Anorexiadivat erős idegzetűeknek












A napokban rendezik a milánói divathetet. Erre az alkalomra milyen más divatos témát húzott volna elő a kalapból az egyik divatcég, mint korunk pestisét, az anorexiát?  A Nolita brand plakátjain, amelyeket Milánó legforgalmasabb pontjara helyeztek ki, a francia Isabelle Caro ül modellt az ő 27 évével és 31 kilójával. A kampány fősora: “No anorexia.”


Aha, ez mind szép és jó. De miért egy divatcég hirdet ezzel? A kezdeményezés (beszélni a problémáról) értékelendő, a szándék jó. Lenne. Mondjuk akkor, ha duciknak, egészséges méretű embereknek való ruhákkal foglalkozna a nevezett cég. De megnézve a honlapjukat, www.nolita.it, ugyanolyan botsáskákkal találkozunk, mint a divathéten bárhol Milánóban. Ha jófej akart volna lenni a hirdető, szponzorál egy társadalmi célú kampányt, és apró, igen apró betűkkel az aljára írja magát mint támogatót. De így csak összekapcsolt az emberek fejében egy szörnyűséges képet a saját márkájával. Mert a szöveg sosem, de a kép az megmarad. Jó sokáig.

A fotó, és a kampány ki más keze munkáját is dicsérhetné, mint a sokk nagymesteréét, Oliviero Toscaniét. Arról az olasz megszállottról beszélünk, aki anno haldokló AIDS-beteggel és háborús halott utoljára viselt ruhájával hirdette a Benettont. Azt most ne firtassuk, hogy azok a képek mit mondtak nekünk, egyszerű fogyasztóknak a Benettonról mint ruhaipari cégről. Annál érdekesebb ez a mostani akciója/feltűnési viszketegsége.  Az idősödő, sokkfüggő fotográfus szerint „az volt a cél, hogy megmutassa ezt a betegséget a maga szörnyű valójában, melynek kialakulásáért nagyban a divatvilág sztereotípiái tehetők felelőssé.”  Ez rendben, de nem érezte, hogy ez az üzenet nem hangzik hitelesen egy divatcég szájából? Hogy üvölteni fog a plakátokról a vízprédikálás?

Ez a hirdető bátor, vagy hülye. Esetleg mindkettő, de hogy közben hülyének nézi az embereket, az biztos.  Hiszen úgy vállal fel egy társadalmi ügyet, hogy közben saját imázsa egyáltalán nem érdekli. Bevallom, először azt hittem, hogy abszolúte társadalmi célú a hirdetés, a hirdető pedig kamu. Hogy csak a divathirdetés fílinget koppintották, hogy értsük az iróniát.  De nem. Persze a képek, Toscani mester előző munkáihoz hasonlóan körbejárják majd a világot, generálnak majd jónéhány találatot a google-ön. De hogy mint reklám, nem működnek, az tuti. És hogy a reklámra költött pénz melyik fele kidobott? Az egész.

 

Címkék: print divat nsfw

2007.09.28. 11:21 Black Mamba 43 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr84179541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bébicsősz 2007.09.28. 12:08:18

Azt a kurva! Hogy rohadna meg minden képmutató divatcég ott ahol van!

cicamica 2007.09.28. 13:29:57

A Női lapozóban olvastam:
"Az anorexia mindenkit érint, nem csak azokat, akik a divat megszállottjai" - mondta Giorgio Armani. Domenico Dolce, a Dolce&Gabbana cég egyik vezető tervezőjének véleménye szerint: "az anorexia elsősorban egy pszichés betegség, nincs túl sok köze a divathoz."
Szép hozzáállás, jellemző a divatiparra.

Moni 2007.09.28. 13:43:28

Namost, lehet szakmát tanulni, és lehet egyetemre is járni! Nem kell feltétlenül vézna modellnek lenni. Tudom, azzal többet lehet keresni, de könyörgöm! Aki úgy dönt, hogy nem eszik, vagy eszik, majd ledugja az ujját a torkán, az egy idióta. Rengeteg vékony ember és modell van, akik nem anorexiások, és rájuk jön a divattervezők drága cucca. Azok szerencsések. Ha valakinek ez nem megy, mert olyan a génállománya, hát ez van. Ez olyan, mintha azt próbálnánk megakadályozni, hogy van aki gazdag amerikai családba születik, van aki szegény muszlim családba. Szóval szerintem az a hülye, aki úgy viselkedik, hogy anorexia lesz a vége. Ha nem vagy magadtól vékony, akkor ne erőlködjél. Rengeteg kövér és dundi ismerősöm van, és nagyon boldogok! Nem a wiskey gyártókat kell szidni, mert sok az alkoholista! Nem kell bemenni a boltba töményet venni. Nem kell kinyitni az üveget, nem kell halálra innom magamat. Kész. Egyen mindenki. Ettől függetlenül borzalmas betegség, nagyon sajnálom őket, csak szálljunk már magunkba! Mindenkinek a saját döntése, hogy mennyit eszik! nehogymár egy jött-ment Armani mondja meg, hogy mennyit egyek! Akkor inkább elmegyek valahova titkárnőnek.

lpalmer 2007.09.28. 13:49:51

Exanorexiásként hozzászólva: a divatipar tényleg genya, de Domenico Dolcének igaza van, a betegség inkább a teljesítménykényszerről, a felnőni nem akarásról és a szétbaszott családról szól.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.09.28. 13:54:03

Gyááááá ezt most így ebéd után...? Ijesztő, van akinek ez bejön? Mert jó, én az átlagosnál (jóval) teltebb nőket preferálom, de ezek a B-kategóriás horrorfilmbe való zombik nemtudom hány liter vodka után is elriasztanának (legfeljebb akkor többet hánynék a látványtól)

Ne jöjjön velem szembe egy ilyen lény egy sötét sikátorban...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.09.28. 14:02:55

Ipalmer
Teljesen igazad van. De te is azt mondod, hogy a betegség lényege a teljesítménykényszer, a megfelelni akarás. A divatipar és a reklámipar felelőssége ott van, hogy milyen szépségideált sulykol az emberek fejébe. Milyen képet állít elég, aminek elvileg meg kellene felelned.

gaucho 2007.09.28. 14:07:57

szerintem a cég honlapján nem teljesen ilyen "botsáskák" vannak, amúgy igazad lenne.

Black Mamba 2007.09.28. 14:10:37

hát, nem is erre a konkrét, szegény beteg lányra gondoltam. hanem az átlag kifutócuncikra. "...ugyanolyan botsáskákkal találkozunk, mint a divathéten bárhol Milánóban".

lpalmer 2007.09.28. 14:12:52

Reklámbuzi
Egyetértek veled. Csak annyit tennék még hozzá, hogy a szépségiparnak tehát ahhoz van köze, hogy hol csapódik le mindaz a belső szar, ami az anorexiára hajlamosít. A soványságra törekvés olyan, mint egy szelep, ha nem lennének a divat hülye ideááljai, talán más formában manifesztálódna a dolog.

Móni 2007.09.28. 14:14:00

Én akkor is azt mondom, hogy hiába sulykolják belénk a TV-ben ájulásig a vékonyabbnál vékonyabb nő-ideált, attól még nem kell követni! Manapság már sok a hülye valóságshow, ahol élő bogarakat nyelnek le, meg hasonlók. ATTÓL MÉG NEM KELL UTÁNOZNI!!! És ha holnaptól azt adják a tv-ben, hogy milyen jó, ha egy kötéllel felakasztom magam, akkor holnaputántól majd mindenki azt akarja csinálni?! Emberek! Győzzön az ész! Mindenkinek van agya, hogy gondolkodjon! Attól, hogy a szinésznők mind vékonyak (és egy kiló festék van rajtuk) még nem kell nekem is annak lennem! Teljesítménykényszer... ilyen hülyeséget. minden ember ismeri (vagy ismernie kellene) a saját határait, és csak addig menjen el!!!!! Hol marad a racionalitás?? Én tudom, hogy nem lesz belőlem egy híres modell, de ettől még nem omlok össze, és kezdek el lebetegedni, mert nagy a teljesítménykényszer... mert az összes barátnőm vékonyabb nálam... na és? Tisztán kell látni, és NEM MÁSOKAT HIBÁZTATNI, MERT EGY HÜLYE VAGY ÉS MARHASÁGOT CSINÁLSZ.

Vonnegut 2007.09.28. 14:18:14

Lehet, hogy a reklámipar mindig valami szépségideált akar a fejünkbe sulykolni, de könyörgöm ez még nem jelenti azt, hogy feltétlenül és mindenáron követni is kell!

Moni mondta itt feljebb, hogy nem az alkoholt kell az alkoholizmusért okolni, egyszerűen nem kell bemenni a boltba megvenni. Ennyi.

gaucho 2007.09.28. 14:18:30

de akkor hol a határ sovány és anorexiás közt? nem védem én ezeket a cégeket, de mintha mostanában, nem sokkal, de, mintha valamivel több hús lenne a csajokon a kifutókon is, főleg a brazil, meg argentin esetek után. ez nem vonatkozik mindenkire, persze.
és akkor ott van a dove reklám, amiben azt állítják, hogy "igazi" nőkkel tesztelték nemtudommilyen krémüket. na az visszás, nagyon. mert álszent.

lpalmer 2007.09.28. 14:19:58

Móni
Könnyű fikázni, szerencsés vagy, hogy nincsenek problémáid. A teljesítménykényszer az anorexiásoknál nem arra vonatkozik, hogy minden barátnő vékonyabb-e, hanem mindenre. Az anorexiások legtöbbször kitűnő tanulók is, élsportolók, stb. Mikor úgy érzik, hogy nem tudnak mindenben megfelelni az elvárásoknak, keresnek egy olyan területet, amit tökéletesen kontrollálni tudnak (kárpótlásképp és önmegnyugatásul), és ez az evés. Ha nem eszel, fogysz. Ennyi, nincs kecmec. Persze mindez tudat alatt. És nem hülyék, hanem betegek. Kurvára nem mindegy.

manucci 2007.09.28. 14:21:19

Azoknak, aki a vizet-prédikál-oszt-bort-iszik állásponton vannak ajánlom, hogy Toscani magyarul is megjelent könyvét (Reklám, te mosolygó hulla) olvassák el, mert tanulságos. Talán érthetőbbé válna számukra, hogy igenis lehet(ne) egy olyan hirdetői-közszereplői magatartást vállalni (szándékosan), amikor a hirdető közérdekű témát vet fel (mint anno a Benetton tette) és lemond a hirdetési haszon MINDKÉT feléről. Számára ekkor a társadalom- és környezettudatos hirdető imázsa marad, ami persze nem kis hasznot tud hozni neki hosszabb távon.
Az anorexia ilyen közérdekű téma, amin el lehet(ne) gondolkozni, a témafelvető fikázása nélkül (is).

Vonnegut 2007.09.28. 14:21:28

Azért ezzel a mindenkinek van agya című történettel vitatkoznék egy kicsit:)

madame razglednica 2007.09.28. 14:27:42

drága Moni, egyfelől igazad van, egyfelől meg nagyon nincs, viszont aminek értelme sincs: ilyen hozzáállással közelíteni egy betegséghez. a skizofréneket, a depressziósokat is ilyen vehemensen disszeled? ilyen alapon a depressziós is hülye meg irracionális, amiért egész nap otthon ül és csak sajnálja magát.
volt "szerencsém" foglalkozni anorexiásokkal, a betegség természetével is, és 1.) mára az új kutatások nem elsősorban a divatipar által sugallt képet/ideált teszik felelőssé a kialakulásáért, tehát megdőlt az, hogy divatfüggő p**k kezdenek koplalni, hogy beleférjenek a Gucci meg D&G cuccokba. 2.) elég komoly biológiai, genetikai és kultúrtörténeti faktorok játszanak itt szerepet, amelyekkel súlyos köteteket töltenek meg, tehát legyen elég annyi: az anorexia csak egy nagyon rövid ideig "döntés" vagy "választás" kérdése.
nem próbáltál még koplalni, "hiszen nem vagy hülye", de gondold meg, a legtöbb vallásban megtalálható vmiféle rituális böjt, ami, a személyes tapasztalat mondatja velem, sajnos jobb, mint egy drog, mert a.) a kompetencia érzését adja b.) hormonok és neurotranszmitterek felszabadulásával jár - az anorexia dettó.
arról nem is beszélve, h a divatiparban az elmúlt néhány évben történtek elmozdulások a 90-es évek csontos, androgün nőideljától (nézd meg az őszi Mango katalógust! és ez ugye már a jéghegy alja, a butikdivat.)

zorba 2007.09.28. 14:27:52

Szerintem meg aki hányni akar az hánnyon. Akinek tetszik nézze, akinek nem az ne. Úgy sem tudsz mit tenni ezen dolgokkal. Most akkor mondd az ADISes bantu négernek, hogy ne dugjon mert terjed a betegsége. Hahaha.

Moni 2007.09.28. 14:39:00

Egy pillanat! Ezt is én írtam: "Ettől függetlenül borzalmas betegség, nagyon sajnálom őket" Persze, hogy betegség! ezt nem is tagadom! a depresszió is az! De akkor is azt mondom, ha úgy döntessz, hogy most "leiszod magad" vagy úgy döntessz, hogy " most nem eszem" ez az első lépés és mindenki SAJÁT DÖNTÉSE VOLT. csak azt nem bírom, ha a saját problémát, legyen az betegség vagy bármi, másokra próbálják kenni, másokat hibáztatnak. Jelenesetben divatcégeket, vagy az én példámban az alkoholgyártókat. Ha valaki már egyébként is kitűnő vagy él-sportoló, ahogyan Ipalmer írta, az ne dumáljon nekem, én ugyanis egyik sem vagyok! Nehogymár ő legyen a "szerencsétlenebb" igenis nekem is rengeteg problémám van, csak nem olyan jellegű, hogy egyszer kaptam egy négyest ötös helyett és nem első lettem, hanem második.... Álljon már meg a menet....

H:P-B:F-Sz:Z 2007.09.28. 14:44:12

Szentég Móni, te most provkálni akarsz vagy csak ennyire tudatlan vagy???
Az anroxira/bulimia/ de akár a folytonos zabálásból eredő elhízás(ok egy része) is betegség, pszichés!!! Egy skizofrén is hibás, mert hülyeségeket csinál??? Hol van a ráció, mikor vki pszichésen beteg?? Hogy tudzs ilyeneket mondani?? Lehet, h neked kéne meggyógyítani az összes tápl.i rendellenességben szenvedő embert, hisz csak annyit mondanál nekik, hogy \\\"gondolkozz-ráció-marhaságotcsinálsz\\\"...Ezekután tényleg nem értem, miért olyna kegyetlen nehéz kezelni a betegeket, hisz itt a megoldás. Kurva könnyű stabil önértékeléssel meg egyéb kellékekkel kijelenteni, h aki nem született vékony, az ne is akarjon az lenni, mikor ma már minden arról szól, hogy nem tudsz boldogulni, ha külsőségekben nem felelsz meg! Nem fogsz megkapni egy állást, ha ducibb vagy.(felmérték, ugyanolyan diszkrimáció van külsőségekre, mint származásra nézve)...

saláta 2007.09.28. 14:51:20

Így van. Cigányok, zsidók, dagadtak, kancsalok, vörösek, sárgák, kékek, zöldek, kopaszok kíméljenek.

H:P-B:F-Sz:Z 2007.09.28. 14:51:36

Hogy a témához is szóljak: a modellek vékonyak, de tényleg nem az a kategória, amit külföldi divatbemutatókon látni, az egyiknek egész emberi méretű melle is van, ez marha ritka ott.
Mellesleg, lehet h ők csak üzleti lehetőséget láttak ebben, amúgy meg tesznek rá, milyenek a modellek, de lehet, h egyrészt készítenek xs-s-m- es ruhákon kívül nagyobbakat is, másrészt maga a plakát azzal a szerencsétlen ronccsal biztos, hogy beég az emberek agyába, ha csak páran észbe kapnak, és figyelik a környezetüket... na meg a szöveg is, akármilyen primitív , az is megmarad, márcsak azért is, mert a lányt látva zsigerből ez (is) ugorhat be mindenkinek.

Black Mamba 2007.09.28. 14:52:25

manucci
Igen, ismerem a Toscani könyvet, sőt olvastam is. Szerintem ott van az alapvető probléma, hogy a reklám és a társadalmi célú hirdetés egyszerűen nem mosható össze. Azért, mert a reklámnak gazdasági céljai vannak. ergo ráteszem egy ilyen jellegű plakátra a cégem emblémáját, akkor a fogyasztó egyenlőségjelet tesz a látottak és énközöttem. Ez ilyen egyszerű. A reklám azért van, mert magamról akarok elmondani valamit, és ezzel üzleti előnyre akarok szert tenni. Toscaniról meg annyit, hogy talált valakit, aki ideig óráig szponzorálta az ámokfutását, de azért annak is vége szakadt egyszer. Egyszerűen azért, mert ki a fasz akarna olyan helyen vásárolni nem is olcsóért ráadásul, amiről rögtön pl. egy haldolkó képe ugrik be? Érted. Nekem ezzel van bajom. Mert öncélú, hatásvadász, és teljességgel nonszensz. Képzeld el, minden hirdető előállna valami hasonlóval: a Lacoste döglött, kibelezett krokodilokat tenne a hirdetéseire, Björn Borg meg lesüllyedt, alkoholista olimpikonokat... Megérintene szted ez bárkit is? Ugyanúgy mennél el mellette, mint egy tecsó bontottcsirke plakátja mellett. Ezért JÓ, ha a két kategóriát (gazd. és társ. célú) külön kezelik. És ne lássunk már márkaneveket egy NEMES cél mellett.

madame razglednica 2007.09.28. 14:55:39

Moni, nem meggyőzni akarlak, tényekről beszélek - ez ilyen egyszerű. ezeket a tényeket a tudomány igazolta vissza, ami ugye oly' nagyon racionális dolog.
az nem megoldás, hogy kijelented, sajnálod a "szegény beteg embereket", de "ne dumáljanak neked", meg "az az ő saját döntése volt". mert: a legtöbb anorexiásnak nincs betegségtudata, nemhogy még másokat hibáztasson érte.
nem. a baj, hogy periodikusan jót szörnyülködik a média saját magán, hogy jaj, de hát a tévé meg a divat hajszolja bele "ezeket a szegény embereket" a betegségbe - holott anorexia már akkor is létezett, amikor a tévéről max. olyan féleszűek álmodoztak, mint Leonardo. pl. azzal akkor mi van, hogy Szent Margit is anorexiás volt? hibáztatta ő is a divatcégeket?

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2007.09.28. 15:00:15

"Ha valaki már egyébként is kitűnő vagy él-sportoló, ahogyan Ipalmer írta, az ne dumáljon nekem, én ugyanis egyik sem vagyok! Nehogymár ő legyen a "szerencsétlenebb" igenis nekem is rengeteg problémám van."
Elgondolkodtató, hogy a kommentjeid alapján racionálisnak gondolnálak, és mégis leírod ezt.
Ebben semmi logikus nincsen. Annak, hogy milyen helyzetben vagy/születtél/kerültél semmi köze sem a problémáid számához, sem a komolyságához. A nagy problémákat mindneki magának teremeti, kell ez nekünk, a Mátrixban is megmondták :) Hogy ki mekkorát és milyet, az már személyiség.
Alapvetően pedig a "kintűnő/él-sportoló" típusnak azért nehezebb, mert sokkal nagyobb figyelem irányul rá, ami kényszeres teljesítménymániában csapódhat le és innen pont el lépés az anorexia/drog/alkohol. Viszont "szürke kisegérként" tök jól el lehet lenni a masszában, ami védelmet és észrevétlenéget nyújt. Vagy lehet azon is sírni, hogy "miért is vagyok kisegér" és onnan megint egy lépés az anorexia akár, de valahogy ez a ritkább. Ipalmernek tök igaza van ebben.

gyz 2007.09.28. 15:12:11

Moni,

az az egyik gond (a sok között) az érvelésedben, hogy pl nem veszed figyelembe, hogy az ilyen pszichés eredetű betegségek sok esetben bőven a felnőttkor előtt kezdődnek (pl. a modellek is ma már 14 évesen a szakmában vannak).
ilyenkor még nem lehet felnőtt magatartást és gondolkodást elvárni senkitől, és igenis fontos, hogy milyen az a közeg, amibe kerül.

a Te logikád alapján pl. nyugodtan lehetne kábítószert árulni középiskolákban, hiszen,
a., akinek van esze, nem próbálja ki
b., aki meg hülye, és mégis, azt meg sajnálnád, hogy milyen rossz neki, de azért mégiscsak az ő döntése volt, így csak őt tartanád a hibásnak

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2007.09.28. 15:19:56

Ha lehetek egy kicsit pszichomókus, szerintem pontosan onnan ered a baj, hogy az illető kitűnő/élsportoló , mert így sokkal nagyobb figyelmet kap mindenhonnan, amiből lehet akár kényszeredett teljesíteni akarás, ahonnan egyetlen pici öntudatlan lépés az anorexia/drog/alkohol stb. Ezért butaság azt gondolni, hogy "én nem voltam ilyen szerencsés, nagyobbak is a problémáim, mégsem lettem anorexiás, mit dumálsz te nekem". Konklúzió? Te jobb ember vagy akkor? Hát, nem biztos. Senki se tudja elképzelni, milyen kitűnőnek/élsportolónak lenni, amíg nem az. Általában sokkal könyebb a "szürke egérkék"-nek, mert jó el lehet tűnni a tömegben, ami védelmet és biztonságot ad, hogy soha senki nem vesz észre.
Tökre megértem a teljesítménykényszert, én egyke voltam, a család szeme fénye, a várva várt kislány, aki okos és szép, és tuti megváltja majd a világot, ha felnő. Nekem ebbe beletört a bicskám, kicsit más módon, de nagyon sokat fizettem azért, hogy végre rend legyen a fejemben.
Ennek az egésznek semmi köze sincs a divatiparhoz, ha az ember önértékelési zavarokkal küzd, akkor talál magának valamit, ahol levezetheti gőzt.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2007.09.28. 15:20:37

hopp, kétszer írtam le ugyanazt. :)
Bocs.

Andrea 2007.09.28. 15:22:10

De "szép" élőhulla van a képen.

Móni 2007.09.28. 15:22:57

Mosolygok, hogy mindenki engem próbál kioktatni, salátára meg senki sem reagál. Szerintem amit ő írt, sokkal gázosabb. Örülök, hogy ennyi bölcsész megfordul errefelé és mind az én irományaimat elemzi. Baromira ráér mindeki ezek szerint. Érdekes, hogy mik jöttek ki a végén. De az is érdekes (saját magamnak azért nem hazudok) hogy én nem legalizálnám a drogokat, ott valakinek nagyon nem megy az elemzés. No mindegy, ti tudjátok... Így utólag elárulnám, hogy én is dolgoztam modellként ifjabb koromban, elég sokat, kifutón is meg katalógusoknak is, de igazán híres nem lettem, ahhoz nem voltam elég vékony. De én (sok ex-kolléganőmmel ellentétben) úgy döntöttem, hogy a saját egészségem fontosabb annál, hogy némi plussz pénzhez jussak. Inkább elmentem egyetemre. Talán ez rávilágít pár dologra. Szóval tudom miről beszélek... De jó volt "vitatkozni" veletek, mindenkinek jó hétvégét! És ne felejtsetek el vacsorázni ma este!

tumi 2007.09.28. 15:39:08

Miért, az egyetemisták nem éheznek? Majd fognak..

H:P-B:F-Sz:Z 2007.09.28. 15:45:28

Móni! Köszi! Most már tudom, te nem provokálni akarsz! Saláta a commentemre reagálta, amiben jeleztem, h a nem tökéletes testű \"kisebbség\"-et is ugyanúgy diszkrimiálhatják, mint pl. a cigányokat. (hogy értsd is: van, h azért nem vesznek fel vkit, mert egyszerűen túlsúlyos, miközben szellemileg és képzettségben megfelelne). Mielőtt gyz szövegértelmezésébe kötsz bele (példája szélsőséges, de jó) esetleg fuss neki mégegyszer.
Érdekes módon süt vmi önteltség a hozzászólásaidból: NEM a te hozzászólásodat boncolgattuk, hanem elolvastuk a megjegyzéseket, felfogtuk és LEDÖBBENTÜNK. Én spec. ezért írtam, mert olyan elképesztő hülyeségeket írsz erről, hogy a hajam az égnek áll. Gratulálok, h ilyen erős, jeges racionalitással megáldott ember vagy, de értsd meg, h ezeknél a betegségeknél ilyen NINCS. Főleg nem önmagukkal szemben. Kérlek olvass utána a témának, mielőtt újabb vérlázító marhaságokat írsz erről.

Reggie 2007.09.28. 15:46:38

Az anorexias akar onszantabol vagy sajat agyanak hibajabol elkezd ehezni. Leepul. Minimalis esellyel szaporodik, gyakorlatilag utodnemzes nelkul meghal eleg gyorsan. Igy a hibas/betegsegre hajlamos genjeit nem orokiti tovabb.
A termeszet csodalatos dolog, mert szabalyozza onmagat:)

Yeolde 2007.09.28. 15:51:44

az a baj kedves fekete sikló, hogy fogalmad sincs, mi zajlik a divatvilágban, pedig sokan sokfele írnak erről. Akkor meg minek a rosszízű fröcsögés "Az idősödő, sokkfüggő fotográfus" stb.
egyszerűen arról van szó, hogy a teljes divatvilág megmozdult a betegesen sovány modellek védelmében, és a cég erre épít. Az üzenet egyértelműen pozitív.
A cikked negatív stílusa viszont azt mutatja, hogy te csak a fotón látható -kétségkívül rondán sovány- lányt látod.
Akkor meg minek írsz?

Black Mamba 2007.09.28. 16:01:26

Yeolde
Hidd el, többet tudok az egészről mint gondolod. Én itt egy konkrét reklámról írok. Egy plakátról, mely az utca emberének, és nem csak a divat világának és az ahhoz közel állóknak szól. Egyébként pedig nagyon helyes, figyeljenek csak oda a modellek súlyára, egészségére, és ha valakit úgy ítélnek meg, hogy nem alkalmas a kifutóra, igenis küldjék haza/kórházba. És csupán egy számomra összeférhetetlen dolgot próbáltam itt felvetni, és megnézni, ki hogyan vélekedik erről. Azt írod: "Az üzenet egyértelműen pozitív."
Mi itt az üzenet? (arra gondolok, ami a plakátról lejön, és nem arra, amit a háttérből, innen-onnan tudunk).
És legfőképp: mit tesz hozzá a képhez a NOLITA felirat?
köszi

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2007.09.28. 16:09:53

Jaj, micsoda pénteki vita lett itt, szuper a fórum, tényleg. :)
Móninak annyit, tényleg baromi öntelt lehetsz, mert már a második leveldben hangsúlyozod, hogy egyetemre jártál. Vagy inkább frusztrált vagy? Aki biztos magában sosem kérkedik.
Én is jártam egyetemre (bi-bi-bi, kettőre is!!!), de nem érzem magam picikét sem többenk a képen látható lánynál, aki nem ment egyetemre, viszont lehet halálra koplalja magát...

bulgakov 2007.09.28. 16:19:37

én úgy hiszem, bizonyos témák esetében (AIDS, drog, alkohol, anorexia, bármi...) érdemes egy kicsit sokkolni, de valahogy a fejemben ez annyira külön kategória a kereskedelmi reklámoktól, hogy nem nagyon tudom összerakni, egy divatcég miért ezt az eszközt választja. ha társadalmi célú lenne, akkor okés, akkor kell a sokk, mert attól hiteles, de akkor is csak egy pontig, utána képtelenség azonosulni az üzenettel, mert senki nem érzi magát olyannak, amilyet a képen lát, nagyon jól el kell találni a hangulatot, mert különben öncélú baromsággá válik. a kereskedelmi reklámoknál (akár a Dove a hétköznapi szépségért) kicsit álságosnak tartom a dolgot, mert mindig egy konkrét, megfogalmazott kereskedelmi cél elérése van mögötte. nem a jószándék, ismerve a marketingeseket, szori :)

M0uFl4n3 2007.09.28. 16:50:02

Jófej a Tocani nem olyan nehéz megérteni, de azt is nyilatkozta pont az aids-es meg halálraítéltes kampányról, hogy annak is az volt a lényege, hogy egyébként is meglévő folyamatosan szem előtt lévő felületre teljesen más tartalmú üzenetet raknak. Ott nem volt köze a benettonhoz a tartalomnak, csak annyira hogy kb a "fotó kiállítást a benetton szponzorálta".

Az igaz hogy ha pont egy olyan cég hívja fel a figyelmet egz problémára aminek részben Ő is az okozója akkor kevésbé szerencsés a "szponzor" szerep.

Egyébként meg gondoljátok meg milyen jó lenne ha coke reklámok helyett a coca cola által szponzorált fasza kisfilmek vagy jó számok mennének.

Bombadil Toma 2007.09.28. 16:51:00

miért lenne kidobott pénz?? látod, te is csak ezért írtál erről a reklámról.:))
szerintem működik, mintahogy anno a bennetonnál is.

Black Mamba 2007.09.28. 16:54:46

azért gondolom, h kidobott, mert üzletileg nem szolgálja a hirdetőt. mert egy hirdető azért írja a nevét egy plakátra, és azért penget le súlyos milliókat, hogy eladjon vele. Attól neki közvetlenül nem lett jobb, hogy írnak róla. És itt vissza is kanyarodtunk oda, hogy akkor mi a fészkes fenének a logó a plakáton? :)
amúgy a benetton (sokkoló cuccait) sem gondolom működőnek...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.09.28. 17:07:46

Kényes kérdés ez. Egyrész ha romantikusan és kissé utopisztikusan nézzük, tényleg jó lenne, ha a reklámozók ráébrednének egy kicsit a saját felelősségükre is. Hiszen nem mindegy milyen kép tükröződik a reklámokból. Ez is nagy mértékben befolyásolja az emberek értékrendjét, gondolkodásmódját. Nem tartozik szorosan ide, de például az Ikea egyik filmjében életképetek mutatnak 6-7 átlagos családról, köztük egy homo párról, akik egy gyerekkel (értsd örökbe fogadták) ülnek egy Beddinge kanapén. Ez csak egy gesztus, még az is lehet, hogy botránykeltési céllal, de képzeld el, ha ezt felvállalná mindenki, és holnaptól egy csomó meleg párt is látnál a reklámokban. Nem azt mondom, hogy ez a jó, de hidd el, hogy hatna a közgondolkodásra.

De az ilyesfajta társadalmi felelősségtudatból és reklámozói bűntudatból fakadó kezdeményezéseket élesen el kell választani azoktól az akcióktól, amelyek mögött látszik, hogy nem a változtatás szándéka, hanem csupán a botránykeltés és a "negatív reklám is reklám" gondolatmenet érhető tetten. Amikor egy divatház tesz ki iylen posztereket, aki igenis megköveteli a modellektől, hogy vékonyak legyenek az kurvára álságos. Mert lehet, hogy nem anorexiásokkal dolgoznak, de csomóan azért válnak azzá, mert ugyan épp csak annyira akarnak vékonyak lenni, amennyire kell, de közben belezizzennek az állandó fogyózásba, megfelelési kényszerbe. Ha a Nolita tenni akart volna valamit, őszintén, jó szándékkal, akkor kereshetett volna egy társadalmi célú szervezetet, aki Toscanistől, mindenestől megcsinálta volna a kampányt, majd a végén esetleg elmondta volna a sajtóban, hogy amúgy kösz a Nolitának. De így, bele az arcodba, hogy NOLITA?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.09.29. 23:29:30

nem azt mondom hogy jó ez a reklám, hanem hogy működik. valószínű, minden orszában ugyanígy szerepel különböző blogokban, és újságokban. beszélnek róla.
én speciel, ezelőtt nem is hallotam a nolitáról.
az is igaz, hogy a reklámtól nem érzek késztetést, arra hogy vegyek is valamit tőlük.

reklám...
abban tökéletesen igazad van, ha valóban tenni akartak volna valamit a jelenség (anorexia) ellen...

Doa:) 2007.12.30. 14:04:43

Hát igen, szörnyű... én is voltam anorexiás.Soha nem lehet belőle igazán kigyógyulni.Javulni javul a helyzet de soha nem lesz olyan, mint régen.
Folytonos harc saját magaddal.Mindig vékonyabb és vékonyabb akarsz lenni.Észre sem veszed, hogyan nézel ki.
Azt sem, hogy már így sem tetszel az embereknek. Mert hazudik mindenki, aki azt mondja, hogy nem akar megfeleni a külvilágnak. Nap mint nap meg kell feleni.
Aztán jön egy jobb korszak az életedbe, próbálsz felejteni, egy picit helyrejössz és megint ugyan ott vagy. Harcolsz önmagaddal.
De élni nem tudsz úgy, hogy ne e körül forogjanak a gondolataid.Mindig ott motoszkál a fejedben...

Oryx 2008.05.20. 00:00:07

én ugy gondolom h van aki azért lesz anorexiás mert már betegesen szeretne a kifutókon csetlő botló modellekre hasonlítani és van aki pedig másért...na most szerintem aki azért lett anorexiás az a saját hülyesége..és szeritnem nagyon is igaz hogy h az alkoholizmus sem a termelő hibája....mindent lehet szépen csinálni és megzavarodott módon....aki azért lesz anorexiás mert ducinak érzi magát és meglátja Joy-ban vagy Cosmo-ban a modellt és megtetszik neki akkor ő alegnagyon bolond a földön mert az elején nem betegség csak később válik azzá....

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics