Az Apple alapvető reklámtaktikája évek óta az, hogy keményen odamondogat a Nagy Testvérnek, a Microsoftnak és egyáltalán az egész PC-világnak. Ez kezdetben működött is, de amióta Steve Jobsnak köszönhetően az Apple igazi keményvonalas multivá nőtte ki magát a számítástechnikai piacon, egyre rosszabb szájízzel nézik az emberek a fikázáson alapuló filmeket. Egyetlen szerencséjük, hogy mindezt piszok jól csinálják, és a filmek mindig megmaradnak a jóízlés határain belül. Ezekben két ember személyesíti meg a szemben álló feleket: az egyik, a kedves lúzer típusú, klasszikus IT-fejszerkezetű PC, a másik pedig az időközben a Die Hard 4-gyel világhírnévre szert tevő
Justin Long által alakított Mac. Ők beszélgetnek egymással, illetve a megszokott koreográfia szerint PC bizonygat valamit Mac-nek sajnálni való lelkesedéssel, aki csendesen és szerényen figyeli, ahogy barátja pillanatok alatt komplett hülyét csinál magából. A legújabb három, kifejezetten a Vista gyalázására épülő reklámfilm (
Boxer,
Póduim,
PR-Lady) szerintem szintén nagyon jó lett. PC az egyikben boxolóként igyekszik szó szerint felvenni a kesztyűt, a másikban egy pódiumról szónokolva ad hülye tanácsokat, a harmadikban pedig egy pr-asszisztenst fogad, aki a Vista minden hiányosságára egy politikailag korrekt jelzőt talál. Ennek a kampánynak a kiterjesztéseként jelent meg a neten egy újabb szösszenet, amivel megint bevittek egy mélyütést a redmondi fiúknak. Az Apple talán a szépen alakuló eladási statisztikáktól megbabonázva az eddigieknél is támadóbb felfogásban lépett pályára, és ezúttal már az ellenfél térfelén igyekszik labdát szerezni.
Ugyanis az egyik legismertebb informatikai honlap, a
c-net Vistát bemutató oldalán egy direkt erre az szájtra készített fikázó bannert helyeztek el, amelyhez egy külön kisfilmet is leforgattak. A két szereplő feje fölötti csíkbannerben a "Don't give up on Vista" sor olvasható kis izzókból kirakva. Apeh-ellenőr öltönyös PC barátunk ezzel akar villantani a Mac előtt, de hiába nyomogatja a kezében lévő bazinagy gombot, nagy küszködés után is csak a give up részt sikerül felkapcsolnia a lámpákból. Alapvetően szellemes ötlet, de félő, hogy az emberek lassan telítődnek az Apple kekeckedéseivel és túl nyomulósnak találják majd a kampányt. Így az egész akár visszafelé is elsülhet, hacsak időközben Bill Gates vagy Steve Ballmer nem kezd el arcoskodni, és nem veteti le a cnet-tel az egész bannert, jó időre legitimalizálva ezzel az ellenük irányuló támadásokat. Ha ellen tudnak állni ennek a kísértésnek, akkor még pozitívan is kijöhetnek az egészből, és az Apple-re égethetik a kötekedő mitugrálsz nehezen levakarható pecsétjét. Arra az esetre, ha ez mégis bekövetkezne, a
plastik média jóvoltából a banner működését egy kis videóban is megnézhetitek, amely
innen letölthető.
Címkék: online szopatás