Szívasd vissza a hipermarketeket!

A "legolcsóbb termékről" kiderült, hogy a szomszéd közértben feleannyiba kerül?  Nincs a terméken a szavatossági idő? Az akciós ár magasabb mint az eredeti? Ki ne találkozott volna ilyesmivel a hipermarketek végtelen polcsorai között bolyongva. Szinte már fel sem háborodunk azon a gyakorlaton, hogy a gigaáruházak évről évre teljesen tudatosan hamis reklámokkal tévesztik meg fogyasztóikat, majd bűbnánó ábrázattal a kasszához járulnak és kifizetik a rájuk kirótt bírságokat. A Gazdasági Versenyhivatal ugyan becsülettel próbálkozik, és ahogy arról a FigyelőNet is beszámol a legutóbb hétfőn bírságolta meg a Metrót 35, az Auchant 30, a Corát pedig 15 millió forintra, mert azok a reklámújságjaikban valótlanságokat állítva megtévesztették a fogyasztókat.

Nem akarom én démonizálni a bevásárlóközpontokat, de azért egy kicsit mégis. A kiélezett versenyben egyre elkeseredettebb küzdelem zajlik a vásárlókért, de ez nem lehet mentség arra, hogy az érintettek szinte kitel nékül, egymást utánozva vetnek be tisztességtelen vagy legalábbis a jóízlés határait súroló eszközöket és módszereket, hogy akcióikkal magukhoz édesgessék a bevásárlókocsik népét. Az egyik tipikus piszkos kis trükk, az úgynevezett becsalogató reklámok csoportja. Ilyenkor a bevásárlóközpont meghirdet egy terméket baromi olcsón, mert tudja, hogy erre majd a célcsoport ráharap, mint piranha a tehénlábra. Csakhogy az adott termékből nevetségesen kevés van raktáron, így a "készlet ereje" gyorsan elfogy, a gyanútlan vásárló meg azt gondolja, hogy ő kapcsolt lassan, a többi szemfüles prospektusvadász meg korábban ébredt, és aranyat lelt. Pedig dehogy. A másik trükk, hogy a termékből van ugyan, de a valóságban közel sem olyan kedvező áron, mint az a kiadványban szerepel. Ha a vevő hőzöngeni kezdene, akkor vele együtt hümmögnek és értetlenkednek, esetleg megnevezik felelősként a marketing osztályt vagy a hülye ügynökséget, ahol a lusta operátor már megint rossz árat rakott be.

A GVH ugyan igyekszik az ilyen és ehhez hasonló kihágásokat felderíteni, és lehetőleg minél nagyobb elrettentő erővel bíró büntetést kiszabni, de lehetőségeik korlátozottak.
Novemberben és decemberben rengeteg hirdetés jelenik meg, de több munkatársa ilyenkor sincs a hatóságnak. Legnagyobb segítségük épp mi magunk lehetünk, ha a Terminátor filmekből ismert Skynethez hasonlóan végre öntudatra ébrenénk, és nem hagynánk magunkból hülyét csinálni. Nincs más dolgunk, mint legközelebb, amikor azt tapasztaljuk, hogy a Media Marktban a meghirdetett akciós nagyképernyős tévé már az első nap reggelén elfogyott, vagy hogy a Corában a párizsi kilója a reklámújságban szereplő 699 forint helyett 966 Ft, akkor azt nem egy elmorzsolt káromkodással intézzük el, hanem jelentjük a GVH-nak. Akár a telefonos ügyfélszolgálaton ( 472-8851  és 472-8905), akár mélben (ugyfelszolgalat@gvh.hu). Hajrá!

Címkék: magyarmocsár

2007.11.07. 09:34 reklámbuzi 29 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr48220179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eperke 2007.11.07. 09:41:31

Én a Tescós prospektusokat szoktam lapozgatni. Nem járom végg szakszerűen az összes hirdetett terméket, de amit kinézek a reklámújságból, az szinte mindig drágább, mint amit ígértek. Ez tényleg egy szemét lehúzós banda.

Malouda 2007.11.07. 10:10:19

Csak büntessék is meg őket betyárosan. Ráfér az arcukra.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2007.11.07. 10:57:27

Egy gyártó szemszögéből mindez: megegyezés születik egy akcióról x áron y időben, majd 1 hét múlva kiteszik óriásplakátra becsalogató opciónak, persze a hárommal ezelőtti designt, amit nem véletlenül változatott meg a gyártó, mert gáz volt, dehát ők azt találták meg. (A termék ugye már másképp néz ki, sok sikert minden vásárlónak, hogy beazonosítsa!) Az ár is közben x-20% lett, és persze üresek a paletták. Pár ilyen óriásplakátos merénylet után az emberek a "cheap shit"-be kategorizálják a márkát - de ez már egy hosszabb távú történet. Ja, hogy sokat eladunk? Igen, de mennyiért, konkréten öröm, ha nem bukta az egész anyagilag. Aztán ha reklamál az ember, hogy nem ebben egyeztünk meg, akkor meg közlik, hogy ha ez nem tetszik, akkor lehet kilistázódni, végülis van 10 másik gagyi, aki becsúszhat helyettem a polcokra, és amit pont ugyanúgy megvesznek. És tényleg.
Az, hogy ilyen pozicióban vannak ezek a láncok és bármit megtehetnek senki máson nem múlik, csak rajtunk, vásárlókon. Mert megesszük a trükköket és futunk a tecsóba minden héten virsliért, mert az most occsó... Ja és vezsünk még mellé ezt-azt extra full áron, mert egy zacsi virslivel még senki nem jött ki a tecsóból. De jól jártunk, milyen okosak is vagyunk.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.11.07. 11:09:30

csib
Egyetértek, pont erről írtam én is. Ideje lenne, egy kicsit tudatosabban vásárolni. Mert bár mindenkinek az ár számít, nem biztos, hogy ott jössz ki a legolcsóbban, ahol az első pillantásra tűnik.

Lilla 2007.11.07. 13:50:33

nézzétek meg a globalplaza.hu oldalt! tök jó, főleg az akciórendőrség. hasznos és találó...

Tamás Győző · http://www.globalplaza.hu 2007.11.07. 14:21:59

Lilla ajánlotta, megnéztem. Komoly, ezek privátba csinálják az ellenőrzést. Voltak asszem tavaly a TV-ben is. Szórópróba ellenőrzik a multik akcióját és ha jól látom jól is csinálják, mert most akartam venni egy Fujitsu Li1705 laptopot az Elektro Pontban (meg volt hirdetve) és 1 db sem volt. Na már most ezt a globalplaza is megírta és kiettete az oldalára: www.globalplaza.hu/akciorendorseg itt meg leket panaszt írni: www.globalplaza.hu/panaszkezeles

DorKo · http://felsulooktatas.blog.hu/ 2007.11.07. 14:23:22

ez kell, tanítani a népet, hogy milyen lehetőségei vannak - de attól, hogy sok bejelentés érkezzik, nem lesznek többen a kivizsgálásra...:(

Tóbiás 2007.11.07. 14:42:21

Végre egy jó cikk az áruhiteles vakításról... www.globalplaza.hu/hir/aruhitel-ingyen-hitel-megeri-

Ezért nincs pénze a magyarnak, mert belemegy mindenbe, hogy kicsit nyugatiasabban érezze magát, mer van plazma tv-je... de a gyereknek nincs rendes kabátja az iskolába. Erről persze nem a multi tehet.. nem?

RoFä 2007.11.07. 15:18:58

Tóbiás 2007.11.07. 14:42:21

Nem csak a multi tehet róla, hanem az egységsugarú állampolgár is. Tudom, liberális bullshit...de azért nézzünk már magunkba.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2007.11.07. 15:37:47

rofa, na erről írtam én is. A nap végére, mi megyünk be a tecsóba. Ha nem mennénk be, mindez nem lenne. Akkor ki a hibás?Minden multi az átlag-paraszt fogyasztó hülyeségét használja ki, ha az hagyja magát.
Tök egyszerű, bojkottálni kell a hipereket én már megtettem. :)) Ehhez első lépés, hogy elhidd, nem jársz jobban a nap végére...

Mike36 2007.11.07. 15:48:01

Sosem értettem meg, hogy akik ennyire haragszanak a multikra, miért járnak oda vásárolni. Vagy mások se járjanak, és ez afféle hittérítés? Vagyok elég felnőtt, hogy eldöntsem: arra és ott szórom, ott csalatom ki a pénzem ahol nekem tetszik, és nincs szükségem önjelölt prófétákra, akik majd elmondják mi a jó nekem, és hogyan kéne élnem.

Mike36 2007.11.07. 15:50:04

Ja és soha nem úgy megyek a Tescoba, Auchanba, bárhovű, hogy hú most 200 forint a krumpli. És jaj mégsincs. Nem érdekel. Arra figyelek, hogy a kitett és kiszámlázott ár passzoljon, tudatos vásárló vagyok, mégha ezt az itt trendiskedő multiellenesek kétségbe is fogják vonni.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.11.07. 15:56:14

Mike
Remélem ezzel nem rám célzol. Én nem multiellenes vagyok, hanem reklámátbaszásellenes. A multi is csak abból él, mint a kisközért, hasznot tesz az áruira, ami rendben is van. A probláma ott kezdődik, amikor a multi elkezdi teljesen tudatosan alkalmazni a megtévesztést, hogy magáhaz csábítsa a vásárlókat. Ilyenkor egy kurva nagyot a körmére kell csapni, hogy legközelebb kétszer is meggondolja.

Nagyon helyes, ha te tudatos vásárló vagy, pont az lenne, hogyminél többen váljanak azzá. Nem akarok én hangulatot kelteni, csak a jogos önvédelemre akarom felhívni a figyelmet. Ennyi

Mike36 2007.11.07. 15:56:59

Tévedés, nem mindenkinek az ár számít. Nem kell minden szart megvenni, mert olcsó, aztán azon sírni, hogy jajdeszar. Meg elmenni egy ilyen helyre aztán azon sírni, hogy nincs eladó, és jajnemtudommegkérdezni, hogy most a plazma/lcd/pc/műszaki cikk mit tud. (Mondjuk az MM-ben erre általában tudnak válaszolni) És ne haragudjatok, de az is hülye, aki úgy vezs TV-t, hogy meglátja, hogy a reklámújságban 150k, és szalad megvenni, nem néz utána se műszaki paramétereknek, se árnak. Ezeket az embereket nem tudom sajnálni. Sajnos itthon trendi minden hőzöngeni vagy sírni, de aztán tovább birkáskodni. Ha valahol nem érzed jól magad, nem mész oda vissza. Nem kötelező az láncoknál vásárolni, meg lehet venni a kaját a kisboltban, tv-meg a szomszéd Józsitól is. Egyáltalán, nem kell minden szart megvenni, tessék menni kirándulni inkább :)))) (na szép, én is megmondtam hogy kell élni, frankón)

Mike36 2007.11.07. 15:59:37

"futunk a tecsóba minden héten virsliért, mert az most occsó... " mindenütt ezt hallom
te mikor futottál utoljára a teescoba olcsó virsliért? mert én soha
mellékesen az autó sem megy benzin nélkül elég nagy luxus minden apró-cseprő szarért naponta rohangálni. Ellenben arra, hogy az ember megvegye egy helyen, normális áron a sok vicket-vackot ami a háztartásban kell, arra tökéletesen jó

Mike36 2007.11.07. 16:01:52

"mer van plazma tv-je... de a gyereknek nincs rendes kabátja az iskolába."

ilyet sem láttam még soha
te így élsz? vagy a szomszéd? vagy esetleg Marinéni mesélte, hogy a szomszéd gyerekének nincs egy kabátja, bezzeg plazmatv van? (ergo Marinéninek nincs, és eszi a sárga irigység)

Mike36 2007.11.07. 16:02:58

"az átlag-paraszt fogyasztó"

magadat és közéjük sorolod, vagy csak mások a parasztok?

Mike36 2007.11.07. 16:04:27

reklámbuzi

engem nem kell csábítani, megyek magamtól :)))

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2007.11.07. 16:04:33

Hmm.
Szerintem a hipermarketekben is szabad vásárolni, de úgy, mint mindenütt másutt, csak itt fokozottabban kell rá figyelni: az eljárás az, hogy mielőtt elmegyünk a boltba, készítünk egy listát arról, hogy _mit akarunk megvenni_. A listát pedig nem a szórólap alapján, hogy mi óccccccsssssóóó, hanem az alapján, hogy _mire van szükségünk_. És Hiába van a kedvenc kávénk mellé rakva a kedvenc csokink, ha nincs rajta, nem vesszük meg. (Azért rakják mellé, mert valószínűleg "kedvet fogsz rá kapni", de így lehet elpazarolni a legtöbb pénzt.)
Vagy kicsit gyengébb jelleműek mondhatják azt, hogy mondjuk 500 (vagy x) ft-t lehet "elshoppingolni" a listán felül.

Mike36 2007.11.07. 16:07:53

reklámbuzi

aztán lehet, hogy most árnyékra vetődtem, és olyan elánnal ütöm a semmit :) erre mondják, saját démonjai ellen harcol :))
de anyniszor olvastam már, hogy szemét ez+az , aztán megint ott vásárol/azt nézi a tag újra

Mike36 2007.11.07. 16:09:23

gusthy1 2007.11.07. 16:04:33

vagy nem írunk listát,
a) és mégsem veszünk meg mindent amit megkívánunk
b) van pénzünk, nem számít

Mr_Wolf 2007.11.07. 16:29:54

Kedves Mike!

Sem te, sem én, sem azok, akik munkaidőben szélessávon kommentelnek nem futunk a tecsóba olcsó virsliért. De vannak, akiknek ez számít - urambocsá nyugdíjasként még idejük is van rá - és szarnak a benzinre, mert van bérletük tömegközlekedésre.

Laktam körgangos házban, ahol mindenkinek volt házi mozija, és harci kutyája, de a gyerekek nem a legújabb divat szerint öltöztek.

Teljesen igazad van: nem kell minden szart megvenni, majd siránkozni. Reklámbuzinál azonban ott a jogos pont, mert ha majd a gyerekem kiszívja a vérem egy Playstation50-ért mondjuk 2016-ban, és én kiszúrom, hogy Soroksáron spórolhatok 50 ezret, marha pipa leszek, ha mire odaérek, kiderül, hogy csak két akciós darab volt. Ennyi ez, nem több.

HLaci 2007.11.07. 17:02:16

Engem nem csapnak be.

Ugyanis engem nem érdekel a reklám, nem azért megyek vásárolni, mert a reklámban/újságban láttam valami fasza cuccot, hanem azért, mert kiürült a hűtő meg a spájz...

így meg qrvára megéri, mert 20-30%-al olcsóbb, mint a helyi bótocska.

Hiba 2007.11.07. 17:23:34

Néhány dolog ami fontos:
- a felsorolt és említett cégek nem mindegyike multi (de ze csak egy apró megjegyzés, mind1)
- az említett vállalatok alkalmazottai azok akik sok esetben hibáznak, mint ahogy más szegmensben működő vállalatok alkalmazottai is.Nem feltétlenül kell azt gondolni, hogy tudatos cselekedetről van szó, és főleg nem azt, hogy egy "személytelen vállalat" az aki mint egy rossz indulatu mumus átrázza a saját vásárlóit, szándékosan. Ez, már elnézést a kifejezésért de igen korlátolt és tudatlan megközelítés.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.11.07. 20:03:14

Kedves Hiba
Idézet a korlátolt és tudatlan FigyelőNetről:

"2006. november közepéig csak fogyasztók megtévesztéséért 1,2 milliárd forintnyi bírságot szabott ki a GVH. A megbírságoltak listáján a Tesco az első, az Auchan a második, az előbbi 100 millió forintos, az utóbbi pedig 50 millió forintos bírsággal. A bírság összegét mindkét esetben jelentősen megemelte, hogy visszaesőkről van szó: a Tescónak ez volt a 9., az Auchannak az 5. fogyasztók megtévesztésére alkalmas jogsértése."

Mindezt azzal magyarázni, hogy az alkalmazottak figyelmetlenek voltak végtelenül cinikus és röhejes dolog.

_original · http://itellit.blogter.hu 2007.11.08. 01:23:14

na, ez egy jo bejegyzés volt.
amugy annyit tennék hozzá, h asszem törvény szabályozza, hgy az akciós terméknek az akciós időszak erejéig elérhetőnek kell lennie (tehát nem fogyhat el egy nap alatt, akkor rendelniük kell). de ennek utána kellene nézni.
wolfnak igaza van
mike12, meg annyit tennék hozzá, hogy igen, vannak ilyen családok. konkrét példa: "veszünk digitális videókamerát, majd kölcsönkérünk, hogy a kocsi törlesztőrészletét ki tudjuk fizetni, meg enni tudjunk..."

barrd.niven · http://fikagep.blog.hu 2007.11.08. 14:27:47

legfeljebb borotvapengéért meg jégerért menj hiperbe. nézd döbbenten a púposra pakolt kocsikat. 2x10-es csík óriásrudi, tálca sörök, rúd párizsik. 30 rugó a kétheti családi nagybevásárláson. (vasárnapi program, séta helyett)
Okosék spórolnak 20-30%-ot, aztán a cucc megromlott részét a következő vasárnap, a lejárt konzerveket fél év múlva basszák ki.
De te a Spar Citybe jársz, nincs ilyen gondod, a felesleges faszságokat meg sem veszed. Két rudi, 4 üveg 0,3-as sör (este póker Laciékkal), 2 zacskó ropi, zsömle, 2 szelet borsos szalámi reggelire. Krémsajt még van a tegnapiból.
Frigó 10%-os töltöttséggel pöcög, ha fullon lenne, kizabálnád négy nap alatt, és hát csúnya a kövér ember.
Ráadásul a lokálközösségedben aktivizálod magad, köszönsz a szomszéd néninek, felveszed az almát, amit leejtett az előtted álló, kifelé előre engeded, aki jön befelé.
Szendikutyát is kikötheted, míg beszaladsz, és nem fagy meg, mire végzel.
Vasárnap délután pedig sétálhatsz. Fel a Várba, vagy az Öreg-tó körül.
Nem jobb? De.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2007.11.08. 17:10:40

Barrd. Szívemből szóltál, ez rólam írtad, ha-ha. Tényleg a city sparban nyomom minden nap :))

"veszünk digitális videókamerát, majd kölcsönkérünk, hogy a kocsi törlesztőrészletét ki tudjuk fizetni, meg enni tudjunk..." - minek csodálkozunk ezen a hozzálláson, amikor ezt mondják nekünk a reklámokban?! Provident THM 475%, Erste Béla, már tudom, miből megyünk nyaralni, soroljam?! Az "átlagparaszt" (aki nem itt nyomja szélessávon) pont ugyanúgy beveszi, mint a Tecsó akciós virslit..

Auchan bojkott 2010.04.09. 14:07:13

Sziasztok!

Ezt érdemes eolvasni:

**Lápszag terjeng Dunakeszin -- Csatlakozz Te is az Auchan bojkotthoz!*

Biztos Te is hallottad már, hogy az Auchan dunakeszi áruházát épp egy
értékes tőzegláp területén bővítené újabb kockaépülettel és méretes
parkolóval. A beruházás súlyosan veszélyezteti az áruház melletti
élőhelyet.

Civil szervezetek levélben fordultak az Auchanhoz, arra kérve a multi
vezetőségét, hogy álljon el a beruházástól. Nem tették. Ezért országos
bojkott indult az Auchan ellen.

A vállalat ahelyett, hogy visszalépne a beruházástól, a láp vitatott
jogi besorolásával takarózik (láp-e a láp), és továbbra is ködösít.
Cinizmusára az is jellemző, hogy miközben a természetpusztítás veszélye
nem múlt el, Föld Napi rajzpályázatot hirdetett gyerekek számára. Az
áruház kezébe került terület a Nemzeti Ökológia Hálózat része, még a
legkisebb beavatkozás is súlyos következményekkel járhat. Ezt nem
hagyhatjuk!

*Ha Te is úgy gondolod, hogy az építkezés visszafordíthatatlan
természeti károkat okozna, csatlakozz a bojkotthoz! Ne vásárolj semmit
az Auchanban, amíg a vállalat nem áll el a tervétől!*

Eddig 30 civil szervezet és 1800 aláíró csatlakozott! Küldd tovább Te is
ezt a levelet, hogy még többen legyünk!

A bojkott mellett írd meg a véleményed az Auchannak! Ha regisztrálva
vagy a Facebook-on, jelentkezz be az Auchan Magyarország nevű csoportba,
és írd meg a véleményed az ügyről! Mutassuk meg, hogy az olcsó árak és a
föld napi rajzpályázat nem kábítanak el minket!

Csatlakozás és további információk: www.tudatosvasarlo.hu/auchan
<www.tudatosvasarlo.hu/auchan> és a Facebook "Bojkott Auchan"
csoportjában.

A dunakeszi tőzegláp értékeiről, az eddigi civil ellenállásról
www.tozegto.freeweb.hu <tozegto.freeweb.hu/> oldalon tájékozódhatsz.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics