Emlékszem, kb. 10 évvel ezelőtt lehetett, amikor (nálunk is) felfedezték a hirdetők a WC-t: végre nem csak belehajítottak egy posztert a tartóba, hanem próbáltak olyasmit mondani, ami hólyagürítés közben szórakoztat minket. Míg nálunk a Snickers „Minek nézed, ha nem bírod a stresszt?” sorú plakátja volt eddig a top (emlékeim szerint), addig külföldön hatalmas léptekkel halad előre a reklámbiznisz a budiban. Nézzük, mi minden is van a bárok/ kocsmák/ pubok/ diszkók félreeső helyiségeiben? (A büdös és a kosz most nem játszanak.)
Van ugye: papír. (kéz- és egyéb törlő) Mit is tudnánk ezzel kezdeni? Hát ne használj annyi papírt, mert pusztulnak a fák! Pipa. Pipa.Aztán ott a víz. Ne folyasd feleslegesen, mert van, ahol egy hétre nem jut annyi, amit te itt most szétpocskolsz. Szégyelld magad. És ha már víz, akkor kézmosás. El sem tudok képzelni undorítóbbat annál, mint az az ajtóra helyezett pasas, akinek az ajtókilincs a legnemesebb testrésze helyén van, és szimplán ez a sor: A pasik 92%-a azt mondja, megmosta. 34 %-uk hazudik. Ha már fogod a gombot, késő... Apropó, ajtó. Meg kell említenünk a „Ha iszol, és vezetsz, börtönben fogod végezni” kampányt. Elég erős a WC-ajtó-börtönrács analógia. Nagyon élethű, az ember szinte látja lelki szemei előtt, mi folyhat a rácsok mögött. (És ezt most nem szó szerint értem.)
És el is érkeztünk körsétánk fő látványosságához: a piszoárhoz. Ez a legcsalogatóbb felület média- és felhasználói szempontból is. Ezt mindenképp használja a célszemély, ha a többi alkalmatosságot esetleg nem is. Nem véletlen tehát, hogy a legkreatívabb megoldások ezen a helyen lelhetők fel. A BILD magazin egyszerűen egy lefelé néző tükröt tett a magukon könnyítő urak elé, mondván: Semmi sem keményebb az igazságnál! A nagy sörfogyasztás hatására pedig jó pár hirdető a pisilős játékok mellett döntött. A MINI egyenesen szlalompályát épített a csészébe, de hugyfocit is játszhatunk, ha az ESPN által szponzorált mellékhelyiségben jönne ránk a szükség.
Ám ezek mind csak amatőr kispályások egy frankfurti taxitársasághoz képest. A téma eléggé adja magát: ha ittál, ne vezess, hívj inkább taxit. A megvalósítás viszont egészen megdöbbentő. Nem is annyira az ötlet, hiszen a „menjen végig az egyenes vonalon” teszt meghekkelt verziójáról van szó, de a németek nem sajnálták a lét. Egy LCD-képernyővel szerelt játékkonzol van a csészébe építve, melyben a Porschéket ésLamborghiniket vizeletsugárral lehet irányítani a piszorába helyezett kontrollerek megcélzásával.A játékot persze szándékosan úgy tervezték, hogy az autó egy idő után kormányozhatatlanná válik, és egy durva balesettel végződik a joy-ride.Aztán jön a promóciós ajánlat, hogy most talán mégsem kellene vezetnie, és jobban jár, ha taxival megy haza. Na próbálja ezt itthon eladni valaki a 6x6 taxinak! Elképzelem ennek a magyar verzióját: a helyi taxis lefizeti a budi mellett ülő Marika nénit, hogy szóljon már a nagyon mattos csávóknak, hogy menjenek inkább vele, majd nem kapcsolja be az órát, és mindenki jól jár.
Nem tudom egyébként, meddig lehet még fokozni a helyzetet a budiban. Lehetnének például az Operaház által támogatott mp3-csatlakozók a fülkékben: „Klasszikus zenére minden jobban megy”, vagy a szomszédos kifőzdéből átvezethetnék a szagelszívót, így invitálva a nagyérdeműt, „Gyere enni, hogy legyen minek kijönni.” Azt már csak félve kérdezem meg, hogy a női mosdókat vajon miért nem tartják vonzónak a hirdetők?
Címkék: humor ambient