Nagy lett a Nike ARC-a

Hatalmas öngólt rúgott magának a Nike.  Az amúgy bevállalósságáról, innovatív hozzáállásáról híres sportszergyártó cég most csúnyán megbukott a reklámvizsgán. Történt ugyanis, hogy  valaki az ARC pályázatra készített egy amúgy nem túl eredeti plakátot, amin a Nike állítólagos Távol-Keleti gyermekmunkáján gúnyolódott, kiforgatva a vállalat szlogenjét. Azt nem tudom, hogy mi köze van mindennek a "Túlélni Magyarországot" gondolathoz, amire a pályaműveket kérték (talán  a magyarság ázsiai eredetéről lehet szó), de a szakmai zsűri méltónak látta arra, hogy ez a mű kikerüljön. 


Igen ám, csakhogy a kiállításon csak olyan művek jelenhetnek meg, amelyeket az érintett cégek jóváhagytak.  A Nike, amely idén történetesen az ARC egyik főtámogatója meglátva a kérelmet csípőből tüzelt, és nem járult hozzá a logó használatához. Elkezdtek össze-vissza beszélni arról, hogy az ábrázolt gondolat nem újszerű (amúgy nem az, de ehhez semmi köze a Nike-nak), meg hogy ők nem is dolgoztatnak kiskorú vietnámiakkal, vagy ha mégis, azt senki nem tudja bebizonyítani. Ezzel azonban kirúgták maguk alól a sámlit. Mert ha belegyeznek a közlésbe, legfeljebb annyi történt volna, hogy a sok középszerű plakát között láthatott volna a közönség még egyet Nike logóval. Megnézik, mosolyognak, továbbmennek és elfelejtik.

Így viszont általános téma lesz az ügyből, a hirdetés sokkal több emberhez jut el, akik szintén megnézik, mosolyognak rajta, de nem felejtik el, és az marad meg bennük, hogy a Nike Magyarország egy merev, arrogáns cég, aki hatalmi pozícióból, főtámogatóként dönt élet és halál felett.  Csak a lefelé tartott hüvelykujj ragad meg a fejekben, ami ezentúl a  cipőfelsőrészt varró kislány mellett ugyanúgy be fog ugrani az embereknek a Nike név hallatán.

Címkék: magyarmocsár

2007.09.02. 23:15 reklámbuzi 20 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr77154343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.09.03. 04:50:56

Ez is egy gerillamarketing? A letíltás a vele való sok ingyenreklám is előre le lett zsírozva? :-)

apuska · http://kocsma.blog.hu 2007.09.03. 08:08:27

A gyerekeknek is élni kell valamiből...

titkom 2007.09.03. 08:31:27

A kapitalizmus nem az egyenlő jogokról, lehetőségekről, az igazságosságról szól, hanem a gyermekmunkáról, a pénzel-pénzért mindenről.... adott esetben, mint ez is, a szabad vélemény kinyilvánításának tiltásáról...

...szóval gyalázatos, de nem meglepő...

...s nem öngól, csak vihar a biliben, mert ettől azért nagyobb tőkeerő... s a demokráciában minden erről szól: van pénzed, tőkéd, lehetsz képviselő, bármi, s meghatározhatod mások életét...

morgómuki 2007.09.03. 09:04:26

A valóban nem túl eredeti ötlet, hszen a tavalyin volt már ilyen plakát.

www.mfor.hu/cikk.php?article=29005

Gondolom ennek hatására inkább beszálltak a szponzorok közé, hogy lehessen cenzúrázni. És lám...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.09.03. 10:20:13

morgó
Hát igen, ezt a gondolatot ezerszer feldolgozták már jobban is, így nem okozott volna különösebb feltűnést a kiállításon. a abból indultak ki, hogy a negatív reklám is reklám, akkor jól számítottak, mert abból most lesz elég.

titkom
Igazad van, nem dől össze ettől a cég, de egy ilyen kis akció is befolyásolja a brand megítélését, amir jobb helyeken nagyon kényesek ám az ügyfelek.

Mr Wolf 2007.09.03. 10:23:48

Az ázsiai gyermekmunka igazából az európai és az amerikai felnőttmunkát veszélyezteti. Ha megkérdeznénk egy thai kisgyereket, hogy a cipőgyár varrógépe mellett szeretne előregörnyedni, vagy egy gazdag pedofil turista előtt, bizonyára a sima kizsákmányolást választaná. Az ARC döntnökei persze rövidre zárhatták volna ezt a kérdést (hiszen nem harapunk a kézbe, mely enni ad) azzal, hogy ők maguk emlékeznek a tavalyi kiállított plakátra.

Daved · http://buxevo.com/hu 2007.09.03. 11:15:20

melódiákra emlékeztet a kép

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.09.03. 11:24:36

Akkor csak a lógót kellene kicserélni, és mindjárt két pernek nézhetne elébe a készítő. Jó ötlet, továbbítom neki.

Danee 2007.09.03. 11:26:59

adidas rulez!

GET 2007.09.03. 11:46:53

Mr Wolf
\"Ha megkérdeznénk egy thai kisgyereket, hogy a cipőgyár varrógépe mellett szeretne előregörnyedni, vagy egy gazdag pedofil turista előtt\"

Hidd el, a turistát választaná, mivel egy tíz perces menetért annyit kap, mint egy egész hetes varrógépes görnyedésért

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.09.03. 11:51:02

Érdekes irányt kezd venni a beszélgetés. Mielőtt a thai kislányok szexuális élete mentén két táborra szakadnánk, inkább utáljuk tovább együtt,teljes harmóniában a multikat.:-)

mikipeti 2007.09.03. 12:17:06

Az az undorító, hogy a bejegyzésben meg a hozzászólásokban a plakátot kritizáljátok. Hogy nem elég eredeti és hogy mennyire középszerű. Tipikus bunkó hozzáállás, jelen esetben öncélú fikázás, mert itt a Nike lenne csak és kizárólag a téma. De nem bírta megállni az igényes és naprakész bejegyző, hogy fikázzon. Magyarmocsár. Gratulálok.

Mr Wolf 2007.09.03. 12:19:49

Kedves Get! Mennyi a heti kereseted? Ha esetleg valaki spórolni szeretne a numerára.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.09.03. 12:48:38

mikipeti
Van abban igazság, amit írsz, de azért mert nem elsősorban az alkotásról szól a poszt,nem hiszem, hogy ne lehetne kifejteni a véleményemet, pláne annak fényében, hogy a Nike többek között arra hivatkozva nem adta a nevét/logóját az alkotáshoz, hogy az szerintük nem újszerű. Ebből a szempontból igazat kell, hogy adjak nekik, mert ez a gondolat valóban lerágott csont. Az más kérdés, hogy ezt mérlegelni nem a Nike, legfeljebb az ARC szervezőinek a hatásköre, illetve feladata.

Az a hangnem viszont, ahogy te reagáltál, egy cseppet sem szimpatikusabb, mint az a magatartás, amit bírálsz.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.09.03. 18:46:44

a nike tényleg melélőtt ezzel a tiltással:)))
a plakátról annyit, hogy az alapötlet (gyerekmunka+nike) valóban nem újszerü, de azért a "just do it" szlogen új értelmezést nyert a plakát révén:))) nekem tetszik!

qqri 2007.09.04. 12:12:21

Az ötlet egyrészt valóban lerágott csont (mi a fasz újszerű ebben? ), másrészt kontrasztos lehetett volna, ha mellétesznek egy másik plakátot, amin a Jászfényszaru-ladány-apáti-tökömtudjai cipőgyárban görnyed egy honfitársnőnk bruttó kisemondommennyiért. Na az valóban a magyar túlélés.

xsab · http://www.napersze.blog.hu 2007.09.04. 13:48:51

a művész úr is jól járt. ha kirakták volna ennyien nem látták, hallottak volna róla mint így letiltva. főleg, hogy az ötlet sem eredeti, magyarán lopott. és van pofája a művészi kifejezés szabadságára hivatkozni...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.09.04. 14:56:25

xsab
Ebben igazad van, én is gondoltam rá, hogy valszeg nem az Index ment a sztori után, hanem a művészúr kereste meg őket, hogy így meg így elbántak vele. Egy kicsi ingyenreklám mindenkinek kell, a karosszékből keljenek most fel.

géza 2007.09.07. 17:07:13

Az index kereste meg a művész urat ezt tudom és azt is, hogy itt egy létezö problémára vílágít rá nem a világot akarta megváltani egy új ötelettel, kedves szakzsűri. Végülis csak bele kell gondolni egy ici-picit és nem mindenkit ugyan olyan hülyének nézni mint amilyen a nike.
Ráadásul higgyétek el vannak nagyobb problémák a világban mint a Magyar szüttyögés.
Úgyse hiszitek.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.09.07. 17:24:17

Hogyne hinnénk Géza, de mégiscsak ebben a magyar szüttyögésben élünk. Ezen van módunk javítani.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics