Hogy néz ki Sebaj Tóbiás, ha Sony pénzéből három hét alatt, ipari mennyiségű kamerával és óriási animátorgárdával forgatják? A Sony Bravia tévék "Colours like no other" kampánynak új reklámfilmjéből kiderül. A San Francisco utcáin hömpölygő ezerszínű golyótenger, és a glasgowi lakótelepen a felrobbantott festékesvödrök között menekülő bohóc után ha logikusan gondolkozunk nem is következhetett más, mint a New York utcáin ugráló több száz színes, play-doh gyurmából formázott nyúl, köztük egy 10 méter magas gyurmanyúllal és 200 gyurmakockával. Ez elég egyértelmű nem?
A Fallon kreatívjai megint kitettek magukért, már ami a látványt illeti. Korábban senki nem gondolta volna, hogy a csupán a látványra épülő reklámfilmeknek ekkora sikere lesz. De a mindenféle számítógépes trükk nélkül felvett cslli-villi filmket zabálja a nép. Nincs bonyolult kampányötlet, nincs megfejteni való csűrcsavaros gondolatmenet, csak elmeháborodott agymenés és elképesztő látvány, hihetetlenül profi megvalósítással. Lassan olyan ez az egész, mint Toscani Benetton-reklámjai, ahol bármi plakátra kerülhetett, ami meghökkentő volt. Itt most bármi filmre kerülhet, ami őrült, színes és nagyon látványos.
Most azt találták ki, hogy play-doh gyurmából formázott nyulak nayrgalásszanak New York közterein. Ez persze csak akkor látványos, ha rengeteg van belőlük. Erről a projekten dolgozó 40 animátor kezeskedik, akik 2,5 tonna play-doh gyurmából közel 200 nyulat, 150 kockát és egy óriásnyulat formáztak meg, amelyeknek végtagjait mind a 100.000 felvett állókép előtt megmozgatták egy kicsit. Lesz itt megint színkavalkád, őrjöngve rohangászó smarties-nyulak hada lepi majd el az utcákat, és egymást követik majd az a retinába égő képek. Hivatkozási alap, beszédtéma, bezzegpélda lesz ez a film is, nem vitás, ami körül már most hatalmas a hájp.
Ezt persze a kampány irányítói nem bízták a véletlenre, és már most egy
blogot, és egy twitter fiókot is létrehoztak, amelyeken nyomon követhető a forgatás minden részlete.
A flickr-re is pakolják fel a képeket egymás után, így adva újabb táptalajt a beszélgetéseknek, írásoknak, blogbejegyzéseknek. Nekünk meg marad a hazai reklámvalóság és az irigykedés. Igazam van Nyuszómuszó?
Címkék: látvány mustsee