Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Magyarország, Lúzerland

Csókolom-csókolom! Az történt, hogy Portorozban jártunk a régió legnagyobb és legrangosabb reklámfesztiválján. Nem csak mi, más kelet-európai országok reklámosai is. A különbség csupán annyi, hogy ők sikerrel is jártak. Barátaim, amit a hétvégén az Astoria vezére vagy az Operaház fantomja pedzegetett, hogy mi tehetséges nép vagyunk, az már a múlt. Ideje csókolgatni a románok lába nyomát, ha hagyják, akik minden szinten taroltak. Idén is.

Nem akarok nyavalyogni, de egy-két dolgot mégiscsak szóvá kell tenni így utólag. Mert nem csak az a baj, hogy mindössze néhány shortlistre futotta a teljes magyar reklámszakma erejéből (annak ellenére, hogy a prágai Y&R Grand-prix győztes Opera című filmje például hazánkban készült), sokkal inkább az, hogy tökéletesen képtelenek vagyunk közös lobbira, jó értelemben vett országimázs építésre – ellentétben a fent említett románokkal, akik az év ügynökségét adták idén. Amikor a magyar partyn szuicid zene mellett húszan lézengtek, onnan 100 méterre a román bulin százak tomboltak az Ottawa ezer éves hands-upjára. Nem a legújabb sláger, de ingyen koktélokkal és sörrel megsegítve eredményesebb.

Ezek után talán nem mondok újdonságot, ha azt állítom, a gálára a magyarok zöme nem is jött el, így mikor dél-keleti szomszédunktól nyert valaki, örömrivalgás tört ki, amikor pedig Ujj Mészáros Karcsi megnyerte a rendezői Studio Drum-ot, halovány taps köszöntötte.

Hát így jártunk. Nézegessétek, mások mitől voltak jobbak, hogy jövőre kevésbé legyünk szánalmasak. A bal oldalon a győztes sajtóhirdetés látszik, amelyen a két egymás mellé tett fényképen első pillantásra minden azonosnak tűnik, csak másodikra vesszük észre, hogy a fickó más a képen. A társadalmi célű hirdetés sora a következő: Az élet megy tovább, vezess óvatosan. Mellette a győztes outdoor reklám van, amin egy szappanbuborék vastagságú supervékony óvszer látható. Érdemes a fesztivál honlapjára is ellátogatni, és a többi nyertes hirdetést is megnézegetni. Tanulságos kirándulás.


 

Címkék: reklámverseny

2007.10.24. 10:01 Mr_Wolf 35 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr1205696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gombóc Artúr 2007.10.24. 11:22:59

A magyar reklám ott van, ahol a magyar film, a magyar tévé és a magyar könnyűzene. Vagyis a béka segge alatt.

nemkellvagta (törölt) 2007.10.24. 11:45:41

ezt írta az index
index.hu/velemeny/eheti/07okt23/
és ez vonatkozik a reklámra is. ez már így marad, fiúk. hiába ütik ki az első generációs reklámos "ősapákat", már továbbörökítették a selejtes géneket. és hát ez olyan dolog amiért végképp nem megy ki senki gyújtogatni. UMK-nak pedig gratulálok.

Noori 2007.10.24. 13:17:31

úristen milyen egy korlátolt f@sz vagy te Gombóc Artúr. és primitív is :) gyökér

szélkakas 2007.10.24. 13:17:34

Sajnos teljesen egyet kell, hogy értsek az előttem szólókkal. Amíg a régiek itt vannak, és rátelepednek a reklámszakmára, addig nem lesz megújulás. Kaszás? Sas István? Nemes Juli? Na neee....

bogi 2007.10.24. 13:30:15

nyavalyogni

Rigris 2007.10.24. 13:44:16

Off

Van egy ismerősöm, Erdélyből átszármazott, ennél fogva romániai kapcsolatokkal rendelkező, aktívan politizáló, ennél fogva politikai kapcsolatokkal is rendelkező ember, tőle hallottam.
Magyarországon évek óta az a téma, hogy jó-e nekünk az Európai Unió vagy sem, többet kapunk-e mint amennyit befizetünk vagy sem, illetve hogy egyenlőek vagyunk-e a régi tagokkal vagy sem. Kilobbizni meg nem tudunk semmit. Brüsszelbe meg elküldjük a Kovács Lászlót.

Ezzel szemben évekkel ezelőtt, amikor világos lett hogy Romániát felveszik majd az EU-ba (de még nem vették fel), a román állam kiküldött egy embert, az megkereste a brüsszeli EU-központhoz legközelebb eső jó nagy eladó villát, azt megvették, kipofozták, berendezték, kiküldtek pár több nyelven beszélő, képzett és intelligens fiatalt, és minden héten fogadást rendeztek, étel, ital, buli, minden ami kell. Az összes EU-hivatalnokot meghívták mindig, az egész EU-adminisztráció náluk bulizott éveken át. Aztán tagok lettek, és az a pár fiatal, aki a házigazda volt, most ismer mindenkit, és mindent el tud érni, amit csak Románia akar.

Nem tudom igaz-e, de hihetően hangzik. Reklám?

/Off

nemkellvagta (törölt) 2007.10.24. 13:53:39

kakas, igen, és a szomorú az, hogy tudnám sorolni az új generáció tagjait is, akik, mint a betonfal, tartják a frontot.

Coupe 2007.10.24. 13:56:05

Magyarországon az ügyfél kreációk szerepelnek reklámként, nem pedig reklámalkotók munkája. Tendereken valamennyi résztvevő a megbízói ízlést igyekszik belőni, a filmeket a megbízói instrukciók alapján forgatjuk, az ügyfél a tipográfiától a helyesírásig, a rendezéstől a zenéig, a trendektől a humorig, a drámától a közízlésig mindenhez ért, ennek hangot is ad, "kiigazítva és javítva" az ügynökségek munkáját. Nincs ma alkotói reklám Mo-n, kizárólag ügyfélbarát feladatelvégzés folyik, a kassza csörög, az ügynökségek könyvelik a bevételt, senki nem szól, csak szopjuk egymás f@szát, hogy mindenki de szép, de okos, főleg azok a ragyogó ügyfelek, akik huszonéves senkik, akiknek fogalmuk sincs életről és a saját fogyasztóikról, csak osztják az észt és tollba mondják a kommunikáció stílusát, közhelyeit, ízléstelenségét, sivárságát, igénytelenségét, és ezt az ügynökségek dalolva el is végzik. Ne okoljuk az alkotókat, biztos, hogy tele vannak a fiókok jó ötletekkel, a magyar ügyfél pedig jó mélyen eltemeti azokat.

Coupe 2007.10.24. 14:07:27

Persze, az öreg neveknek nem azért van létjogosultsága, mert annyira tudnak -bár nyugaton 50 év körüli kreatív igazgatók és ügynökségvezetők is komoly szakmai sikereket érnek el, tehát ez nem korfüggő-, hanem ők azok, akik utat találnak az ismeretségeik révén a komolyabb budget-khez. Megbízói oldalon már ismerik őket, szívesen rájuk bízzák a pénzt, mint egy fital tettrekész, agilis, jógondolkodású, kreatív szakemberre. Ők meg pontosan tudják, hogy ezért nem hogy nem kell, hanem nem is szabad megváltani a világot, sőt kerülni kell azt, úgyhogy a langymeleg iszapba süllyedve mindenki elvan. A reklám minősége meg kit érdekel az érintettek közül, amikor az áruházak így is tele vannak, amikor bármit el lehet adni ezzel a gondolkodásmóddal is? Ügynökségek pénzt keresnek így is, megbízók semmit nem kockáztattak, bármibe bele akarnak ugatni, ami tönkretesz egy koncepciót akár, azt megtehetik, sőt tönkre is teszik, nem számít, mi itt nyivákolhatunk, hogy ez nem vezet sehova, ez már így fog maradni.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.10.24. 14:08:00

Coupe
Szép gondolatmenet, többé-kevésbé azonosulni is lehet vele. A reklámszakma felelőssége abban rejlik, mikor mondja azt, hogy eddig és ne tovább. Persze az is igaz, hogy ez sokszor ügyfélvesztéssel jár, mert az ilyesmit azonnal meg is totolják, az ügynökség ne beszéljen vissza alapon. Jó és sikeres kampányok kellenek, amik rákényszerítik a multikat is arra, hogy nagyobb mértékben hagyadkozzanak a reklámszakemberek értékítéletére, mert csak így lehet jó kampányokat alkotni.

Coupe 2007.10.24. 14:31:15

A magyar reklámszakma sosem fogja azt mondani, hogy elég és ne tovább, mert nálunk az ügyfélvesztést eleve valamiféle presztizsveszteségnek fogják fel, arról nem is beszélve, hogy a pénz nálunk mindennél többet jelent, tehát senki nem fog megbízást visszamondani csak azért, mert az ügyfél ragaszkodik a nívótlansághoz. Ez utopia. Sikeres kampányhoz viszont értelmes ügyfél is kellene, aki nem ugat bele kommunikációs és art szakemberek munkájába, pusztán azon az alapon, hogy például tetszett-e a kis családjának a tervezett layout, amikor hazavitte megmutatni nekik.

nevetőharmadik 2007.10.24. 14:51:28

" Coupe 2007.10.24. 14:31:15
A magyar reklámszakma sosem fogja azt mondani, hogy elég és ne tovább, mert nálunk az ügyfélvesztést eleve valamiféle presztizsveszteségnek fogják fel, arról nem is beszélve, hogy a pénz nálunk mindennél többet jelent, tehát senki nem fog megbízást visszamondani csak azért, mert az ügyfél ragaszkodik a nívótlansághoz."

Vagyis a reklámszakma mégiscsak egy kalap szar.

boq 2007.10.24. 14:54:39

azért nem biztos hogy ennyire fekete-fehér ez a dolog, hogy az ügynökségeknél "fiatal tettrekész, agilis, jógondolkodású, kreatív szakemberek" dolgoznak, ügyféloldalon meg "huszonéves senkik, akiknek fogalmuk sincs életről és a saját fogyasztóikról, csak osztják az észt és tollba mondják a kommunikáció stílusát, közhelyeit, ízléstelenségét, sivárságát, igénytelenségét". mindkét oldalon ugyanugy megvannak a hülyék és a zsenik is, de tény hogy a legtöbb ügyfél hajlamos arra hogy túllépjen a saját kompetenciáin, a kreativok viszont a legtöbbször úgy érzik hogy az ötletüknél jobb nem létezik a világon.
de ha mindenki megmarad a kaptafánál és van bennünk némi kompromisszumkészség, akkor mindkét oldal által értékelhető dolgok születhetnek. bár igaz én is csak egy huszonéves senki vagyok ügyféloldalról 5 év tapasztalattal, de azért sikerült begyüjtenem a márkáimmal pengét + effie-t is, úgy hogy az üzleti célokat is túlteljesitettük böven. szóval szerintem van egészséges együttmüködés, de tényleg ritka, viszont szerintem nem egyértelmüen csak az ügyfél oldal miatt.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.10.24. 15:04:57

boq
Ez egyértelmű. Hiba lenne bármelyik oldal részéről, ha csak a másikban látná a hibát. Benne van ebben nyakig a kizárólag biztonságra törekvő inkompetens ügyfél is, meg a szolgalelkű középszerű kreatív is.

Benő · http://www.revision.co.hu 2007.10.24. 15:18:40

Távol álljon tőlem, hogy szétszpemmeljem itt a kommenteket, de van azért példa szerintem innovatív gondolkodásra, és hát így nagy szerényen hadd hozakodjak már elő a mostani kampányunkkal, amit a Sensation-nek csináltunk, astroturfing jelleggel, bővebb infó róla itt: www.rendezvenykatasztrofak.com.
Szerintünk a hagyományos reklám különben is halott, azt meg ne kommentáljuk, hogy x éve képtelen a hazai reklámipar bármi nagyobb dobásra. Amiben mi élenjárunk, az az, hogy a szakma jeles képviselői mennyire bírják seggrészegre inni magukat egy-egy awardot követő bulin.

a doktor ur · egyetlen1.blogspot.com 2007.10.24. 15:30:38

David Ogilvy írja:
a jó reklámkampányhoz két dolog kell: a kitalálásához egy remek kreatív csapat, a jóváhagyásához pedig egy zseni.
Anélkül, hogy pálcát törnék akárki felett is, vajon melyikbôl van kevesebb ma Magyarországon? Mindenesetre a felelôsség közös (á\'la boq). És szintén Ogilvy-tôl (bár azt hiszem, a következô gondolatot ô is csak idézi valakitôl):
ami nem ad el, az nem kreatív. Ô maga - ha jól tudom - nem nyert semmiféle kreatív versenyt, de a legtöbb dolgot ô adta el.
Ráadásul ezek a reklámversenyek sokkal inkább egy \"pissing contest\"-re hasonlítanak sokszor. Forrásmunkának javaslom Frédéric Beigbeder, 1999 Ft címû könyvét.
Akkor hol is az igazság? Ideát nem találom. Meg kéne nézni odaát...

Coupe 2007.10.24. 15:42:50

"Azért nem biztos hogy ennyire fekete-fehér ez a dolog, hogy az ügynökségeknél "fiatal tettrekész, agilis, jógondolkodású, kreatív szakemberek" dolgoznak, - ezt senki nem állította, úgyhogy nemhogy nem biztos, hanem nem így van.

Coupe 2007.10.24. 15:46:10

boq, őszintén: a penge meg a magyar effie miféle presztizzsel bír, vagy egyáltalán mit is bizonyít? Hol jegyzik ezeket? Miféle súlya van a kreativ szempontokból az idecitált két díjnak? Kinek nincs ebben az országban valamilyen pengéje vagy effieje, akinek már volt nevezve munkája? Erre szokták mondani, hogy kitörölheted vele.

nemkellvagta (törölt) 2007.10.24. 16:45:12

coupe, minden szavad arany. annyit jegyeznék meg (csak hogy én is pofázzak kicsit), hogy pl. Paul Arden, aki nagyonnemakárki odaát a világban arra büszke, hogy ötször baszták ki nagy ügynökségek éléről.

szélkakas 2007.10.24. 17:49:14

De felhúztam magam. Egy kicsit off a dolog, de beleszaladtam egy másik reklámblogba az indexen. Reklámkritika a neve. Gondoltam, na végre, hogy kell egy ilyen. Erre kiderül, hogy valami ficsúr írogat marhaságokat, akiből legfeljebb azt nézem ki, hogy most jelentkezett a fősulira. Ez is nagy baj itthon, hogy emberek nincsenek tisztában a kvalitásaikkal, és olyanba pofáznak bele, amihez nem értenek. Ha az ügygfél elfogadná, hogy azt art director jobban ért nála a ruhaválasztáshoz, és nem akarná ő megmondani a PPM-en, hogy milyen színű sál legyen a lány nyakában, ha nem ő akarná megírni a bodycopyt, ha nem akarna mindenki úgy érteni a reklámhoz, mint a focihoz, már előbbre lennénk. Uff

Black Mamba 2007.10.24. 18:56:51

Ogilvy sok minden mondott cca. 60 évvel ezelőtt. azóta sajnos az ő bölcsességei felett eljárt az idő...
Beigbederről meg... szórakoztató könyv, de a magyar viszonyok attól olyan távol vannak, hogy nem is tudok most hirtelen hasonlatot találni.
de egy szó mint száz, hogy a témához szóljak. kis szarkupac ez (nem csak reklám szempontból), és azon vitatkozunk, hogy ki kapjon nagyobb darabot belőle. :)

a doktor ur · egyetlen1.blogspot.com 2007.10.24. 19:44:15

Mamba: van ami felett eljárt, van ami felett nem. A két fenti idézet felett pölö nem. Beigbeder pedig kb 50% fikció. Meglepô is lenne, ha lenne párhuzam a könyve és a magyar viszonyok között :) És ha kis szarkupac lenne valóban, akkor nem kommenteltél volna. Szerintem...

porto rose 2007.10.24. 23:40:49

tudom, hogy sovány vigasz, de ettől még tény, hogy évek óta a magyar parti a legszínvonalasabb, és leghíresebb portorozban. mindezt úgy, hogy egyetlen, az országimázst magára kenő szervezet sem ad egy fillér támogatást sem ehhez, szemben pl. az említett románokkal, akiknek ez (is) fontos.
a szuicid zenéről meg csak annyit, hogy az egyetlen európai szintű produkciót előállítani képes zenekar, az erik sumo band lépett fel, sajnos méltatlan körülmények között. mégis róluk beszélt az összes szervező ország, és nem reklámbuzi kolléga által mondott szavakkal. persze nem ettől lesz jobb vagy szarabb a magyar reklám, de szerintem ne kenjünk mindent a legendás magyar lúzerségre.

Black Mamba 2007.10.24. 23:44:44

Hát pedig pont azért kommenteltem, mert így gondolom. Miért, szerinted magyaro. a világ reklámtérképén nem egy kis szarkupac? Mesélj, mi tartja benned a lelket? :)

drum 2007.10.25. 00:02:48

ezek faszságok. nézd meg a győzteseket. Scam-ek. Idén majdnem minden győző scam volt, ne ezeket vedd alapul. a kreatív szinvonalunk béka segge, igaz. a románok akarnak és süt belőlük, ami nálunk csak elszigetelve, meg szólamok szintjén működik.

A magyar bulira tett megjegyzés leegyszerűsítő. Ujj Mészáros pedig tisztességes tapsot kapott. Majd odadom videóón. A magyarok sose voltak sokan a gálán és eleve békafasznyian regisztráltak.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.10.25. 09:39:10

porto rose
Nézd meg a szerzőt, nem én jártam Portorozsban.Amúgy az Erik Sumo alapvetően tényleg nem rossz zene, de nem az a szétbulizom az agyam hangulat.

drum
Gyanús a dolog valóban. Vannak esetleg konkrétumaid is?

a doktor ur · egyetlen1.blogspot.com 2007.10.25. 09:48:14

Mamba: 17 éve ennek aszarkupacnak az egyik legye vagyok. Láttam és tapasztaltam sokmindent. Én sosem nyertem semmilyen díjat, mert sosem neveztem. (Legyünk tényszerûek, valószínûleg akkor se nyertem volna, ha nevezek.) De ismerek rengeteg szépen és tisztességesen dolgozó "iparost" ebben a szakmában. Nem primadonnát - azok neveznek az ilyen versenyekre - hanem iparost. Aki korrektül és színvonalasan megcsinálja a munkát.
Amikor Ausztriában jártem egy csomagolóanyag-gyárban (ahol egyik ügyfelünk anyagát kellett koordinálni), azt mondta a termelési igazgató, hogy azért szeretnek velünk dolgozni, mert mindig olyan dolgokat csinálunk, ami a képességeik határait feszegeti. És mivel általában sikerül, ezért baromi büszkék rá. A céges portfoliójuk 5 éve a mi munkáinkkal kezdôdik. Egyszer azt mondta az egyik munkára, hogy ha mi nem vagyunk, sose hitte volna, hogy ezt képesek ilyet is csinálni.
Apróság, de ha a Lajtán túl elismerik a munkánkat, az jelent valamit.
Egy olasz nyomda, ahol egy másik ügyfelünk dolgoztatott, megkeresett, hogy annyira tetszik nekik amit terveztem, hogy nem volna-e kedvem, a következô évi naptáruk megtervezéséhez.
Mondom, ezek apróságok, és fényévekre vannak NAGYOK munkáitól. De ezek is sikerek. És ezekbôl sok van, - mit sok, rengeteg! - csak nem hallani róluk, mert nem verik "aranydobra".
Ezek tartják bennem a lelket... És lehet szarkupacnak nevezni, de attól még nem lesz az. Egyébként azon a gondolati analógián elindulva, amely a hazai reklámszakmát en bloc szarkupacnak definiálja, logikusan végighalaudnk, (a méretere, a felszínen megmutatkozó hamis mázra, a vélt vagy valós érdeksérelmekre, a görcsös ragaszkodásra az életbenmaradáshoz, a kénytelen megalkuvásokra gondolván) azt az eredményt kapjuk, hogy végül is minden hazánkfia élete egy szarkupac. Az enyém is. Meg a tiéd is...

Mr_Wolf 2007.10.25. 10:18:17

Kedves Drum!
Mind a buli, mind a taps mennyiségének megítélése szubjektív. Nekem haloványnak tűnt - talán rossz helyen ültem a gálán, és rossz helyen álltam a bulin.

És ahogy írod "A magyarok sose voltak sokan a gálán és eleve békafasznyian regisztráltak." - nos éppen ez, ami a probléma lobbiügyben.

A scam - nem scam kérdésben pedig haszontalan túl sok kört futni, olyan ez, mintha az olimpiai karatét próbálnánk a mindennapi utcai verekedés hatékonyságával összemérni. Ahogy Rejtő írta: a kockák ólmozottak voltak, de mivel mindkét fél tudta, kiegyenlítettek voltak az esélyek.

porto rose 2007.10.25. 10:39:15

reklámbuzi: bocs, csak aszittem ez még mindig monoblog. azért az kiderült, hogy nem hallottad még élőben az erik sumot, mert akkor nem írnál ilyen marhaságot. a tök üres terem éppen azért telt meg legalább félig, mert ők rákezdtek, és aki arra járt, nem bírta otthagyni. amúgy meg ugyanaz a dj (superman) nyomta utána a zenét, aki évek óta mindig meőrjíti a népet. ígérem télleg nem írok többet erről, mert tényleg nem sok köze van a fesztiválsikerekhez, de egyetértek doktor urral, hogy lássuk meg az apró sikereket is, különben itt depizhetünk nyugdíjig.
drum: az a baj, hogy mi még scamből sem tudunk jót csinálni. miért? (és most nehogy gyere nekem a balettos baromsággal)

Black Mamba 2007.10.25. 10:52:53

doktor ur, félre ne érts, nem azt mondom, hogy nincsenek tehetséges emberek jó ötletekkel és szép munkákkal. A sikereidre pedig tényleg legyél büszke!
De amiről igazából a lúzerland című kesergés szól, az az, hogy az ilyen "aranydobra" vert sikerek minket messze elkerülnek. De ettől még persze vannak a piacon színvonalas munkák, ha nem is szigorúan a reklámversenyeken díjazott kategóriákban. Talán lehet, hogy ideje lenne leszállni erről a fesztiválon vérrel-verítékkel nyomulásról, és a tényleges munkára(valós megbízó valós problémájára valós kommunikációs megoldás) koncentrálni... Hogy az analógiát folytassam kicsit, a nagyon akarásnak csak szarás a vége. :)

a doktor ur · egyetlen1.blogspot.com 2007.10.25. 11:02:59

Mamba: errôl beszélek. Ki miben méri a sikert. Egyébként meg ha van rá lehetôséged, akkor nézd meg ezt: www.goldendrum.com/en/showcase/entry/22285/details.html. Hogy az analógiánál maradjunk, én ennél jobbat szarok. És ez aranyérmes lett! Na pölö ezért van az, hogy - többek között - ez az a verseny, ahol akkor se indulnék, ha ingyé vóna...

drum 2007.10.25. 13:03:08

én sok éve járok ki, az idei volt az egyik leghaloványabb. Amúgy a bolgárok Piranba egy Grammy díjas zenészt hoztak és a bulijukra külön színházat béreltek ugyanott. de mindegy. aki volt már magyar bulin (nem idén) mindig büszke volt rá, hogy magyar (bocs a pátoszért). Az idei fájó, mert a Sumo extatikus koncertjére sem sikerült behúzni az embereket. a magyar kreativitás megvan. A The Lab3 T-online filmje nálam díjat kapott volna, de a www.eloaraccsal.hu is fasza, bár tán nem is indult. Szal mi nem ipari módon fesztiválolunk, mint a románok, meg hát ugye szégyelljük is egy baráti beszélgetésen, hogy THM-szarással keressük a kenyerünket. Amíg ennek nem lesz becsülete, méghozzá úgy, hogy mi mindent megteszünk a minőségért, marad a Fikafeszivál. Ott mindig miénk a fődíj...

Mr_Wolf 2007.10.25. 13:30:33

Kedves Black Mamba és Drum!
Én nem a magyarok kreativitását döngölném a porba, sem a napi favágást. Amiről a kifakadásom szólt az az egymás állandó fikázása, a közös lobbi teljes hiánya.

Hogy a versenyen kívül más példát is hozzak, itt volt a kényszervállalkozói munkaviszonyok megszüntetése. A reklámiparnak miért nem sikerült összefognia? Persze pozitív dolog, hogy íly módon fehéredik a gazdaság, de nem hinném, hogy az odaadó adózói hevület vezérelte a reklámgurukat, hogy legalizálják a béreket.

gaze 2007.10.25. 20:30:34

Az emlegetett nagy magyar kreativitás.. A kreativitás nem ér egy kalap szamócát sem ha nem párosul hozzá produktivitás.
A magyarok nagy koponyák ha ötletelni kell, szót fosni, osztani az észt, váltani a világot, és hasonlók.
Csak amikor produkálni kell, tervszerűen végig vinni egy ideát, hatékonynak lenni, satöbbi asatöbbi, akkor már kimerül az energia, mit sem ér a magyar virtus.
Talán, ha javulna az "ötletkivitelezési" hatékonyság, akkor nem lenne annyira gond, hogy ha valami produktívat akar letenni az egyszeri reklámszakember az asztalra, akkor azt nem meló után, saját péndzből, vért izzadva kellene produkálnia.
Talán akkor több kreatív produktum keringene, nagyobb lenne a pezsgés, több emberhez jutna el, nagyobb lenne a hype (és nem lehetne megelégedni a satnya kis 0 kreatív százalékot targoncán emelő anyagokkal).
Bár, a kreativitáshoz bátorság is kell, kockázatvállalás. És ez nem mindig jön be. Ha viszont nem jön be, akkor nagy pénzeket lehet bukni, komplett egzisztenciákat, megélhetést. És ezt nem nagyon kockáztatja szerintem senki (szívesen), pláne ha modnjuk gyerekeiről van szó.

A csodavárás folytatódik.

Lucy 2007.11.21. 13:39:26

Magyarországon a középszerűségnek van kultusza; nem az eredetiségnek.
Az attitüddel van gond: szolgalelkű, bigott, álszent kis ország...egy iszonyatosan hamis önképpel.

Pl. Jópár éve a Danubius rádiónak le kellett szedni azt a citylight hirdetését, amelyiken egy pap ült füllhallgatóval...VERSUS a nagy katolikus Lenygelországban vagy Ho-ban pedig sorra jelennek meg ilyen témájú hirdetések.====Álszentség!
Vagy: Pár éve Mr Tarlós a 3. kerületben leszedette a Serrano kiállítás plakátjait....=Bigottság, Álszentség.
Jómagam reklámcégnél dolgozom-jópár nemzetközi kreatív díjat sikerült összeszednem...De! egyiket sem a magyar piacra készült munkával. No comment.( Nemcsak az ügyfelekkel van a baj...hanem overall az egész szolgalelkű mentalitásunkkal)

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása