőröstül megfinanszírozta, meg az addict, ami most ezt az egészet jól bemutatja. A sztori egy bénácska fogadás Dan Blizerian és a szerényen csak Ballistic BJ Baldwin-nek hívott autóversenyző között, aminek a lényege, hogy a sivatagból egy Esmanada nevű városkán keresztül 20 perc alatt el kell jutnia atengerpartra. De nem is a sztori a lényeg, hanem az elképesztő látvány, tele hihtetlen ugratásokkal, manőverekkel, trükkökkel, amik a lassításoknak köszönhetően még állatabbak. Nézzétek, élvezzétek!

Címkék: autó pia látvány

2014.09.30. 08:13 reklámbuzi Szólj hozzá!

Fogadjunk, hogy ennek a bannernek te is örülnél!

Nincs idegesítőbb az arcodba mászó, felesleges dolgokat hirdető bannereknél, amiknek az égvilágon semmi haszna? Mit szólnál, ha kiderülne, hogy van olyan banner, amit nemhogy nem gyűlölnél azonnal, hanem még örülnél is hogy használhatod? A British Council bebizonyította a kétkedőknek, hogy többet is ki lehet hozni egy banner felületből mint amihez szoktunk, és akár még az adblockert is érdemes kikapcsolni miatta egy pillanatra. Elkészítettek egy bannert, ami a nyelvtanulásban segít a netezőknek. Ha egy angol nyelvű oldalt olvasnak, a szövegben elég csak az ismeretlen szót kijelölni, és a banner felületén máris megjelenik a jelentése, sőt, ha szeretnénk, a kiejtését is meghallgathatjuk. Pofonegyszerű ötlet, amit ráadásul használni is kényelmes és könnyű. Well done British Council!

Címkék: banner online

2014.09.29. 14:16 reklámbuzi 8 hozzászólás

A világ legcukibb reptéri alkalmazottja

A holland KLM légitársaság egyetlen zseniális húzással lovagolta meg az internetes cukiság trendet és hódította meg az utasok szívét. A titkos fegyver egy beagle volt, akit az amszertdami Schiphol reptéren állítottak szolgálatba, mint a talált tárgyak osztályának legújabb, négylábú alkalmazottját. Van a videóban lassított felvételen loholó kutya, cuki kisgyerek, a repülőgépen felejtett telefonjának örülő hölgy és minden, ami egy ilyen vírusvideóba kell. A cicás-kutyás videók sikerét látva nem csoda, hogy ez lett az utóbbi napok legsikeresebb reklámja, amit kevesebb mint egy hét alatt már közel nyolcmillióan láttak. 

Címkék: vírus animal

2014.09.28. 15:34 reklámbuzi 4 hozzászólás

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

A reklám helye

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics