Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Nem újkeletű dolog az, hogy a nagy cégek ráröppennek a sikeres filmekre, és azokat mintegy reklámhordozóként, hosszabb és drágább reklámokként kezelik. Az olasz meló tulajdonképpen egy kicsit izgalamsabb Mini-reklám volt, a legutolsó James Bond filmben Craig barátunk pedig alig bírta váltogatni a telefonjait, hogy a Sony Ericsson teljes termékpalettáját be tudja mutatni a film két órája alatt. Itthonról is ismerünk elriasztó példákat, bár itt inkább a pénztelenség az oka annak, hogy Bajor "Szalon sör" Imre minden remake Kabos-filmben 10 percenként elsétál egy bazinagy RTL Klub óriásplakát előtt.
Azonban az, ami most zajlik a Bourne-filmek harmadik epizódja körül mérföldkőnek tekinthető, és mintapéldája a tökéletesre csiszolt integrált kommunikációnak. A filmet ugyanis, amelynek első két része 50 milliós nézettséget, és 500 milliós nyereséget produkált, gyakorlatilag szőröstül-bőröstül megvette a Volkswagen csoport, azzal a nem titkolt céllal, hogy a filmbe paszírozzák az amerikai piacon most bevezetésre kerülő új Touraget és a Golf GTI-t, és ebből a lehető legnagyobb médiafelhajtást kerekítsék. Hát sikerült.
Ahogy azt ilyenkor megszokhattuk, a film top akciójelenetiben a VW jut főszerephez. Gyönyörű beauty shotok követik egymást a kocsikról, amikor Matt Damon és partnernője, Julia Stiles Madridban egy Golf GTi-vel menekül üldözői elől, vagy éppen a főgonosz, Edgar Ramirez kergetőzik a városban egy Touareg volánja mögött. A Volkswagen azonban nem elégedett meg ennyivel, és keményen rátelepedett a filmre, hogy az utolsó reklámlehetőséget is kicsikarja belőle. A film bemutatója inkább egy autókiállításra hasonlított, a főszereplők a Volkswagenekben pózoltak, ott fényképeztették magukat a riporterekkel. Akinek köze volt a filmhez, az interjúiban egytől egyig elmondta, hogy mennyire jó volt a VW-kel dolgozni. A szereplők, a rendező, a kaszkadőrök, a sminkes és talán még a büfés és a fókusz puller is arról áradoztak, hogy a VW-tól ki hogy fosta össze magát. Példaként álljon itt egy nyáltól csöpögő mondat a kaszkadőröktől: "Ez a kocsi egyszerűen elpusztíthatatlan. Három héten át egyfolytában ütközéses jeleneteket forgattunk, s az autó még mindig ment. Az egyik legfantasztikusabb kocsi, amellyel valaha is dolgom volt". Ugye milyen megható?
De ez még mindig csak a kezdet, hiszen a Volkswagen világszerte kiváló marketingalapként aknázza ki a film kínálta lehetőségeket. 30 országban játszák majd a reklámkamfilmeket, amelyben a Golf GT és a Touareg modellekat a film főszereplői vezetik. 2007. augusztus 20-tól a www.support-bourne.de internetes oldalon izgalmas nyereményjáték is indul, amelynek fődíja "A Bourne-Ultimátum" eredeti Golf GT autója.
A film várhatóan nálunk csak október végén jelenik meg, de a reklámszele már most is érezhető.Végezetül itt a reklám, ami nem is sikerült rosszra.A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.