Ahogy arról a hétfői Napi Gazdaság is beszámolt,
százmillió forintra büntette a tavaszi hülyézős kampányáért a Media Markt műszaki áruházláncot a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, mert úgy ítélte meg, hogy a május és június közötti időszakban folytatott "Hülye, aki nem ünnepel!" fősorral futó reklámkampány káros a gyerekek értékítéletének fejlődésére. Ez így önmagában még nem lenne olyan érdekes, a dolog azonban lényegesen bonyolultabb ennél.
A cég ugyanis már a kampány indulása előtt érezte, hogy ekkora hülyeséggel kockázatos az emberek elé lépni, ezért, hogy bebiztosítsák magukat a későbbi büntetések ellen, a szakma erre a célra kialakított szervéhez, az Önszabályozó Reklám Testülethez vitték az anyagokat, hogy az még az utcára kerülés előtt véleményezze azokat. A hirdetéseket előzetesen kontrolláló Önszabályozó Reklám Testület ad hoc etikai bizottsága – milyen szép név – átnézte a terveket, majd március végén jóváhagyott mindent. Vagyis zöld utat engedett a kampánynak, semmi kivetnivalót sem találva abban, hogy a cég egy mozdulatttal mindenkit lehülyézett, aki nem rohant azonnal a Media Marktba, hogy egy akciós vasalóval vagy egy "ünnepi árú" botmixerrel ünnepelje meg a vállalat születésnapját.
A Media Markt illetékesei ezek után voltak olyan hülyék, és azt gondolták, az engedély megszerzése után már nem büntetheti meg őket senki. Csakhogy ez naivitás volt a részükről, mivel az ÖRT nem várt sebességű jellemfejlődésen ment keresztül, ítéletalkotó képessége a végletekig kifinomodott, aminek következtében a bizottság véleménye két hónap leforgása alatt 180 fokos fordulatot vett. A beérkezett panaszok alapján ugyanis ugyanazért a szlogenért, illetve annak megjelenési formájáért május 24-én már a Magyar Reklámszövetséggel közös állásfoglalásban elmarasztalta a Media Marktot, amelynek időközben egy fikarcnyit sem változó kampánya akkor már "etikailag kifogásolható" volt.
Ezek után a
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság megtette az egyetlen logikus lépést, és vaskos bírságot szabott ki az áruházláncra. Addig tologatták a golyókat az abakuszon, amíg kijött, hogy a kampány pont 100 millió forint értékben károsította a gyermekek értékítéletének fejlődését. Az meg csupán véletlen egybeesés, hogy a torzult értékítéletű gyerekeken csak azzal lehet segíteni, ha az NFH számláján megjelenik egy pontosan ugyanekkora összeg. A Media Markt vezetői persze csak forgolódnak értetlenül, mint tigriscsíkos Gallusz Niki a porszívók között, és nem értik, hogy büntethetik meg őket annak ellenére, hogy a kezükben van az ÖRT jóváhagyása. Érdeklődtek is a testületnél bőszen, hogy miért nem jelezték előre, ha problémájuk volt az anyaggal. Erre az ÖRT állítólag csak annyit válaszolt: Mert hülyék azért nem vagyunk!
Címkék: botrány magyarmocsár