Egy féllábú kisfiú hihetetlen története

Sokszor érzi azt az ember, hogy a problémái megoldhatatlanok, és hogy nincs más hátra, mint belátni a kudarcunkat és megadni magunkat a körülményeknek. Ha ilyenkor az eszünkbe jutnának olyan emberek, akik nálunk sokkal nagyobb problémákkal is sikeresen küzdöttek meg, vagy küzdenek meg nap min nap, anélkül hogy egy pillanatra is felmerülne bennük a feladás, talán nekünk is több erőnk lenne a folytatáshoz. Biztosan találkoztatok már Nick Vujiciccsal, a kéz és láb nélkül született férfival, aki előadásaival az egész világot bejárta már, hogy pozitív példájával lelket öntsön az emberekbe.

Hozzá hasonló, az emberi akaraterőről szóló történetet Nico Calabriáé, aki Nickhoz hasonlóan egy születési rendellenességgel született. A kisfiúnak születésétől fogva csak egy lába volt, de ez egy cseppet sem akadályozta abban, hogy egy igazi rosszcsont, örökmozgó rosszcsonttá váljon. A kisfiú gyerekkorát bemutató reklámban (amely a Powerade energiatalnak készült) végigkövethetjük a kis srác küzdelmes éveit, ahogy hihetetlen akaraterővel átküzdi magát a nehézségeken. Szinte minden létező sportot kipróbált, amíg az egyikben olyan tehetségesnek bizonyult, hogy még az épekkel is felvette a versenyt. Ismerjétek meg Nico történetét a minden akadályt legyőző akaraterőről. 

Címkék: sport nonprofit

2014.04.18. 14:44 reklámbuzi Szólj hozzá!

Nagyon kemény balesetmegelőzési reklám

Akinek gyengék az idegei, esetleg a gyomra, inkább ne nézze meg a reklámot, vagy ugorja át a legelejét. Egy Walking dead vagy Hannibal epizódhoz képest mondjuk nem történik benne semmi különös, de a valószerűsége miatt nekem például ugrott egyet a gyomrom, miközben néztem. A kisfiáért reménytelenül küzdő édesanya történetét a St. John kórháznak köszönhetjük. Már korábban is voltak ehhez hasonló felkavaró filmjeik, amelyekkel a náluk szervezett elsősegély-tanfolyamokra és azok életbevágó fontosságára próbáltak meg felhívni a figyelmet. Mit mondjak, az enyémet sikerült, komolyan elszégyelltem magam, hogy fogalmam sem lenne, ilyen helyzetben hogy segítsek a fiamnak. Rátok milyen hatással volt? Megbotránkoztatott, megmozgatott vagy hidegen hagyott benneteket?

 A wekfilm:

A többi érdekes, emlékezetes reklámot se hagyd ki, csatlakozz az addicthoz a facebookon!

 

 

Címkék: nonprofit

2014.04.16. 17:49 reklámbuzi 28 hozzászólás

Rohadjanak meg a szegények?

Screen Shot 2014-04-08 at 14.05.13.png

Fuck the poor! Ezzel a feliratú táblával és ilyen szövegezésű szórólapokkal állt ki az utcára a Pilion Trust segélyszervezet, hogy tesztelje a reakciókat. Érdekes végiggondolni, hogy mi mi tennénk, ha ilyennel találkoznánk az utcán. A londoni Publicis reklámügynökség által kieszelt akció azt mutatta meg, hogy - Angliában legalábbis - nem halt még ki az együttérzés az emberekből. Sokan rá sem hederítettek, de azért akadtak jópáran, akik nem mentek el mellette, és vitába szálltak vagy éppenséggel melegebb égtájakra küldték az uszító aktivistát. Nem sokkal később egy hasonló, csak éppen ellenkező szövegű, azaz a szegényeknek segítséget kérő táblával és szórólapokkal ismételték meg az egészet. Hogy mi történt akkor? Nézzétek meg a filmet!

Címkék: nonprofit köztér prankvertising

2014.04.08. 13:57 reklámbuzi 4 hozzászólás

Látványos kampány Trónok harca rajongóknak!

Ha te is akarod, holnap végre ledőlhet egy bálvány. Nem, nem az itthoni választásokra gondoltam, hanem Joffreyra, Kings Landing uralkodójára. Április hatodika ugyanis - ahogy ezt egy magára valamit is adó rajongó pontosan tudja - nemcsak a választások miatt nagy nap, hanem azért is, mert akkor indul el a Trónok harca 4. szezon. Hogy az évadnyitót beharangozzák, egy zseniális kampányt eszelt ki a Sky Tv, amiben szó szerint le lehet dönteni a király szobrát. Ehhez egy 7 méter magas, Joffrey-t ábrázoló szobrot emeltek Auckland főterén.

A szobor nyakához egy kötelet erősítettek, a kötél vége pedig egy szerkezethez van erősítve. A szerkezet minden egyes twitteren posztolt, a király vesztét kívánó tweet hatására fordul egy kicsit, egyre jobban megfeszítve a kötelet, míg végül le nem dől majd a szobor. Ha részt akartok venni a kampányban, nézzétek meg a honlapot (bringdowntheking.com) és használjátok a twitteren a #bringdowntheking hashtaget. Jó móka lesz. És ne feledjétek. Winter is coming! 

Screen Shot 2014-04-05 at 14.44.32.png

Screen Shot 2014-04-05 at 14.44.44.pngScreen Shot 2014-04-05 at 14.44.56.png

Címkék: tv sorozat online ambient twitter

2014.04.05. 14:51 reklámbuzi 2 hozzászólás

Szívszorító reklám egy kisfiúról

Mielőtt tovább olvasnál, azt javaslom, nézd meg a reklámfilmet. Ha ezt megtetted, már tudod, hogy a reklámban látható kisfiú azért ragaszkodik annyira a kis macijához, mert anyuka nélkül maradt. Ha ezt tudod, érdemes még egyszer megnézni  a filmet, mert újranézve hat igazán. Ekkor értjük csak meg, hogy a kis jelenetek valójában mennyire szomorúak és reménytelenek. A kisfiú csupa olyan dolgot csinál egyes egyedül, amit az anyukájának kellenne. Egyedül reggelizik, önállóan fürdik, magának ragasztaja fel a ragtapaszt, és egyáltalán végtelenül magányos a nagy házban. Ezt a kis mackó csak még hangsúlyosabbá teszi.

A szpotot a Grief Encounter nevű szervezet sugározta Angliában anyák napja környékén (náluk március 30-án volt), hogy így emlékeztessen mindenkit arra, hogy ami egyikünknek természetes, az másoknak már soha nem adatik meg. Nekik segít feldolgozni az édesanya elvesztését a szervezet, és ehhez kéri támogatást. Gyönyörű film, engem nagyon meghatott.

 

Címkék: gyerek nonprofit

2014.04.04. 16:57 reklámbuzi 4 hozzászólás

Imádnivaló reklám az új Pókemberrel

Mostanában egyre gyakrabban fordul elő, hogy két nagy márka összefog, és együtt csinálnak egy szuper reklámot. Ez történt most a Pókember 2 és az Evian közreműködésével. Az Evian szerette volna folytatni emblematikussá vált kampányát, amiben a víz mindenkit megfiatalító hatását mutatták be úgy, hogy felnőttek kisgyerekekké változtak. Először a a görkorcsolyás cikuságbombát dobták le, aztán következett a tükörben táncolós húzásuk. A mostani is erre a koncepcióra épül, csak épp most Pókember lepődik meg saját gyerek hasonmásán. A jó hangulatú, vicces reklám szerintem kifejezetten szerethetőre sikeredett, bár lehet, hogy ehhez a gyerekkoromból származó pókembermániám is hibás. Egészségetekre!

 

 A korábbi Evian szpotok a tovább után:

tovább »

Címkék: humor nonprofit pia

2014.04.02. 12:06 reklámbuzi Szólj hozzá!

Ne légy tapló, ne pazarold a vizet

Így bő egy héttel a víz világnapja után is érdemes a vízpazarlásról beszélni, már csak azért is, mert sokszor egészen bagatel eszközökkel meg lehetne akadályozni. Tipikusan ilyen helyzet a fogmosás. A legtöbben ugyan tudják, hogy egy kis odafigyeléssel egy csomó vizet meg lehetne spórolni, tudják, hogy mit kellene tenniük, de ott és akkor nem jut az eszükbe és ha nem is szándékosan, de figyelmetlenségből mégis pazarolják a vizet. Nem is keveset, hiszen egy átlagos fogmosás ideje alatt körülbelül 10 liter megy pocsékba. Erre a tényre akarta felhívni a Colgate a figyelmet, amihez a perui Young & Rubicam segítségével egy nagyon egyszerű és hatásos reklámot forgattak. Szinte fájdalmas nézni, ahogy a filmben folyik a víz, és akadálytalanul csorog le a lefolyóba. Nekem nagyon beégett az ötlet, és hogy ma este biztosan ne pazaroljak egy csepp vizet sem, inkább nem is mosok fogat!  

Címkék: film nonprofit víz

2014.04.01. 13:41 reklámbuzi 4 hozzászólás

Gyűjtsd össze az összes Pokemont, és dolgozz a Google-nél!

Pokemon1.jpg

Közismert, hogy a Google-hez csak a legelszántabb és legkitartóbb jelentkezőket veszik fel. Ahhoz, hogy könnyebb legyen kiválasztani a legelvetemültebbeket, a gugli most létrehozott egy kis játékot a Maps-en belül. Ha megnyitod a térkép alkalmazást és a Search mezőbe kattintasz, megjelenik egy Press start gomb, melynek megnyomásával indul a vadászat.

És, hogy mire? Hát pokemonokra! A svájci CERN környékén szétszórt pokemonokat kell egyenként megtalálnod, pontosan 150-et. Ki elvetemült, ha nem az, aki mindet megkeresi? Én például ötig jutottam. Akinek viszont valóban sikerül mindet összegyűjtenie, Pokemon Mester lesz és ezzel be is jut az utolsó körbe, ahol már a Google-ben csillogtathatja tehetségét. Az unortodox munkaerő-toborzás sajnos nem véletlenül április elsején jött ki: ha a videóból nem esett volna le, a keresőcég csak a bolondot járatja a pokemon-rajongókkal.

Címkék: google

2014.04.01. 09:18 foltin Szólj hozzá!

Reklám, humor és pornó egyben

A pornóoldalak azok, amiket senki nem néz, mégis a legnagyobb forgalmat bonyolítják le a neten. Egyfajta álszemérem lengi körbe őket, és reklámozni sem szeretik magukat a mainstream médiában, legfeljebb a lesből támadó kéretlenül megnyíló bannerekben lehet találkozni velük, ott viszont nem éppen a kifinomult oldalukat mutatják. Az egyik leglátogatottabb pornóoldal, a Pornhub (nekem is csak mesélték) most változtatni akart ezen, és a felhasználókat kérte fel, hogy tervezzék meg a site következő reklámkampányát. Az egészet ráadásul elég bátor és innovatív módon a tumblr-en szervezik, itt van a kampány főoldala, és itt gyűjtik, illetve teszik közszemlére a beérkezett pályaműveket is.

Az egész egyszerre komolytalan és halálosan komoly, közönséges de közben egészen szellemes. A nekem legjobban tetszőreklámtervekből (a browser historys szöveg 10/10) válogattam egy marokra valót (khm...), amelyek között néhány nagyon vicces is és néhány egészen zavarba ejtő darab is akad. Ha tudtok jobbat, előttetek a lehetőség, hogy meg is mutassátok. Kezeket a paplan fölé, indulhat a játék!

porn6.jpg

pornhub.jpg

  pornhub3.jpg

porhub2.jpg

pornhub4.jpg

pornhub5.jpg

Címkék: humor szex

2014.03.26. 10:15 reklámbuzi Szólj hozzá!

Minden sportrajongó férj álma

Screen Shot 2014-03-24 at 10.29.06.png

A Szulejmán befejező része megy a Barca meccs alatt? Az Igazából szerelmet adják a PSG-Chelsea meccs második félidejével egyidőben? És ami a legrosszabb, a távirányítót megszerezte a párod és úgy őrzi mint a Bell & Partners az állami reklámtendereken való győzelem titkát? Ezentúl nem kell közelharcot folytatni a kapcsolóért (már persze, ha olyan szerencsés vagy, hogy Amerikában élsz), mert az egyik sportcsatorna egy killer eszközt fejlesztett ki, amelynek segítségével stílusosan és nem utolsósorban férfiasan vehetjük vissza az irányítást a nappaliban. Ez az eszköz nem más, mint a dél-afrikai foci-vb rettegett szurkolói hangszere, a vuvuzela, amit a beInSports csatorna megrendelésére egy kicsit átalakítottak.

A tanítható okostávirányítók mintájára működő csodaszerszám lényege, hogy a hangszer dobhártyarepesztő hangját érzékelve a végébe épített kis eszköz a távirányítókhoz hasonlóan infravörös fényt bocsát ki, és automatikusan a sportcsatornára kapcsolja az adott tévékészüléket. A vicces a dologban, hogy egy mérnökcsapat bevonásával valóban elkészítették az eszközt A hitetleneknek itt egy making of videó), amit a cég honlapjáról igényelhetnek is az előfizetők. Nyilván csak egy nagy poén az egész (a kocsmai tömeges tévéhangolás például tuti kamu), de annyira azért mégsem, hogy az ember nem akarjon magának egy ilyet, amivel menőzhet a barátai előtt.

Címkék: sport humor tévé

2014.03.24. 10:25 reklámbuzi 1 hozzászólás

Tényleg a kutya az ember legjobb barátja

Screen Shot 2014-03-22 at 8.27.27.pngVakvezető kutyákról már mindenki hallott, de ha megnézi ezt a reklámfilmet, biztosan meg fog lepődni, mi mindenre alkalmasak még a segítő kutyák. A Holland Királyi Vezetőkutya Alapítvány számára készített filmből kiderül, hogy a vakvezetés mellett egészen különleges célokra is képeznek kutyákat, hogy ezzel segítsék az arra rászorulók életét. Az ötletes és meglepő filmet egy amszerdami ügynökség, a Selmore készítette a holland szervezetnek, hogy bebizonyítsa, tényleg a kutya az ember legjobb barátja. Ha megnézed, biztos vagyok benne, hogy még okosabbnak és még szeretetreméltóbbnak fogod majd látni a kutyusokat.

Címkék: kutya nonprofit

2014.03.22. 09:01 reklámbuzi 1 hozzászólás

Optimista üzenetek az index hibaoldalain

404-es hibaoldalakon nem sűrűn szoktak hirdetni (én konkrétan még egyetlen esetre sem emlékszem), ami nem is csoda, hiszen aki ilyenre bukkan, az valószínűleg nem különösebben boldog, és nem arra vágyik, hogy eladjanak neki valamit. Ki akarna a csalódott emberekhez szólni ebben a helyzetben? Mondjuk a Soproni, ami arra igyekszik rávenni bennünket, hogy egy kicsit optimistábban tekintsünk a dolgokra. 

Ez volt az oka, hogy a sörmárka a legújabb kampányában a hagyományos bannerek helyett éppen az Index 404-es hibaoldalait vette célba, hogy egy kis mosolyt csaljon a csalódott arcokra. Ennek köszönhetően a Velvettől a Totalcarig, a Díványtól a SportGézáig most most egy ideig mindenhol ezekkel az üzenetekkel találkozhattok, amikhez, hogy ne legyen félreértés, nekem is volt közöm. Remélem, ennek ellenére is tetszenek majd nektek. 

velvet_1.jpg

totalcar_2.jpg

sportGeza_1.jpg

 

2014.03.20. 15:50 reklámbuzi 5 hozzászólás

Gyönyörű reklám a Down-szindrómás gyerekekről

Down-kór. Ez a kifejezés a legtöbb embernek még mindig félelmetesen cseng, nem utolsósorban amiatt, hogy még mindig rengeteg tévhit él a Down-kórosokkal kapcsolatban. Sokan azt hiszik, hogy ezek a gyerekek magatehetetlenek, önálló életre képtelenek, és azt gondolják, hogy nem lesz erejük róluk gondoskodni. Pedig ezek a kicsik a világ legszerethetőbb, és legodaadóbb teremtményei, akik ezerszeresen megháláják a kapott szeretetet. Erre  próbálja meg évek óta felhívni a figyelmet az olaszországi Saatchi & Saatchi reklámügynökség. Tavaly egy igazán emlékezetes húzással jelentkeztek, aminek keretében ismert reklámokat forgattak újra Down-szindrómás szereplőkkel, a kész reklámokat pedig a rendes reklámszpotok helyén sugározták a Down-szindrómások világnapján.  

A március 21-én esedékes világnap alkalmából idén is egy megható szpottal rukkoltak elő. Ezúttal kedves Down-kóros gyerekekkel, fiatalokkal forgattak, akik azoknak a kismamáknak üzennek, akik most vagy a későbbiekkben kell hogy döntsenek a betegséggel diagnosztizált kisbabájuk megtartásáról. Ezek a fiúk és lányok maguk adják élő és eleven bizonyítékát annak, hogy igenis lehet teljesértékű életet élni így is, és nem igaz, hogy az ő életük kevesebbet érne bárkiénél is. Szerintem nagyon megható lett, aminek kapcsán szeretném megemelni minden olyan ember előtt a képzeletbeli kalapom, akiknek elég erejük és bátorságuk volt annak idején meghozni egy életre szóló döntést. 

Címkék: gyerek nonprofit

2014.03.18. 16:32 reklámbuzi 2 hozzászólás

Zúzz Schwarzeneggerrel egy tankban!

Schwarzeneggert nézni, ahogy egy több tonnás tankban ülve a legkülönfélébb tárgyakat zúzza porrá? Mi lehet ennél jobb? Mondjuk, ha te is ott ülhetsz a tankban mellette! Ezt az élményt kínálja egy amerikai Omaze szervezet, melynek fő profilja, hogy életre szóló és egyszeri élményeket kínál, amelyre egy bizonyos összegért cserébe lehet jelentkezni. Nem kell megijedni, nem üzleti célú a kezdeményezés, mert az elkért pénz valójában donáció, mert az összegyűlt összeget egy ügy támogatására fordítják (ezúttal a hátrányos helyzetű iskolások kapják) .

Az ő legújabb akciójuk a fent leírt élményt kínálja a szerencsés nyertesnek, aki még azt is megmondhatja, mit szeretne kilapítani. Arnie mellett ülni lesz az igazi, de már a beharangozó videót is élvezet nézni, amiben a Terminátor a legjobb formáját hozza. Nem csoda, hogy hamar vírus lett a videóból. Ti mit pusztítanátok el, ha megnyernétek? 

)

 

Címkék: nonprofit online akció elmebaj

2014.03.13. 15:10 reklámbuzi Szólj hozzá!

Ilyen érzés az első csók

Rég aratott ekkora sikert egy vírusfilm a neten, talán Van Damme spárgázós Volvo reklámja szaladta ilyen gyorsan körbe az összes interneteket, néhány nap alatt közel 25 milliós nézettséget produkálva. Ezúttal egy kedves kisfilm hódította meg pillanatok alatt a fél világot, amiben 10 vadidegen párt látunk, amint azt a feladatot kapják, hogy így, ismeretlenül csókolják meg egymást. Nincs igazából a filmben semmi extra, de éppen ez az egyszerűség, természetesség teszi embereivé és szerethetővé a szereplőket, rajtuk keresztül pedig az egész filmecskét. Az elmúlt napokban boldogok és boldogtalanok nézték és osztották meg a videót abban a tudtban, hogy az egész csupán egy kedves kísérlet.

Egészen addig, amíg tegnap egy tweetből kiderült, hogy az egész, egy chicagói ruhamárka (WREN) tavaszi kollekciójához készült vírusfilm. A szereplők egyáltalán nem is annyira hétköznapi emberek, sőt, a legtöbb modell, akik (bár nem feltétlenül ismerték egymást) rutinosan mozognak stúdióban, kamera előtt. Van, aki szerint ez egy újabb illúzióromboló reklámakció, mások ünneplik a márkát az ügyes húzás miatt. A végeredmény ugyanaz, egy szerethető, kedves videó, az intimitásról és egy csók erejéről. Nézzétek meg, érdemes.

 

Címkék: vírus divat

2014.03.12. 11:50 reklámbuzi 5 hozzászólás

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

A reklám helye

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics