Tegnap, a
levágott kezes DVD-kampánnyal kapcsolatban meggondolatlanul elsütöttem egy ártatlannak szánt poént a holland drogpolitikáról, amellyel azt akartam érzékeltetni, hogy ilyen elszállt ötletekhez bizonyára jól jön némi tudatmódosító szer az alkotóknak. Erre ma szembejön velem egy konkrétan a drogfüggőség témájához kapcsolódó, nem kevésbé provokatív reklámkampány. Gondolkoztam rajta, hogy kitegyem-e a hirdetéseket az oldalra, de végül úgy döntöttem, elébe megyek a pofonknak. Inkább fejtse ki most a véleményét mindenki ebben a kérdésben, hogy aztán lezárhassuk a témát. Sok látogatóval ellentétben nem tartom magam a téma szakértőjének, ezért inkább reklámként igyekszem értékelni a londoni BBDO munkáját, amelyet a Focus 12 elnevezésű rehabilitációs központ számára készítettek. A "There's no such thing as an old junkie" fősorral futó hirdetések brutálisan és talán egy kissé szenzációhajhász módon közelítenek a témához. Az egyértelmű, hogy a drogfüggőség nem az örök fiatalság záloga, azt viszont nem merném kijelenteni, hogy egy fiatal addikt számára releváns érv lehet, hogy nem lesz hosszú és boldog öregkora, ha nem jön le a szerről. A képek megrázóak, így akár hatásosak is lehetnek, de csak Csernus doki tudná megmondani, hogy működhet-e az effajta érvelés. Többek (köztük
copyranter, az általam ismert egyik legviccesebb reklámblogger) véleménye szerint egy szép kövér scam hirdetéssel állunk szemben, vagyis olyan reklámmal, amelyet az ügynökség nem megrendelésre készített, hanem azzal a céllal, hogy később reklámversenyeken indulhasson az anyaggal. Valóban nem elképzelhetetlen a dolog, de ha a reklámok a legkisebb hatással is vannak a célcsoportra, már megérte a kezdeményezés. Még akkor is, ha esetleg nem teljesen önzetlen célok vezették az ügynökséget a kampány elkészítésekor.
Címkék: nonprofit morbid