Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A szépségipar piszkos kis trükkjei

A múltkor már volt szó a Dove Evolution kampányáról, amelyben a szépségipar manipulációiról rántják le a leplet. A film minden elidmerést és díjat besöpört, így nem véltlen, hogy a cégnél szerették volna megismételni a csodát. Az Ogilvy Toronto most jött ki a kampány folytatásával, ami minden tekintetben magán viseli a filmiparból is jól ismert "második epizód" jelenség tüneteit. Látszik, hogy ezúttal az előzőnél is nagyobb büdzsével dolgozhattak, de így sem sikerült leplezniük az alapötlet gyengébb voltát. Ez a film is a szépségipart támadja, és bemutatja, hogy manuipulálnak bennünket, és hogyan változtatják a gyerekekeket magukból kifordult Barbi-zombikká, ha nem teszünk ellene semmit. A film elgondolkodtató és hatásos, de az előd sikereit nem fogja tudni reprodukálni. Nem baj, így is többet ér ezer Ulmann Mónikás Palette-reklámnál. 

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr22186471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Micsoda Férfi 2007.10.05. 09:49:09

Szerintem ez még így is jó. A késleltetés a végén, amíg meglátjuk az árformált kislányt telitalálat.

AsianFan · http://photoblog.blog.hu 2007.10.05. 09:51:16

Az a baj,hogy kint és lassan már itthon is a szülők is ugyanazt mondják, mint a reklámok: szépnek kell lenned,elviszlek kozmetikushoz,divat áruházba,wellnesre,stb....mindezt már 5 évesen.

Sündisznócska 2007.10.05. 10:45:35

Nem tudom, szerintem nem volt gyengébb az ötlet, talán inkább MÁS volt, mint az eredeti.
De a reklám jó volt, még, ha a DOVE cuccait álságosnak is érzem (hiszen, ugyanarra akarja eladni a termékeit, amire a többiek, legfeljebb egy kicsit más szlogennel, arcokkal...)
Csak egy kérdésem van a kiscsajos reklámmal: vajon, eléggé szájbarágós volt-e a kislány utolsó képe, mert (lehet, hogy csak a youtube quality teszi), de nekem kétszer kellett megnézni, mire valóban felismertem, hogy a kiscsajt átformálták...
Ja, és egy kérdés: miből nyilvánvaló a nagyobb büdzsé? Szerintem semmi olyan nem volt benne, amit "hozott anyagból" egy jó számgépes effekt készítő ne tudott volna ugyanúgy megcsinálni, mint az előzőnél...

Micsoda Férfi 2007.10.05. 10:52:42

AsianFan
Teljesen egyetértek, sokszor maguk a szülők rontják el a gyerekeiket. Ezt most találtam, érdemes megnézni, nyíregyházi felnőtt és gyermek-szépségverseny.
nyiregyhaza.mconet.biz/index.php?action=fullnews&id=259755&category=3&category_name=kultura

Sündisznócska 2007.10.05. 10:57:28

Ez sem piskóta:
velvet.hu/poronty/2007/09/28/retus/
Márpedig, amíg ilyenre van igény (még, ha ámerikában is), addig bizony a Dove hiába kéri, hogy beszéljünk a lányunkkal, mielőtt...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.10.05. 11:47:03

Sündisznócska, megnéztem a linket, ez kutyafüle (bár én rosszul vagyok tőle) ahhoz képest, amit nemrég a tévében láttam. Amerikai gyerekszépségversenyeken már rég túlhaladtak azon, hogy kisminkelik a 3-6 éves gyerekeket. Mivel ebben a korban még "nem tökéletes" a fogsor - rés van a fogak közt vagy még nem nőtt ki mind -, eltávolítják a meglévő tejfogakat, és felnőtt formájú, "hibátlan" komplett fogsorokat ültetnek be ezeknek a szerencsétlen kicsiknek. A még nem nőies alakjukra bordakivétellel varázsolnak "derekat", a nem "megfelelő" sűrűségű gyerekhajakra ráhegesztik a póthajat, az orruk is túl gyerekes, hát plasztikázzák azt is..., folytassam? Miniatűr "nők" lejtettek a kifutón betanított mozdulatokkal, hogy elég szexisek legyenek - én ennél torzabb, visszataszítóbb, ijesztőbb dolgot még nem nagyon láttam a "szépségiparban". Az egész iparágat egy gigantikus idézőjelbe kéne tenni úgy, ahogy van. Miért kellene mindenkinek "szabályosnak", "hibátlannak", egyformának lennie??? Ha egy gyereknek ekkora korában ilyen beavatkozásokon kell átesnie, egész életére operációk sorára kárhoztatják... Szerintem ez iszonyat.

Vianelle 2007.10.05. 13:46:24

Sztem ez azért épp eléggé ott van, csakúgy, mint az első spot...de Nadine, amit te írsz azon elborzadtam, - ez nálam már a hihetetlen és felfoghatatlan kategória, mert ez minden tekintetben kimeríti (mind pszichés, mind fizikai vonatkozásában) a kiskorú veszélyeztetésének fogalmát. Én az ilyen szülőtől azonna és gondolkodás nélkül elvenném a gyerekét.

Vianelle 2007.10.05. 13:54:31

A spotról még - amiért nekem tetszik:
Az üzenete jól átjön (és értékes is), a kislány remek választás, a tekintete különösen kifejező, és a zene is ütős.
Talán a végén számomra is kevésbé látványos az átváltozás, - de osztom azon véleményt, miszerint ezért bőven lehet felelős a gyenge youtube-os videoquality.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2007.10.05. 13:56:01

Nagyon szép a film, az tény, hogy profi munka!
Szerintem ez is, mind kb. minden, azon múlik, hogy megtaláljuk-e a középutat.
Miért ne mondaná egy szülő a kislányának, hogy legyen szép, miért ne venne neki szép ruhákat, miért ne tanítgatná arra, hogyan is kell nővé válni, sminkelni, hajat szárítani, körmömlakkozni? De ezt nem azt jelenti, hogy rögtöm plasztikáztatni kell a gyerekem orrát!
Szerintem ez alkat kérdése is. Én már 4 évesen elcsentem anyám nesszeszeréből a szemceruzát és próbáltam festeni magam, mert ezt láttam Tőle. És az én gyerekem is ezt fogja látni, de lehet, hogy nem érdekli majd és focizik tovább, akkor nyilván nem erőlködöm. De mindezt nem kényszeredetten teszem, és ő se úgy tegye, hanem mert jól esik, és nem azért mert láttam valakit, hogy milyen szép, hanem mert nekem fontos, hogy jól érezzem magam a bőrömben. Olyan egyszerű azt mondani, hogy az összes nő azért akar szép lenni, mert TV-ben látta. Már az ősember felesége is szépítkezett a maga módján, csak most sokkal több a lehetőség, termék, szolgáltatás. Nyilván vannak mániások, akik szétplasztikáztatják magukat, de azért mert valakinek nem tetszik a melle és megműtteti, még nem biztos, hogy a TV-ben látta..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.10.05. 20:04:02

Vianelle, egyetértünk.

Csib, nem az a baj, ha egy szülő szép ruhában járatja a gyerekét. Arról van szó, hogy manapság a reklámok többsége azt sugallja, hogy ha nem vagy szép, ha nem vagy karcsú, ha nem hibátlan a bőröd, ha nem vagy FIATAL - akkor nem is létezel, akkor nem vagy senki. Ráadásul egy egyenszépséget akarnak rátukmálni mindenkire. Elképednél, ha egyszer megtudnád, hogy milyen életkorú lányok jelentkeznek mellműtétre. Még ki sem alakult a testük, még el sem nyerték a végleges magasságukat, de már plasztikáztatni akarnak. Szerinted honnan merítik az ihletet? Milyen világ az, ahol szépségkirálynők (!!!) első dolga, hogy átfaragtatják az orrukat? Hát persze, hogy egy "átlagtini" nem érzi jól magát a bőrében... A tévében meg egymást tapossák a beszédhibás, műveletlen, viselkedni nem tudó "műsorvezetők", akik pusztán a külsejük miatt kerültek oda. Ez igen nagy gáz. Elhiteti velük, hogy csakis a megjelenés számít, ha szép vagy, sikeres vagy.

zmina 2007.10.09. 12:11:48

a monika pantene-t reklamoz, nem? ;D
de azok a reklamok azer uditoek, mert eddig mindegyik csajszi rondabb lett a reklamban, mint amugy.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása