Újrahasznosított reklámok

Amikor kicsi a reklámbüdzsé, és a hirdető mégis úgy érzi, hogy neki feltétlenül hirdetnie kell az ATL médiában, akkor áll elő a dilemma: A médiaköltségekből faragjanak, vagy a kreatív anyagok elkészítésének díjából? Ilyenkor egyre gyakrabban jön a mentő ötlet, hogy hasznosítsanak újra egy már meglévő kampányt, és használják annak már meglévő anyagait. Van, amikor ez egész fájdalommentesen sikerül, de a legtöbb esetben vállalhatatlan lesz a végeredmény. Még csak nem is kell nagyon keresgélni példák után, hármat is láthatunk mostanában. Az egyik az OTP kampánya, amelyben egy srác arcát fújja a szél, és ettől úgy lobog a pofája, mint egy nápolyi masztiffé. Eredetileg ez azért volt, mert azt akarták üzenni, hogy a saját bőrödön fogod érezni, mennyire gyors az OTP-nél az ügyintézés. Az újravágott film végén viszont csak a kissé fogyatékosan néző srácot látjuk a brandszín ingében, és csak annyit hallunk, hogy meglepően kedvező kamatozású a bank új hitele. Összeáll? Nem. Szarnak rá? Igen. A hirdető boldog, hogy megúszott 20-30 milliónyi gyártási költséget, és tapsikolva örül. Addig már nem jut el, hogy úgy költ el a médiában tízszer ennyit, hogy az újravágott filmet vagy áttervezett sajtót senki sem érti.

A második példa is bankszektorban született, a büszke édesanya pedig a CIB Bank. Ők egy új állatorvosos spotot barkácsoltak úgy, hogy összevágtak néhány meglévő jelenetet, amelyben a két főszereplő, Ursula nővér és Dr. Bubó egyedül látható nyulak, kígyók és egerek nélkül. Ezzel részükről már meg is voltak, és már arra sem nagyon vették a fáradtságot, hogy az új szöveg valamennyire szájszinkronon legyen. Csak felmondattak a szereplőkkel néhány kényszeredett mondatot egy házibuliról, amelyhez az asszisztensnek fel kell újítania a lakását, hogy meghívhassa magához a nyulas vállalkozót. Remek! Az egész megvolt egy rádióreklám árából, mindenki elégedett. Ja, hogy az ezzel az egész amúgy is gyenge lábakon álló animál-családregény alatt vágják a fát néhány megspórolt millió kedvéért? Aggódni ráérünk arra még!

A harmadik recycling-kampány is mos fut, ezt a Suzukinak köszönhetjük. Itt a Büntetésvégrehajtástól kirúgott, és a Centrum Kft-nél vígasztalódó parkolóőr belső monológját halljuk Oszter Sörös Sándor tolmácsolásában. Az eredeti változat még nem is volt rossz, és arra épült, hogy az új Swift még a kérlelhetetlen parkolóőr szívét is meglágyítja. Most azonban a kreatívoknak egy használtautó-beszámítási akcióhoz kellett átgyúrniuk a szöveget, és végül a frappáns "Itt állnak a régi autóikkal, amikért most 500.000 forinttal többet kapnának a Suzukinál" örökbecsű gondolattal ajándékozták meg az emberiséget. Hogy ez mennyire gáz? Nagyon nagyon. A legrosszabb pedig az, hogy a végeredményt látva az ügyfelek nem látják be, hogy hiba volt a spórolás kedvéért megerőszakolni egy régebbi kampányt, hanem arra gondolnak, hogy ahhoz képest, hogy milyen olcsó volt, még egész jó lett az új cucc. 

Címkék: autó bank magyarmocsár

2007.09.24. 07:43 reklámbuzi 48 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr52174449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cyan 2007.09.24. 08:57:06

a cib bankos egy dolog miatt tetszik. végre nem egy üresfejű cicababával próbálnak úgymond terméket eladni. az aszisztens nő nem egy szépség, nem manöken alkat, de pont ez benne a jó. értelmesnek látszik, sztem, ha leülnék vele beszélgetni, nem csak a mosómedvék párzási szokásait tudnánk megvitatni :)
a szalámis reklámhoz mit szólsz? ahol a csaj bemászik a kádba az arcpakolásával, majd a szeméről leszedi a szalámit. könyörgöm, csak ilyet ne!

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.09.24. 09:43:48

cyan
Rendben, de itt most elsősorban nem is a CIB orvosi sorozatáról volt szó, hanem az újravágott személyi hitel filmről.
Szalámis reklámot még nem láttam, de ígéretes. Mi ez Pick?

Mr_Wolf 2007.09.24. 10:00:55

Nononoo Cyan Kedves!

Azért nem menjünk el szó nélkül a sármos műősz doktor úr mellett! Vele is tudnál beszélgetni?

striker 2007.09.24. 10:42:14

OFF:
Na, a szívembôl szóltál RB!
Gratulálok, ez lett az a blog, amit minden nap megnézek.

Üdv: Strk.

EasyFriend 2007.09.24. 11:18:02

Az is tetszett, amikor a Raiffeisenes-házaspáros reklámot hasznosították újra... Berakták ugyanazt a spotot valami tök más szöveggel, és amikor probléma lett volna a szájszinkronnal, beraktak pár vágóképet... A végeredmény: a csaj, aki beszél, szinte egyáltalán nem látható, csak a bambán bámuló ismerős és férj. De legalább óccsó volt.

H:P-B:F-Sz:Z 2007.09.24. 11:33:08

Szerintem nem Oszter Sándor, hanem Sörös Sándor...persze így már nem tudnál erőltetett körmondatokat írni beleszedve a minden lényegtelen információt, csak esetleg pontos lennél.

nemkellvagta (törölt) 2007.09.24. 11:36:35

a hirdetőknek az a tévképzete áll ezek mögött, hogy a nézők kívülről tudják az ő nagyon fontos reklámjukat, hiszen kötelességtudóan megnézték többször, elemezték és kitárgyalták szűk családi körben..

ugyanennek egy másik megnyilvánulása a filmből kivett óriásplakát esete. pont a suzukié volt pl. ilyen a parkolóőrrel. ha nem láttad a filmet, a bb nem mond semmit.

figyelő 2007.09.24. 11:39:11

egy újabb mintapélány: a villamosos fiús lányos túró rudi reklámot is újrahasznosították egy kis becuccolt hányadék vizuáleffektus ráküldésével.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.09.24. 11:43:15

HP-BF-SZZ
Szerinted, vagy tudod? Nincs itt a fülemben a hang, csak rémlett Oszter. Remélem tényleg nem Sörös Sándor a narrátor, mert róla az égvilágon semmi lényegtelen információm sincs, így képtelen lennék unalmas, barokkos körmondatkat írni róla. Amúgy köszi a pontosítást, rend a lelke mindennek.

szoba
Az óriásplakát tényleg jó a "Lebilincselő ajánlatok" fősorral. A tévéspot után rendben van, de anélkül értelmezehetetlen.

nemkellvagta (törölt) 2007.09.24. 11:44:54

"reklámos lesz a feneked"
mindenki látta amit én? azt a vonatot? meg egyálétalán az állomást? a székeket? így robog el mellettünk románia?

op 2007.09.24. 12:32:24

Nekem a kedvenc kampányremake-em a "Természetvíz"-Marconalegényes, távcsővelnézős, végén kiderül milyen csalóka is a látszat "remekműve". Az első egy jól felépített kis reklám volt, bár második alkalommal már nem volt olyan élvezhető. De ez az agyonvagdosott csoda... egy "remekmű". Vagy az ügyfélnek kéne távol maradnia a kreatív munkától, vagy a kreatívokat kéne eltávolítani. :-) Igaz, a másodikat is megjegyeztem, tehát a célját elérte.

eternity · http://eternity.blogter.hu 2007.09.24. 12:38:49

Sztem itt mindenki teljesen fordítva ül a bilin. Reklámok? Kit érdekelnek?
Erőszak.
Akkor se nézném, ha fizetnének érte. Illetve, kibánya sokat kéne érte fizetniük. :)
Szóval, ki nem sz.rja le, h rossz egy reklám?
Legyen!
Millió rossz reklámot akarok még, h végre fellázadjon a zemberiség az kretén agymosás ellen.

H:P-B:F-Sz:Z 2007.09.24. 12:59:54

Az első menetben tuti, a másodikra meg nem csrélték volna le, az feltűnt volna. Egyébként szívesen, hisz nyilván azért osztod az észt a reklámról, mert nagyon járatos vagy ebben a témában, én pedig kiegészítettem egy apró adalékkal a hátteredet. De mondjuk beírhatod, h sok év Magnum és Űrgammák után ismét hallhatja a szélesebb közönség, és máris ott figyel az a körmondat-ne csüggedj.
De érdemben is hozzászólnék: a túró rudi bonbon reklám újraszinkronizálására(szívem hoztál csokit?hm-nem!) nem tudom mi szükség volt, azzal, h lágyították, pont elvették azt a pluszt belőle...

bmeli 2007.09.24. 13:05:51

Tuti, hogy nem Oszter...

tufee 2007.09.24. 13:07:39

Az SÖRÖS Sándor, NEM OSZTER! Űrgammák rulz.
A cikk témája egyébként örök, de lehetett volna ezt izgalmasabban is akár.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.09.24. 13:33:57

Srácok még egyszer. Nem menetegetőzésképpen írom (de igen), de ez nem egy Index blog, ahol vérprofi újságírók írnak cikkeket. Ez egy teljesen civil blog, ahol arról írok, ami éppen az eszembe jut a reklámokról. Ha észrevesztek egy hibát, elírást, ne szedjétek le a fejemet, inkább szóljatok, és javítom. Ha ebből élnék, biztos lenne időm alaposabban is utánajárni mindennek, amíg viszont csak a magam örömére írogatok, addig valószínűleg maradnak benne hibák. Köszi.

A Rudi bonbon átiratot még nem láttam, de jól hangzik a csere.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.09.24. 13:34:36

A "szemrevaló" tényleg übergáz (vérciki stb)

Az újravágásről meg az olcsó húsnak az ő leve jut eszembe...

Józan Ész · http://jozanesz.blogspot.com/ 2007.09.24. 13:58:39

Az én kedvencem a "glóbuszlájtmajonéz" ami nélkül nem lehet salátát csinálni, csak úgy, hogy ha egy kanálnyit rá... öö... ráborítasz a tetejére, de attól aztán annyira rettentően jó lesz, hogy csak na.
Itt is megtartották a filmanyagot és csak a szöveget cserélték le. Értelmetlen ugyan nem lett, csak szánalmas. Az amúgy is erőltetett mondanivaló így még kínkeservesebbre sikerült.

ethan blow 2007.09.24. 14:13:57

kis pénz, kis foci. azért vágják újra a reklámokat, hogy meg tudják fizetni azt a kibaszott húzós összeget, amiket a tévék kérnek, hogy a befolyt összegből fenn tudják tartani a majom celebjeik életszínvonalát. szar reklámok mindenhol vannak, nem mindegy az sem, mennyi pénzből gazdálkodik az ügyfél, a kutatások szerint viszont a szar reklám is többet ad el - vannak kivételek, de azok már nagyon durvák kell legyenek - mint a nem létező reklám. lehet herótozni, és lehet levenni a műsorról, és lehet nézni utána az m1 meg az m2 közszolgálati nyomorát. valamit valamiért, srácok. 10 milla embernek reklámot csinálni az nem ugyanaz, mint mondjuk 100 milliónak, gondolom, ez érthető. ez sem más szakma ebből a szempontból, mint a többi, csak ez jobban szem előtt van. szerencséd, hogy nem látod magad sérvműtét közben.

Reklámszak 2007.09.24. 14:22:02

@szobahomerseklet: így bizony, sajnos - reálbérek 2006 pl.: ott +13%, itt -6% => 70-80%-a Mo-i színvonalnak. Még két ilyen év és mehetünk oda koldulni.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.09.24. 14:38:23

Azt észrevettétek már, hogy CIB Bankos, állatorvosos filmecskében a pufóka asszisztensnő úgy álmodozik lovagjáról, hogy közben ott a jegygyűrű az ujján? Elfeljtettek szólni a művésznőnek, hogy felvétel előtt vegye le... :-)

Van amikor az újraszinkront állagjavítás céljából alkalamazzák. Volt egy fejfájáscsillapító, amit valami Szilárd nevű mérnök ajánlott írtó hallgathatatlan, nyávógós hanghordozással. Annyira realisták akartak lenni, hogy az amatőr szereplő eredeti hangján ment. Aztán leszinkronizáltatták egy profival, amivel ugyan kevésbé hiteles, viszont nem menekül ki a szobából, aki meghallja...

nemkellvagta (törölt) 2007.09.24. 15:01:08

bulgakov, a méretnek semmi köze az igénytelenséghez, lásd. szlovénia.
a pénztelenségnek szintén. annál kreatívabbnak kéne lenni.

ethan blow 2007.09.24. 15:09:32

szoba,
ha ennyire vágod, mi a baj, miért nem oldod meg? én adok neked brífet, és ha jól teljesítesz, jöhetsz hozzánk dolgozni, épp embereket keresünk. de a végeredmény nem a kurvajó ötlet, hanem az eladott, mert abból lesz fizetésed. nem viccelek, komolyan mondom. páran már megpróbálták, eddig mindenki nagyot kussolt, amint ügyfélközelbe ért, addig azonban természetesen mindenki tudja, mi miért szar. érdekel? még valakit?

ethan blow 2007.09.24. 15:09:39

szoba,
ha ennyire vágod, mi a baj, miért nem oldod meg? én adok neked brífet, és ha jól teljesítesz, jöhetsz hozzánk dolgozni, épp embereket keresünk. de a végeredmény nem a kurvajó ötlet, hanem az eladott, mert abból lesz fizetésed. nem viccelek, komolyan mondom. páran már megpróbálták, eddig mindenki nagyot kussolt, amint ügyfélközelbe ért, addig azonban természetesen mindenki tudja, mi miért szar. érdekel? még valakit?

ethan blow 2007.09.24. 15:24:08

és még egyszer, szoba, ha ennyire vágod...vagy ezt már mondtam? nem baj, átvágom

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.09.24. 15:37:14

bulgakov
Azért ha a brífelési akciód sikerrel járna, és találnál egy tehetséges kreatívot a blog segítségével értesíts légyszi. A jövőben akár intézményesíthetjük is:-DD

ethan blow 2007.09.24. 15:45:15

r.buzi,
nem viccelek, ha valakit érdekel, keressen meg, de csak ha komolyan gondolja. nem olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik a dolog, sőt. nem kerül semmibe, mint egy próbamunka. lehet jönni párban is, art és copy értelemben. srácok, most lehet alázni a magyar kreatívokat, nem az @rc-on (egyébként miért lett "@" az a-betű, nem tudja vki?). mert jópofáskodni sokan tudnak, de ez itt megrendelésre megy, eladásra, és hamar kigolyóznak, ha eladhatatlant termelsz. most azonban semmi kockázat, senki nem fogja lenyúlni az ötleteket, nincs hinnan kikúrjanak, sőt, ha okés, pénz jár érte. hölgyeim, uraim?

H:P-B:F-Sz:Z 2007.09.24. 17:36:37

Na látom javítottad, helyes helyes-ezért vannak a jó olvasók, ugye??
Egyébként pont láttam du. Suzukis reklám újráját és így, a 2. reklám is tuti, h Sörös TomSeleck Sándor.
A túró rudis reklámot már nem nagyon fogod elcsípni, mert vagy fél éve volt, ugye a termék bevezetésekor, mikoris indítottak egy nyers-minden önzőséget két szóba tömörítő hanggal, ami végre nem az a negédespojáca-jópofizóműmájer közt mozgó valami volt, aztán lekeverték, hogy egy töketlen gyáva alak lett belőle. MINEK?! Csak a hang és hangsúly változott, de elveszett a bája-szipp-szipp

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2007.09.24. 17:46:43

bulgakov
"húzós összeget, amiket a tévék kérnek, hogy a befolyt összegből fenn tudják tartani a majom celebjeik életszínvonalát"
Szerintem a celebek életszínvonalát nem a média tartja fenn kifejezetten, hanem a sok paraszt, aki veszi a story magazint és nézi a műsorokat, ahol celebek korcsolyáznak/táncikáznak/főznek - hú,de izgi dolgok ezek, főleg a főzés! Ebből lesz a sok-sok GRP, amit értékesíteni tudnak. A média csak invesztál beléjük, éppen annyit, hogy menjen a szekér, és ne haljanak éhen - képletesen. Múltkor voltam egy főzőcskézős partyn tele celebbel, persze másnap az összes bulvár lehozta az anyagot. A szervezőtől tudom, hogy a celebek egy vasat se kaptak ezért, önkét és dalolva ingyé' jöttek, hátha benne leszenek a TV-ben és eladnak pár lemezt/könyvet még. A megrendelő, aki a partyt finanszírozta meg jól járt, meg telibe figyelt a brandingje az összes csatornán.
Szóval végén a "kis ember" van, akit ez érdekel, meg a média, aki mindezt gerjeszti. De ez már itt a tyúk-tojás dilemma.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.09.24. 20:05:24

HPBFSZZ
Így van, több szem többet lát, amíg ki nem szúrom. Fogjunk össze, és építsünk egy szebb reklámjövőt! Az építő jellegű hozzászólásokra a továbiakban is vevő leszek. Kösz

cyan 2007.09.24. 20:41:33

Mr_Wolf 2007.09.24. 10:00:55
Nononoo Cyan Kedves!

Azért nem menjünk el szó nélkül a sármos műősz doktor úr mellett! Vele is tudnál beszélgetni?

nos, a helyzet az, h ugyan nőből vagyok, de a műsármos dokival valóban nem tudnék 2 szónál többet beszélgetni. ja, nem vagyok szőke, nem ez a gondom...

cyan 2007.09.24. 20:44:12

reklámbuzi, az vmi olyan szöveg, h kényeztesse magát, blabla, aztán kiderül, h kaiser szalámi

cyan 2007.09.24. 20:55:39

bulgakov, engem érdekelne, mi is ez a munka? reklámokat kell agyalni? vagy terméket rátukmálni a szerencsétlenekre? ha az utóbbi, akkor inkább takarítok, bébicsőszködöm.

nemkellvagta (törölt) 2007.09.24. 21:06:13

érzékeny lelkű bulgakov: igazad van, nem szólok egy büdös szót sem a reklámokra, amíg a szakma összes baját meg nem oldom egymagam.

cyan 2007.09.24. 21:13:46

nem a reklámszakma védelmében, de had említsem már meg, hogy nagyban függ a megrendelőtől is, milyen lesz egy reklám. hiába van ott 100 kreatív gagman, kitalálhatják a világ legjobb, legütősebb reklámját, ha a megrendelő egy begyepesedett agyú f@szfej, és neki Mancika olvassa fel a szöveget, meg illegjen a kamera elött.
meg a jól leforgatott filmet megnézi. majd beleszól, h még ez is legyen benne, meg az is, meg ne így nézzen, hanem úgy, közben fingja nincs a rendezéshez, operatőri munkához, de osztja az észt. na ettől (is) sz@rok a reklámok.

ethan blow 2007.09.26. 17:57:38

cyan
reklámokat kell kiagyalni, egész jó ügyfeleken, félig külföldiekkel együttműködve, egy - szerintem - nagyon klasz ügynökségen. nem kell semmit tukmálni senkire, az ötletet kivéve.

szoba
nem vagyok érzékeny, de ezzel a "hülye magyar kreatívok szart csinálnak" sztorival valóban nehéz bármit is kezdeni. én egy lehetőséget ajánlottam, hogy megmutathasd (vagy aki akarja), hogyan menne ez jobban. ez nem érzékenység, hanem rezisztencia a destruktív kritkával szemben a konstruktív megoldás javára.
de ez nem az arc, itt konkrét megrendelésre kell dolgozni, nagy különbség, hidd el.
egyébként van itt nálunk sok külföldi arc, tehát nem egy "depresszív, fásult magyar" cégről van szó. akarod jobban csinálni? megteheted, egy szavadba kerül. ennyi. érdekel? megoldjuk. és senki nem fog cikizni, meg mutogatni, meg szopatni, sőt, örülni fogunk, ha egy jó agyat felfedezhetünk.

és általában
a baj az, hogy nem a kreatívok mondják meg legtöbbször, mi legyen, hanem az ügyfél, de főleg a cég várja el, hogy elsősorban a lét hozd, csinálj eladhatót, ha szar is, de ez nálunk máshogy van - szerencsére. ettől van ez a sok szar, minél, olcsóbban, okés, asszem eleget pofáztam

nemkellvagta (törölt) 2007.09.26. 20:08:30

bul, sajnos nem csatlakozhatok, de a kommentjeid összefüggenek azzal a helyzettel, hogy Mo-n a reklám szűken vett szakmai dolog, a reklámosok nem szoktak hozzá a kívülről jövő kritikához, pedig még jó dolguk van mondjuk a filmesekhez, vagy írókhoz, tévésekhez képest, akik a nevükkel együtt állnak a nyilvánosság elé. A szakma egyetlen lapja pl. nem kapható sehol, honlapja fizetős. Az ügynökségeket senki nem ismeri a berkeken kívül, pedig minimum meghatározzák a vizuális környezetünket.

A másik dolog, hogy normális országokban a reklámok többsége középszerű, kis részük kreatív. Nálunk mindegyik kreatív akar lenni és ebből születnek a kínosabbnál kínosabb dolgozatok.

cyan 2007.09.26. 20:46:39

bulgakov, érdekelne ez a fajta munka. jelenleg még tart a produkció, de a munkám kb 1 hónap múlva kifut, mehetek amerre látok. már most alig kell bejárnom, ma is 11-re beértem, 3-kor már léptem is. 2 hónapja még napi 10 órákat gályáztam. szóval hol kell jelentkezni? :)

bulgakov 2007.09.27. 11:18:22

szoba

hát, a nem szoktunk hozzá a külső kritikához kicsit sántít, gyakorlatilag folyamatosan áradnak a külső kritikusok megalapozott véleményei, azt mondhatnám, naponta.
nekem szerencsém(?) van, én szeretem, amiket csináltam eddig és egyik munkámat sem tartom kínosnak, vállalhatónak gondolom őket, de ez nem feltétlenül annak az eredménye, hogy jobb ötleteim vannak másoknál (még azok vannak is :), hanem annak, hogy megtanultam eladni az ötletet még ötlet fázisban az ügyfélnek, ami pedig nem is az én dolgom lenne, és nem könnyű feladat. nehéz elképzelni 4 rajz alapján egy filmet, már annak, akinek nem ez a munkája. és ha 6 ember mégis elképzeli, az 6 különböző film lesz. ebből az enyémet kell eladni, ennyi a titok.

az ügynökségeket meg azért nem ismerik - leszámítva a médiaarcokat, akik folyamatosan osztják az észt, neveket nem mondok - mert nem vagyunk médiasztárok, nem tévében dolgozunk, nem szereplünk filmekben, nem vagyunk senkik ebből a szempontból, a végeredmény a lényeg, a többi kit érdekel? egyébként lehet, hogy jó lenne belelátni a napi dolgokba, talán érthetőbbé válna, mi miért lett olyan, amilyen. szerintem is sok a szar reklám, ebben egyetértünk, én nem is ezt a véleményt kifogásoltam, hanem hogy ezt már elmondta előtted kétmillió ember ugyanígy. most a megoldásnak kellene következnie, ha van, szerintem, ezért mondtam, hogy, ha van ötleted, welcome.

és annak ellenére, hogy nálunk (ahol dolgozom) nagyon magasra van téve a mérce, és ezt mindenki szereti is, nemcsak betartja, hanem élvezi közben, amit csinál, még így is sokszor le kell menni kutyába, hogy mindenki boldog legyen.

egyébként példálóznak a környező országokkal, amikből max. egy kivonatot látsz itthon - persze nyilván a legjobbakat, de menj egy kört kocsival mindenfelé, én azért nem estem hasra se szerbiában, se horvátoknál, se az osztrákoknál, se lengyeleknél, se cseheknél.

az meg, hogy nem fekszem le a véleményed előtt, pedig az biztos szimpatikus lenne, szerintem teljesen normális. nekem is van egy véleméynem, ami szerint csinálom a munkámat, és van elképzelésem is, hogyan lehetne megoldani. sőt, a közvetlen környezetemben működik is, bizonyos korlátok közt, persze.

cyan
küldök egy mélcímet, ha küldesz egy mélcímet

cyan 2007.09.27. 13:35:26

bulgakov, kuldtem egy mailt a nevedre klikkelve, remelem jo helyre megy :))

nemkellvagta (törölt) 2007.09.27. 17:21:29

na, bulgakov akkor utoljára: azt állítottam, h se a piac kicsi mérete, se a szegénység nem mentség a fosra, nem pedig azt, h minden reklám az.

külső kritika meg alatt nem azt értem, h "de szar ez bazmeg, ti csináltátok?", hanem értő (ha tetszik, bár ez egy kicsit KISZ-esen hangzik) konstruktív kritikát szoros szakmai berkeken kívül is... ez a blog pl. lépés a helyes irányba...

aztán. vannak országok, ahol egy-egy reklámcég neve közismert, közéleti tényező, kiállításokat szponzorál, vagy mittudomén, talán ez is hozzájárul, hogy a népek nem mindenhol olyan ellenségesek a reklámmal szemben.

mivanmég? ja, azért a lengyelek meg pl. a románok mintha kicsit többet szerepelnének a lürzersben vagy a shotson, vagy portorozban meg a blogokon.

valami gáz azér csak van. még ha nem is te tehetsz róla. vagy?

bulgakov 2007.09.28. 14:22:16

szoba,
gáz az van, az tény. ebben nincs vita.
ez a blog egyébként tényleg jó ötlet, kösszi, reklámbuzi, és a kreativ.hu kissé szégyellheti magát, hogy erre nem jutott nekik. ott is van fórum, de amint egy kicsit szenvedélyesebbé válik a "vita" (ez kb 6 kommentet jelent mondjuk 4 hét alatt) már be is szólnak, hogy ez nem az index. köszi, tudom. tervezem, hogy összerakok egy könyvet, amiben néhány reklámkampány elkészítését lehet végigkövetni, az ügyfél brífjétől az első ötleteken, kommenteken, változtatásokon át a közönség által látott végeredményig. szerintem tanulságos lenne.

és remélem, pár ügyfél is olvassa majd ezt a blogot, hátha rájönnek, hogy a "target group" is jobban élvezi, ha van valami kis fűszer a reklámokban, függetlenül minden fókuszcsoportos meg tökömtudja milyen kutatási eredményektől.

szoba, igazad van, gáz van, és én is tehetek róla épp úgy, mint mindenki, aki ebben dolgozik. és épp ezen kellene végre változtatni. ez a blog valóban egy jó lépés elsőnek.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.09.28. 14:28:06

bulgakov
Kösz, valami ilyesmi volt a cél. Igyekszünk konstruktívan hozzáállni a problémákhoz, de ha valami ordító butaságra lelünk, ott nem kell finomkodni.
És hogy visszanyaljak, örülök, hogy egyre többen vannak, aki nem a botrány miatt jönnek ide, hanem hozzáértő módon kommentelnek.

bulgakov 2007.09.28. 14:28:20

cyan,
megnéztem, nem jött meg.
egyébként a nem céges: poe@freemail.hu

cyan 2007.09.28. 21:23:52

bulgakov, küldtem megint egyet

kis · http://antiotp.extra.hu/ 2007.10.13. 19:19:42

antiotp.extra.hu/

Az OTP arculatot váltott. "OTP Bank. Megbízunk egymásban."
Faszt. Az OTP még mindig hatalmi pozícióból szopatja az ügyfeleket. Amíg az állam meg az APEH meg az ONYF (megamega stb.) az OTP-ben tartja pénzt, addig így is lesz

Vonn1 2007.12.12. 16:11:28

Mindegyik bank a lehúzásra gyúr szóval tök mind1.. Meg van hirdetve minden, hogy az mien jó az ügyfeleknek, de úgy is mindenképp ők járnak jól, teljesen mind1 meik bank, dehát sajnos kénytelenek vagyunk igénybe venni a szolgáltatásaikat.. én mióta ezt tanulom még jobban átlátom a dolgok lényegét, és a lényeg mindíg csak a profit maximalizálás és az ügyfelek minél nagyobb észrevétel nélküli lehúzása.. főleg h a legtöbb ember egyáltalán nem ért ezekhez a dolgokhoz és persze a bankban csücsülő emberkék adják elő nekik..
A bugyuta reklámoktól meg néha már szívrohamot kapok.. de pl. a Budapest Bankos emesés izé annyira bugyuta h már vicces..
Még saját oldalt is csináltak neki, mint egy létező személynek.. de nem értem h ez hol szolgálja a bank hasznát..
minden esetre az oldal jól van megcsinálva nézzen rá akit érdekel!
www.lelkesemese.hu/

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics