A Beckett's étterem mellett mentem el, és a kirakatokat díszítő, rugby-közvetítésre invitáló feliratokat nézegetve gondolkoztam el azon, hogy mennyire nem tudunk semmit erről az izgalmas sportról. Miközben nálunk szinte ismeretlen a rugby, és sokan tévesen az amerikai focit értik alatta (amit az amcsik footballnak hívnak, míg az európai focit soccernek), szerte a világban komoly hagyományai vannak, és nagy népszerűségnek örvend. Most különösen nagy figyelmet kap a sportág, ugyanis ezekben a napokban zajlik Franciaországban
a világbajnokság, amire majd minden földrészről
érkeztek csapatok. Ennek kissé provokatív hirdetése fent látható a szerelem fővárosában kicsit másképp egymásnak eső játékosokkal. Hogy valójában mekkora figyelem kíséri a csapatok fellépését, az is jól mutatja, hogy a nagy cégek külön erre az eseményre kihegyezett hirdetéseket készítettek, amikkel az utóbbi időben elárasztották a médiát. Az sportág egyik legelhivatottabb támogatója az adidas, akiknek hosszú időre visszanyúló partneri kapcsolata van az egész mezőny legjellegzetesebb és legkarizmatikusabb csapatával, az új-zélandi válogatottal. Ők az All-Blacks, a fekete ruhás maori harcosok, akik minden mérkőzés előtt eljárják őseik törzsi táncát, a
hakát. Ezt érdemes megnézni, tényleg impozáns jelenség. Velük az adidas több filmet is készített, egyet külön a vébére (
klikk), amelyben azt mutatják be, hogy viszik magukkal a tengerentúlra az ősi földet, amelyből energiájukat nyerik. Ehhez kapcsolódott egy hihetetlen látványvilágú sajtóhirdetés is (jobbra) amelyen a maorik tánc közben magukba szívják a föld erejét. Persze a Nike válasza sem késett soká, ők az angol válogatottat küldték csatába. Az ő printjükön a csapattagok Dover fehér szikláiról letekintve várják az ellenfeleket. Az O2 mobilszolgáltató is ráugrott a témára, és a franciák elleni neyeddöntő előtt megjelentetett egy lelkesítő hirdetést, amiben fájdalmat nem ismerve szorítja egy játékos a válogatott jelképét, a rózsát (lent). Erre meg az Orange válaszolt, akik Zidane segítségével próbálták meg csapatuk mellé állítai az országot. Zizou a 2003-as francia rugby-csapat kapitányának irányításával igyekszik megtanulni a játék alapjait, csekély sikerrel, ami ebből a
vicces filmből is jól látszik. A skótok is reklámokkal igyekeztek feltüzelni a hazai közvéleményt. A kampány azonban visszahullt a fejükre, ugyanis a hirdetés meglehetősen hasonlít a nagy rivális egyik korábbi reklámjára, amiben
Rooney pózolt hasonlóképpen.
Címkék: film sport print látvány