Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Hülyébb vagy mint a Media Markt?

Ahogy arról a hétfői Napi Gazdaság is beszámolt, százmillió forintra büntette a tavaszi hülyézős kampányáért a Media Markt műszaki áruházláncot a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, mert úgy ítélte meg, hogy a május és június közötti időszakban folytatott "Hülye, aki nem ünnepel!" fősorral futó reklámkampány káros a gyerekek értékítéletének fejlődésére. Ez így önmagában még nem lenne olyan érdekes, a dolog azonban lényegesen bonyolultabb ennél.

A cég ugyanis már a kampány indulása előtt érezte, hogy ekkora hülyeséggel kockázatos az emberek elé lépni, ezért, hogy bebiztosítsák magukat a későbbi büntetések ellen, a szakma erre a célra kialakított szervéhez, az Önszabályozó Reklám Testülethez vitték az anyagokat, hogy az még az utcára kerülés előtt véleményezze azokat. A hirdetéseket előzetesen kontrolláló Önszabályozó Reklám Testület ad hoc etikai bizottsága – milyen szép név –  átnézte a terveket, majd március végén jóváhagyott mindent. Vagyis zöld utat engedett a kampánynak, semmi kivetnivalót sem találva abban, hogy a cég egy mozdulatttal mindenkit lehülyézett, aki nem rohant azonnal a Media Marktba, hogy egy akciós vasalóval vagy egy "ünnepi árú" botmixerrel ünnepelje meg a vállalat születésnapját.

A Media Markt illetékesei ezek után voltak olyan hülyék, és azt gondolták, az engedély megszerzése után már nem büntetheti meg őket senki. Csakhogy ez naivitás volt a részükről, mivel az ÖRT nem várt sebességű jellemfejlődésen ment keresztül, ítéletalkotó képessége a végletekig kifinomodott, aminek következtében a bizottság véleménye két hónap leforgása alatt 180 fokos fordulatot vett. A beérkezett panaszok alapján ugyanis ugyanazért a szlogenért, illetve annak megjelenési formájáért május 24-én már a Magyar Reklámszövetséggel közös állásfoglalásban elmarasztalta a Media Marktot, amelynek időközben egy fikarcnyit sem változó kampánya akkor már "etikailag kifogásolható" volt.

Ezek után a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság megtette az egyetlen logikus lépést, és vaskos bírságot szabott ki az áruházláncra. Addig tologatták a golyókat az abakuszon, amíg kijött, hogy a kampány pont 100 millió forint értékben károsította a gyermekek értékítéletének fejlődését. Az meg csupán véletlen egybeesés, hogy a torzult értékítéletű gyerekeken csak azzal lehet segíteni, ha az NFH számláján megjelenik egy pontosan ugyanekkora összeg. A Media Markt vezetői persze csak forgolódnak értetlenül, mint tigriscsíkos Gallusz Niki a porszívók között, és nem értik, hogy büntethetik meg őket annak ellenére, hogy a kezükben van az ÖRT jóváhagyása. Érdeklődtek is a testületnél bőszen, hogy miért nem jelezték előre, ha problémájuk volt az anyaggal. Erre az ÖRT állítólag csak annyit válaszolt: Mert hülyék azért nem vagyunk!

Címkék: botrány magyarmocsár

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr95259165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zotyabá 2007.12.11. 09:48:24

Valszeg még volt egy kis rés az idei bevételi tervben amit gyorsan be kellett foltozni.

SevenDeadlySins 2007.12.11. 09:49:07

Ennyit a kiszámítható gazdasági környezetről, lol

0xFFFF 2007.12.11. 09:51:55

Nagyon helyes ! Hülyézze le a média markt tulajdonosi köre a saját kurva anyját. Bezárni a gagyi szar áruházait.

ROMANI ITE DOMUM! 2007.12.11. 09:58:42

Egyébként hülye aki náluk vásárol... én még nem találtam ott olyan árut, amit kisebb boltban ne adtak volna olcsóbban.
Szóval nem elég, hogy lehülyéznek mindenkit, a hozzájuk betérőket annak is nézik. :(

zojzi 2007.12.11. 10:02:23

én nem pénzre büntetném őket.
aki ilyen reklámot nyom, attól vonják meg a reklámozás lehetőségét legalább öt évre, minden formában.
utána gondolkodnának ezek a genyó marketinges köcsögök. mert a 100 milkát zsebből kinyomják, ennél sokkal többel leveszik a "nem hülyéket"

Zita 2007.12.11. 10:04:52

Na igen, de ha egyszer engedélyezünk vmit, akkor fura, hogy utána büntetünk. Sztem hagyjuk a pénzbüntetést, elég, ha végre abbahagyják a hülyézést.

wz 2007.12.11. 10:12:44

Rosszul tudom, hogy a kampányt úgy engedélyezték, hogy szerepelt benne egy olyan tévés szpot, ami kicsit árnyalta a képed, csak éppen senki sem/nagyon kevesen látták, ezért születhette az elmarasztaló döntés? Ha igen, bocs.

loggol 2007.12.11. 10:14:59

Zita, Seven! Az ÖRT nem joghatóság, attól, hogy mond valamit, az igazából nem kötelez senkit semmire - és ez így van jól.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.12.11. 10:16:00

wz
Ha erről tudsz valami pontosabbat, oszd meg velünk! Talán árnyalná a képet valamennyire.

Malcsik 2007.12.11. 10:16:37

Majd akkor innentől nem azt írják, hogy hülye, hanem, hogy h*lye, és akkor mindenki megnyugodhat. Aki meg azt látja bele, hogy itt mégiscsak hülyéznek az magára vessen, mert rossz az aki rosszra gondol.

Amúgy ezek a büntetések mindig jól festenek az újságok címlapján, de aztán ezek az esetek kivétel nélkül bíróságon folytatódnak, aztán mire 2 évre rá megszületik a végső verdikt addigra csak legfeljebb valami kis minuszos hír lesz belőle, hogy nna, a százmillióból végülis befizettek hármat.

jasztreb 2007.12.11. 10:16:46

de hát ez a sztori mégis csak attól lett tökéletesen magyaros, hogy a bírság mellé kiküldtek egy százmillás sárgacsekket. muhahahaha megnézném, mikor a mm pénzügyese sorban áll a postán egy aktatáskával.

takácslajos 2007.12.11. 10:19:06

Vajon minek a hatására mondták először, hogy mehet ez a reklám?

J. McClane 2007.12.11. 10:21:00

Szerintem ez a ÖRT-t is minősíti.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.11. 10:25:15

Én a Médiamarkt helyébe beperelném 150 millióra az ÖRT-t... :)

ÖRT szakifaki 2007.12.11. 10:28:44

ja, MM tényleg hülye, de össze sem lehet hasonlítani ostobaságban az ÖRT-vel. meg még néhány ÖRT-jelzőt ideszúrnék: bigott, vaskalapos, nemkreatív és leginkább gyáva szervezet ez.
f. ildikó ősi román szokás.

csak egy példa a sokból:
szénsavas üdítő, szpot adaptálás, amelynek témája/mondandója a szabadság, játékosság. animáció.

amit látunk: kis szerelmespárunk smárol a kanapén, apu bejön, erre abbahagyják. Mikor kimegy, újra kezdik. Amikor apu megint bejön, nem hagyják abba, hiszen az üdítős palackból kiszabaduló "szellem" szexi csaj formájában materializálódik apunak, aki ettől lenyugszik, béke vele.

az ÖRT-s határozat: természetesen nem mehet adásba, mert (majdnem szó szerint):
"a filmben látható rajzolt figurák méretükből és jellegükből ítélve tinédzsereket ábrázolnak. A fiataloknak, gyermekeknek rossz példát (magatartásformát) mutatnak. A történet - eléggé el nem ítélhető módon - azt sugallja, hogy az atyai tiltással szembehelyezkedni, dacolni helyes, ezért a film az etikai kódexnek nem felel meg..."
aztán még rátérnek az egész koncepció erkölcstelenségére, ugyanilyen okokból levezetve(már hogy ilyen szoftosan lázadásra buzdít).
mindezt teszik egy tinimárka esetében, ami a világ összes, fejlett reklámkultúrával rendelkező országában ugyanezzel a koncepttel fut.

és ez náluk a standard. az ÖRT a kádárizmus maga.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2007.12.11. 10:33:38

majd kihalnak a kövületek, és akkor lesz szép új világ! - csak győzzük kivárni...

71Nyul 2007.12.11. 10:43:29

Az a legnagyobb baj, hogy a MM szépen ezt az összeget összegyüjti majd begyüjti a beszállitóitól.

71Nyul 2007.12.11. 10:44:04

húúúú, szóval szépen begyüjti a beszállitóitól.

Dr Kangörény 2007.12.11. 10:49:09

Ilyen sületlenség miatt ekkora bírság egyszerűen hülyeség. Az indoklás meg egyszerűen röhej. Egyébként az ilyen "előzetes vizsgálatok" számomra a cenzúrával egyenlőek, azzal megfejelve, hogy mint a példa mutatja, szart sem érnek.
Számomra hasonlóan vicces a tv műsorok karikával való nézhetetlenné tétele, ugyanis ezen karikák megfelelőségét csak utólag hajlandóak vizsgálni. Vagyis ők előre nem mondják meg, hogy milyen korhatáros legyen, de ha valakinek nem tetszik a kirakott jel, akkor utólag bírságolnak, mert akkor már tudják!

pz 2007.12.11. 10:53:59

számoljunk csak. százmilla mennyi reklámidő? és mennyi extra figyelmet kapott ezért a MM? (csak hopgy klasszikusokat idézzünk: a rossz reklám is reklám)

zumazum 2007.12.11. 11:00:59

Szerintem jól tették, hogy megbüntették őket. Manapság már nincsenek határok a "reklámszakemberek" számára, ez a döntés legalább jelzés értékű, hogy nem lehet egy bizonyos szint alá menni. Csak hajtsák is be rajtuk az összeget... Magyarországon ugye egy kis "zsebessel" végül mindent el lehet simítani.... Sajnos :(

laca. 2007.12.11. 11:13:41

Mondjuk részemről aki ezt a reklámot egyáltalán kitalálta, valamint azokat, akik rábólintottak, nno azokat rúgnám fel műholdnak, mellékesen megjegyezve, hogy ügyes! Amióta elindult ez a kampány, egyfolytában a Media Markt a téma.

2007.12.11. 11:17:02

Én inkább a Gallusz Nikit nézném megfele.

wz 2007.12.11. 11:18:57

reklámb*:
Ha jól tudom, a tévés reklmámokban hétköznapi dolgokat ünnepeltek volna hétköznapi emberek, és semmi nem utalt volna a vásárlásra/MM-ra. Csak persze a végén a logó.
Csak ennyire emlékszem. Tán a Tényekben láttam anno a riportot róla.

leonov · http://https:\\www.rubinreka.com.tw 2007.12.11. 11:24:57

mivel lehüjéztek, ezért én már csak elvből sem veszek náluk , még levegőt se. Persze a hüjézés előtt sem vettem náluk semmit és mindenkit kategórikusan lebeszálek az ottani vásárlásról.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.12.11. 11:27:06

Azért vegyük figyelembe azt is, hogy ennek a reklámnak a verziói több országban futott, és csak nálunk lett belőle botrány. Sírunk itt, hogy milyen unalmasak a reklámok, aztán amikor van egy kicsit provokatívabb, rögtön megbírságoljuk. Grat.

Ma reggel a Bumerángban Bochkorék telefonon beszéltek az egyik feljelentővel, aki kijelentette, hogy őt sértette ez a reklám, mert lehülyézte. Hát, ha magára veszi, akkor szvsz nem alaptalanul...

Amida Kay 2007.12.11. 11:29:42

Az eredeti probléma ott van, hogy a német anyacég reklámjszlogenjét akarták - AKARTÁK!!! - lefordítani. Ich bin doch nicht blöd! - hangzik ez németül, és való igaz, a blöd jelent többek között hülyét is. DE. A német szöveg nem olyan sértő, inkább annak felelne meg a magyarban, hogy Hát nem őrültem tán meg! - vagy valami ilyesmi.
Sikerült átvenni megint egy dolgot, szolgaian, nem gondolkozva, fordítói bravúrral.
Üdvözletem mindenkinek, és boldog ünnepeket :)

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2007.12.11. 11:30:03

"Erre az ÖRT állítólag csak annyit válaszolt: Mert hülyék azért nem vagyunk!"
kedves blogger
hazudni nem kéne azért...


ime a határozatban RÉSZLETESEN kifejtik mi az ok.
"A Bizottság elvi éllel leszögezi, hogy amennyiben egy – összhatását tekintve verbálisan és vizuálisan – esetleg jól működő, tompított reklámüzenet egyes elemeit a reklámkampány más reklámhordozóin közzétett reklámokban leválasztva, közvetlenül jelenítik meg, úgy az etikai kifogásolhatóság is elválhat a kampány egyes reklámjai tekintetében. A Bizottság lényeges körülménynek ítélte, hogy a reklámozó a kampánytervezés korai időszakában - reklámkampány egyes elemeit illetően – élt azon lehetőséggel, hogy a reklámok etikai megfelelőségére vonatkozóan az önszabályozó fórumrendszer véleményét kérje. A kampány azonban a korábbi tervezett hangsúlyaitól – volumenében, intenzitásában, hangsúlyosan a médiaválasztás (hatalmas építési hálók, tömegközlekedési eszközök matricareklámjai, óriásplakátok) és lényeges pontokon, érdemben eltért a korábbi tervektől, ami a kampány hangsúlyát – és etikai elbírálásának érvényesíthető szempontjait is – megváltoztatta."

www.mrsz.hu/news-page.php?oid=Ta16870a07198e16065db45b37dc5cd3;cmssessid=T51687036507491545340e741d651e1d42cd2737734fc248f28209f6ff9dddee

Perillustris 2007.12.11. 11:30:36

Nem az a baj, hogy megbüntették őket, hanem a következetlenség. A "nemvagyokhüjevagyazvagyok" kampány elég régóta megy ahhoz, hogy sokkal korábban léphettek volna.

Az tény, hogy a MM-ban kinézett terméket érdemes bepötyögni a keresőbe, s a legolcsóbb helyen megvenni. A legutóbbi - nem jelentős összegű - vásárlásomnál 2800 forintot spóroltam így, ami úgy mutat jól, hogy egy (MM-ban) 9 ezer forintos fejhallgatóról van szó.

Ám pl. mikrofont ott vettem, mert egyszerűen nem volt máshol, ráadásul rögtön kellett.

Szóval van létjogosultságuk ezeknek a boltoknak is, amik ráadásul általában drága plázákban vannak, ahol a rezsire többet kell költeni.

Mellettük szól, hogy a garanciális problémákat is sokkal könnyebb intézni, főleg a 3 napon belülieket, legalábbis nekem pozitív tapasztalataim vannak e téren.

kísérletinyúl 2007.12.11. 11:36:44

egyszerűen muszáj ilyeneknek lenniük...másképp a NFH honnan szerezne pénzt??
ezt ismét jól kitalálták..engem nem az bosszant h le vagyok hülyézve,hanem h ebből a buliból kimaradtam.egyébként meg igazuk is van..hülyék vagyunk :-((

Perillustris 2007.12.11. 11:40:22

FILTOL, nem akarok demagóg lenni, de fentiek szerint tehát kicsival írva lehet hülyézni, épülethálón meg nem?

Az eredeti, régebbi szlogen nem sérthetett, nem vethetett vissza fejlődésükben gyerekeket? Számos esetről tudok, amikor Pistikét és Józsikát bántották az iskolában azért, mert Electro World-os vagy Euronics-szes szatyorban vitték a tízóraiukat. Gúnyolták őket a hülye szüleik miatt, akik nem a MM-ban vásároltak.

Egyébként az én értékrendemet egyáltalán nem bántotta a MM reklám és a szlogen. Azt nem mondom, hogy szimpatikusak voltak, de a többi, sokkal bénább és szürkébb reklámok okozta fásultságot nem tudta pelpezsdíteni.

gabest1 2007.12.11. 11:51:59

100 millió rendben, de mi lesz azzal a sok lelkileg károsodott gyermekkel, örökre nyomorékok maradnak? vagy mégsincsenek olyan sokan?

Retexis 2007.12.11. 11:52:09

Az összes szaros gittegyletet meg kéne szüntetni a picsába. Fejbelőni az ORTT-t ÖRT-t és minden hasonlót. Aki meg olyan hülye, hogy egy ilyen reklám hatására/ellenére vásárol az megérdemli.

3pe 2007.12.11. 11:55:08

Nagyon - nagyon orulnek, ha mittudomen karokozas, akarmi urugyen a szart is kiperelnek az ort-bol, vagy ahova a buntetest kellett utalni, attol a szervezettol, amiert ilyen szemet mod atbasztak valakit, legyen az az MM vagy barki mas. Mondjuk ugy 100M + kamatok + meg 100M hogy hatha tanulnak belole, mondjuk rossz hirnev keltese.

Aztan pedig amikor ezt ki kell csengetni ort kisbaratnak, egyesevel tessek elorangatni az osszes munkatarsat es felelos vezetot, mondjuk foglalkozas koreben okozott kulonosen nagyerteku anyagi es nem anyagi karokozas, hitelrontas, vagy akar kulonosen nagy erteku csalas cimszoval, vagy biztosan letezik valami hasonlo jogi passzus, amivel egyesevel oda lehet citalni ezeket az arcokat a megfelelo birosagra, targyalasra jaratni oket, stb.

Es nem azert mondom ezt mert tetszik a reklam -amiert egyebkent rohadjon ki a maja es mindket veseje a MM felelos szakembereinek- hanem azert mert amig nincs felelosseg az allami szervek mukodeseben, addig basszameg itt olyan bulgar balkan van, hogy menekuljon ki merre lat.

A fogyasztovedelem igenis nezzen szet ort es sajat hazatajan, es basszon oda olyan kemenyen, hogy az egesz rendszer beledongjon. Ez legalabb akkora para mint az illegalis husuzemek, bejgligyarak, szaros bufek stb. Egy hatosagtol, allami testulettol az ember igenis varja el, joggal, hogy ne basszon at, mitobb konzekvenciat, ne adj' atyauristen megbizhatosagot biztositson.

Jelen esetben ezekszerint osszefoglalva ort szart csinalt a szajabol, de erdekes atgondolni, hogy miert, szerintem ket egyszeru magyarazat lehetseges:
- vagy azert mert rosszindulatu szemet geci
- vagy mert ostoba mint a cica valaga

hirtelen nem tudnam eldonteni, melyik vigyazza inkabb a mai gyerekek szellemi fejlodeset.

Atta 2007.12.11. 11:56:50

Pistikét ls Józsikát akkor is bántották volna, ha MM-es szatyor van náluk, de nincs rajtuk kalap vagy nem füstszűrőset szívnak.
Azoknak a torzult személyiségeknek, akikre ez a reklám úgy hat, hogy gúnyolják a Pistikét, már úgy is mindegy. A gyökereket kellene megnézni.

Egyébként meg nyilvánvalóan a konkurencia áll a háttérben. Valakit a fogyasztóvédelemnél jól megkentek. Fogyaztóvédelem, haha!

Roltii 2007.12.11. 12:11:08

lehet, hogy én tévedek, de ÖRT számomra olyan, mintha a haverokkal összeállnánk, és amit valamelyikünk kitalál, azt mindannyian véleményezzük...

Pistike_ 2007.12.11. 12:26:44

ez az ÖRT olyan, mint a VEKE :) mindig pofázik, de mindenki leszarja :D

amúgy meg hülye az, aki megszívja :) Van ez így kedves MM :)

nyekk 2007.12.11. 12:46:14

Javaslom, hogy a MM ne érje be ennyivel.Minősítse a célközönségét f*szszopő b*dös g*cinek meg hasonlónak, ha nem náluk vásárol. Van aki ezt szereti. Meg azt is, ha verik.

ok 2007.12.11. 12:56:48

valaki most a hülyézőket vette hülyére

taps

buzi köcsög állat 2007.12.11. 13:33:51

Akiket ez zavart azokat összeszedni és elküldeni 1 jó távoli helyre ahol nincs reklám se multi se fejlődés ott egymást feltudják majd jelenteni mert a szomszéd a hajszínével károsan befolyásolja a kis Katinka lelki világát amitől ugye nem fejlődik tovább az agya és nem lessz tisztességtudó feljelentgetős kis buzi,ha ez megtörténne és az emberek az igazán fontos dolgokkal foglalkoznának akkor talán ismétlem talán javulna valamit az ország vagy kinek mi fontos.Köszönöm.

papugaja 2007.12.12. 11:34:40

Ma még csak hülyéznek a reklámok, holnap már kurvaanyázni fognak?

Nem kéne hagyni.
Van valami gáz a reklámszakmában, ha
... eleve szóba jöhet egy ilyen kampány lehetősége;
... az ÖRT össze-vissza ítél. Mert akkor alkalmatlan a vállat feladata ellátására.

Üvölt a reklám. És nekem kezd elegem lenni minden formájából

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.12.12. 16:35:55

A MediaMarkt még csak hülyézik, a Centrum már anyázik is :-)

autozz.blog.hu/2007/12/12/anyazik_a_centrum

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.12.12. 16:42:57

Köszi, én is fotóztam tegnap anyázós parkolóoszlopot, csak nem volt idő megírni a posztot. De holnap bepótoljuk kis nemzetközi kitekintéssel fűszerezve.

sipusz 2008.09.02. 16:42:20

LOOOla honlap baz meg akarta nézni mennyi be kerül az xbox 360 elite mert azt hallotam ot olcso de nem tom megnézni mert a honlapon minden tárgynak csak a cucosait lehhet hogy it tud stb stb XD

keke 2008.09.21. 17:03:14

Sipusz, menj be az üzletbe, aztán meg tudod nézni az árát. az MM nem webshop. Egyébként pedig minden üzletében egyedileg meghatározott ár van, szóval a Westendben nem biztos hogy annyi, mint az Árkádban.

Egyébként pedig ha valaki veszi a fáradtságot, és megnézi a külföldi reklámokat, ott sokkal durvábban nyomják. Nem csak az MM, hanem más cégek is.

0xFFFF: Vajon miért gagyi a MediaMarkt? Ugyanazt árulja, amit a kis boltok. Ugyanonnan szerzi be. Vajon miért gagyi? Mert zavar téged, ha valami sikeres? Szerintem te vagy a gagyi apám!

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása