Két nappal ezelőtt írtam egy brutális szlovák
abortuszkampányról, most pedig az olaszokon a megbotránkozás sora. A napokban ugyanis az újságokban megjelentek egy nyíltan provokatív kampány képei, amelyeken egy újszülött látható. Ez önmagában még nem lenne túl érdekes, volt már erre példa a reklámtörténelemben, azonban a csecsemő karjára erősített kis szalagon a neve helyett egy szó szerepel: Homoszexuális. A hirdetések alján "A szexuális orientáció nem választás kérdése" sor szerepel, ami nyíilvánvalóvá teszi, hogy itt egy a homoszexuálisok hátrányos társadalmi megítélését támadó kampányról van szó. Ha magyarországon lennénk, mindenki az SZDSZ kezét sejtené a dologban, az olasz reklámkampányt azonban érdekes módon a Toszkán Régió és az Olasz Városok Tanácsa és az Esélyegyenlőségi Minisztérium pénzelte. A szervezők bevallottan provokálnak. Azt mondják: éppen az a céljuk, hogy senkit ne bélyegezzenek meg, és a homoszexuálisoknak pont olyan jogaik legyenek a társadalomban, mint bárki másnak. Persze a Vatikán és a konzervatív politikusok a tőlük elvárhtaó módon azonnal jöttek is kifelé a sodrukból, megnyugtatva mindenkit, egy kis verbális agresszióért az olaszoknál sem kell a szomszédba menni. Máris a felelősök elszámoltatását követelik, és kifogásolják, hogy közpénzeket ilyen kampányra költenek. Az ArciGay, az olasz melegszövetség természetesen épp ellenkező véleményen van, és melegen üdvözli a kezdeményezést, bár azt ők is jelezték, a genetikai okokra visszavezethető meleg hajlam a mai napig nem bizonyított. Hogy Toszkánában ennyivel égetőbb probléma-e a homoszexualitás társadalmi megítélése mint bárhol másutt Olaszországban, azt nem tudom, de őszintén szólva nem nagyon találok magyarázatot rá, miért is szervezték ezt a kampányt. Na nem mintha nem lenne szükség az erről a kérdésről folytatott társadalmi párbeszédre, de nem valószínű, hogy egy toszkán csecsemő homoszexuális beállításával lehet erre megteremteni az apropót.
Címkék: nonprofit morbid gay