Ön tudta? A tv már nem csak a nagyoké! Saját reklámidejét reklámozza a reklámblokkban az RTL Klub. Hm. Azt mondják nekem, mint egyszerű szolgalelkű alkalmazottnak, hogy gondolkodtam-e már azon, hogy a következő 30 másodpercben hány embernek tudnám bemutatni vállalatomat? Állandóan ezen szoktam gondolkodni, gyakran aludni sem tudok miatta.
Az R-Time segítségével akár 850 000 emberhez is szólhatok egyszerre! Azon az aprócska tényen valószínűleg ne aggasszam magam, hogy közülük valószínűleg egyet sem érdekel a mondanivalóm. Sőt, egy ember elérése 6 forintomba se kerül. Mi a fene. Ha kussolok, az meg ingyen van. Komolyra fordítva, a szpot klasszikus példája annak, hogyan csináljunk saját szánkból segget. Persze, R-Time-nak ingyen volt az airtime, hisz az RTL saját cége, de pontosan demonstrálja saját hülyeségét. Azaz, ha cégvezetőkhöz beszélsz, tök felesleges főműsoridőben országos csatornán hirdetni, mert a találati arány igen siralmas lesz. (erre józan ésszel is rá lehet jönni, nem kell hozzá share-t meg reachet számolni) A tv-ben hirdetjük, hogy hirdess a tv-ben, mert milyen hatékony, csak éppen mi magunk is olyan helyre lövünk, ahol nem áll senki. De legalább benne vagyunk a tévében!
Hát gratulálok. De hogy ne csak fikázzunk, nézzük az építő jellegű hozzászólást: pl. lehetséges adatbázisokat vásárolni, cégek mérete, tevékenységi köre szerint lebontva. És mivel címek is szerepelnek benne, lehet nekik írni, telefonálni, irányukba sales tevékenységet folytatni. Mert hol érdekeli Átlag Józsefet két cillitlajos, meg három necsürel gárnyié között, hogy hirdessen a tv-ben?
Szóval, egy a lényeg, a gondolkodás nem kerül semmibe. Eszembe jutott még néhány médiaszempontból teljesen elfuserált próbálkozás: a Temetkezési Intézet citylightjai halottak napja környékén. Vagy az Önszabályozó Reklámtestület (szakmai szervezet pedig) tavalyi plakátkampánya. (Önnek szűrjük. Valami ilyesmi volt. A képet tessék kitalálni. Nem kizárólag médiaszempontból bűntett.) Ennyi erővel az orvosi kamara is készíthetne billboardot a „Vakbélgyulladás és a perforáció százalékos előfordulásai kisgyermekeknél” konferencia eredményeiről. Szóval nem elég, hogy a reklámötletek igen nagy hányada silány, de még azt sem lehet helyesen belőni, hogy mi hova való?
Akik még nem tudják, hol hirdessék cégüket, itt megnézhetik az ajánlatot:
Mert a Google fizet valamennyit a kattintások után. Aprópénz ugyan, de így akár ösztönözni is lehet a blogírókat.
De hogy a témához is hozzászóljak, én is jót röhögtem, amikor a SporKlubon láttam ezt a reklámot. Azon gondolkoztam mi lenne, ha azt mondanám, hogy én csak tíz embert akarok elérni 30 másodperc alatt. Az gondolom csak 60 forintba kerül nem?
szélkakas
Tényleg jó fej vagy, leszámítva, hogy az ilyen jellegű megjegyzésekért ki is vághatnak az egész AdSense-rendszerből. A témához kapcsolódjunk plíz.
Jaj. Sokkal egyszerűbb lett volna, ha elmennek a hirdetőikhez, hogy maradt egy kis üres hely, odaadjuk olcsón. Ehelyett nyíltan bevallják, hogy a "nagyok" már nem fizetnek, jók lesznek a kicsik is.
Elég ostoba volt, aki kitalálta ezt a szlogent.
Ja,hanem az ostoba és gazdag kicsiké is! Ha jól számolom, egy 30 mp spot kb. 5 milla listaáron. Mármint 1 db. Így lehet felvirágoztatni a magyar gazdaságot, segítsük a kis- és középvállalkozásokt! Mekkora lúzer már a vállakozó, akinek így év végén nincs 150-200 millája egy vakon a levegőbe hajított hirdetési kampányra, nem?
A nézettségi - AMR, SHR idexek bűvöletében élő kerekedelmi csatornák a háború mezejét a reklámperceket érékesítő cégek terepére is kiterjeszttték.
Egy picit féloldalasra sikeredett ez az írás! A tárgyilagossághoz hozátartozik, hogy a másik kereskedemi monstrum (TV2) reklámidejét gondozó BrandCare is hasonlóan agresszív kommunikációba kezdett.
Lásd Kreatívban megjelentetett 1/1-es hirdetései, és sorolhatnánk...
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezek a komm.impulzsok fókuszáltabbak, alacsonyabb meddő-szórás mellett kívánják tagetálni a cégvezetőket, akik vélhetően a célcsoportot alkotnák.
A közelmúltban a TV2 kereskedelmi igazgatói pozíciójából vezérigazgatóvá előlépett Várdy Zoltán az alábbiat nyilatkozta:
„Minden a csomagoláson múlik” – és egy New York-i sráccal példálózott, aki az utcai szemetet csomagolja be és adja el ötven dollárért".
Kedves Bery, köszi a hozzászólást, igazából semelyik oldalra nem készült "dőlni" az írás... csupán egy elba**ott kampányt szerettem volna megosztani.
Azt írod: "Lásd Kreatívban megjelentetett 1/1-es hirdetései, és sorolhatnánk..." bizony, az egy szakmai lap. Lehet harcot folytatni a hirdetőkért, de ésszel. :)
üdv, bm
Mária: hát épp ezaz. A Tv2 nem is a KKV-k felé irányította a kommunikációját... (lábjegyzetként jegyzem csak meg, hogy nem is azt hirdetik, hogy a nagyok már nem hirdetnk, gyere kis KKV-s pajti, és szórd nálunk a pénzed)
Valahogyan mind a két csatornának kommunikálnia kell, mert ezt a versenyhelyzet megköveteli tőlük. Az RTL a KKV felé fordul (respect a postér Black Mamba- szerintem is rossz stratégiával, és még rosszabb üzenettel), a TV2 pedig mintha maradna a jól bevált nagyvállalati (és Kreatívot olvasó) célcsoportjánál.... thats so f***ing simple.
hungerilla
Amikor először láttam, nekem is az volt az első gondolatom, hogy nincs elég hirdető. Nem rossz ötlet beállítani magunkat mint jófejek akik igen olcsón adjuk a reklámidőt. Aztán picit szorozgatunk és kiderül hogy annyira nem is jófejek és annyira nem is akciós ez az ajánlat. De egy jólmenő kis és középvállalkozás nyílván tud szorozni nem azért lett jólmenő, tisztelet a kivételnek. És talán ez a kivétel lesz az a réteg aki megragadja ezt a lehetőséget és hirdet. Ezek szerintem hasonló emberek lehetnek, mint akik felveszik 437%-os THM-re a hitelt...
U.i.: Amúgy most találtam rá az oldalra és nagyon szimpi. További hasonlóan jó munkát.
hahó, az R-Time szpot futott egy ideig a tematikusokon is (Zone, Discovery, stb.), bizonyára a KKV-ra lőve. Emellett a sales force 250k+áfáért csomagokkal dobálja a szerencsétlen lapszabászokat, akik gyakorlatilag az egész éves reklámbüdzsét bedobják a \"megérdemlem a tévét\" élményért. Aztán megkapják a beltéri fotókból összeollózott, liftzenés, word art-ra hajazó feliratokkal borított 10mp-üket az egy perces KKV-megamixben, persze valami hajnali sávban, kedden.
A TV csak a nagyoknak való, bazz\', mint ahogy a magánjet is, meg a Vertu. Ennyi.
Például, hogy Te mivel foglalkozol? Alkalmazott vagy valahol, vagy esetleg saját vállalkozásodat próbálod vezetni?
Mind a két esetben kérdés, hogy mi a tevékenységi terület? Bocs, lehet, hogy Neked nem érthető: mivel foglalkozik a céged / ahol alkalmazott vagy?
Hogy miért kérdezem? Hát csak azért, mert nem tudom hová tenni soraidat - pontosabban szólva megszavazom a bizalmat Neked, hogy lehet, valami értelem mégis van abban, amit mondasz.
Mert ugye, ha pld kis zöldséges standot üzemeltetsz, akkor értem. Ha csavarokat pároztatsz a hozzájuk illő anyákkal, krumplit szállítasz a Tescoba, akkor is. Ezért kérdem.
De ha esetleg olyan a tevékenységed, hogy nem csak Szalma dűlő 5 fős lakossága tartozik a vásárlóid közé, hanem esetleg nagyobb érdeklődésre tarthat számot terméked/szolgáltatásod, akkor így elsőre nem tudom értelmezni gondolataidat.
Ezért kérlek, segíts!
Te hogyan éred el a potenciális vásárlóidat? Szórólapozol a piroslámpánál, esetleg a metróban?
Vagy egyszerűen kinyitod reggel a bótot, feltolod a rácsot, aztán valaki majd csak beesik?
Hatékonynak találod ezt a megoldást? Szép dolog a retro, elég sokan alkalmazzák is, bár más területeken. De ki tudja? Ami jó volt a 80-as években, miért ne lenne jó még mindig?
Igazából újítani sem érdemes, hiszen a világot előre viszi az is, ha leporoljuk a régi lemezeket.
Egyébként felháborodásoddal némileg egyetértek! Hiszen, ha valaki egy új dolgot csinál, valamit változtat a megszokotton, az elég nagy pofátlanság, hiszen a végén még kiderül, hogy jobban is lehet, mint ahogy mi csináljuk.
És végül egy apróbb logikai hiba:
A nagyok szerinted már nem hirdetnek az RTL-en. Ha ez igaz, akkor viszont elég sok KKV-t zsongított be a kifogásolt szpot, hiszen tele vannak a reklámblokkok... Arról nem is beszélve, hogy megjelent egy csomó olyan, eddig ismeretlen \"KKV\" is a porondon, mint pld a Vodafone, a Pannon, a Telekom...
"A nagyok szerinted már nem hirdetnek az RTL-en."
Hát, ezt én nem mondtam...
"Ha ez igaz, akkor viszont elég sok KKV-t zsongított be a kifogásolt szpot, hiszen tele vannak a reklámblokkok..."
Nevezd meg kérlek a főműsoridőben hirdető kkv-ket. Kíváncsi vagyok.
Harmadrészt pedig úgy érzem, kicsit elbeszélünk egymás mellett. Olvasd el még egyszer az írást, és elmélkedj azon, hogy milyen hatékony a tv, hiszen a 10 milliós lakosság 0,001 százalékához szeretne szólni (pl. az R-Time) és milyen szórással teszi ezt, menniyért.
Szóval, van, akinél a szórólap hatékonyabb. szerintem. És igen, zöldség-gyümölcs beszállító vagyok a teszkóban, de csak alkalmazott.
Taníts Mester egyáltalán nem kedves, legalábbis a hozzászólása után. Milyen dolog már ilyen gorombán belefaggatódzni más (akár a blogíró) privát dolgaiba?
Azt meg végképp nem értem, hogy jönnek az összehasonlításba a 80-as évek. Különösen, mivel a TV (és a közterületi hirdetés) végtelenül elavult formái a reklám világának, amolyan őshüllőszerű monstrumok. És igen, éppen hogy a hatékonyságukkal van baj. Ami folyamatosan csökken, szemben új médiákkal. Ha beköszönt a digitális televíziózás, szétfoszlik a továbbkapcsolási szokás miatt amúgy is törpévé zsugorodott elérési arány. Amint a nagy megrendelők belátják, hogy interneten szinte kommunikációs zaj nélkül tudnak a megcélzottakig jutni. És ugyan, ki fogja bánni, ha eltűnik tévéjéről a szélgörcsre emlékeztetés, vagy a hiteles fogorvosok és mosógépszerelők tömege?
Mambának igaza van: adott esetben egy szórólap sokkal célravezetőbb lehet. Vagy DM-mel. És gerillával. És minden más BTL eszközzel. Ami ma működik, az úgyis csak a legkülönbözőbb technikák keveréke lehet.
kohlhaas mihály:
@Bánki Tamás | DrLinkedin.hu: Sőt kőfaragók és balett táncosok is. Vakok mesterlövészek, siketek z... (2020.03.31. 18:02)Kerekesszékes parkolófoglalás Pesten
Dauda András:
20-30 éve nem volt még Profi jóember!
És akkor még biztos nem volt amikor 3,60 volt a kenyér, mert... (2019.06.15. 15:30)Klárikám, Gyurikám, ez profi volt!