Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Érdemes melegeknek reklámozni

Sokan felkapták a fejüket, amikor a konzervatívként számon tartott Wall Street Journal 1991-ben egy cikkben a meleg közösséget egyszerűen csak "álompiacnak" nevezte. Pedig ez a jelző igencsak illik a homoszexuálisok, biszexuálisok és transz-szexuálisok (gay, lesbian, bisexual and transgender, vagyis GLBT) piacára. Hogy miért? Gondoljunk csak bele. A melegek többsége vagy egyedül él, vagy olyan párkapcsolatban, ahol a háztartásban két kereső van, viszont egy gyerekre sem kell költeni. Ennek következtében sokkal magasabb az átlagkeresetük, több szabadidejük van, aktívabbak, többet mozdulnak ki otthonról, többet szórakoznak és utaznak mint egy hétköznapi család. Nem is olyan rég még beszélni sem volt illő róluk, manapság azonban óriási cégek keresik a kegyeiket. Ez nem véletlen, hiszen a becslések szerint csak az Egyesült Államokban mintegy tizenötmillió meleg él, akik évente 660 milliárd dollárt költenek el. Egész egyszerűen nem lehet megkerülni egy ekkora költőerővel bíró csoportot, figyelmen kívül hagyásuk gazdasági öngyilkosság lenne.

Mivel az átlagosnál sokkal többet utaznak, nem csoda, hogy az utazási irodák voltak azok, akik az elsők között alkalmazkodtak az újkeletű piaci kihívásokhoz. Egyes irodák már elég korán, a 90-es évek elejétől kezdve a meleg közösségre specializálódtak, és külön nekik szervezett utakkal igyekeztek a kedvükben járni. Ennek a folyamatank az eredménye az is, hogy az egyik legnagyobb online szállásfoglaló rendszerben, a booking.com-on ma már teljesen természetes, hogy a hoteleknél külön számon tartják, hogy az mennyire "gay friendly". Persze a nagy cégek sem hagyhatták figyelmen kívül ezt a rendkívül erős fogyasztói csoportot, az American Airlines például 1994-ben hozta létre külön üzletágát és weboldalát Rainbow néven, ahol kifejezetten a melegek igényeire szabott utazásokat kínálnak.

Divatcégeknek egyenesen kötelező volt efelé a célcsoport felé is nyitniuk, hiszen ezen a piacon még nagyobb a tét. Nem csoda, hogy az első reklámban elcsattant meleg csókért a Dolce&Gabbana divatcég a felelős. Filmjükben (lent) egy srácot látunk, aki akaratlanul is divatot teremt a kezén lévő két órával, pedig csak az autótszerelő barátjáét tette a csuklójára, akinek a spot végén egy csókot ad. A Levi's sem maradt sokáig adós egy melegeket célzó reklámfilmmel. Az 501-es modell újrapozicionálásakor készítettek egy filmet a hagyományos, heteró fiataloknak egy csini lánykával, amely itt található, de leforgatták ugyanezt egy jóképű, izmos sráccal is, ami pedig itt nézhető meg. Nem akarok most minden ebben a témában készült reklámot felsorolni, mert ahhoz az egész blog nem lenne elég. Csak jelezni szeretném a piaci folyamatokat, amelyek egyértelműen abba az irányba mutatnak, hogy a meleg közösséget igenis figyelembe kell venniük a reklámozóknak, ha nem akarnak elveszíteni egy tőkeerős, az átlagosnál jóval hedonistább életvitelű, így sokkal többet költő csoportot. A világ másik részén a cégek többsége a homofóbia helyett inkább a profitot választotta, és ennek következtében nagyon komolyan számol a melegekkel. Ha tetszik, ha nem, ugyan inkább a távoli, mint a közeli jövőben, de nálunk is ez várható. Nehéz idők várnak a homofóbokra.

 

Címkék: divat gay

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr92227506

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: tjhartmanracing.com 2018.05.08. 09:23:24

Insects As Bioindicators Pdf Download montalvo pasion handy agatha popular progama - trunexslowli

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasprefektus 2007.11.14. 10:23:46

Nem szeretném, ha a gyerekem azt nézné a tévében, hogy két homokos nyalja-falja egymást. Rossz irány ez, vissza kéne fordulni.

Vincebt Gallo 2007.11.14. 10:35:05

Vasprefektus.
Akkor ne nézess velük tévét. A melegek pedig marketing szempontból pont olyan csoport, mint mondjuk a szingli fiatalok vagy a többgyermekes családok. Ennyi.

hollow 2007.11.14. 10:35:56

na igen
tudni kéne a határokat mit hol adhatnak le, mekkora nyilvánosság előtt

hozzáteszem én ugy lettem konzervativ h a kisujjam se mozditottam meg, viszont mintha kissé túlhergelte volna magát a szocio-szexuális-divat és elrohant mellettem (hála istennek)

hasonló túlkapásnak éreztem a kedves herrypotter könyvek irónőjének drámainak szánt bejelentését, hogy a fővarázslója buzi

hát remek

gondolom illene újraolvasnom a könyvet hátha hozzátesz valami erkölcsi pluszt?:-)

Black Mamba 2007.11.14. 10:37:44

vasprefektus
a melegeknek való reklámozásban pont az a lényeg, hogy olyan helyeken teszik, ahol ezt a szegmenst érik el. Tehát meleg magazinokban, melegenek szóló tv csatornákon. Szal eléggé baj lenne, ha a gyereked ezt kéne nézze...

hollow 2007.11.14. 10:38:49

amugy Vincebt Gallo-nak tenném még hozzá, hogy én valóban nem nézek és nem nézetek a gyerekeimmel se tévét-legalábbis nem engedem h egész nap menjen orrba szájba

nem szeretném őket, mint PC-által agymosott minden iránt toleráns idiótákat viszontlátni ezért igyekszem nekik megadni annak a lehetőségét, hogy előbb megismerjék a megfelelő tényeket és a dolgok hátterét, ne zavarodjanak össze idő előtt

a reklám alapban egy befolyásoló eszköz..

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2007.11.14. 10:45:52

Szerintem vicces ugyan, hogy egy elképzelt (nem valóságos) személy szexuális preferenciája körül megy a móka, de akkor már az az érdekesebb, hogy miért is kéne "drámai" bejelentésnek lennie, hogy buzi a varázsló bácsi. Ha buzi, hát buzi.

Vasprefektus: a világ ilyen, hogy vannak buzik is. Szerintem jó, ha a gyerek a valóságot ismeri meg, nem csak a valóság lebutított változatát, ami apuka agyában van.

hollow: "hozzáteszem én ugy lettem konzervativ h a kisujjam se mozditottam meg"

Igen, úgy könnyű konzervatívnak lenni, hogy konzerválod magad. Ugye erről szólna a dolog.

Sütemény1975 2007.11.14. 11:55:02

"Szerintem jó, ha a gyerek a valóságot ismeri meg,"

Ezt nem a raklámokból fogja megismerni. Arról nem is beszélve, hogy alapesetben a gyerek akarva-akaratlanul egy szülői példát követ. A fejlődésben még mindig a legnagyobb szerepe a szülőnek van. Habár mostanában egyre több az idegen tényező.
A melegekkel nincs bajom, elfogadom őket, tudom, hogy nem tehetnek ez ellen semmit. Felvonulni, ország-világ előtt bevallani nem kell. Magáügy.

hideg 2007.11.14. 11:57:51

Én sem akarok egymás seggét fogdodó buzikat nézni a reklámblokkokban. Ha csak a saját mocskos adóikon játsszák, akkor örüljenek neki, de a mainstream médiában meg ne lássam ezeket!

travis 2007.11.14. 11:58:42

"nem szeretném őket, mint PC-által agymosott minden iránt toleráns idiótákat viszontlátni"

Ez téged minősít, cimbora. Ez az új PC-gyűlölet az Orbán Viktor beszéde óta van bennetek? Úgy tűnik. Bár a Viktor csúnyán elferdítette a PC jelentését, de sebaj, szavazóautomatáknak úgyis mindegy. Megeszik.

Louo 2007.11.14. 11:59:18

A (vad)csókolózás heterók között sem gyereknek való látvány. Ezért nem tetszik ez az ötlet.

Sokkal jobb, szellemesebb volt az Iglo reklám-sorozata, amelyben egy szimpatikus meleg pár főzőcskézett. A lefordíthatatlan szlogen pedig telitalálat volt. (Nagyon rímel a Wall Street Journal megállapítására.)
A szlogent azért megosztom, hátha tud valaki németül: "So isst man heute."

Mit gondoltok, miért kapnak a melegek a nyugati világban jogokat? Mert óriási vásárlóerejük van, ráadásul sokan közülük nagyon igényes és művelt. A mikro-közösségekben sokszor véleményvezérek, szóval a politika sem véletlenül kedvez nekik.

Kár, hogy még mindig el kell a butábbjának magyarázni, nem kell félni a melegektől. Többnyire semmiben sem különböznek tőlünk. Amiben meg igen, az magánügy.

travis 2007.11.14. 12:02:58

"Felvonulni, ország-világ előtt bevallani nem kell. Magáügy."

Magánügynek magánügy, csak épp a társadalom többsége azt sem tudja, hogy mi az. Ergó, ha a gyereke meleg lesz, akkor megijed, és félelmében ki tudja mire vetemedik. Mármint a szülő.
Emiatt fontos a melegek diszkrét jelenléte a közéletben, kultúrában, reklámokban. Ami nem egyenlő persze a rózsaszin tangában való vibrátoros vonaglással az Andrássy út közepén, fényes nappal.

Wolff 2007.11.14. 12:30:58

Szerintem teljesen minegy, hogy valaki hetero, homo vagy eppen bisexuel.Ez nem tema , az emberiseg,es a szivelyesseg szamit.Ki.kivel fekszik le az csak a közremüködökre tartozik, es a negy falra addig amig nem fiatalkoruakrol van szo. Ez nyugaton teljesen nem tema.Ehhez viszont magyarorszag es a magyarorszagi atlag velemenyek ötven evvel el vannak maradva.Senkit nem lehet sexualis baellitottsagaert elitelni.
Mit tesz az a szülö aki teljesen eliteli a "MAS SEXUALIS beallitottsaguakat ha gyermeke felnöl es meleg lesz.Ki fogja öt zarni es akkor mar nem az ö gyereke?
Szerintem senki ne dobalozzon kövel ha maga is egy üvegszekrenyben ül.A reklam talajon meg mindenkit, igy rengeteg munkahelyet is teremt.

WOLFF

maci 2007.11.14. 12:33:07

Reklámbuzi, buzireklám.
:D

hollow 2007.11.14. 12:37:03

a kedves félművelt de a pársoros kommentemre reagáló társaimnak igyekszem válaszolni itt:

a herrypotter fővarázslójának szexuális preferenciájának semmi köze nem volt a történethez

az irónő "bejelentése" a teljes nonszenszséget meritette ki és a direkt ennek teremtett sajtónyilvánosság egyenesen undorító volt-gyakorlatilag már nem tudott más kitalálni hogy nyomassa az utolsó regényt

az emlitett konzervativságom azért alakult ki nyilván_ mert értéket látok bizonyos dolgokban amiket szeretek óvni és megőrizni

ha bárki politikát lát bele a szavaimba orbánt vagy gyurcsányt, az meg megérdemli:-)

lásd: BlueBunny és travis, akik felőlem smárolhatnak pasikkal pasi létükre (vagy ennek inverze) és oda teszik a nyelvüket vagy a farkukat ahová óhajtják, ahogy szinténmaguk szabják meg hogy melyik az ő rétegüket megszólító reklám (hogy ez milyen toleráns! gyere gézám vásárolni!) dobogtatja megannyira a pici szivüket hogy majd jól megnyitják a tárcájukat, ami a post levezetése szerint nyilván vastagabb mint az enyém:-)
nemde?

hova szarjak 2007.11.14. 12:39:33

Reklámbuzi, buzireklám.
:D

travis 2007.11.14. 12:46:09

"ha bárki politikát lát bele a szavaimba orbánt vagy gyurcsányt"
Csak azért mondtam, mert a PC valahogy OV elböffenése óta téma a jobboldalon, mint anno az 599-es vonalkód. Vezényszóra.

"az emlitett konzervativságom azért alakult ki nyilván_ mert értéket látok bizonyos dolgokban amiket szeretek óvni és megőrizni"
Aha, tehát ha két férfi/két nő szereti egymást, az nem értékes dolog?

"ami a post levezetése szerint nyilván vastagabb mint az enyém:-)"
Ahha, szóval ezért gyűlölöd őket? Mert többet megengedhetnek maguknak?
Azért fontoskérdés ez, mert a melegek közszereplése nem kellene hogy befolyásolja a heteroszexuális közösség életét, azonban sokan mégis személyes világuk elleni támadásnak vélik ezt.

travis 2007.11.14. 12:47:19

"kedves félművelt"
Te is a ún. "szellemi felsőház" tagja vagy?
Nincs ott büdös?

bérkommentező 2007.11.14. 12:49:06

ha travis is a "tolerancia része" akkor konzervatív leszek:-)

amugy a REKLÁMBUZI JAVITSA ki a helyesirási hibáit mielőtt postol valami mert egyre viccesebb :-)

hova szarjak 2007.11.14. 13:00:06

tök jó hogy bárhol megjelenik egy ilyen gyakorlatilag lepesúlyú téma hogy be bírja vonzani automatikusan a következő lényeket:

a típus: abszolút toleráns, küzd a "szerelem szabadságáért" ami oly szép két férfi között (két nőt csak a második kommentjében említ) de (néha) kihangsúlyozza h ő maga NEM buzi (ha eszébe jut)
a negyedik post körül felháborodik hogy a férfi nem szülhet gyereket és kevés a női képviselő a parlamentben

b típus:feláll a hátán a szőr ha két pasast lát smárolni és valóban a személyes szférája megsértésének tekinti a torokba dugott nyelvet/faszt és nem szeretné ha ezt mondjuk a gyerek is látná

c típus: szarik az egészre de jó mókának látja felfedezni hogy a REKLÁMBUZI BUZIKAT REKLÁMOZ :-D

d típus: röhögni jár ide mint én:-)

UrbanGirl 2007.11.14. 14:00:06

Pont a fenti kommentek miatt írta azt reklámbulzi a poszt végére azt, hogy: "Ha tetszik, ha nem, ugyan inkább a távoli, mint a közeli jövőben, de nálunk is ez várható."

hova szarjak 2007.11.14. 15:45:23

nagy indián bölcsesség ez

Kikkoman 2007.11.14. 15:54:52

hova szarjál
Most neked akkor mi bajod van pontosan? A legtöbben röhögni járnak ide, mert vicces dolgokról van szó viccesen. A világmegváltókkal és a kőbutákkal meg nem kell foglalkozni. Vagy?

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2007.11.14. 17:39:37

Most mindenki fennakad a csókjeleneten? Rohadtul nem ez volt a cikk lényege, hanem az, hogy van ez a célcsoport, akiket egyre több termék/szolgáltatás céloz meg és vajon hogyan teszi mindezt. A reklámtervezők pontosan tisztában vannak azzal, hogy a téma "forró", így nyilván nem a Barátok közt után nyomnák a spotokat, mert azzal többet ártanának a nem meleg 98% miatt. Ők se hülyék.
Amit sokszor elefejtünk, vagy nem akarunk vele szembesülni, és most fognak páran meglincselni, hogy a melegek átlagosan sokkal magasabb IQ-val bírnak, és sokkal kreatívabbak mint a heterok. Átlagosan, hangsúlyozom. (Nézzünk már körül pl. a művészvilágban.) Kvázi akkor lehet jobb melójuk is van, és több pénzt keresnek, ami az itt említetteken (nincs gyerek, nyitottság stb.) túl tovább növeli a fizetőképességüket, vagyis nagyon is érdemes nekik hirdetni.

hova szarjak 2007.11.16. 10:50:18

csib te nem vagy százas.

mieltt elmerülnél a "művészvilágban" (ahová amúgy magam is tartozom)nézz már körül a westend aluljárójában a 3000 ért megvehető román és egyéb nációjú hímringyók körül

vagy a ligetben ahol a kuncaftok 80%a családapa, kocsival és egzisztenciával

biztos nagy az IQ-juk meg a fizetőképességük is

bár szerintem ők pont nem olvassák ezt a fantasztikus postot

amúgy hiányoltam a reklámokból a féllábú néger leszbikusokat

Kikkoman 2007.11.16. 10:55:28

hova szarjál
Ha szerinted a melegeket leginkább jellemző csoport a Westend aluljáróban posztoló román hímringyó és a rejtett homoszexuális gyermekes családapa, akkor te nem vagy százas. Ismersz te egyáltalán bárkit is, aki meleg vagy csak osztod itt az észt nagy pofával?

hova szarjak 2007.11.16. 12:33:26

hogyne ismernék cicavirág:-)

TE talán akarsz randizni velem a Capellában pénteken ;-)?

bérkommentező 2007.11.16. 12:36:35

Persze klisék mindíg lesznek divatban, témában, emberekben, blogoban és postokban is.. sőt klisé-kommentek és kommentezők is vannak.

Maximálisan tisztában vagyok vele, hogy nem az én bejegyzésem fogja megváltani a világot, de igazán szivesen hátravinném a leghangosabban kampányomó \"hetero barátaimat\" az internetről a férfi WC-be megmérni meddig tart a toleranciájuk IRL;-)

bérkommentező 2007.11.16. 12:37:45

vagy akár a sokatmondó nevű reklámbuzit ;-)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.11.16. 13:02:54

bérkomment
De drága vagy...
Azt gondolom a bejegyzést az értette csak félre, aki akarta. Én nem kampányolok semmi mellet, egyszerűen csak felhívtam a figyelmet egy jelenségre, vagyis hogy a nagy multik nem morális alapon kezelik ezt a kérdést, hanem színtisztán piacin. Ha hasznot tudnak húzni a melegekből, akkor meg fogják tenni függetlenül attól, hogy a vezérigazgató ánusza összeugrik-e a homokos szó hallatán avagy nem.

fcuk 2007.11.28. 10:53:01

Az elejét olvasgatva gondoltam megírom a saját véleményem a végén, de akkora röhögőgörcs lett a fejleményeket olvasva, hogy megmaradtam közölni: felüdülés volt :)

btw: a blog király.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása