Bourne Ultimátum - Főszerepben a Volkswagen

Nem újkeletű dolog az, hogy a nagy cégek ráröppennek a sikeres filmekre, és azokat mintegy reklámhordozóként, hosszabb és drágább reklámokként kezelik. Az olasz meló tulajdonképpen egy kicsit izgalamsabb Mini-reklám volt, a legutolsó James Bond filmben Craig barátunk pedig alig bírta váltogatni a telefonjait, hogy a Sony Ericsson teljes termékpalettáját be tudja mutatni a film két órája alatt. Itthonról is ismerünk elriasztó példákat, bár itt inkább a pénztelenség az oka annak, hogy Bajor "Szalon sör" Imre minden remake Kabos-filmben 10 percenként elsétál egy bazinagy RTL Klub óriásplakát előtt.

Azonban az, ami most zajlik a Bourne-filmek harmadik epizódja körül mérföldkőnek tekinthető, és mintapéldája a tökéletesre csiszolt integrált kommunikációnak. A filmet ugyanis, amelynek első két része 50 milliós nézettséget, és 500 milliós nyereséget produkált, gyakorlatilag szőröstül-bőröstül megvette a Volkswagen csoport, azzal a nem titkolt céllal, hogy a filmbe paszírozzák az amerikai piacon most bevezetésre kerülő új Touraget és a Golf GTI-t, és ebből a lehető legnagyobb médiafelhajtást kerekítsék. Hát sikerült.


Ahogy azt ilyenkor megszokhattuk, a film top akciójelenetiben a VW jut főszerephez. Gyönyörű beauty shotok követik egymást a kocsikról, amikor Matt Damon és partnernője, Julia Stiles Madridban egy Golf GTi-vel menekül üldözői elől, vagy éppen a főgonosz, Edgar Ramirez kergetőzik a városban egy Touareg volánja mögött. A Volkswagen azonban nem elégedett meg ennyivel, és keményen rátelepedett a filmre, hogy az utolsó reklámlehetőséget is kicsikarja belőle. A film bemutatója inkább egy autókiállításra hasonlított, a főszereplők a Volkswagenekben pózoltak, ott fényképeztették magukat a riporterekkel. Akinek köze volt a filmhez, az interjúiban egytől egyig elmondta, hogy mennyire jó volt a VW-kel dolgozni. A szereplők, a rendező, a kaszkadőrök, a sminkes és talán még a büfés és a fókusz puller is arról áradoztak, hogy a VW-tól ki hogy fosta össze magát. Példaként álljon itt egy nyáltól csöpögő mondat a kaszkadőröktől: "Ez a kocsi egyszerűen elpusztíthatatlan. Három héten át egyfolytában ütközéses jeleneteket forgattunk, s az autó még mindig ment. Az egyik legfantasztikusabb kocsi, amellyel valaha is dolgom volt". Ugye milyen megható?

De ez még mindig csak a kezdet, hiszen a Volkswagen világszerte kiváló marketingalapként aknázza ki a film kínálta lehetőségeket. 30 országban játszák majd a reklámkamfilmeket, amelyben a Golf GT és a Touareg modellekat a film főszereplői vezetik. 2007. augusztus 20-tól a www.support-bourne.de internetes oldalon izgalmas nyereményjáték is indul, amelynek fődíja "A Bourne-Ultimátum" eredeti Golf GT autója.

A film várhatóan nálunk csak október végén jelenik meg, de a reklámszele már most is érezhető.Végezetül itt a reklám, ami nem is sikerült rosszra.

 

Címkék: film mozi autó

2007.09.07. 11:45 reklámbuzi 12 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr42159223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

államcsőd · http://www.allamcsod.hu 2007.09.07. 11:48:49

ennyi reklám mint amennyi ebbe a filmben volt már túlzás. és még mozijegyért is fizessünk? ugyanmár :(

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.09.07. 12:13:09

Majd szépen hozzászoksz ehhez. Túl nagy vonzerőt jelentenek az ilyen blockbusterek a reklámozóknak, és a készítők is a pénzért csinálják, így aztán kéz a kézben menetelnek majd előre. Ez van. Lehetne sorolni a példákat.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.09.07. 12:58:58

A brandcameón találtam a listát, hogy ki mindenki szerepel még a filmben, persze nem ingyen:
Featured brands: Apple, Audi, Avis, Belstaff, BMW, BT, Canon, Carphone Warehouse, Champion, Chevrolet, Chrysler, CNN, Comanav, CRI Communication Resources, Dali, Dasani, Duane Reade, Fiat, Ford, Foster's, Google, HP, Jansport, Lincoln, Lincoln Navigator, London Underground, Mercedes, MINI, Motorola, Movistar, MTA, Nokia, North Forth Bank, Panasonic, Peugeot, Plymouth, Poland Spring, Port Authority of New York & New Jersey, Red Bull, Saab, Samsung, SIG Sauer, Société Nationale des Chemins de fer Français, South West Trains, Staples, TAG Heuer, The Body Shop, The Guardian, The North Face, Timberland, Verizon, Vespa, Volkswagen, Volkswagen Beetle, Washington Mutual
Comments: Jason Bourne is constantly on the run and on the move so it's not surprising that many of the brands we spotted belong to the transportation industry. Nokia and Motorola cell phones get passed from agent to agent to bad guy to Bourne to agent. But Bourne couldn't escape the CIA agents with Google's search products on their side.

telekmanci 2007.09.07. 13:52:15

Teljesen jogos felvetés. Ha annyi pénzt belenyomnak a cégek, és megnézettetik velünk a reklámjaikat, akkor azt ne a készítők nyeljék le, hanem legyen olcsóbb a belépődíj, így legalább többen nézhetik meg. Hádenem?

Mr Wolf 2007.09.07. 14:05:09

Azért van más hazai példa is. A CIB bank a reklámblokkon belül futtatja izgalmas és szívfacsaró állatorvosos szappanoperáját.
Az egyes részek végén diszkréten és teljesen függetlenül az aktuális epizód tartalmától elhelyeznek egy kis reklámot. Fantasztikus a kezdeményezés.
A hagyományos reklámfilm gyártástól eltávolodik az alkotó, és utat nyit a product placement irányába. Alig várom, hogy az ORTT engedélyével a sorozat végre kétszer harminc perces, főműsoridős programmá bővüljön, és könnyes szemmel követhessem a doki és a nővérke kalandjait.

Simon Bolivar 2007.09.07. 14:23:43

Jó ötlet, mehetne felváltva a Jóbarátokról koppintott Soproni-szitkomokkal.

toros 2007.09.07. 15:28:52

Mr Wolf - Hmmm, az iróniát ugyan nem lehet nem észrevenni a hozzászólásodban, de mindettől függetlenül nekem az a véleményem, hogy a CIB állatorvosos sorozata messze kiemelkedik az ilyen típusú (Raiffeisen, Erste Bank), szerializált spotok közül.

Sőt, tulajdonképpen szerintem erre a két erős karakterre, és az egyébként valóban jó színészekre alapozva lehetne csinálni, egy könnyes-mosolygós, igazi női dramedy-t.

toros 2007.09.07. 15:30:12

Mr Wolf - Hmmm, az iróniát ugyan nem lehet nem észrevenni a hozzászólásodban, de mindettől függetlenül nekem az a véleményem, hogy a CIB állatorvosos sorozata messze kiemelkedik az ilyen típusú (Raiffeisen, Erste Bank), szerializált spotok közül.

Sőt, tulajdonképpen szerintem erre a két erős karakterre, és az egyébként valóban jó színészekre alapozva lehetne csinálni, egy könnyes-mosolygós, igazi női dramedy-t.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.09.07. 19:42:33

engem nem zavarnak az ilyen reklámok, amig jó filmeket csinálnak. ha egyszer a forgatókönyvben az van hogy a főhös egy autoval menekül, miért ne legyen az egy wolkswagen? az se zavar hogy jack bauer csak motorola telefot használ és toyota suv-al hajt, és ctu főhadiszállása egy dell bemutatóteremre hasonlít. ha ezért több pénzt kapnak és azt a filmre fordítják, ám legyen! a lényeg, a film legyen jó, és a reklámoknál ne lógjon ki a lóláb. azaz ne erőltessenek be egy felesleges jelenetet a reklám kedvéért. lásd magyar filmek, akol a szereplő szeméhez emelt kézzel néz egy felszállo malév gép után, miközben a malév reklámzenéje szól. brrr!!!
...az olasz melóban szerintem nem kellet a minit reklámozni, hiszen az eredetiben is minik voltak.
...ez a wolkswagen reklám, meg kifejezetten jó. bárcsak nálunk is ilyen lenne a szinvonal.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.09.07. 19:54:19

ez a blogmotor mindent kétszemond kértszermond???

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.10.28. 00:57:09

most néztem meg a filmet, és esküszöm egy darab wv-t sem láttam benne.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.10.28. 08:11:49

Toma
Ez csak japán autógyártó cégek lobbija lehet. Kivágatták!:)

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics