Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Tegyük fel, hogy indít a szakma egy Reklámhét nevezetű rendezvénysorozatot, hogy a nagyérdemű is betekinthessen a reklámkészítés misztikus világába. Tegyük fel, az egyik ingyenes programmagazin egy erről szóló különszámmal jelentkezik. Tegyük fel, hogy a bevezetőben olyasmiről írnak, hogy a fogyasztók gyakran érzik, hogy hülyének vannak nézve, ám a legerősebb fegyver az ő kezükben van, hiszen ha ők elég tudatosak, akkor a reklámok előbb-utóbb majd igényesebbek lesznek. Tegyük fel, hogy akkor én most hallgatok a felhívásra, és igyekszem tudatosan reklámfogyasztani. Tegyük fel, hogy ebben a szellemben kezdem lapozgatni a kiadványt, amikor egyszercsak szembejön velem a Plazma Média hirdetése, ami finoman szólva is deja-vu érzést kelt bennem. Nézem, milyen jó kis kép... aztán belém hasít a felismerés: hiszen ez a Wonderbra melltartó díjnyertes hirdetése, csak most tele van szórva szöveggel!
És tényleg! De hogy fordulhat ez elő? Legyünk jóindulatak, és tegyük fel, hogy a Plazma Média megvette az egyik lebmenőbb nemzetközi sztárfotós, Vincent Dixon (www.vincentdixon.com) kifejezetten a Wonderbra reklámkampányához készült fotóját csilliárdokért, hogy beletehessék a különszámba. Vagy legyünk rosszindulatúak, és tegyük fel, hogy egyszerűen csak felmentek a guglira, és lementettek egy látványos képet, mondván fú de jó, fél oldal A5-re pont elég lesz a felbontás. A harmadik lehetőség, hogy a cégnél egyszerűen fogták a Wonderbra hirdetését, pont annyit belenagyítottak a képbe, hogy a Wonderbra logó ne látszódjon, rátették a (nem kevés) szöveget, és már küldték is a nyomdába. De ehhez már tényleg rosszindulatnak kellene lenni, úgyhogy ezt inkább ne is tegyük fel.
Update:
A Plazma Média illetékese időközben válaszolt a kommentekben és elmondta, hogy egy külsős, megbízott grafikust bíztak meg a hirdetés elkészítésével. Amint kiderült, hogy a hirdetésben használt kép egy másik kampány jogvédett része, azonnal megkezdték minden egyes példány visszahívását. Reméljük, a jövőben körültekintőbben fognak eljárni ilyen esetekben.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.